abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:38:27 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_69772156
allo,

Gisteravond kreeg ik mijn vriendin huilend aan de telefoon; ze was tijdens een schoolfeest (instituut zal ik vanwege mogelijke imagoschade niet noemen) belaagd door een gozer. Hij heeft haar niet fysiek aangerand of betast, maar heeft haar via allerlei suggestieve, insinuerende opmerkingen duidelijk in haar waardigheid aangetast. Ze heeft diverse malen gezegd niet gediend te zijn van zijn insinuaties, toch ging hij door. Uiteindelijk heeft ze hem een klap gegeven (goedzo ), waarna hij alsnog doorging. Er waren uiteindelijk vrienden nodig om hem weg te houden; hij wist haar nog wel even te melden dat ze er zelf om vroeg vanwege haar uiterlijk. Ze zou er volgens hem zelfs van genieten Betreffende meneer was uiteraard dronken, maar dat doet er wat mij (en de wet?) betreft niet toe. Feit is dat mijn vriendin zich nu niet meer op haar gemak voelt op die school, aangezien die gozer op dezelfde faculteit rondwandelt.

Er zijn getuigen, zowel vriendinnen als vrienden van haar, dus het verhaal is sterk te maken. Het liefst zou ik die gozer eens goed grondig willen verbouwen, maar ik denk dat we hem meer en langduriger schade toe kunnen brengen door de officiële weg te bewandelen. Het recht in eigen hand nemen is erg aanlokkelijk, maar de kans is dat we daar het probleem alleen maar groter mee maken.

Wat zijn nu de stappen die we het beste kunnen nemen? Decaan / vertrouwenspersoon of de politie? Of allebei? Hoe gaat een decaan / vertrouwenspersoon om met dit soort zaken? Het gaat om een studierichting (beta) met traditioneel zeer weinig vrouwen, dus ik verwacht eigenlijk dat de schoolleiding erg voorzichtig zal zijn met die paar vrouwen die ze hebben. Ook de reputatie van het betreffende onderwijsinstituut staat hier wat mij betreft op het spel; het mag nooit zo zijn dat iemand zich vanwege haar sekse bedreigd voelt op een school.

Zijn er hier mensen met ervaring op gebied van niet-lichamelijke seksuele intimidatie in het hoger onderwijs? Welke stappen heb je ondernomen? Als je het niet openbaar wilt maken, mag je me ook een PM sturen

[ Bericht 14% gewijzigd door Five_Horizons op 06-06-2009 19:29:25 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:39:46 #2
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69772184
't is toch oppgelost? hij heeft een klap gekregen en hij weet dat ze dat niet wil.

slotje.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:41:42 #3
77130 star_gazer
pi_69772230
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:
't is toch oppgelost? hij heeft een klap gekregen en hij weet dat ze dat niet wil.

slotje.
Als je even de moeite had genomen, had je kunnen lezen dat hij dus doorging. Het ging hier niet om 'normaal' interesse tonen
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:43:19 #4
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69772264
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:41 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Als je even de moeite had genomen, had je kunnen lezen dat hij dus doorging. Het ging hier niet om 'normaal' interesse tonen
Ik heb het doorgelezen, en na de klap heeft hij op de avond alleen nog gezegd dat ze het zelf leuk vond.

wanneer iemand dan nuchter wordt schaamt hij zichzelf al genoeg.

niks om je zorgen over te maken, en je vriendin moet zich wat vermannen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69772279
Ik zou dit eens met een decaan gaan bespreken. Die helpt je vast wel verder. Wat een eikel zeg! Het is maar net de vraag of hij het meent als hij zijn excuses aanbiedt of vervolgens, wanneer de deur dichtslaat, gaat schelden. Ik zou inderdaad zorgen voor sancties.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:43:59 #6
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_69772284
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:41 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ze gaat even een gesprek aan met een contactpersoon op school, dat zal niet veel uit halen. Aangifte doen heb je niet zoveel aan omdat er fysiek niet zo heel veel is gebeurd.

Mocht hij hiermee doorgaan ben jij toch het vriendje die daar korte metten mee moet maken.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:45:04 #7
77130 star_gazer
pi_69772319
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Ik heb het doorgelezen, en na de klap heeft hij op de avond alleen nog gezegd dat ze het zelf leuk vond.

wanneer iemand dan nuchter wordt schaamt hij zichzelf al genoeg.

niks om je zorgen over te maken, en je vriendin moet zich wat vermannen.
ik heb mijn post veranderd, want het was inderdaad niet duidelijk. Er waren uiteindelijk twee vrienden nodig om hem op afstand te houden. Ze voelde zich bedreigd. Dat is geen normale versierpoging.
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:48:28 #8
77130 star_gazer
pi_69772391
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:43 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Ze gaat even een gesprek aan met een contactpersoon op school, dat zal niet veel uit halen. Aangifte doen heb je niet zoveel aan omdat er fysiek niet zo heel veel is gebeurd.

