Ik heb hier geluk aangezien ik bij een buitenlands bedrijf werk; ik krijg een week vrij zonder mijn weekenden in te leveren.quote:Op zondag 27 september 2009 06:47 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Geen idee of dat standaard is, maar wij werken het weekend voor de vakantie op zondag (vandaag dus) en het weekend erna op zaterdag. Daardoor wel acht dagen vakantie, maar het voelt toch een beetje als een sigaar uit eigen doos.
Mwa, thee lijkt me toch niet zo'n probleem. Weet je zeker dat je in China zit?quote:Op maandag 19 oktober 2009 03:18 schreef breaky het volgende:
Ik moet wel wennen aan hoor aan het standaard chinese ontbijt. Ik zit nu op Mount Putuo en er is in geen velden of wegen iets van toast of thee en coffee te vinden.
Hahaha....thee word niet standaard gedronken bij het ontbijt heb ik me laten vertellen. Sojamelk kon ik wel krijgen maarja daar ben ik niet zo'n liefhebber van. Dan maar een bordje zhou.quote:Op maandag 19 oktober 2009 03:20 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Mwa, thee lijkt me toch niet zo'n probleem. Weet je zeker dat je in China zit?
Oh, dat zou kunnen inderdaad. Ik drink sowieso geen thee. Over het algemeen vind ik Chinees eten inderdaad heerlijk, but just not for breakfast..quote:Op maandag 19 oktober 2009 03:34 schreef breaky het volgende:
[..]
Hahaha....thee word niet standaard gedronken bij het ontbijt heb ik me laten vertellen. Sojamelk kon ik wel krijgen maarja daar ben ik niet zo'n liefhebber van. Dan maar een bordje zhou.
Excactly my thoughts. Wel vind ik het moeilijk om alleen te eten hier. De porties zijn vaak zo groot en niet aangepast op een persoon. Nouja morgen zie ik mijn chinese vrienden in Ningbo en dan kunnen die me beter wegwijs maken in de chinese keuken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 03:37 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Oh, dat zou kunnen inderdaad. Ik drink sowieso geen thee. Over het algemeen vind ik Chinees eten inderdaad heerlijk, but just not for breakfast..
Veel seafood inderdaad en groenten en tofu bij de tempels. Helaas moest ik ook werken via vpn vandaag en is het voor mij al te laat om voor durfal te gaan spelen hahaha.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:49 schreef Rbhp het volgende:
Mount Putuo, daar heb je toch alleen maar tofu en groenten?
Ik was daar 3 jaar terug en kon geen stukje vlees vinden. Seafood wel geloof ik, maar dat durfde ik toen nog niet aan.![]()
Ningbo, ga je ook naar de 'sauna'?
Moeder de vrouw is een chinese? Ik ben getrouwd dus kan helaas niet van de "sauna's of "massage's" gebruik maken. Mijn vrouw vind het al erg genoeg dat ik hier alleen zit want ze vertrouwt die chinese meisjes niet zo.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:02 schreef Rbhp het volgende:
Wat voor denk je?![]()
Ik ben er 1x geweest, maar dan met moeder de vrouw, het was niet gemengd, behalve het restaurant en de 'massages'. Ik kwam er toen achter dat op de 3e verdieping er gewoon vrouwen rondliepen in lingerie. Maar ja, ik was er niet alleen en de voetmassage die ik kreeg was ook erg lekker. Alhoewel de dame wel overduidelijk bezig was met opgeilen aangezien ze haar benen wagenwijd open had staan tijdens de massage. Toen moeder de vrouw aankwam lopen kakken schold ze haar nog ff dr huid vol.
Hahaha. Tja de vrouwen zijn niet lelijk hier moet ik zeggen...maarja dat zijn in Laos ook niet. Zoveel verschil zit er ook niet tussen eigenlijk. Overal mooie vrouwen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:06 schreef Rbhp het volgende:
Wat niet weet wat niet deert, voelt ze niks van. Happy endings make everyone happy. Etc., etc..
Is dat zo? er is sowieso een vreemde regelgeving omtrent het internet in China; censuur e.d.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:04 schreef breaky het volgende:
[..]
Hahaha. Tja de vrouwen zijn niet lelijk hier moet ik zeggen...maarja dat zijn in Laos ook niet. Zoveel verschil zit er ook niet tussen eigenlijk. Overal mooie vrouwen.Ik ga in ieder geval nog naar een paar feestjes dus vermaken zal ik me vast wel. Het is gewoon kijken maar niet kopen zeg maar.
![]()
Ik zat voor een nieuwe mobiel te kijken...vooral omdat de prijzen zoveel goedkoper zijn dan in Laos. Toen werd me verteld dat in China op smartphones WiFi niet is toegestaan. Waarom is dat eigenlijk?
Na twee weken Hong Kong was Shanghai al niet echt een cultuurschok meer. Sowieso ben ik twee keer eerder in China geweest, voor in totaal 6 weken, dus dan weet je wel wat te verwachten. Bovendien is Shanghai natuurlijk de meest verwesterde plaats in China. Ik vermaak mij wel prima hier. Leuk werk, puik appartement en elk weekend mooi stappen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:40 schreef MassApeal het volgende:
[..]
Voor de mensen die net hier zijn, wat vinden jullie trouwens van het leven in China? Hier in Shanghai leek het wennen in t begin een onmogelijke opgave, ondanks dat ik me snel thuisvoelde in mijn appartement, was het daarbuiten een fikse chaos, waar ik nu wel weer gewend aan ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |