abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO zaterdag 20 juni 2009 @ 15:45:57 #51
22592 crew  Ole
pi_70196706
he verdorie Pippie
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_70196933
Arme Joost. Krijgt hij nu medicatie?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 20 juni 2009 @ 16:03:39 #53
22592 crew  Ole
pi_70197229
lekker chillen

in de weg liggen zijn ze ook goed in

kruiipt bijna in het toestel
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:09:56 #54
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_70197413
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:45 schreef Ole het volgende:
he verdorie Pippie
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Arme Joost. Krijgt hij nu medicatie?
Bij Joost ligt dat helaas wat ingewikkeld. Hij heeft namelijk een vervelend jaar achter de rug wat begon met een zeldzame oogafwijking: Iris Spincter Dysplasie, een aandoening die eigenlijk nooit bij katten voorkomt maar nogal eens wordt gezien bij dalmatiers. De spier rondom de iris van zijn beide ogen doet het niet meer waardoor hij geen pupilreflex meer heeft. Hij kan daardoor slecht tegen zonlicht, knijpt met zijn ogen.

Veder bleek hij aan allebei de kanten van zijn schildklier tumorweefsel te ontwikkelen/ te snel werkende schildklier. Hiervoor heeft hij een radioactieve Jodiumtherapie gehad. Het leek er op dat de behandeling succesvol was maar helaas ontwikkelde hij een auto-imuunziekte waardoor hij, tegen het gedeelte van de schildklier die nog wel werkte, antisstoffen ging aanmaken. Nu doet de schildklier dus helemaal niets meer. Heel zeldzaam bij katten, komt eigenlijk nooit voor. Juist honden krijgen dit vaak op oudere leeftijd.

Vanaf januari ben ik dus samen met mijn dierenarts en Utrecht aan het kijken hoeveel schildklierhormoon nodig is voor Joost want de normale dosering heeft geen effect. Op dit moment slikt hij de 3-voudige hoeveelheid.

Waarschijnlijk heeft het tekort aan schildklierhormoon (waardoor hij een enorm trage stofwisseling kreeg) ook zijn nieren beschadigd In ieder geval heeft hij natuurlijk een nierdieet (wat ik onder dwang geef) en kijken we de komende tijd of starten met Fortekor etc zinvol is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Pippi op 20-06-2009 16:16:10 ]
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:11:59 #55
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_70197467
Ole, wat een droppie die Japie Lekker chillen
Leuke foto's, ook van zijn vriendje (wat jammer voor Japie dat die er niet meer is)

[ Bericht 21% gewijzigd door Pippi op 20-06-2009 16:18:18 ]
  Moderator / Miss SHO zaterdag 20 juni 2009 @ 16:21:57 #56
22592 crew  Ole
pi_70197714
Succes met Joost
Ik vind het altijd zo zielig voor die dieren als ze niet helemaal lekker zijn.

Japie is al 15 jaar mijn grote held
Enorm lief en aanhankelijk. Ook echt van zijn pad toen de kleine kat overleed . Dat was heel plotseling. Was een paar dagen niet lekker, en toen was ie ineens 2 x in volume toegenomen en kreeg bijna geen lucht meer. Heel zielig. Het was binnen een dag gebeurd. Waarschijnlijk accute hartproblemen of een tumor, niets meer aan te doen helaas.

Dus Japie is nu zo ongeveer de meest verwende kat die er bestaat Laatst helemaal doorgelicht en gelukkig alles goed. Enige probleempje is zijn kale buikje. Hij is waarschijnlijk wat allergisch of zo. Gelukkig ziet dat er inmiddels ook wat beter uit.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:35:23 #57
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_70198027
Dankjewel! Fijn dat het met Japie goed gaat! Je ziet ook echt op die foto's dat hij het naar zijn zin heeft
Op dit moment slaapt Joost veel maar als hij wakker is is hij heel actief (gelukkig maar), wandelt ook gewoon lekker door de straat en komt keihard aanrennen als hij ziet dat ik buiten ben Hij wil alleen niet eten en daar help ik hem nu mee: speciaal dieetvoer uit een kuipje beetje aanlengen met gekookt water, handdoek bij Joost om als slabbetje, knijper in de nek om de handdoek vast te maken en met een klein plastic lepeltje hapjes in zijn bekkie (dit 4x per dag zodat hij binnen heeft wat hij moet hebben). Hij laat het wel toe maar vindt het niet leuk. Ik hoop dat hij over een paar dagen de smaak te pakken krijgt en zelf gaat eten.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:42:32 #58
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_70198201
Oja hij plast natuurlijk grote hoeveelheden. Soms zie ik hem in de kattenbak plassen, met zijn voorpoten uit de bak en zijn achterpoten op het randje, jaja, Joost plast altijd zo en dan staat hij daar natuurlijk heel lang (grote plas) dat ie op een gegeven moment vergeet wat hij aan het doen was en al plassend wegloopt
Bram, mijn andere kat, kijkt dan echt zo:
Trouwens, Joost begraaft zijn uitwerpselen nooit. Als hij op de bak is geweest komt Bram altijd even een inspectierondje doen en graaft dan alles netjes onder het zand