Mocht hij hiermee doorgaan ben jij toch het vriendje die daar korte metten mee moet maken.
Voor de duidelijkheid; het gaat hier om seksuele intimidatie; niet om simpelweg 'leuk vinden' ofzo. Die grens ligt bij iedereen ergens anders en zij heeft diverse malen duidelijk gemaakt dat hij te ver ging. Laat ik het zo zeggen; ze is als vrouw in een mannenwereldje wel wat aandacht gewend, dus het feit dat ze overstuur aan de telefoon hing, zegt mij dat hij inderdaad ver over de schreef is gegaan.

Daar moet toch door een schoolleiding actie op ondernomen kunnen worden? Hij moet niet eens bij haar in de buurt kunnen komen lijkt me. Ik zou het echt niet erg vinden om zelf even 'op visite' te gaan, maar het lijkt me voor alle betrokkenen beter als ik het recht niet in eigen hand neem.

[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 06-06-2009 16:56:09 ]
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:04:32 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69772757
Ga uitzoeken of de school op dit gebied een protocol heeft. Dus als er een decaan of vertrouwenspersoon is, ga daar eens mee praten. Die zou dat moeten weten.

Ik verwacht niet dat hij direct van school getrapt zal worden. Waarschijnlijk gaan ze ook een gesprek met hem aan. Mogelijk stellen ze een gesprek voor tussen jouw vriendin, de vertrouwenspersoon en de 'dader'. Zou dat een bemiddelende insteek krijgen, dan wordt waarschijnlijk verwacht dat hij zijn excuses aanbiedt en is het daarmee af. Herhaling wordt waarschijnlijk ernstiger opgenomen.

Een klacht indienen zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar de vraag is of je die kant al op wil. Vaak wordt ook dan verwacht dat eerst een poging wordt gedaan om het onderling op te lossen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_69772922
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:48 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet erg vinden om zelf even 'op visite' te gaan, maar het lijkt me voor alle betrokkenen beter als ik het recht niet in eigen hand neem.
Ja, iemand met schoenmaat 41 en wiens favo subforum Wetenschap, Filosofie, Levensbeschouwing is zal hij bang voor zijn _!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:15:51 #11
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69773098
Wat is er voorgevallen waardoor dit heeft plaatsgevonden?
Ik kan moeilijk geloven dat dat het hele verhaal is, dat een jongen 'zomaar' een meisje gaat uitschelden.
Is die gast eerder op de avond afgewezen door haar nadat hij haar heeft proberen versieren, en kon hij dat moeilijk verkroppen?
We kunnen moeilijk advies geven als jij belangrijke details bewust achterwege laat.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:16:02 #12
77130 star_gazer
pi_69773103
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:10 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ja, iemand met schoenmaat 41 en wiens favo subforum Wetenschap, Filosofie, Levensbeschouwing is zal hij bang voor zijn _!
Ja, want zowel schoenmaat als 'favo subforum' zeggen erg veel over mij
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:16:47 #13
132191 -jos-
Money=Power
pi_69773116
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:38 schreef star_gazer het volgende:
niet-lichamelijke seksuele intimidatie
Wat moet ik me hierbij voorstellen?

"Hey, neuken?"

WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:17:24 #14
77130 star_gazer
pi_69773140
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:15 schreef Asskicker14 het volgende:
We kunnen moeilijk advies geven als jij belangrijke details bewust achterwege laat.
Hoe kom je daar nu weer bij

Dit is wat ik weet en als dat niet genoeg is, sorry
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:19:36 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69773199
Wat wil je dan? Dat ie van school geschopt wordt?

Maak er melding van, zodat men er van weet, maar verwacht er verder niet te veel van. Je kunt er altijd zelf nog achteraan als je je hevig in je eer aangetast voelt, hetgeen ik ergens best kan begrijpen (infantiel of niet, zal me worst wezen).
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:19:55 #16
77130 star_gazer
pi_69773211
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:16 schreef -jos- het volgende:

[..]

Wat moet ik me hierbij voorstellen?

