abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2009 @ 05:39:29 #26
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_71356334
Hoop in September voor 2 weken naar China te kunnen gaan. Shanghai en Ningbo. Jammer dat het hier in Laos zo moeilijk is om een visum te krijgen.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  maandag 27 juli 2009 @ 07:16:06 #27
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_71356496
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:16 schreef just.in.case het volgende:
Goed topic, alleen nog wat stilletjes. Eind augustus vertrek ik voor minimaal 10 maanden naar Shanghai. Rbhp, heb jij nog tips wat betreft huisvesting? Is het te doen om voor 1000 RMB een kamer te vinden? Bij voorkeur incl. keuken en badkamer, maar dat zal wel wat teveel gevraagd zijn..
Wat ga je doen in China en waar in Shanghai precies ga je dit doen? Dit vraag ik om te bepalen of je in Puxi of Pudong moet verblijven.

Voor 1,000RMB moet je heel erg lokaal leven, dus oud "apartement" (6 verdiepingen) zonder trap en delen met een huisgenoot. Dat soort apartementen worden, afhankelijk van de locatie, voor zo'n 2,000-2,500 RMB per maand verhuurd. Wil je beter wonen dan kun je denken aan 2,000 RMb per maand, zodat je weer met iemand een 4,000 RMB apartement kunt delen. De prijzen verschillen erg veel in Shanghai.

Vwb je physical examination in Nederland, gewoon een briefje bij de Chinese ambassade halen en laten ondertekenen door je huisarts. Heeft namelijk geen enkele waarde bij aankomst in China. Je moet dan een echte physical doen en met dit rapport en de rest van je papieren kan je een verblijfsvergunning en werkvergunning aanvragen, het hele proces duurt ongeveer 30 werkdagen.
No bad soldiers under a good leader
pi_71361722
Heb net m'n bachelor afgerond, dus ga er een jaar tussenuit alvorens aan m'n master te beginnen. Ik ga aan de slag bij een Chinees bedrijf in de scheepvaartindustrie. Zij hebben vier kantoren in China, met het hoofdkantoor in Shanghai. Het hoofdkantoor staat aan de Hua Shan road, ter hoogte van Hua Shan park. Puxi is sowieso leuker dan Pudong volgens mij, maar wellicht dat er ook dichterbij wat aardigs te vinden is.

Een studentenkamer is in principe dus voldoende. Het hoeft geen 3-kamer appartement te zijn. Rond de 1000 a 1500 RMB is eigenlijk wel max, eventueel 2000 maar dan moet het wel heel mooi zijn. Het scheelt dat ik wel wat mensen ken van Fudan university, dus zij kunnen wellicht ook helpen. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Het lijkt er op dat ze die physical examination fors uitgebreid hebben de laatste jaren, want er wordt een longfoto, hartfilmpje en diverse bloedtests verwacht. Enkel een verklaring ondertekend door de huisarts dat je geen typhus, hiv, etc hebt is niet meer voldoende. Dat het in China nog eens dunnetjes over wordt gedaan heb ik vaker gehoord. Best matig als ik voor het onderzoek in Nederland al een paar honderd euro kwijt ben.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_71556780
quote:
Op maandag 27 juli 2009 07:16 schreef Rbhp het volgende:

[..]Voor 1,000RMB moet je heel erg lokaal leven, dus oud "apartement" (6 verdiepingen) zonder trap en delen met een huisgenoot. Dat soort apartementen worden, afhankelijk van de locatie, voor zo'n 2,000-2,500 RMB per maand verhuurd. Wil je beter wonen dan kun je denken aan 2,000 RMb per maand, zodat je weer met iemand een 4,000 RMB apartement kunt delen. De prijzen verschillen erg veel in Shanghai.
Om wat voor appartementen gaat dit dan eigenlijk?? Ik ben zelf ook begonnen met zoeken dit weekend namelijk. Ik ga 31 augustus beginnen met een stage in Shanghai, maar ik heb momenteel nog geen onderdak :S

Ben nog steeds op zoek naar een goedkope studentenkamer of een goedkoop 2 kamer appartement waarbij ik met een medestudent zou kunnen intrekken. Het betreft dan een periode van 5 maanden.

Verder ben ik natuurlijk altijd benieuwd naar de ervaringen en tips van mensen die naar China zijn geweest
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:34:25 #30
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_71565990
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:35 schreef just.in.case het volgende:
Heb net m'n bachelor afgerond, dus ga er een jaar tussenuit alvorens aan m'n master te beginnen. Ik ga aan de slag bij een Chinees bedrijf in de scheepvaartindustrie. Zij hebben vier kantoren in China, met het hoofdkantoor in Shanghai. Het hoofdkantoor staat aan de Hua Shan road, ter hoogte van Hua Shan park. Puxi is sowieso leuker dan Pudong volgens mij, maar wellicht dat er ook dichterbij wat aardigs te vinden is.

Een studentenkamer is in principe dus voldoende. Het hoeft geen 3-kamer appartement te zijn. Rond de 1000 a 1500 RMB is eigenlijk wel max, eventueel 2000 maar dan moet het wel heel mooi zijn. Het scheelt dat ik wel wat mensen ken van Fudan university, dus zij kunnen wellicht ook helpen. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Het lijkt er op dat ze die physical examination fors uitgebreid hebben de laatste jaren, want er wordt een longfoto, hartfilmpje en diverse bloedtests verwacht. Enkel een verklaring ondertekend door de huisarts dat je geen typhus, hiv, etc hebt is niet meer voldoende. Dat het in China nog eens dunnetjes over wordt gedaan heb ik vaker gehoord. Best matig als ik voor het onderzoek in Nederland al een paar honderd euro kwijt ben.
Ok, Huashan rd, ik woon er heel dichtbij. Veel apartementen daar, vooral de oudere 'lane houses' zijn te huur voor 40.000rmb per maand, en de normale apartementen zijn ook meestal boven de 10.000 per maand, dus je kunt beter ergens rond metrolijn 1 zoeken, daar kun je wellicht iets krijgen in die prijscategorie, maar wel moeilijk moet ik toegeven. Studentenkamers bestaan niet, ze hebben gewoon huizen waarin je dan het huis deelt.

Van die test wist ik niet, want ik zit al 4 jaar in China, hiervoor was het iets anders dus blijkbaar.
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:22 schreef MassApeal het volgende:

[..]

Om wat voor appartementen gaat dit dan eigenlijk?? Ik ben zelf ook begonnen met zoeken dit weekend namelijk. Ik ga 31 augustus beginnen met een stage in Shanghai, maar ik heb momenteel nog geen onderdak :S

Ben nog steeds op zoek naar een goedkope studentenkamer of een goedkoop 2 kamer appartement waarbij ik met een medestudent zou kunnen intrekken. Het betreft dan een periode van 5 maanden.

Verder ben ik natuurlijk altijd benieuwd naar de ervaringen en tips van mensen die naar China zijn geweest
Het gaat om hele oude apartementen complexen van 6 verdiepingen hoog, zonder lift, alleen trap. Ik zou er nooit willen wonen.

Kijk allebei anders hier even:
http://shanghai.roomsdb.net/display_offers.php

Misschien dat jullie contact met elkaar kunnen opnemen en delen of met andere mensen die je kent?
5 maanden huren is trouwens lastig, maar wel te doen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:32:17 #31
92409 Twinky
Little star.
pi_71567479
nouja, met die vijf maanden moet je het gewoon doen zoals alles wat kort duurt: zeggen dat je het voor langer huurt en dan er ineens vandoor móeten. Op z'n chinees

Ik ben inmiddels in Beijing en nog maar minder dan twee weken in China! Is het ineens toch allemaal weer bijna voorbij...
pi_71573175
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, ben daarin de moeiljikste niet

Verder zal ik die link es goed doornemen, had ook al iets soorgelijks gevonden op ixpat.com. Ik zit rond het changning district qua werk. Echter, van google maps o.i..d krijg ik nou niet echt een goede indruk hoe ver het bijv is vanuit pudong of xuhui district... Enig idee?
Doe je lang over grote afstanden? of juist niet ivm een goed metro netwerk?? Las namelijk dat de verkeersdrukte best hoog is...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 04:24:14 #33
92409 Twinky
Little star.
pi_71584289
De metro is super, neemt je overal mee naartoe. 's ochtends (en eind van de middag) in de spits is het... erg chinees. Chinezen hebben geen persoonlijke cirkel dus het is niet een beetje opgepakt maar gewoon mens tegen mens. Je moet er maar tegen kunnen
Maar verder... zelfs in de spits kom je overal, al gaat het wel wat trager om dat op de stations de metro langer moet stilstaan, en het duurt ook wel even voordat je in kunt stappen. Maar ook daar moet je het op z'n chinees doen: instappen als je een gaatje ziet, maakt niet uit of er nog meer mensen in of uit willen.
Even wennen dus
En hoe lang je over grote afstanden doet... Ik ging regelmatig van Waihuan Lu (einde lijn 1) naar People's Square en dat was tussen de 25 en 40 minuten. En zonder overstappen. Van People's Square naar Century Park was 20 minuten. Nouja, hoop dat je daar iets aan hebt

http://www.urbanrail.net/as/shan/shanghai.htm
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:27:54 #34
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_71590146
Changning district is waarschijnlijk bij Zhongshan Park, is lijn 2,3 en 4 geloof ik.
Metro is prima, wel veel mensen in de ochtend en 's avonds in de spits.