[ Bericht 1% gewijzigd door Pippi op 20-06-2009 17:22:54 ]
  Moderator / Miss SHO zaterdag 20 juni 2009 @ 19:02:39 #59
22592 crew  Ole
pi_70201654
Wat lief van Bram
pi_70205152
Aah arme joost Wat lief van bram dat hij de uitwerpselen van joost begraaft

hier ook nog een foto van de 13 jaar oude moepie, de kat van mn vriendje
'..Live the life you've dreamed..'
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:21:36 #61
143001 Prospera
Verfrissend
pi_70209350
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:44 schreef Pippi het volgende:
Wat leuk om te zien dat het topic wat ik geopend heb volstroomt met mooie poezebeesten in hun nadagen

Helaas gaat het momenteel met Joost (de rode kater op de eerste foto van dit topic) niet zo lekker: afgelopen week heb ik bloedonderzoek laten doen omdat hij zo ontzettend veel drinkt, heel slecht eet en vaak misselijk is. Gisteren heb ik de uitslag gekregen: nierfalen

[ link | afbeelding ]
Wat een mooie kater
Beroerd dat hij nierfalen heeft.
Ik heb een lookalike van 7, die heeft hartfalen.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  Moderator / Miss SHO zondag 21 juni 2009 @ 22:52:49 #62
22592 crew  Ole
pi_70237377
Eventjes een schrikmomentje net..
Ik kwam binnen en mijnheer stond niet voor de deur te kwispelen..
Ik in de badkamer, slaapkamer ed. kijken

Maar gelukkig, tuindeur open en mijnheer kwam keihard rennend en mauwend aan!!!

Mijn grote vriend
  maandag 22 juni 2009 @ 00:58:59 #63
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70241294
Wat zijn die oude poeken toch bijzonder allemaal! Maar ook naar dat dan de kwalen komen. Sterkte met poes Joost!

Ons lieve ouwe gebakkie (overleden in mei 2007), ik mis haar letterlijk nog elke dag :

Een heel wijs ding dat zelf nog koste wat het kost door wilde, maar dat echt op was. Wij hebben er een stokje voor gestoken want ze kreeg het echt te benauwd. Maar hoe krakkemikkig ze ook werd: nog elke dag het beste zonnige plekje in de tuin opeisen van de andere (jongere) katten. Op dat plekje heeft de dierenarts haar ook laten inslapen. Leeftijd: minimaal 17 jaar (maar dat kan ook veel ouder zijn- aanloopkat destijds)

Hmpfff hier is 13 denken we (uit het asiel). Wordt ook al een ouwe sikkeneurige bok soms.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_70241562
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:22 schreef Klonk het volgende:
Wolle is afgelopen Mei 15 geworden

[ afbeelding ]
Wolle is nog goed lenig voor zijn leeftijd!

Wat een topic trouwens
Het zal wel nog even duren voor onze eigen katten mee mogen doen (1, en 2 x 6 jaar)

De kat van mijn vriendin is 21 geworden, heb helaas geen foto van hem.
#geen
pi_70241661
Aw Joost Heel veel beterschap en sterkte gewenst...
Onze Snuggles is maar 5 jaar geworden, had ook last van nierfalen. Hij wordt nog steeds gemist.
#geen
  maandag 22 juni 2009 @ 01:33:51 #66
244933 trovey
Nachtoele
pi_70241839

Emily, een Javanees, is op 12 april jl. 14 jaar geworden en heeft haar beide halfbroers overleeft die helaas net de 10 jaar mochten halen (nierfalen en FIP). Emily mankeert helemaal niets en doet alsof ze een jonge poes is. Helaas verraad 1 ding haar leeftijd...mevrouw springt niet meer op de kapstok zoals ze vroeger deed.

Daisy, een HTK poes, in haar jongere jaren. overleden op 20 december 2006, ze was lichamelijk op maar geestelijk wilde ze nog niet gaan. Helaas moest toch het besluit worden genomen om haar in te laten slapen na haar derde hersenbloeding, Haar leeftijd moet ergens tussen de 17 en 19 jaar zijn geweest. Ze kwam in 1993 aanlopen op mijn werk en omdat ze als bedrijfskat (school) iets te opdringerig was wilde de directeur haar weg hebben en zo kwam ze bij mij wonen als mijn eerste kat. Ze wordt nog steeds dagelijks gemist met haar aparte karakter.

