Wat ga je doen in China en waar in Shanghai precies ga je dit doen? Dit vraag ik om te bepalen of je in Puxi of Pudong moet verblijven.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:16 schreef just.in.case het volgende:
Goed topic, alleen nog wat stilletjes. Eind augustus vertrek ik voor minimaal 10 maanden naar Shanghai.Rbhp, heb jij nog tips wat betreft huisvesting? Is het te doen om voor 1000 RMB een kamer te vinden? Bij voorkeur incl. keuken en badkamer, maar dat zal wel wat teveel gevraagd zijn..
Om wat voor appartementen gaat dit dan eigenlijk?? Ik ben zelf ook begonnen met zoeken dit weekend namelijk. Ik ga 31 augustus beginnen met een stage in Shanghai, maar ik heb momenteel nog geen onderdak :Squote:Op maandag 27 juli 2009 07:16 schreef Rbhp het volgende:
[..]Voor 1,000RMB moet je heel erg lokaal leven, dus oud "apartement" (6 verdiepingen) zonder trap en delen met een huisgenoot. Dat soort apartementen worden, afhankelijk van de locatie, voor zo'n 2,000-2,500 RMB per maand verhuurd. Wil je beter wonen dan kun je denken aan 2,000 RMb per maand, zodat je weer met iemand een 4,000 RMB apartement kunt delen. De prijzen verschillen erg veel in Shanghai.
Ok, Huashan rd, ik woon er heel dichtbij. Veel apartementen daar, vooral de oudere 'lane houses' zijn te huur voor 40.000rmb per maand, en de normale apartementen zijn ook meestal boven de 10.000 per maand, dus je kunt beter ergens rond metrolijn 1 zoeken, daar kun je wellicht iets krijgen in die prijscategorie, maar wel moeilijk moet ik toegeven. Studentenkamers bestaan niet, ze hebben gewoon huizen waarin je dan het huis deelt.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:35 schreef just.in.case het volgende:
Heb net m'n bachelor afgerond, dus ga er een jaar tussenuit alvorens aan m'n master te beginnen. Ik ga aan de slag bij een Chinees bedrijf in de scheepvaartindustrie. Zij hebben vier kantoren in China, met het hoofdkantoor in Shanghai. Het hoofdkantoor staat aan de Hua Shan road, ter hoogte van Hua Shan park. Puxi is sowieso leuker dan Pudong volgens mij, maar wellicht dat er ook dichterbij wat aardigs te vinden is.
Een studentenkamer is in principe dus voldoende. Het hoeft geen 3-kamer appartement te zijn. Rond de 1000 a 1500 RMB is eigenlijk wel max, eventueel 2000 maar dan moet het wel heel mooi zijn. Het scheelt dat ik wel wat mensen ken van Fudan university, dus zij kunnen wellicht ook helpen. Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Het lijkt er op dat ze die physical examination fors uitgebreid hebben de laatste jaren, want er wordt een longfoto, hartfilmpje en diverse bloedtests verwacht. Enkel een verklaring ondertekend door de huisarts dat je geen typhus, hiv, etc hebt is niet meer voldoende. Dat het in China nog eens dunnetjes over wordt gedaan heb ik vaker gehoord. Best matig als ik voor het onderzoek in Nederland al een paar honderd euro kwijt ben.
Het gaat om hele oude apartementen complexen van 6 verdiepingen hoog, zonder lift, alleen trap. Ik zou er nooit willen wonen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:22 schreef MassApeal het volgende:
[..]
Om wat voor appartementen gaat dit dan eigenlijk?? Ik ben zelf ook begonnen met zoeken dit weekend namelijk. Ik ga 31 augustus beginnen met een stage in Shanghai, maar ik heb momenteel nog geen onderdak :S
Ben nog steeds op zoek naar een goedkope studentenkamer of een goedkoop 2 kamer appartement waarbij ik met een medestudent zou kunnen intrekken. Het betreft dan een periode van 5 maanden.
Verder ben ik natuurlijk altijd benieuwd naar de ervaringen en tips van mensen die naar China zijn geweest
Als je hem peert, ja dan weet ik 100% zeker dat je je geld kwijt bent. Maar als je gewoon van te voren aangeeft dat je voor 5 maanden wilt huren, dan betaal je gewoon in 1x die 5 maanden huur, alles op papier en verder alles prima. Ja, Chinezen zijn prima mensen, maar zet alles op papier en wees eerlijk. Simpel, het zijn net Nederlandersquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:59 schreef Twinky het volgende:
denk je? mijn ervaring is dat als je er een crisisprobleem van maakt dat er wel veel geregeld kan worden hoor. Normale Chinezen zijn niet echt van het afzetgebeuren...