Je moet verwachten dat je 2 maanden huur in 1x betaalt en 1 maand deposit/borg. Als je hem peert na 5 maanden dan ben je dus je borg kwijt en je 6e maand huur.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:59:49 #35
92409 Twinky
Little star.
pi_71596492
denk je? mijn ervaring is dat als je er een crisisprobleem van maakt dat er wel veel geregeld kan worden hoor. Normale Chinezen zijn niet echt van het afzetgebeuren...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:15:22 #36
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_71596974
Is het heel erg moeilijk om een multi-entry visum te krijgen voor China? Heb vorig jaar een enkele gehad, dat was geen probleem.

Moet vanaf volgende maand redelijk vaak vanuit HK naar de HQ in Shenzen. Is maar een pisendje, maar je moet toch de grens over. Ik heb een HK ID en werkvergunning (en business cards, schijnt ook een vereist te zijn ).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 06:35:10 #37
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_71614461
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:59 schreef Twinky het volgende:
denk je? mijn ervaring is dat als je er een crisisprobleem van maakt dat er wel veel geregeld kan worden hoor. Normale Chinezen zijn niet echt van het afzetgebeuren...
Als je hem peert, ja dan weet ik 100% zeker dat je je geld kwijt bent. Maar als je gewoon van te voren aangeeft dat je voor 5 maanden wilt huren, dan betaal je gewoon in 1x die 5 maanden huur, alles op papier en verder alles prima. Ja, Chinezen zijn prima mensen, maar zet alles op papier en wees eerlijk. Simpel, het zijn net Nederlanders )

Static, op een touristenvisum kun je hooguit double entry krijgen. Voor een business visum (6 maanden geldig) kun je wel multiple entry aanvragen, maar dan moet je wel een uitnodiging ontvangen je host in China.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:36:28 #38
92409 Twinky
Little star.
pi_71623577
Nou, ik snap wel waarom de Great Wall op nummer 1 staat van dingen die je moet bezoeken. Wat was dat tof zeg... Heb vandaag een heel eind geklommen en geklauterd, wordt geen leuke dag morgen dijen en kuiten-technisch, maar OMG wat was dat ongelooflijk mooi!

ik zit nou te zoeken welke foto ik hier kan posten, maar ze zijn allemaal tof. Vanaf hier, bovenaan pijltje naar rechts: http://picasaweb.google.c(...)#5366450390589905650
pi_71625371
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:36 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik snap wel waarom de Great Wall op nummer 1 staat van dingen die je moet bezoeken. Wat was dat tof zeg... Heb vandaag een heel eind geklommen en geklauterd, wordt geen leuke dag morgen dijen en kuiten-technisch, maar OMG wat was dat ongelooflijk mooi!

ik zit nou te zoeken welke foto ik hier kan posten, maar ze zijn allemaal tof. Vanaf hier, bovenaan pijltje naar rechts: http://picasaweb.google.c(...)#5366450390589905650
Gaaf zeg! Het lijkt me echt indrukwekkend om die Muur eens in het echt te zien!
Bedankt voor de foto-link (met uitleg bij alle foto's) : leuk om zo een beetje mee te beleven!

Wel overal geldklopperij daar, voor het minste of geringste (die brug! )... Of valt dat wel mee?

Hoe lang ben je op de Muur onderweg geweest?
 FR
pi_71625781
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:34 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Ok, Huashan rd, ik woon er heel dichtbij. Veel apartementen daar, vooral de oudere 'lane houses' zijn te huur voor 40.000rmb per maand, en de normale apartementen zijn ook meestal boven de 10.000 per maand, dus je kunt beter ergens rond metrolijn 1 zoeken, daar kun je wellicht iets krijgen in die prijscategorie, maar wel moeilijk moet ik toegeven. Studentenkamers bestaan niet, ze hebben gewoon huizen waarin je dan het huis deelt.

Van die test wist ik niet, want ik zit al 4 jaar in China, hiervoor was het iets anders dus blijkbaar.

[..]

Het gaat om hele oude apartementen complexen van 6 verdiepingen hoog, zonder lift, alleen trap. Ik zou er nooit willen wonen.

Kijk allebei anders hier even:
http://shanghai.roomsdb.net/display_offers.php

Misschien dat jullie contact met elkaar kunnen opnemen en delen of met andere mensen die je kent?
5 maanden huren is trouwens lastig, maar wel te doen.
Bedankt voor de prijsindicaties en die link. Heb net begrepen dat mijn werkgever gaat helpen met het regelen van housing, dus dat is wel fijn. Het is op zich niet zo'n punt om een appartement te delen natuurlijk. Even kijken waar ze mee aankomen.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_71625809
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:36 schreef Twinky het volgende:

Leuk dat je van Jinshanling naar Simatai bent gelopen. Inderdaad een indrukwekkend stuk muur. Afgelopen jaar hetzelfde stuk gelopen, stuk mooier dan Mutianyu waar ik het jaar daarvoor was.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:50:35 #42
92409 Twinky
Little star.
pi_71626975
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:46 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Gaaf zeg! Het lijkt me echt indrukwekkend om die Muur eens in het echt te zien!
Bedankt voor de foto-link (met uitleg bij alle foto's) : leuk om zo een beetje mee te beleven!

