abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69773501
Ben van plan om, met enkele vrienden, in juli er een dagje of vijf, zes op uit te trekken met de wagen. Omdat een zestal dagen niet zo lang is, willen we ook niet al té ver rijden. Maar, we willen wel een ietwat zonnige bestemming, liefst met strand of toch zeker een meer, en waar er 's avonds ook wel één en ander te beleven valt.
Iemand suggesties ?
pi_69773541
Monaco / Cannes / Nice
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:33:49 #3
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69773586
Heel frankrijk/italie ligt binnen het verschiet dan. Succes!
:-)
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:42:29 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69773826
Noordwijk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_69774347
De Azurenkust is toch wel redelijk ver hé, en bovenal heel duur qua uitgaven ter plekke. Zijn er geen mensen die missch plekjes in Frankrijk kennen die wél aan de kust liggen , maar iets hoger dan de Azurenkust ? Ik ben met mijn ouders al eens naar de Vendee geweest vroeger, ih zuid-westen is dat, daar was het alleszins mooi weer maar weet niet of je er kunt uitgaan.
In Italie heb ik al aan het Como-meer gedacht. Is dat een beetje de moeite ? Ben al vaak in Italie geweest, maar daar nog niet. Milaan is natuurlijk niet zo ver dan en is altijd eens de moeite om naar toe te gaan.

O ja, en wij vertrekken vanuit Oostende, Belgische kust.
pi_69774841
Lago di Como is net zo ver als de Cote d'Azur, zoniet verder.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_69912786
www.wizzair.nl vanaf dortmund naar L''viv in de Oekraine en dan met de trein naar de krim 800km,
heb wel een telnummer van een taxichauffeur in Simferopol die je voor 250 UAH naar Yalta brengt en een appartement voor drie dagen in Yalta aan zee
snel veel zien en veel beleven

geen visum nodig

[ Bericht 11% gewijzigd door henkway op 10-06-2009 21:12:53 ]
pi_69914311
pi_69914612
Barcelona. Wel wat verder rijden, maar een stuk leuker dan Frankrijk natuurlijk.
pi_69928665
San Remo, Italië

Ben er ook met vrienden geweest tijdens europatrip. (In een dag heen gereden)
Leuke stad, strand en je kunt er goed uitgaan.
pi_69963952
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:22 schreef loowie het volgende:
San Remo, Italië

Ben er ook met vrienden geweest tijdens europatrip. (In een dag heen gereden)
Leuke stad, strand en je kunt er goed uitgaan.
Nou, dit ga ik toch eens bekijken ! Het spijtige aan Italie is dat het uitgaan er zo duur is wel.
pi_71456034
Ik vertrek dus zondag met de auto naar ergens ... We zijn met z'n vijven (tussen de 21 en 26 jaar).
We zijn er nog niet uit naar waar. De Atlantische Oceaan in Frankrijk is het dichtst natuurlijk en vermits we slechts een zestal dagen gaan, is dat niet onbelangrijk. De Vendee-streek lijkt me daar wel iets ofwel wat meer naar beneden, La Rochelle, Bordeaux, ... ?
Of toch beter meer naar beneden rijden, richting azurenkust/noord spanje (nice, cannes, argeles sur mer, lloret de mar, ....)
Alle hulp/tips is welkom !

O ja, we zouden dus gewoon onze tentjes meenemen en op een camping crashen, ofwel daar ter plekke een caravan/huisje huren.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 02:53:29 #13
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_71479448
Cannes, Monaco is niet zo ver, Spanje of Italie is alleen verder.. enige alternatief is dan nog Normandie?

Als je nu in het hoogseizoen wil gaan zonder te reserveren en je zit met een krap budget, zou ik sowieso wat tentjes in je kofferbak doen, als je nix goedkoops kan vinden kan je altijd nog wel ergens crashen.

Persoonlijk vind ik Italie en Spanje net iets te ver om voor een paar dagen met de auto te doen, zeker omdat vaak spotgoedkoop direct kan vliegen en toegevoegde waarde van je auto daar 0,0 is als je alleen in 1 plaatsje elke avond wil stappen. Soms rij ik wel 10 uur naar zuid frankrijk voor 3 dagen snowboarden maar dan heb je geen keus, vliegtuigen gaan niet direct, maar voor zo een vakantie?

Als je toch met de auto wil gaan, stop anders een dagje in Parijs, kan je ook goed vermaken en dan duurt je reis ook minder lang.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_71496783
Sowieso nemen we tentjes mee, het is de bedoeling om op een camping te crashen.
Het is vooral omdat we pas gisteren definitief beslist hebben om nog een reisje te doen, dat het met de auto wordt. Vliegreizen, zelfs bij low budget maatschappijen, zijn kort voor afreis ook niet goedkoop meer.
En daarnaast is het eens iets anders, met de wagen.
Zelf heb ik behoorlijk budget, maar er gaan nog enkele studenten mee die wel wat krap bij kas zitten. Nuja, we moeten al geen benzine betalen (bedrijgswagen) en een plaatsje voor een tent kost ook heus niet veel op zo'n camping. Enkel eten en drinken kost in Frankrijk dan nog behoorlijk veel.

Zijn dus ah twijfelen tussen La Rochelle, aan de Atlantische Oceaan, zo'n 700 km van ons thuis, of de Languedoc (Argeles sur mer of Cap d'Agde). In die laatste twee is er wel meer te doen dan in La Rochelle (althans dat denken we) en heb je ook meer zekerheid over prachtig weer.

Enige ervaring met deze opties ?
pi_71500839
Ik/we hebben nog geen definitieve plannen gemaakt en het weer werkt in de EU nou ook niet echt mee,dus wordt het wellicht later dit jaar. Vakantie heeft nl. nooit haast en geld loopt niet weg..
75 topics = FIN
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:14:18 #16
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_71504300
La Rochelle lijkt me doodsaai, ben er vorig jaar een dagje door heen gelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')