abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:09:04 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69738555
Want ik snap daar helemaal niks van.

Allereerst blijkt uit een onderzoek van IPP dat D66 en VVD in het Europarlement voor 94% hetzelfde stemmen! Er is dus bijna geen verschil! Het is zelfs een hogere coherentie dan binnen de meeste partijen (zie hetzelfde document).
Dus kortom: je had net zo goed VVD kunnen stemmen.

Wat ik al helemaal niet begrijp is dat uitgerekend de economische crisis niet backfired op de liberalen. De liberalen waren daar overigens wel terecht bang voor.
Zij hebben immers deze deregulatie toegestaan. Zo wordt in een neoliberaal getint document uit 2002 het verbreden van risicokapitaal zonder meer aangeprijsd. Uit onderzoek blijkt dat de liberale fractie waar D66 toe behoort het meest actief is geweest in de dereguleringsdrang, nog actiever zelfs dan de Conservatieve fractie. Deze dereguleringsdrang werd ondersteund door de centrum-rechtse meerderheid in het parlement, iets wat de PvdA altijd betreurt heeft.
In het verkiezingsprogramma van 2004 stellen de liberalen nog doodleuk:
quote:
Meer keuze in en hogere opbrengst van financiële diensten
Financiële diensten zijn één van de meest gereglementeerde en politiek gevoelige
industrieën in de EU, en vormen daarom het laatste gebied zonder echte enige markt.
Met de komst van één enkele munteenheid is dit een in toenemende mate absurde
situatie. Een enige markt van de financiële diensten zou de opbrengst van persoonlijk
spaargeld verhogen door de administratieve kosten te beperken en het risico te
spreiden.
Dat zou gepensioneerden en begunstigden van een levensverzekering ten
goede komen. Het zou ook de financieringsmogelijkheden van ondernemingen,
waaronder groeiende en startende ondernemingen, vergroten door hen in staat te
stellen in de gehele EU obligaties en aandelen te verkopen
. De ELDR heeft het
voortouw genomen in de ondersteuning van de instelling van een enige markt met
betrekking tot pensioenen, bankleningen, gemeenschappelijke beleggingsfondsen en
obligatie-aanbiedingen en -handel. Wij zullen proberen een wijs evenwicht te vinden
tussen de bescherming van de investeerders om voor vertrouwen in de markten te
zorgen, en gemakkelijke toegang tot financiering voor ondernemingen. Wij blijven
ons inzetten voor actie met het oog op de instelling van een enige markt in financiële
diensten tegen 2005, die een grote stimulans voor de Europese economische groei zal
zijn. Als onderdeel van dit programma speelt de ELDR ook een grote rol in het
streven naar de nodige wetgeving met betrekking tot ouderdomspensioenen, die
grensoverschrijdende pensioenen voor gepensioneerden gemakkelijker en goedkoper
moet maken.
(dit is slechts het topje van de ijsberg)

Waarom heeft D66 het dus zo goed gedaan? In de praktijk gedragen ze zich toch net zoals de VVD.

[ Bericht 7% gewijzigd door Klopkoek op 05-06-2009 14:27:31 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:10:05 #2
258320 Jules-
Jules Winfield
pi_69738592
Omdat mensen op D66 hebben gestemd denk ik.
pi_69738611
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:10 schreef Jules- het volgende:
Omdat mensen op D66 hebben gestemd denk ik.
Opgelost, slotje!
pi_69738621
Omdat Pechtold ownt
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_69738635
op het onderdeel 'Privacy' denk ik, daar verschillen ze van de VVD
pi_69738745
Omdat ze uitgesproken VOOR Europa zijn.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:16:18 #7
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_69738766
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:11 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Omdat Pechtold ownt
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:16:45 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69738788
Als je die Europarlementverslagen leest lach je je echt suf. Elke regelgeving ten aanzien van banken, zelfs zoiets simpels dat een bank genoeg geld in kas moet hebben (de solvabiliteit) werd afgewezen omdat het Europese banken op concurrentieachterstand ten opzichte van Amerika zou zetten.

Die fractie van de VVD en D66 draagt echt de grootste (let wel: de grootste, niet de enige) verantwoordelijkheid voor de dereguleringszucht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 14:17:39 #9
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_69738818
Meer dan met de landelijke verkiezingen draaien deze verkiezingen om inhoud.

Mensen weten er te weinig vanaf en vullen dus een stemwijzer in. Aangezien er hier geen kopstukken meedoen, laten veel mensen, op PVV-stemmers na, zich daardoor weinig leiden.