De rest van min katten zijn nu ook tussen de 10 en 14 jaar oud dus inmiddels is het hier Huize Avondrood.

[ Bericht 10% gewijzigd door trovey op 22-06-2009 01:44:35 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 22 juni 2009 @ 01:39:57 #67
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70241926
quote:
Op maandag 22 juni 2009 01:33 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
Emily, een Javanees, is op 12 april jl. 14 jaar geworden en heeft haar beide halfbroers overleeft die helaas net de 10 jaar mochten halen. Emily mankeert helemaal niets en doet alsof ze een jonge poes is. Helaas verraad 1 ding haar leeftijd...mevrouw springt niet meer op de kapstok zoals ze vroeger deed.

[ afbeelding ]
Daisy, een HTK poes, in haar jongere jaren. overleden op 20 december 2006, leeftijd moet ergens tussen de 17 en 19 jaar zijn geweest. Ze kwam in 1993 aanlopen op mijn werk en omdat ze als bedrijfskat (school) iets te opdringerig was wilde de directeur haar weg hebben en zo kwam ze bij mij wonen als mijn eerste kat.

De rest van min katten zijn nu ook tussen de 10 en 14 jaar oud dus inmiddels is het hier Huize Avondrood.
Wat is Emily een duidelijk pittig ouwetje! Die ondeugd in haar ogen!
En wat een mooi verhaal van Daisy en de manier waarop jullie elkaar hebben gevonden!
  maandag 22 juni 2009 @ 02:14:10 #68
244933 trovey
Nachtoele
pi_70242200
Emily is onverwoestbaar. Een tijdje geleden nog even bij de dierenarts geweest voor een akkefietje en de dierenarts moest even op de kaart kijken om te geloven dat ze echt zo oud was. Ik ken haar al vanaf de leeftijd van 3 weken toen ik haar en haar halfbroer kwam uitzoeken bij de fokker dus ik heb haar zien opgroeien van minikitten tot de statige dame die ze nu is.

Daisy heeft een speciaal plekje in mijn hart gehouden, eerste kat en een zeer apart karakter. Ze heeft katten zien komen en zien gaan (door ziekte) en vond alles goed. Ik nam haar eigenlijk altijd mee bij een familiebezoekje aan mijn vader en broer en dan kon gewoon los in een draagzak, weglopen...geen haar op haar hoofd die daaran dacht, mevrouw vond alles goed. Ach wat kun je een beestje toch missen.
Optimist tot in de kist
  maandag 22 juni 2009 @ 02:29:46 #69
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70242270
quote:
Op maandag 22 juni 2009 02:14 schreef trovey het volgende:
Emily is onverwoestbaar. Een tijdje geleden nog even bij de dierenarts geweest voor een akkefietje en de dierenarts moest even op de kaart kijken om te geloven dat ze echt zo oud was. Ik ken haar al vanaf de leeftijd van 3 weken toen ik haar en haar halfbroer kwam uitzoeken bij de fokker dus ik heb haar zien opgroeien van minikitten tot de statige dame die ze nu is.

Daisy heeft een speciaal plekje in mijn hart gehouden, eerste kat en een zeer apart karakter. Ze heeft katten zien komen en zien gaan (door ziekte) en vond alles goed. Ik nam haar eigenlijk altijd mee bij een familiebezoekje aan mijn vader en broer en dan kon gewoon los in een draagzak, weglopen...geen haar op haar hoofd die daaran dacht, mevrouw vond alles goed. Ach wat kun je een beestje toch missen.
Wat bijzonder dat je dat zo met daisy kon doen!

Ik heb wel eens het idee dat je in je leven een paar 'oerkatten' tegenkomt die echt bij je horen en die de rest inderdaad zien komen en gaan. Soms weet ik pas na heel veel jaar dat een kat er weer zo eentje is. Ik heb er tot nu toe twee meegemaakt met wie ik dat gevoel had. Klinkt misschien wat vaag. Maar het zijn altijd van die wijze oude bokken die zo enorm in je leven horen. Overigens zijn het niet eens de katten waar ik in eerste instantie het meeste mee heb.
pi_70242276
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:28 schreef ElisaB het volgende:
Remie:

[ afbeelding ]

Hier een jaar of 17 en is 19 geworden

dat is exact onze Jip van vroeger zij is 19 geworden
  maandag 22 juni 2009 @ 02:37:09 #71
244933 trovey
Nachtoele
pi_70242290
Nou Daisy was inderdaad zo'n oerkat. Ik heb nog zo'n diertje gehad Bumble Bee, een kruisingspoesje Pers/HTK die kwam aanlopen, heel bijzonder diertje die helaas maar 8 jaar oud mocht worden. Ze kreeg een longontsteking die maar niet reageerde op antibiotica (achterliggende oorzaak vermoedelijk FIP) dus ook voor haar moest ik het besluit te nemen om in te grijpen. Wilde net als Daisy ook niet vertrekken, was een drama zaterdagnacht's om 1,00 uur maar het moest gebeuren want anders zou ze stikken, nog nooit zo'n heftig inslapen bij de dierenarts gezien en hoop dat de katten die hier nog rondlopen rustig gaan als het hun tijd is want van dat inslapen heb ik nog maanden schuldgevoelens gehad.
Optimist tot in de kist
  maandag 22 juni 2009 @ 02:44:14 #72
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70242316
quote:
Op maandag 22 juni 2009 02:37 schreef trovey het volgende:
Nou Daisy was inderdaad zo'n oerkat. Ik heb nog zo'n diertje gehad Bumble Bee, een kruisingspoesje Pers/HTK die kwam aanlopen, heel bijzonder diertje die helaas maar 8 jaar oud mocht worden. Ze kreeg een longontsteking die maar niet reageerde op antibiotica (achterliggende oorzaak vermoedelijk FIP) dus ook voor haar moest ik het besluit te nemen om in te grijpen. Wilde net als Daisy ook niet vertrekken, was een drama zaterdagnacht's om 1,00 uur maar het moest gebeuren want anders zou ze stikken, nog nooit zo'n heftig inslapen bij de dierenarts gezien en hoop dat de katten die hier nog rondlopen rustig gaan als het hun tijd is want van dat inslapen heb ik nog maanden schuldgevoelens gehad.
O wat naar trovey. Als ze niet willen zijn ze zo sterk hè? En dan moet jij sterker zijn. Heftig!
  maandag 22 juni 2009 @ 02:51:51 #73
244933 trovey
Nachtoele
pi_70242347
Tja ook voor dieren geldt helaas zachte heelmesster maken stinkende wonden dus helaas voor de poezen moet je soms besluiten nemen die ze niet aanstaan maar dit was toch wel de heftigste, een krijsend en kronkeld dier waarvoor je het beste wilt op het einde, zelfs de dierenarts stond met tranen in de ogen en die zien dit soort dingen wel vaker. Gelukkig kon hij me ervan overtuigen dat ze bij dat krijsen en kronkelen al zo ver heen was dat ze het niet bij bewustzijn meemaakte maar als eigenaar sta je aan de grond genageld en vraag je je af waar je in vredesnaam mee bezig bent. Hopelijk was dit de enige keer dat dit me overkomt en mag de rest in vrede gaan als het hun tijd is om het tijdelijke voor het eeuwige te verwisselen. Hopelijk blijf ik er weer een tijdje van gespaard na de laatste overleden kat op 11 november jl.
Optimist tot in de kist
  maandag 22 juni 2009 @ 03:07:20 #74
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70242397
quote:
Op maandag 22 juni 2009 02:51 schreef trovey het volgende:
Tja ook voor dieren geldt helaas zachte heelmesster maken stinkende wonden dus helaas voor de poezen moet je soms besluiten nemen die ze niet aanstaan maar dit was toch wel de heftigste, een krijsend en kronkeld dier waarvoor je het beste wilt op het einde, zelfs de dierenarts stond met tranen in de ogen en die zien dit soort dingen wel vaker. Gelukkig kon hij me ervan overtuigen dat ze bij dat krijsen en kronkelen al zo ver heen was dat ze het niet bij bewustzijn meemaakte maar als eigenaar sta je aan de grond genageld en vraag je je af waar je in vredesnaam mee bezig bent. Hopelijk was dit de enige keer dat dit me overkomt en mag de rest in vrede gaan als het hun tijd is om het tijdelijke voor het eeuwige te verwisselen. Hopelijk blijf ik er weer een tijdje van gespaard na de laatste overleden kat op 11 november jl.
Oei, ik kan me voorstellen dat je nog lang wakker ligt van dat beeld.

Gelukkig gebeurt het niet vaak zo bij inslapen en denk maar goed aan wat de dierenarts zei. Die heeft er verstand van. Maar rot blijft het.
pi_70258483
Oude katten
Van mijn kat hebben ze een jaar of 3 terug geschat dat ie uit 1999/2000 komt, maar ik denk zelf dat ie ouder is. Moet volgende maand toch ff naar de DA voor z'n tanden, zal dan meteen nog eens z'n leeftijd laten schatten.

De kat van mijn moeders nichtje is trouwens 24 geworden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')