"Hey, neuken?"

quote:
Seksuele intimidatie op het werk staat voor allerlei vormen van seksueel getinte aandacht die tot uitdrukking komt in verbaal, non-verbaal of lichamelijk gedrag.
Het gedrag wordt door degene die het ondergaat ervaren als ongewenst en onplezierig. Het seksueel intimiderend gedrag kan zowel opzettelijk als onopzettelijk zijn.
Seksuele intimidatie loopt uiteen van intieme vragen over het privé-leven, suggestieve opmerkingen en betasten van het lichaam tot chantage en aanranding. Daarnaast valt seksueel getinte aandacht als verbale en non-verbale uitlatingen en handtastelijkheden met een seksuele bedoeling ook onder seksuele intimidatie. Voorbeelden zijn schunnige en bedreigende opmerkingen, in de billen knijpen, zogenaamd per ongeluk de borsten aanraken en iemand met je lichaam bedreigend benaderen. Ook seksistische opmerkingen horen hierbij.

bron
Dat ik dat nog moet uitleggen
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:22:23 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69773283
Offtopic: Tsja... een seksueel getinte opmerking vind ik dan weer volstrekt niet relevant. Ik ben niet gediend van preutse wijven. Zie ik ze ook nog geen wet van maken.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:23:02 #18
77130 star_gazer
pi_69773302
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wat wil je dan? Dat ie van school geschopt wordt?

Maak er melding van, zodat men er van weet, maar verwacht er verder niet te veel van. Je kunt er altijd zelf nog achteraan als je je hevig in je eer aangetast voelt, hetgeen ik ergens best kan begrijpen (infantiel of niet, zal me worst wezen).
Ik ben geen berber. Eer is een middeleeuws principe dat mij niets doet. Waar het mij om gaat, is dat zij zonder zorgen naar school kan
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:23:36 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69773318
Soms denk ik: waarom neem ik de moeite om serieus advies te geven?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:25:30 #20
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69773364
Oke.

Recap:

Jij spreekt van seksuele intimidatie

De feiten zijn:

Geen fysieke onzedelijke betastingen geweest
Geen aanranding, verkrachting
Verbaal is er het één en ander 'geinsinueerd'

Met andere woorden: Die gast heeft jouw vriendin beledigd en uitgescholden. Zij voelde zich daar ongemakkelijk bij. Uiteindelijk is er niets gebeurd qua bewijslast overtuigend genoeg is om hier ook maar iets te halen wat in een aanklacht stand houdt.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:25:56 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69773374
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:23 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik ben geen berber. Eer is een middeleeuws principe dat mij niets doet. Waar het mij om gaat, is dat zij zonder zorgen naar school kan
Tsja... Als je hard kunt maken dat ze daadwerkelijk risico loopt dan maak je kans. Maar op basis van één bijzonder lage actie zullen ze geen verdere actie ondernemen. Misschien een waarschuwing.

Overigens had je het net wel over het recht in eigen hand nemen geloof ik, of las ik dat verkeerd?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:28:57 #22
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69773447
Ze heeft hem toch al een klap verkocht? Ook weet de hele opleiding nu dat die gast een kneus is.

Probleem opgelost, niet zo huilen.
pi_69773531
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:28 schreef Kopbal het volgende:
Ze heeft hem toch al een klap verkocht? Ook weet de hele opleiding nu dat die gast een kneus is.

Probleem opgelost, niet zo huilen.
Eens.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:32:43 #24
77130 star_gazer
pi_69773553
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Offtopic: Tsja... een seksueel getinte opmerking vind ik dan weer volstrekt niet relevant. Ik ben niet gediend van preutse wijven. Zie ik ze ook nog geen wet van maken.
Ik was er niet bij en ken niet alle nuances van de situaties; lichaamstaal (een bepaalde blik, houding, intonatie, enz) kunnen een situatie drastisch veranderen.

Mijn vriendin is absoluut niet preuts, maar is wel onzeker en dus kwetsbaar. Feit is en blijft dat hij na de eerste keer had moeten stoppen; ze heeft de grens aangegeven en als hij die niet respecteert gaat hij te ver
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:33:55 #25
77130 star_gazer
pi_69773588
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:23 schreef Lienekien het volgende:
Soms denk ik: waarom neem ik de moeite om serieus advies te geven?
Het wordt gewaardeerd hoor
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:34:38 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69773606
Was de dader een Marokkaan?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:35:39 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69773629
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:32 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik was er niet bij en ken niet alle nuances van de situaties; lichaamstaal (een bepaalde blik, houding, intonatie, enz) kunnen een situatie drastisch veranderen.

Mijn vriendin is absoluut niet preuts, maar is wel onzeker en dus kwetsbaar. Feit is en blijft dat hij na de eerste keer had moeten stoppen; ze heeft de grens aangegeven en als hij die niet respecteert gaat hij te ver
Die opmerking was algemeen, los van de situatie met je vriendin. Ging meer over wat men tegenwoordig (schandalig genoeg!) allemaal op één hoop gooit onder de noemer "sexuele intimidatie".
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:36:03 #28
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69773643
quote:

[..]

