abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69854032
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 02:06 schreef aardappel het volgende:

[..]

3 keer zelfs!

2 free willem (holleeder, red.) tshirts
2 vrijkaartjes voor Meet Dave, kutfilm btw, plus meet dave pet en t-shirt
en nu die koffer
Je hebt je eigen redactie?
pi_69854957
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:27 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Heb helemaal geen gezeik met Online, zit er nu een jaar of 4 bij, haal een snelheid van 17mbit dus dat is niet slecht! Ik zelf heb een kut ervaring met @home destijds nog, vooral op gebied van service, laatst nog geprobeerd om Ziggo zakelijk aan te sluiten en dat was dus nog niet veranderd, dus voor mij is het Ziggo!
Online biedt ook geen internet over de televisiekabel dus die valt af . Kreeg een mail terug van Telfort dat zij het ook niet bieden. Wacht nog een mail van KPN af.

Goeiemorgen allemaal!
pi_69855471
Autoooo hoe ging je tentamen?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:43:19 #254
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69856133
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:21 schreef hetzusjevan het volgende:
Autoooo hoe ging je tentamen?
Hihi, ik praat net op msn!
Gehaald! Ik had 13fouten
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_69856167
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:43 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hihi, ik praat net op msn!
Gehaald! Ik had 13fouten
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:45:08 #256
23799 VTI
In memoriam: GAMESADDICT
pi_69856191
Ik zag net dat hier in het verleden ook een aantal posts zijn geweest over de Nightliner, o.a. vanwege de tijdelijke stop etc. Wilde jullie de volgende "informatie" niet onthouden:
quote:
Hoger tarief

De gemeente wil toch de Nightliner voortzetten. Om de Nightliner kostendekkend te maken is een tariefsverhoging noodzakelijk vanaf 1 november 2009. Het tarief wordt verhoogd naar 5 euro per persoon. Mocht dat niet voldoende zijn om de kosten te dekken, dan voert de gemeente vanaf 1 januari 2010 in ieder geval de volgende wijzigingen door:

* De Nightliner naar Tilburg Noord houdt op te bestaan.
* De Nightliner rijdt niet langer meer op donderdagavond.
* De ritten op het halve uur worden op vrijdagen niet meer gereden.
Bron

Dat houdt dus in dat de prijs van de Nightliner van 3 naar 5 euro gaat. Omdat ik het daar in ieder geval niet mee eens ben, heb ik een petitie opgezet. Deze kun je HIER vinden. Mocht je ook lid willen worden van de hyve, om zo de petitie te promoten, kan dat via deze link.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
pi_69856380
Wist niet eens dat de nightliner nog bestond :S
Maarja, ik ga ook altijd op de fiets, das gratis en met een kwartier sta ik in het centrum en in een half uurtje fietsen ben ik weer thuis.
pi_69856431
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:50 schreef SwiffMeister het volgende:
Wist niet eens dat de nightliner nog bestond :S
Maarja, ik ga ook altijd op de fiets, das gratis en met een kwartier sta ik in het centrum en in een half uurtje fietsen ben ik weer thuis.
Heb je al werk?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:52:09 #259
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_69856456
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:45 schreef VTI het volgende:
Ik zag net dat hier in het verleden ook een aantal posts zijn geweest over de Nightliner, o.a. vanwege de tijdelijke stop etc. Wilde jullie de volgende "informatie" niet onthouden:
[..]

Bron

Dat houdt dus in dat de prijs van de Nightliner van 3 naar 5 euro gaat. Omdat ik het daar in ieder geval niet mee eens ben, heb ik een petitie opgezet. Deze kun je HIER vinden. Mocht je ook lid willen worden van de hyve, om zo de petitie te promoten, kan dat via deze link.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Wat zeur je nou? Ben blij dat er een bus rijdt die je snachts naar huis wil rijden. Taxi is duurder, fiets duurt langer... 5 euro is peanuts..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_69856502
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:51 schreef toma het volgende:

[..]

Heb je al werk?
Gisteren de halve dag bezig geweest met het UWV en een vacature die ik van Freek had, hoop vandaag op reactie en hoop dan morgen te beginnen :S Maar als ze net zo zijn als bij alle andere uitzendburo's gaat het hem weer niet worden :S
pi_69856526
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:04 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Online biedt ook geen internet over de televisiekabel dus die valt af . Kreeg een mail terug van Telfort dat zij het ook niet bieden. Wacht nog een mail van KPN af.

Goeiemorgen allemaal!
Nee KPN zal inderdaad internet gaan aanbieden over de kabel...

Zit je met kabel dan zit je vast aan Ziggo hier nog! Over ongeveer jaar moet die markt ook vijgegeven gaan worden, maar tot die tijd: Ziggo!

Weet wel dat in de tijd dat het nog KUB was en net UvT werd kon je ook via de uni internet krijgen, dat was en goedkoop en supersnel, maar je moest wel student zijn! Weet niet of dat nog bestaat?
pi_69856610
W.b. de nightliner:
Ik ben het er niet mee eens dat mijn belastingcenten ingezet moeten worden om een verliesdraaiende dienst voor dronken jongeren die te lui zijn of te fietsen of te gierig zijn om een taxi te betalen in stand te houden...

Even gechargeerd natuurlijk, maar als iets verlies draait heeft het of geen bestaansrecht of is het is het verkeerd geprijst. Hoe dan ook, het is aan de afnemers van de dienst om ervoor te betalen, niet de hele gemeenschap.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:57:42 #263
23799 VTI
pi_69856644
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:52 schreef theKiD het volgende:

[..]

Wat zeur je nou? Ben blij dat er een bus rijdt die je snachts naar huis wil rijden. Taxi is duurder, fiets duurt langer... 5 euro is peanuts..
Ik vind het vooral schandalig dat de gemeente overal geld bij legt; een draaiend huis op de rotonde, cityring, gratis openbaar vervoer voor bejaarden etc, maar dat als het om jongeren gaat, die ineens kostendekkend moeten zijn. Een gemeente is per definitie niet kostendekkend en aangezien ze altijd de mond vol hebben van veiligheid op straat en beperking van de overlast in het centrum, mag daar wat mij betreft best wat geld tegenover staan.
pi_69856688
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:56 schreef Guard het volgende:
W.b. de nightliner:
Ik ben het er niet mee eens dat mijn belastingcenten ingezet moeten worden om een verliesdraaiende dienst voor dronken jongeren die te lui zijn of te fietsen of te gierig zijn om een taxi te betalen in stand te houden...

Even gechargeerd natuurlijk, maar als iets verlies draait heeft het of geen bestaansrecht of is het is het verkeerd geprijst. Hoe dan ook, het is aan de afnemers van de dienst om ervoor te betalen, niet de hele gemeenschap.

En wat veiligheid betreft: jongeren zouden daar zelf ook wat aan kunnen doen door met zn allen iets minder in te drinken en eens niet zo'n kort lontje te hebben.

En voor dat draaiende huys is volgens mij geen gemeentesubsidie gegeven hoor.

Wat de bejaarden in de bus betreft: je moet blij zijn dat ze met de bus gaan, anders reden er overal oude vandagen rond, en dat zijn over het algemeen niet de beste bestuurders.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:01:37 #265
23799 VTI
pi_69856808
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:56 schreef Guard het volgende:
W.b. de nightliner:

Op het moment dat de gemeente middels een fantastisch veiligheidsbeleid ervoor kan zorgen dat fietsen vanuit het centrum veilig is, is dit een prima optie voor mij persoonlijk. Echter, de gemeente geeft toe dat de Nightliner oorzaak is van een enorme beperking van de overlast in het centrum (iets wat men belangrijk vindt). Als je dat zo belangrijk vindt, moet je de ritprijs niet met 66% verhogen, want dan trekt het veel minder jongeren -> meer fietsers -> meer overlast.

Bij het openbaar vervoer moet volgens mij in Tilburg sowieso geld gelegd worden. Wil dat dan zeggen dat je er maar mee moet stoppen? Dat denk ik niet, de wenselijkheid van een Nightliner (ook bezien vanuit het oogpunt van juist anderen dan jongeren vawege de overlastbeperking binnen en buiten het centrum en vanwege het beperken van opstootjes/berovingen van jongeren -> kosten politie ook veel geld) is te groot om deze af te schaffen als het niet kostendekkend kan vind ik.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:04:33 #266
23799 VTI
pi_69856907
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:58 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

En wat veiligheid betreft: jongeren zouden daar zelf ook wat aan kunnen doen door met zn allen iets minder in te drinken en eens niet zo'n kort lontje te hebben.

En voor dat draaiende huys is volgens mij geen gemeentesubsidie gegeven hoor.
Het draaiend huis zou in eerste instantie 185,000¤ kosten, naderhand bleken de kosten voor dit kunstwerk echt op te blijven lopen (o.a. vanwege kapotte rails waardoor het huis niet draaide), waardoor nu in ieder geval meer dan 500,000¤ aan kosten is gemaakt, ik geloof zelfs tegen het miljoen.

Zoals je weet is het een kleine groep die ervoor zorgt dat er beveiliging nodig is in de Nightliner. Het zijn eigenlijk altijd dezelfde jongeren die die overlast veroorzaken maar, en helaas spreek ik hierbij uit ruime ervaring, de politie kan of wil niets hieraan doen en de jongeren konden altjd gebruik blijven maken van de Nightliner. Met de komst van beveiliging in de bus is e.e.a. wel fors verbeterd, al gedraagd de beveiliging zich ook niet altijd zoals hoort.
pi_69857061
van 3 naar 5 euro, dat scheelt je iets meer dan een pilsje.
Wat betreft veiligheid vind ik het wel meevallen, je doet net of alle fietsers door de man met de hamer van hun fiets worden geslagen. Ik fiets al ruim 6 jaar elk weekend op en neer naar de binnenstad en ik heb welgeteld 1 keer meegemaakt dat ik onderweg wat zag gebeuren. En dat was op de heuvel waar je voor de nightliner ook over heen moet.
pi_69857130
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:54 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Nee KPN zal inderdaad internet gaan aanbieden over de kabel...

Zit je met kabel dan zit je vast aan Ziggo hier nog! Over ongeveer jaar moet die markt ook vijgegeven gaan worden, maar tot die tijd: Ziggo!

Weet wel dat in de tijd dat het nog KUB was en net UvT werd kon je ook via de uni internet krijgen, dat was en goedkoop en supersnel, maar je moest wel student zijn! Weet niet of dat nog bestaat?
Idd, alleen Ziggo is dan een optie.. Balen. Voor 47,95 pm heb je 15mbit internet. Voor 49,95 p/m heb je televisie, 10mbit internet en telefonie. Alleen we hebben dan geen telefoon dus dat kan dan niet, maar eigenlijk is dat laatste dus voordeliger. Maar ik ben bang dat onze huisbaas al een televisieabbo heeft lopen.
pi_69857241
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:10 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Idd, alleen Ziggo is dan een optie.. Balen. Voor 47,95 pm heb je 15mbit internet. Voor 49,95 p/m heb je televisie, 10mbit internet en telefonie. Alleen we hebben dan geen telefoon dus dat kan dan niet, maar eigenlijk is dat laatste dus voordeliger. Maar ik ben bang dat onze huisbaas al een televisieabbo heeft lopen.
Daar kan het dan gewoon bovenop hoor! Geen enkel probleem! En anders laat je een telefoonlijn aanleggen, kost je eenmalig 50¤ en dan kun je die weer laten overnemen door een Online oid!
pi_69857284
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:54 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Je kunt via de UvT internet krijgen, als je student of medewerker bent, maar dat is uiteraard ook adsl.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:15:18 #271
23799 VTI
pi_69857312
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:08 schreef SwiffMeister het volgende:
van 3 naar 5 euro, dat scheelt je iets meer dan een pilsje.
Wat betreft veiligheid vind ik het wel meevallen, je doet net of alle fietsers door de man met de hamer van hun fiets worden geslagen. Ik fiets al ruim 6 jaar elk weekend op en neer naar de binnenstad en ik heb welgeteld 1 keer meegemaakt dat ik onderweg wat zag gebeuren. En dat was op de heuvel waar je voor de nightliner ook over heen moet.
Het ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat en op welk tijdstip. Ik weet bijvoorbeeld dat de reeshofdijk en langedijk in Reeshof's nachts plaatsen zijn waar relatief veel overvallen en mishandelingen plaatsvinden (met als triest dieptepunt natuurlijk het overlijden van Bart Raaijmakers). Ook nabij het winkelcentrum Westermarkt zijn relatief veel delicten. Dat zijn geen veilige plaatsen om 's nachts langs te fietsen (al voelt het soms wel zo).

Ik zeg ook absoluut niet dat iedereen die daar langs fiets een enorm risico loopt overvalleb/in elkaar geslagen te worden, maar het risico is wel veel te groot (een groot risico is nog steeds natuurlijk geen 100% kans op overval).

Dat staat overigens nog los van de overlast die jongen die op de fiets gaan (zullen) veroorzaken. Geluidsoverlast, vernielingen, overvallen en opstootjes, dat risico vergroot allemaal zienderogen.

Tot slot gaat het mij, zoals eerder gezegd niet om de absolute verhoging, maar veel meer het signaal van de gemeente. Jongeren moeten geld opleveren en de rest mag geld kosten. Dat vind ik een foute insteek. Overigens blijkt uithet laatste onderzoek wat is uitgevoerd naar de Nightliner dat een zeer groot deel van de jongeren de prijs nu eigenlijk al te hoog vindt en de nightliner links zal laten liggen bij een verdere verhoging naar 4 of 5 euro.
pi_69857440
Ik denk dat de gemeente meer redeneert in de trand van:
Jongeren zuipen zich lam en geven daar veel geld aan uit, dan hebben ze ook geld om met de bus naar huis te gaan.
pi_69857464
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:13 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Daar kan het dan gewoon bovenop hoor! Geen enkel probleem! En anders laat je een telefoonlijn aanleggen, kost je eenmalig 50¤ en dan kun je die weer laten overnemen door een Online oid!
Ik wil het er niet bovenop, maar ik wil gewoon het televisiepakket dat al loopt vervangen door dat alles-in-1. Dat kan toch wel lijkt me?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:24:16 #274
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69857594
Wat vreemd dat er geen telefoonaansluiting is voor ADSL etc.?
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:20 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik wil het er niet bovenop, maar ik wil gewoon het televisiepakket dat al loopt vervangen door dat alles-in-1. Dat kan toch wel lijkt me?
Klinkt wel logisch...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_69857623
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:14 schreef Guard het volgende:

[..]

Je kunt via de UvT internet krijgen, als je student of medewerker bent, maar dat is uiteraard ook adsl.
Kuch dan neem je dus een telefoon aansluiting en kijk je naar het kostenplaatje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')