Veel pro-Europa mensen komen uit op D66 of Groen Links, omdat zij inhoudelijk sterk zijn in Europa. Dat verklaart het succes van deze partijen in de Europese verkiezingen, volgens mij, en verklaart tevens de, relatief, zwakke scores van de PvdA en de SP.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:17:50 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69738827
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:15 schreef 43 het volgende:
Omdat ze uitgesproken VOOR Europa zijn.
Voor een Europa dat zich met stierenvechten mag bemoeien. Voor een Europa dat zich met belastingen mag bemoeien Beangstigend toch?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_69738925
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor een Europa dat zich met stierenvechten mag bemoeien. Voor een Europa dat zich met belastingen mag bemoeien Beangstigend toch?
Daarom stemde de rest TEGEN (En dus PVV)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 14:23:18 #12
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_69739001
Nou, laat eigenlijk maar.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:23:39 #13
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_69739013
Omdat de trend van het modieus D'66-haten is overgewaaid?
pi_69739157
de resultaten mogen we eigenlijk nog niet weten. moest geheim blijven tot zondag dus er niet over praten. anders gaat eu ingrijpen
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69739196
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:23 schreef beantherio het volgende:
Omdat de trend van het modieus D'66-haten is overgewaaid?
Die waait altijd over als ze in de oppositie zitten...VVD zit ook in de oppositie, maar die hebben natuurlijk last van de PVV.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_69739269
Die klopkoek toch, met zijn hetze tegen liberalen en vrije markt...

Het heeft inderdaad niet het effect zoals je had verwacht, sterker nog, toenemende interesse in de Oostenrijkse school, goud standaard discussie, vooraanstaande vrije markt economen in de publiciteit zoals held Peter Schiff...

Mensen worden schijnbaar verstandig.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_69739386
Ik heb ook d66 gestemd en waarom?
Omdat ik d66 als éen van de weinige partijen tegengas hoor geven als er weer een privacy inperkende maatregel wordt doorgedrukt. Iets wat ik heel belangrijk vind. (iemand als het blonde orakel zal je hierover niet horen). Verder zie ik in 'europa' meer voor dan nadelen. Nederland moet niet vergeten dat het zonder europa helemaal niets meer is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:45:21 #18
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69739741
Stierenvechten kan me eerlijk gezegd nu in deze broeierige tijden weinig bemoeien. Leuk ook hoe die vragen gesteld werden in bijv. stemwijzer enzo.
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:47:17 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69739811
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:31 schreef axis303 het volgende:
Die klopkoek toch, met zijn hetze tegen liberalen en vrije markt...

Het heeft inderdaad niet het effect zoals je had verwacht, sterker nog, toenemende interesse in de Oostenrijkse school, goud standaard discussie, vooraanstaande vrije markt economen in de publiciteit zoals held Peter Schiff...

Mensen worden schijnbaar verstandig.
Ik zie die rotgrijns van je al voor me....

Als ik 5 ton zou verdienen per jaar, en in tijden van nood zie dat de staat mijn bezittingen veiligstelt, dan zou ik ook een vrije marktfundi zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_69739868
Ik heb D66 gestemd omdat zij als één van de weinigen uitgesproken PRO-Europa zijn en zich laten beangstigen door non-issue's als toelating van Turkije, te veel netto-betalingen, bang voor de europese wetgeving, etc.

Nee, zij waren één van de weinigen die de enorme voordelen van een goedwerkend Europa inzien.

Ze waren goed positief bezig; een verademing in deze tijd van zeiken, zeiken, zeiken.
pi_69739921
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:11 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Omdat Pechtold ownt
Die redenering laat, spijtig genoeg, inderdaad de populariteit van de D66 zien. Raar om te zien dat een partij als PVV wordt neergezet als een eenmansfractie (Wilders), en dit verwijt niet aan de D66 gemaakt wordt, daar waar de vlieger in beide gevallen opgaat. D66 is enkel Pechtold, valt die weg dan is de D66 weer snel verdwenen van het strijdtoneel. Misschien gaat de kwalificatie 'eendagsvlieg' dan nog wel op ook, het nieuwe D66 van Pechtold is mijn inziens minder stabiel dan de PVV van Wilders.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:51:15 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69739961
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:50 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Die redenering laat, spijtig genoeg, inderdaad de populariteit van de D66 zien. Raar om te zien dat een partij als PVV wordt neergezet als een eenmansfractie (Wilders), en dit verwijt niet aan de D66 gemaakt wordt, daar waar de vlieger in beide gevallen opgaat. D66 is enkel Pechtold, valt die weg dan is de D66 weer snel verdwenen van het strijdtoneel. Misschien gaat de kwalificatie 'eendagsvlieg' dan nog wel op ook, het nieuwe D66 van Pechtold is mijn inziens minder stabiel dan de PVV van Wilders.
D66 was in het EP met één man (vrouw) vertegenwoordigd...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_69739967
quote:

[..]

U vat 'm Ik ben totaal geen fan van D66, maar Pechtold is echt wel een geschikte kerel.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:51:42 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69739978
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb D66 gestemd omdat zij als één van de weinigen uitgesproken PRO-Europa zijn en zich laten beangstigen door non-issue's als toelating van Turkije, te veel netto-betalingen, bang voor de europese wetgeving, etc.

Nee, zij waren één van de weinigen die de enorme voordelen van een goedwerkend Europa inzien.

Ze waren goed positief bezig; een verademing in deze tijd van zeiken, zeiken, zeiken.
GroenLinks was ook pro-Europa, VVD ook, PvdA ook. Wel ieder op een andere wijze.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 14:52:36 #25
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_69740006
quote:

[..]

Pechtold is een goed boegbeeld, maar in D66 zit wel een heel stuk meer bestuurlijke kwaliteit en onderbouwing, dan in de PVV. Zo liggen de kaarten nu eenmaal: D66 is goed geworteld en de PVV is te jong en trekt een wonderlijk arsenaal aan politici in spé aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')