Jouw vriendin bepaalt de grens niet. De wet bepaalt de grens.
En die gast heeft de grenzen van de wet niet overtreden.
Zeg tegen jouw vriendin dat ze een paar ballen moet ontwikkelen, in plaats van te janken van een gemene opmerking die een ander over haar plaatst in een dronken bui.
pi_69773713
quote:

[..]

Dat is jouw mening. Maar dat maakt het nog niet strafbaar. Heeft hij haar bedreigd, dan kun je nog iets, maar zzover ik dit lees is er niets strafbaars gebeurd.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:38:56 #30
77130 star_gazer
pi_69773714
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:25 schreef Asskicker14 het volgende:
Oke.

Recap:

Jij spreekt van seksuele intimidatie

De feiten zijn:

Geen fysieke onzedelijke betastingen geweest
Geen aanranding, verkrachting
Verbaal is er het één en ander 'geinsinueerd'

Met andere woorden: Die gast heeft jouw vriendin beledigd en uitgescholden. Zij voelde zich daar ongemakkelijk bij. Uiteindelijk is er niets gebeurd qua bewijslast overtuigend genoeg is om hier ook maar iets te halen wat in een aanklacht stand houdt.
In plaats van te kijken naar wat er *niet* is, kijk ik even naar wat er *wel* is. Hij heeft haar direct aangevallen op seksuele kenmerken en haar met zijn gedrag niet alleen beledigd, maar ook bang gemaakt voor toekomstige ontmoetingen.
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:39:17 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69773726
quote:

[..]

Ah, dus die kerel is op zijn plek gezet, mevrouw is onzeker en dus kwetsbaar, ergo, je bent niet tevreden met het resultaat tot nu, dus ipv. met je vriendin te werken aan der onzekerheid wil je wraak en die gozer pakken .

Het advies is allang geweest, meld het bij de onderwijs instantie. Dan weten ze dat ze bij herhaling stappen moeten ondernemen met meneer. En wat betreft die onzekerheid van je vriendin waardoor ze nu bang is. Werk daar eens aan, bereik je een stuk meer mee.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:39:34 #32
77130 star_gazer
pi_69773738
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:34 schreef SeLang het volgende:
Nee
-
pi_69773741
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:34 schreef SeLang het volgende:

Maar niet de neiging naar die jongen te stappen en hem wat aan te doen?
X
X
X
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:42:18 #34
36431 bleiblei
pi_69773821
Ik leg trouwens niet de schuld bij je vriendin neer.
De kerel zat fout. Maar met een officiele waarschuwing en komende maanden niet fatsoenlijk op school kunnen vertonen heeftie zijn straf wel. Ik heb alleen het gevoel dat je er meer uit wil halen omdat je vriendin zo overstuur is. En dat laatste puntje zit toch echt bij haar. Zij is overstuur, dus moet je er voor haar zijn. En niet tegen die kerel (mits die zijn straf al heeft gekregen).
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:42:18 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69773822
Als het mijn vriendin was dan zou ik een groep leernichten op die gozer afsturen en hem door hen laten aanranden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:43:04 #36
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69773843
Oke. Hier de gewreekte oplossing: Zoek die jongen op. Vraag om excuses. Geeft hij die, fijn mooi; zand erover, kan jouw vriendin weer verder met haar leven ( ).

Zo niet, ga naar de decaan; en leg uit wat er gebeurd is, zodat jouw vriendin en die gast het gezamenlijk kunnen uitspreken.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:43:48 #37
77130 star_gazer
pi_69773860
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ah, dus die kerel is op zijn plek gezet, mevrouw is onzeker en dus kwetsbaar, ergo, je bent niet tevreden met het resultaat tot nu, dus ipv. met je vriendin te werken aan der onzekerheid wil je wraak en die gozer pakken .
'Mevrouw' was overstuur. En ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen, maar die kerel is doorgegaan en heeft dus geen boodschap gehad aan haar duidelijk signaal dat zijn gedrag niet gewenst is. Vandaar dus de angst voor herhaling.
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:44:11 #38
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_69773871
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:42 schreef SeLang het volgende:
Als het mijn vriendin was dan zou ik een groep leernichten op die gozer afsturen en hem door hen laten aanranden.
Jij kent een groep leernichten die doen wat jij wil?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:44:14 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69773872
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Het wordt gewaardeerd hoor
Dan nog een advies: als ik jou was was ik hier helemaal geen discussie aangegaan over of er al dan niet sprake is van seksuele intimidatie in dit geval. Als je vriendin hierin zo kwetsbaar is, moet jij haar kwetsbaarheid niet zo te grabbel gooien op een forum als dit.
pi_69773881
Met decaan oid praten, verder er niet meer van maken dan het is, een dronken gozer die niet snapt dat een meid niet is gediend van zijn toespelingen. Je doet nu net alsof ze gruwelijk verkracht is ofzo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:46:00 #41
36431 bleiblei
pi_69773908
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

'Mevrouw' was overstuur. En ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen, maar die kerel is doorgegaan en heeft dus geen boodschap gehad aan haar duidelijk signaal dat zijn gedrag niet gewenst is. Vandaar dus de angst voor herhaling.
Wat wil je eigenlijk lezen?
Dan zal ik dat ff copy pasten posten en dan kan dit topic dicht.
Ben jij happy, want dan heb je bevestiging van wat je wil lezen en kan je dat uitvoeren .

Kom op, tis een dronken gozer die zich vandaag diep schaamt nadat vrienden van hem verteld hebben wattie geflikt heeft gisteren. Daar kan je je wel heel druk om gaan zitten maken, maar die herhaling komt niet zo maar hoor .
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:46:40 #42
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69773925
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Oh, dus hij heeft haar in wezen niet letterlijk bedreigd?

Dat is gewoon de conclusie die jouw vriendin trekt als gevolg van haar onzekerheid en de grenzen die bij haar blijkbaar al snel worden overtreden?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:48:32 #43
77130 star_gazer
pi_69773959
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:42 schreef bleiblei het volgende:
Ik leg trouwens niet de schuld bij je vriendin neer.
De kerel zat fout. Maar met een officiele waarschuwing en komende maanden niet fatsoenlijk op school kunnen vertonen heeftie zijn straf wel. Ik heb alleen het gevoel dat je er meer uit wil halen omdat je vriendin zo overstuur is. En dat laatste puntje zit toch echt bij haar. Zij is overstuur, dus moet je er voor haar zijn. En niet tegen die kerel (mits die zijn straf al heeft gekregen).
Tsja, misschien laat ik me leiden door wraakgevoelens. Ik denk dat iedereen wel weet dat, zodra het je vriendin aangaat, er wat inbrand vliegt binnenin.

Ik wil inderdaad dat hij hoe dan ook zijn straf krijgt
-
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:48:52 #44
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69773963
"Hij heeft haar niet fysiek aangerand of betast, maar heeft haar via allerlei suggestieve, insinuerende opmerkingen duidelijk in haar waardigheid aangetast. Ze heeft diverse malen gezegd niet gediend te zijn van zijn insinuaties, toch ging hij door. Uiteindelijk heeft ze hem een klap gegeven "

Als je het toch over rechten hebt etc ..waar haalt je vriendin het "recht"vandaan die kerel een klap te geven ?

Kansloos dit.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_69773994
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:44 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Jij kent een groep leernichten die doen wat jij wil?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:50:36 #46
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69774006
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:48 schreef Cappy het volgende:
"Hij heeft haar niet fysiek aangerand of betast, maar heeft haar via allerlei suggestieve, insinuerende opmerkingen duidelijk in haar waardigheid aangetast. Ze heeft diverse malen gezegd niet gediend te zijn van zijn insinuaties, toch ging hij door. Uiteindelijk heeft ze hem een klap gegeven "

Als je het toch over rechten hebt etc ..waar haalt je vriendin het "recht"vandaan die kerel een klap te geven ?

Kansloos dit.
Als ik het zo lees, heeft die gast zijn straf al gekregen door die klap van haar te ontvangen.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:53:18 #47
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69774074
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:48 schreef star_gazer het volgende:
wil inderdaad dat hij hoe dan ook zijn straf krijgt
Een klap, koppijn en een schuldgevoel.
Check
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:54:09 #48
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_69774092
quote:

[..]

Tsja, misschien laat ik me leiden door wraakgevoelens. Ik denk dat iedereen wel weet dat, zodra het je vriendin aangaat, er wat inbrand vliegt binnenin.

krijgt

ik zou t em zelf ff gaan geven!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_69774097
quote:

[..]

Straf voor welke overtreding dan precies?
pi_69774113
quote:

[..]

en wat denk jij dat er voor straf is voor iemand die verbaal zn boekje te buiten gaat?
Vrij weinig, richt je liever op je vriendin, die is schijnbaar zo onstabiel dat ze als studente niet eens om kan gaan met mede-student die dronken is en te ver gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')