abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69752635
Ik wil hier snel mijn verhaal doen.

8 maanden geleden leuke meid leren kennen via werk, 5 maanden geleden relatie mee begonnen. Alles ging goed alleen financieel viel het wat tegen, maar we zetten ons er doorheen. Ze had tenminste af en toe wel een baan, maar meestal niet voor long of zeer korte tijd. Kwam er op neer dat het meeste geld dat nodig was voor huur etc. van mij uit kwam. Wellicht niet een goed idee, maar ik ben blijkbaaar te gul.

Afgelopen maandag probeerde ik haar te bellen en kreeg ineens te horen dat ze wou praten. Wou het niet over de telefoon doen, maar ten slotte toch maar snel gedaan. Blijkt dat ze het uit wil maken omdat het gevoel er niet meer is. Week daarvoor nog zitten te praten over de toekomst en leek alles ook verder goed. In ieder geval dus een beetje nog besproken en daarna zoiets van we slapen er een nachtje over en zien wel op dinsdag.

Blijkbaar had ze nog steeds wel dezelfde gedachtes op dinsdag en wou er op dit moment niet meer verder mee gaan. Ze gebruikte mijn telefoon nog op dat moment en ze mocht deze nog gebruiken voor een dag van mij om haar dingetjes te regelen met instanties en daarna zou ik deze terugnemen.

Woensdag nog gesproken op de telefoon en dan blijkt het te zijn dat ze teveel stress heeft van alle financiele problemen, dat ze niet constant geld van mij wil gebruiken sinds het ten koste van mij gaat en dat ze de relatie wil pauzeren. Op dat moment wist ik echt even niet meer wat ik moest doen.

Donderdag zou ik nog bellen om dan af te spreken dat ik mijn telefoon terug zou krijgen, maar kreeg maar geen gehoor. Afijn ze heeft soms van dat soort dagjes dat ze op zich zelf is en de telefoon uitzet.

Vrijdag. Lekker zitten te werken, kom uiteindelijk thuis en probeer haar weer te bellen, nog steeds staat de telefoon uit. Ben er daarna maar langsgegaan maar is niemand thuis. Nadat ik weer thus ben nogmaals geprobeerd te bellen en krijg ineens een soort van spaanse voice mail erachter. Toen had ik al zoiets van wtf. Een paar keer geprobeerd te bellen en blijkt hij ineens over te gaan, maar was al wel duidelijk een internationaal gesprek, werdt alleen niet opgenomen.

Bel ik een kameraad, blijkt hij net een sms van haar te hebben ontvangen dat zij ineens op Aruba zit.... Op dat moment had ik helemaal zoiets van wtf. Hoe komt zij daar ineens terecht zonder ook maar een cent te hebben. Ben toen maar naar haar schoonzus heen gegaan en die verteld dat ze dus inderdaad op Aruba zit voor een tijdje op vakantie. Even over gepraat want ik ben op dat moment echt helemaal

Kom ik thuis, blijkt ze gebeld te hebben, bel ik haar op en ze neemt eindelijk eens op. Ze zit op Aruba en wil niet lastig gevallen worden, ze wil genieten van de vakantie zonder stress van anderen naar haar toe.Wil me niet vertellen hoe ze er is gekomen want dat gaat mij niks aan en zit er iig niet met een andere jongen.

En nu zit ik hier aardig in de put. Heel veel moeite in de relatie gestopt en dan ineens zo aan de kant gezet worden en met min of meer het geval nagetrapt te worden. Sorry als het een beetje onduidelijk is, maar ik moest dit gewoon echt even wegschrijven. Geen zin aan een blog
pi_69752732
quote:
Afgelopen maandag probeerde ik haar te bellen en kreeg ineens te horen dat ze wou praten. Wou het niet over de telefoon doen, maar ten slotte toch maar snel gedaan. Blijkt dat ze het uit wil maken omdat het gevoel er niet meer is. Week daarvoor nog zitten te praten over de toekomst en leek alles ook verder goed. In ieder geval dus een beetje nog besproken en daarna zoiets van we slapen er een nachtje over en zien wel op dinsdag.
Vrouwen kunnen zomaar omslaan, mijn toenmalige vriendin wou het niet over samenwonen of toekomst hebben. Paar maanden later is het uitgegaan en ze woont nu samen met een gast die ze 1 maand kent. Ik kende haar al 2 jaar.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:56:15 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69752736
Dus je vriendin teert in het dagelijks leven op jouw zak, maar kan zich wel een solo vakantie naar Aruba veroorloven? Lol.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_69752741
Das wel kut ja

Maar zie het er maar zo: er drijven meer meisjes in de zee rondom aruba

Of waren het nou meer vissen in de zee? Kweet het gezegde niet meer
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:58:29 #5
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_69752833
bliksems
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:59:43 #6
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_69752882
Ik dacht dat je snel je verhaal zou doen?
Ik wens je een dolfijne dag
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:02:55 #7
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_69753026
Kut voor je telefoonrekening trouwens, afsluiten die hap (zeg dat 'ie gestolen is en laat een nieuwe sim sturen)
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:02:59 #8
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_69753028
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:56 schreef Hukkie het volgende:
Dus je vriendin teert in het dagelijks leven op jouw zak, maar kan zich wel een solo vakantie naar Aruba veroorloven? Lol.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_69753030
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:56 schreef Hukkie het volgende:
Mjah, kreeg net nog via via te horen dat ze met vrienden ineens is gegaan. Enige manier zou ook wezen dat dezen het betaald hebben sinds ze de huur niet kon betalen of alleen al boodschappen :s
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:59 schreef Pinterman het volgende:
Ik dacht dat je snel je verhaal zou doen?
Typen ging snel, lezen wat minder denk ik dan
pi_69753256
Ze heeft je gebruikt. Negeren die hap.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:09:02 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69753262
Als ik je OP nog eens lees en bovenstaande post dan lijkt het me niet heel vreemd als ze nu met die vrienden op een Arubaans strand ligt te krikken.
DeviantArt
pi_69753326
Serieus, ik zou een dikke vette pot inhuren en haar laten opwachten op schiphol, tjah want zelf sla ik geen vrouwen...rotstreek
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:22:40 #13
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_69753745
Hahaha, dat wijf heeft vijf maanden gespaard ten koste van TS. En nu lekker op vakantie.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:23:38 #14
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69753800
TS is offline.
DeviantArt
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:25:09 #15
202348 Susi
Temple of Love
pi_69753848
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

Verder : Dat is zwaar naar TS. Bij je TT hoopte ik nog op een positieve afloop. Ik hoop iig dat je klaar met 'r bent, dit klopt van geen kant.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:37:38 #16
24212 LuckyLoek
C'est moi!
pi_69754225
Dit is vrij duidelijk een kwestie van gebruikt zijn door het meisje in kwestie. Als ze al zo lang op jouw zak teert, zich daar schuldig voor voelt maar toch out of the blue op Aruba zit dan is de kans vrij klein dat ze uberhaupt nog aan jou denkt.

Niet dat ik al je hoop de grond in wil boren hoor
pi_69754743
Na de eerste alinea zag ik al hoe de vork in de steel zat

Laat haar met rust, ze is een simpele hoer die nu op Aruba naar klantjes zoekt. Misschien kan je Joran een tip sturen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:54:08 #18
82136 Xennia
gekroond
pi_69754806
Jullie woonden niet samen, maar je betaalde wel haar huur?
pi_69754813
Nou, ik heb het al besproken met een zeer goede kameraad van mij en deze is wel zo onder de indruk dat ze me inderdaad gebruikt heeft en ik zal dit ook maar moeten accepteren. Telefoon is iig per direct geblokkeerd en zal nu er maar voor moeten zorgen dat ik haar uit mijn kop kan krijgen.

Bedankt alvast voor de reacties

@ Xennia

Klopt, ik betaalde inderdaad haar huur. De verwachting was voor een korte tijd, maar is uiteindelijk langer geworden aangezien ze dus geen werk kon krijgen. Enkele weken geleden had ze dan wel een baan bij een kleding winkel, maar deze besloten enkele vestigingen te sluiten waardoor zij haar baan kwijtraakte.

Levenservaring rijker denk ik dan maar weer, maar het heeft me wel veel geld en energie gekost.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:56:01 #20
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_69754872
Ho! Wacht! Dit soort misdadigheid sterft te vaak een stille dood.

Maak haar kapot, serieus. Doe het voor jezelf - of doe het voor alle mannen, opdat bitches twee keer nadenken voordat ze weer grappig gaan doen.
pi_69754921
Serieus, pak haar terug, wat is haar hyves? heb je nude pics van haar? kan je ook balkje voor haar ogen doen en hier posten
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:59:09 #22
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69754978
Nude pics zijn in dit geval oke.
DeviantArt
pi_69755006
Ik zal zometeen nog antwoorden, heb heel even bezoek
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:02:47 #24
257702 Daisass
Don't say a word.
pi_69755094
Ik had het er niet zo makkelijk mee laten zitten, ze mag wel voelen hoe het voor jou voelt of niet?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:06:28 #25
82136 Xennia
gekroond
pi_69755233
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:54 schreef makenshi het volgende:
Klopt, ik betaalde inderdaad haar huur.
Dan had ze weer bij haar ouders moeten gaan wonen of zo. Is toch niet jouw verantwoordelijkheid en zeker niet in zo'n prille relatie. Je hebt haar ondertussen mooi de kans gegeven om te sparen voor Curacao
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:11:00 #26
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69755379
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:56 schreef Pinterman het volgende:
Ho! Wacht! Dit soort misdadigheid sterft te vaak een stille dood.

Maak haar kapot, serieus. Doe het voor jezelf - of doe het voor alle mannen, opdat bitches twee keer nadenken voordat ze weer grappig gaan doen.

+1

serieus..

Dit kun je echt niet laten gebeuren....
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_69755516
weg ermee idd (tvp)
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
pi_69756087
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:06 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dan had ze weer bij haar ouders moeten gaan wonen of zo. Is toch niet jouw verantwoordelijkheid en zeker niet in zo'n prille relatie. Je hebt haar ondertussen mooi de kans gegeven om te sparen voor Curacao
Tja, een vader die door de wereld heen gaat en waar ze zelden maar iets van hoort. Relatie met moeder die wel ok is, maar haar moeder heeft niet echt een budget om haar erbij te helpen.

Wraak is wellicht een optie om te nemen, maar ik ben daar dus compleet niet het type voor. Kan het uitvoeren, maar zou me er naderhand wel slecht bij voelen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:41:23 #29
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69756291
het geeft voldoening.

Ik denk dat je zelf aan je manier van reageren niet echt beseft wat je is overkomen.
Er heeft zich iemand voorgedaan als een geliefde, terwijl het enige doel van die parasiet was je financieel leeg te zuigen.

Nu ben je daar achter gekomen en je laat haar er nog mee wegkomen ook. Dus een schuldgevoel zal ze al helemaal niet meer hebben, haar geheim draagt ze niet meer met zich mee, want dat weet jij nu tenslotte nu ook. Dat idee vind ik echt onacceptabel.

Wil je nergens toe aanzetten.

Maar ga je dit echt zo op je laten zitten ja?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:42:59 #30
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_69756353
WTF!!!!!

Met de grond gelijk maken die hoer!!

En je had al die maanden niks door??

10 cm dikke stalenplaat voor je kop gehad?? Of zag je alles door een roze bril met jampot glazen...

You've been fucked up the ass without kissing!!!
pi_69756730
Even een theorietje. Misschien ben ik heel naïef hoor, maar mijn vermoeden is dat ze het helemaal niet kwaad bedoelt. Ze kan niet heel goed met geld omgaan, is erg impulsief, egoïstisch en heeft niet heel veel inlevingsvermogen.

Ze is ontslagen, twijfelt over wat ze voor je voelt en piekert over geldproblemen. Ze wilde even weg van al haar problemen, dus toen de kans zich aandeed, greep ze die meteen. Waar ze dat geld vandaan haalt om naar Aruba te gaan? Geleend van haar vrienden natuurlijk. Als ze jou zo ver krijgt dat je haar huur betaalt, wat denk je dan dat die vrienden voor haar over hebben? Maar natuurlijk betaalt ze het allemaal terug zodra ze een baan heeft en nee, natuurlijk ligt ze niet te krikken met een ander (even optimistisch ) Ze denkt op Aruba even rust te kunnen vinden en goed op een rijtje te zetten wat ze nou eigenlijk wil. En je moet niet verbaasd opkijken als ze straks terugkomt en met een stralend gezicht je zegt dat ze van je houdt, dat ze met je verder wil en dat ze niet begrijpt waarom je zo kwaad bent
pi_69756781
@Pumatje

Dat ze me bedrogen etc. heeft dat weet ik. Ik besef het ook wel, maar als ik wraak zou nemen zou ik niet echt mijn tijd, moeite en geld etc. terugkrijgen jammer genoeg.

Plus niet echt de lust ervoor om er nog enige moeite in te steken als het ook maar iets met haar te maken heeft.
pi_69757034
@Black_Tulip

Je zou best wel gelijk kunnen hebben. Gezien je de omschrijving aardig goed hebt en sommige dingen precies opnoemt zoals ze gezegd aan de telefoon.

Maar als ik haar nog zou vertrouwen zou ik alleen maar weer net zo hard genaaid kunnen worden denk ik en dat is toch echt niet een risico wat ik nog zou willen lopen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:07:06 #34
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_69757091
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:56 schreef makenshi het volgende:
@Pumatje

Dat ze me bedrogen etc. heeft dat weet ik. Ik besef het ook wel, maar als ik wraak zou nemen zou ik niet echt mijn tijd, moeite en geld etc. terugkrijgen jammer genoeg.

Plus niet echt de lust ervoor om er nog enige moeite in te steken als het ook maar iets met haar te maken heeft.
Ik kan je verzekeren dat jij je een stuk beter zal voel als je het eenmaal hebt gedaan.
Het kost misschien nog een beetje moeite maar hoe lastig het ook is, gewoon doorzetten en dan zal je jezelf ook meteen weer een stukje opgeluchter voelen
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:08:59 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69757142
helpt echt.

Weet niet hoeveel geld ze van je gestolen heeft, maar rekensommetje is zo gemaakt.
Nou, dan weet je wat je te doen staat
pi_69757149
Probeer het niet te zien als wraak maar als een wijze les die je haar gaat geven. Gewoon even goed laten zien dat ze niet zomaar weg kan komen met zulke dingen. Jij bent misschien te aardig, maar een volgend vriendje hakt haar na zo'n actie gewoon in stukken en voert de mootjes aan zijn piranja's!
pi_69757153
Wat een klotewijf! Gatver
Meteen telefoon laten blokkeren...wtf zeg!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69757174
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:04 schreef makenshi het volgende:
@Black_Tulip

Je zou best wel gelijk kunnen hebben. Gezien je de omschrijving aardig goed hebt en sommige dingen precies opnoemt zoals ze gezegd aan de telefoon.

Maar als ik haar nog zou vertrouwen zou ik alleen maar weer net zo hard genaaid kunnen worden denk ik en dat is toch echt niet een risico wat ik nog zou willen lopen
Je kunt erop vertrouwen dat ze niets kwaads in de zin heeft en toch goede redenen hebben om haar niet terug te willen. Ze houdt totaal geen rekening met jouw gevoelens en dan kan ze nog zo'n lieverd zijn, de vraag is hoeveel langer je nog de olifant in de porseleinenkast wil laten rondlopen ook al zegt ze na heel lang nadenken dat ze het daar best wel naar haar zin heeft.
pi_69757208
quote:
Nou, ik heb het al besproken met een zeer goede kameraad van mij en deze is wel zo onder de indruk dat ze me inderdaad gebruikt heeft en ik zal dit ook maar moeten accepteren. Telefoon is iig per direct geblokkeerd en zal nu er maar voor moeten zorgen dat ik haar uit mijn kop kan krijgen.