Gaaf zeg! Het lijkt me echt indrukwekkend om die Muur eens in het echt te zien!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:36 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik snap wel waarom de Great Wall op nummer 1 staat van dingen die je moet bezoeken. Wat was dat tof zeg... Heb vandaag een heel eind geklommen en geklauterd, wordt geen leuke dag morgen dijen en kuiten-technisch, maar OMG wat was dat ongelooflijk mooi!
ik zit nou te zoeken welke foto ik hier kan posten, maar ze zijn allemaal tof. Vanaf hier, bovenaan pijltje naar rechts: http://picasaweb.google.c(...)#5366450390589905650
Bedankt voor de prijsindicaties en die link. Heb net begrepen dat mijn werkgever gaat helpen met het regelen van housing, dus dat is wel fijn. Het is op zich niet zo'n punt om een appartement te delen natuurlijk. Even kijken waar ze mee aankomen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:34 schreef Rbhp het volgende:
[..]
Ok, Huashan rd, ik woon er heel dichtbij. Veel apartementen daar, vooral de oudere 'lane houses' zijn te huur voor 40.000rmb per maand, en de normale apartementen zijn ook meestal boven de 10.000 per maand, dus je kunt beter ergens rond metrolijn 1 zoeken, daar kun je wellicht iets krijgen in die prijscategorie, maar wel moeilijk moet ik toegeven. Studentenkamers bestaan niet, ze hebben gewoon huizen waarin je dan het huis deelt.
Van die test wist ik niet, want ik zit al 4 jaar in China, hiervoor was het iets anders dus blijkbaar.
[..]
Het gaat om hele oude apartementen complexen van 6 verdiepingen hoog, zonder lift, alleen trap. Ik zou er nooit willen wonen.
Kijk allebei anders hier even:
http://shanghai.roomsdb.net/display_offers.php
Misschien dat jullie contact met elkaar kunnen opnemen en delen of met andere mensen die je kent?
5 maanden huren is trouwens lastig, maar wel te doen.
Leuk dat je van Jinshanling naar Simatai bent gelopen. Inderdaad een indrukwekkend stuk muur. Afgelopen jaar hetzelfde stuk gelopen, stuk mooier dan Mutianyu waar ik het jaar daarvoor was.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:36 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik snap wel waarom de Great Wall op nummer 1 staat van dingen die je moet bezoeken. Wat was dat tof zeg... Heb vandaag een heel eind geklommen en geklauterd, wordt geen leuke dag morgen dijen en kuiten-technisch, maar OMG wat was dat ongelooflijk mooi!
ik zit nou te zoeken welke foto ik hier kan posten, maar ze zijn allemaal tof. Vanaf hier, bovenaan pijltje naar rechts: http://picasaweb.google.c(...)#5366450390589905650
Valt wel mee hoor, die brug was 5 kuai, 50 eurocent. Vind ik een heel goedkope prijs voor als ze een brug speciaal maken voor toeristen enzo. En de andere prijzen ook, ze moeten wel gewoon een bouwval onderhouden enzo...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Gaaf zeg! Het lijkt me echt indrukwekkend om die Muur eens in het echt te zien!
Bedankt voor de foto-link (met uitleg bij alle foto's) : leuk om zo een beetje mee te beleven!
Wel overal geldklopperij daar, voor het minste of geringste (die brug!)... Of valt dat wel mee?
Hoe lang ben je op de Muur onderweg geweest?
Leuk dat jij ook bent gegaan, en inderdaad, prachtig. Mutianyu was één van de andere opties maar ik dacht, ik doe het maar gewoon goed, beetje eens en dan nooit meer! En ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.... Stiekem zit ik erover te denken om volgende week woensdag (op mijn verjaardag) nog een keer te gaan, maar dat zeg ik nu. Eerst maar even de spierpijn afwachten morgen!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:03 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Leuk dat je van Jinshanling naar Simatai bent gelopen. Inderdaad een indrukwekkend stuk muur. Afgelopen jaar hetzelfde stuk gelopen, stuk mooier dan Mutianyu waar ik het jaar daarvoor was.
Heb een werkvisum voor HK, maar die is helaas nog maar 3 maanden geldig, moet dus sowieso verlengd worden tot ergens volgend jaar, heb vandaag idd een double-entry gekregen. Business card is overigens genoeg, dus geen complete uitnodiging.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 06:35 schreef Rbhp het volgende:
[..]
Static, op een touristenvisum kun je hooguit double entry krijgen. Voor een business visum (6 maanden geldig) kun je wel multiple entry aanvragen, maar dan moet je wel een uitnodiging ontvangen je host in China.
Ben je op het laatst ook met die kabelbaan naar beneden gegaan? Was een mooi stuk, zo over het water.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:50 schreef Twinky het volgende:
[..]
Leuk dat jij ook bent gegaan, en inderdaad, prachtig. Mutianyu was één van de andere opties maar ik dacht, ik doe het maar gewoon goed, beetje eens en dan nooit meer! En ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.... Stiekem zit ik erover te denken om volgende week woensdag (op mijn verjaardag) nog een keer te gaan, maar dat zeg ik nu. Eerst maar even de spierpijn afwachten morgen!
nee, maar veel buitenlanders in China gebruiken een VPN of een proxy ofzo. Ik ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:11 schreef nelisb het volgende:
Als je in China bent, doet BV Facebook het in China?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |