abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69770059
http://www.prorail.nl/Per(...)kkenen100liften.aspx

Prorail gaat nieuwe fietsenstallingen maken bij treinstations met ruimte voor 100.000 fietsen. Deze stallingen gaan 100 miljoen euro kosten. 1000 euro per fiets in de stalling.

1000 euro om een fiets te stallen?

Dan de liften. In hetzelfde persbericht laten ze weten 100 nieuwe liften te bouwen. Ook voor 100 miljoen euro. 1 miljoen per lift.

1 miljoen voor een lift? Terwijl je er ook nog 100 afneemt en ze waarschijnlijk maar 1 verdieping hoeven te doen?

Beetje duur allemaal.
Afgezien van de hoge kosten geeft dit bericht mij de indruk dat ze bij prorail maar wat doen. De getallen zijn wel heel erg mooi afgerond, waarschijnlijk naar goedkoper.


Ik heb het gevoel alsof we worden genaait. Wat kan prorail nog meer doen met 200 miljoen?
pi_69770195
Koop een auto.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:12:22 #3
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_69770202
Inderdaad, die prijzen zijn gewoon belachelijk. Een fietsenrek is gewoon een simpel stuk gebogen ijzer, evenals een lift gewoon een ijzeren bak is, gemaakt van metaal-platen, aan een haakje en een ketting
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:13:28 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_69770229
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:06 schreef robodorK het volgende:
http://www.prorail.nl/Per(...)kkenen100liften.aspx
Wat kan prorail nog meer doen met 200 miljoen?
Station Arnhem een klein beetje verder afbouwen
pi_69770252
200 miljoen keer een euroknaller
pi_69770269
Hoi,

Ik wil even melden dat je een cruciale fout maakt. ProRail is de beheerder van de Nederlandse spoorwegen. NS is een personenvervoersbedrijf.

Groetjes,
Je moeder.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:17:19 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69770313
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:15 schreef Afvoerput het volgende:
Hoi,

Ik wil even melden dat je een cruciale fout maakt. ProRail is de beheerder van de Nederlandse spoorwegen. NS is een personenvervoersbedrijf.

Groetjes,
Je moeder.
De kosten die Prorail maakt belasten ze voornamelijk door aan de NS.
Drie maal raden wat NS doet met de rekening van Prorail.

Groetjes,
Je vader.
pi_69770343
Kansloos die acties van prorail
pi_69770369
De telefoon pakken, vragen waarom ze voor deze prijs niet gewoon al het spoor asvalteren en de rekening lachend in de prullenbak gooien?
pi_69770394
Als ProRail dan even op station Ede-Wageningen wat fietsen komt opruimen.
Zijn ze ongeveer net zo rijk als Bill Gates.
pi_69770420
Laten ze maar wat geld in die ouwe verroeste bolderkarren waarin in we moeten reizen stoppen.....
pi_69770443
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De kosten die Prorail maakt belasten ze voornamelijk door aan de NS.
Drie maal raden wat NS doet met de rekening van Prorail.

Groetjes,
Je vader.
Bron?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:24:22 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69770494
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Station Arnhem een klein beetje verder afbouwen
Nee, 't geld was op. Nu de voorkant een puinhoop is, zijn ze begonnen de achterkant te slopen...


Geniale geldverspilling, maar hey, dat is het OV sowieso! Terwijl de auto de maatschappij tientallen miljarden per jaar oplevert, kost het OV enorm veel geld. Alles wat niet zonder subsidie kan mag van mij worden afgeschaft.
censuur :O
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:25:17 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69770516
Misschien binnenkort eens met die Prorail-ambtenaren bellen, of ze wat liften bij mij willen kopen voor de helft?
censuur :O
pi_69770527
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:14 schreef influcted het volgende:
200 miljoen keer een euroknaller
pi_69770538
Tel daarbij op dat je voor je bijtelling misschien 4 keer per maand een treinritje kan maken en concludeer dat het OV inderdaad oud, roestig en achterhaalt is...
pi_69770637
Als je vaak met de trein reist raad ik je aan gewoon een NS-abbo te komen. Een maand kaart dan. Als je een jaarkaart doet kom je nog duurder uit. De tijden die jij niet met de trein gaat omdat de treinen niet kunnen rijden worden dan vergoed door NS. Hmmm?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:32:28 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69770664
100 miljoen voor een setje fietsenstallingen.

Ik wil die kostenverantwoording wel eens lezen
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_69770682
het is gestoord.

Dood aan prorail en de regering.

REVOLUTIE!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:33:17 #20
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_69770688
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Station Arnhem een klein beetje verder afbouwen
Ooh het is nog niet af, ik dacht dat dat Arnhemse stijl was
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:33:59 #21
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_69770708
Lijkt me heerlijk om zo'n project te moeten uitvoeren

Veelte veel geld vragen en het nog krijgen ook
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:34:12 #22
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_69770714
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef SpecialK het volgende:
100 miljoen voor een setje fietsenstallingen.

Ik wil die kostenverantwoording wel eens lezen
Ik maak ze wel voor de helft van de prijs, incl lascursus.
pi_69770760
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:31 schreef ChanelOne het volgende:
Als je vaak met de trein reist raad ik je aan gewoon een NS-abbo te komen. Een maand kaart dan. Als je een jaarkaart doet kom je nog duurder uit. De tijden die jij niet met de trein gaat omdat de treinen niet kunnen rijden worden dan vergoed door NS. Hmmm?
Ik heb een zakelijk NS Card, wat volgens de begeleidende brief de ideale oplossing is voor al het file leed.

Ja in de file sta je idd niet, maar met de reistijd naar vertrekstation en de reistijd van aankomst station naar het kantoor van de klant erbij op geteld ben je al met al langer onderweg. OV is alleen handig voor een dagje shoppen in hartje centrum of je echt hartje centrum ergens moet zijn.

* koentjuh18 heeft de card nog nooit gebruikt, zou ook niet weten wat de pincode ervan is
pi_69770764
De meeste van die (nieuwe) fietsenstallingen zijn wel ondergronds, dus dat kost behoorlijk. Al lijkt 100 miljoen mij ook overdreven.
pi_69770815
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:33 schreef Maikuuul het volgende:
Lijkt me heerlijk om zo'n project te moeten uitvoeren

Veelte veel geld vragen en het nog krijgen ook
Ja, dr is zo'n wereldje daar bij prorail. Groepje vrienden bestaande uit ondernemers en medewerkers van prorail die het geld uit mogen geven en de beslissingen maken. Die lui gaan samen hoeren neuken, golven, circuitdagen doen, skyboxje ajax, vakantietje, en dan spreken ze samen af waar de prorailmanagers mee weg kunnen komen en waarmee niet.

Ik snap niet zo goed wat die privatisering moest bereiken voor de maatschappij. Ik dacht lagere prijzen door hogere efficientie door concurentie. Wie is de concurent van prorail dan?

edit: golfen ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')