Bedankt alvast voor de reacties

@ Xennia

Klopt, ik betaalde inderdaad haar huur. De verwachting was voor een korte tijd, maar is uiteindelijk langer geworden aangezien ze dus geen werk kon krijgen. Enkele weken geleden had ze dan wel een baan bij een kleding winkel, maar deze besloten enkele vestigingen te sluiten waardoor zij haar baan kwijtraakte.

Levenservaring rijker denk ik dan maar weer, maar het heeft me wel veel geld en energie gekost.
Respect voor je gouden reacties
Jij verdiend echt veeel beter dan dit.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69757646
Ik zou ook haar nummer blokkeren hoor, als ze vrienden van je smst vanaf aruba..
Jij bent degene die kan betalen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:39:58 #41
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_69757940
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat een klotewijf! Gatver
Meteen telefoon laten blokkeren...wtf zeg!
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:27 schreef MamsX het volgende:
Ik zou ook haar nummer blokkeren hoor, als ze vrienden van je smst vanaf aruba..
Jij bent degene die kan betalen
quote:
Telefoon is iig per direct geblokkeerd en zal nu er maar voor moeten zorgen dat ik haar uit mijn kop kan krijgen.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:53:06 #42
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_69758260
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Das wel kut ja

Of waren het nou meer vissen in de zee? Kweet het gezegde niet meer
Ik moest lachen.

@ TS, laat dr daar maar mooi zitten en probeer het van je af te zetten.
Zo iemand ben je liever kwijt dan rijk.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:02:14 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69768374
denk dat je wel een telefoon rekening kan verwachten van een paar 100 euro, ik ik iig wel zou terugclaimen bij haar als ze met d'r luie reet terug is van haar "vakantie"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69768446
Dit verhaal ken ik. tvp
Lambo of Rekt
pi_69768687
Boh wat een mens, bah!

En of je wraak moet nemen of lekker de eer aan jezelf moet houden en haar in der sop laten gaarkoken moet je lekker zelf bepalen.
Imho gaan zulke mensen vroeg of laat geheel zelfstandig op hun bek, daar hoef je weinig energie in te steken.

Misschien kan je nog een bedragje teruglaten storten naar je rekening zoiets kan toch met een termijn van dertig dagen ofzo?

Belangrijker is doorgaan met je leven en niet meteen denken dat er nooit ergens een vrouw is die wel weet hoe ze een vent moet behandelen
pi_69768978
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:04 schreef makenshi het volgende:
Je houdt die mogelijkheid serieus open ? Ik zou niet alleen leering trekken uit haar manier van omgaan met mensen, maar zou ook leren van mijn eigen naïviteit. Je wordt recht in je bek gescheten en toch hoop je op betere tijden, of een besef bij haar. Nou dat gaat niet gebeuren kan ik je vertellen.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_69769951
Vreselijk zulke wijven
Weet niet of ik het over mn kant zou laten gaan
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 juni 2009 @ 17:26:52 #48
163650 Greys
pi_69773400
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:23 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Je houdt die mogelijkheid serieus open ? Ik zou niet alleen leering trekken uit haar manier van omgaan met mensen, maar zou ook leren van mijn eigen naïviteit. Je wordt recht in je bek gescheten en toch hoop je op betere tijden, of een besef bij haar. Nou dat gaat niet gebeuren kan ik je vertellen.
Wat hij zegt...
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:15 schreef mijndochters het volgende:
weg ermee idd (tvp)
Leuke avatar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:48:14 #49
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_69773952
je ex is gewoon een:

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_69776924
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:23 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het slechts een mooie gedachte dat er iets moois uit zou komen, maar realistisch bekeken ga ik er dus niet voor.

Vindt het jammer dat het heeft gedaan, maar vooral oneerlijk tegenover mij. Dan maar een paar maandjes vrijgezel en daarna het lijntje maar weer eens uitgooien

@Re

Rekening van 280 euro exclusief btw. Had er snel nog naar gevraagd tijdens het blokkeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')