Wel overal geldklopperij daar, voor het minste of geringste (die brug! )... Of valt dat wel mee?

Hoe lang ben je op de Muur onderweg geweest?
Valt wel mee hoor, die brug was 5 kuai, 50 eurocent. Vind ik een heel goedkope prijs voor als ze een brug speciaal maken voor toeristen enzo. En de andere prijzen ook, ze moeten wel gewoon een bouwval onderhouden enzo...

Ik was in totaal 4 uur onderweg, het laatste stuk vanaf de brug was nog drie kwartier. Dus ruim drie uur op de muur!
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:03 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Leuk dat je van Jinshanling naar Simatai bent gelopen. Inderdaad een indrukwekkend stuk muur. Afgelopen jaar hetzelfde stuk gelopen, stuk mooier dan Mutianyu waar ik het jaar daarvoor was.
Leuk dat jij ook bent gegaan, en inderdaad, prachtig. Mutianyu was één van de andere opties maar ik dacht, ik doe het maar gewoon goed, beetje eens en dan nooit meer! En ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.... Stiekem zit ik erover te denken om volgende week woensdag (op mijn verjaardag) nog een keer te gaan, maar dat zeg ik nu. Eerst maar even de spierpijn afwachten morgen!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:56:05 #43
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_71627125
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 06:35 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Static, op een touristenvisum kun je hooguit double entry krijgen. Voor een business visum (6 maanden geldig) kun je wel multiple entry aanvragen, maar dan moet je wel een uitnodiging ontvangen je host in China.
Heb een werkvisum voor HK, maar die is helaas nog maar 3 maanden geldig, moet dus sowieso verlengd worden tot ergens volgend jaar, heb vandaag idd een double-entry gekregen. Business card is overigens genoeg, dus geen complete uitnodiging.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_71627505
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:50 schreef Twinky het volgende:

[..]

Leuk dat jij ook bent gegaan, en inderdaad, prachtig. Mutianyu was één van de andere opties maar ik dacht, ik doe het maar gewoon goed, beetje eens en dan nooit meer! En ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.... Stiekem zit ik erover te denken om volgende week woensdag (op mijn verjaardag) nog een keer te gaan, maar dat zeg ik nu. Eerst maar even de spierpijn afwachten morgen!
Ben je op het laatst ook met die kabelbaan naar beneden gegaan? Was een mooi stuk, zo over het water. Mutianyu is ook wel mooi hoor, maar doordat dit stuk niet volledig gerestaureerd is, is het een stuk authentieker en bovendien minder druk.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:18:14 #45
92409 Twinky
Little star.
pi_71627615
ja, de kabelbaan Dat vond ik eigenlijk enger dan die hele muur (al was er op een gegeven moment een stuk dat je vanuit de wachttoren anderhalve meter moest spreken met een dame die je dan een ruk naar rechts gaf zodat je niet in het ravijn stortte) maar ik kon écht niet meer nog meer trappen lopen. Meer luiwammesigheid dan tofheid dus, al viel het uiteindelijk wel mee, zo snel ging het niet en het was inderdaad mooi
  donderdag 6 augustus 2009 @ 03:05:12 #46
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_71641480
just in case, succes!

Twinky, leuk die foto's! Ben vorig jaar 2x op de muur geweest om 2 verschillende routes te doen en we zijn uiteindelijk een stuk naar beneden gelopen ipv de kabelbaan. Algemene impressie blijft; ongelofelijk hoe ze die muur hebben opgezet, gewoon met de hand, echt een wonder der 'natuur'.
pi_71688600
Als je in China bent, doet BV Facebook het in China?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 06:40:32 #48
92409 Twinky
Little star.
pi_71702544
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:11 schreef nelisb het volgende:
Als je in China bent, doet BV Facebook het in China?
nee, maar veel buitenlanders in China gebruiken een VPN of een proxy ofzo. Ik ook en sommige jonge Chinezen ook!

laatste week in China is ingegaan... minstens een jaar tot ik weer terugkom!
pi_71702821
Ok. Welke sites voor proxy? Ben er niet zo in thuis.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:42:26 #50
92409 Twinky
Little star.
pi_71709187
moet je even googlen.. en hotspot shield is ook erg populair!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')