(dit is slechts het topje van de ijsberg)quote:Meer keuze in en hogere opbrengst van financiële diensten
Financiële diensten zijn één van de meest gereglementeerde en politiek gevoelige
industrieën in de EU, en vormen daarom het laatste gebied zonder echte enige markt.
Met de komst van één enkele munteenheid is dit een in toenemende mate absurde
situatie. Een enige markt van de financiële diensten zou de opbrengst van persoonlijk
spaargeld verhogen door de administratieve kosten te beperken en het risico te
spreiden. Dat zou gepensioneerden en begunstigden van een levensverzekering ten
goede komen. Het zou ook de financieringsmogelijkheden van ondernemingen,
waaronder groeiende en startende ondernemingen, vergroten door hen in staat te
stellen in de gehele EU obligaties en aandelen te verkopen. De ELDR heeft het
voortouw genomen in de ondersteuning van de instelling van een enige markt met
betrekking tot pensioenen, bankleningen, gemeenschappelijke beleggingsfondsen en
obligatie-aanbiedingen en -handel. Wij zullen proberen een wijs evenwicht te vinden
tussen de bescherming van de investeerders om voor vertrouwen in de markten te
zorgen, en gemakkelijke toegang tot financiering voor ondernemingen. Wij blijven
ons inzetten voor actie met het oog op de instelling van een enige markt in financiële
diensten tegen 2005, die een grote stimulans voor de Europese economische groei zal
zijn. Als onderdeel van dit programma speelt de ELDR ook een grote rol in het
streven naar de nodige wetgeving met betrekking tot ouderdomspensioenen, die
grensoverschrijdende pensioenen voor gepensioneerden gemakkelijker en goedkoper
moet maken.
Opgelost, slotje!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:10 schreef Jules- het volgende:
Omdat mensen op D66 hebben gestemd denk ik.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:11 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Omdat Pechtold ownt
Voor een Europa dat zich met stierenvechten mag bemoeien. Voor een Europa dat zich met belastingen mag bemoeien Beangstigend toch?quote:
Daarom stemde de rest TEGEN (En dus PVV)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor een Europa dat zich met stierenvechten mag bemoeien. Voor een Europa dat zich met belastingen mag bemoeien Beangstigend toch?
Die waait altijd over als ze in de oppositie zitten...VVD zit ook in de oppositie, maar die hebben natuurlijk last van de PVV.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:23 schreef beantherio het volgende:
Omdat de trend van het modieus D'66-haten is overgewaaid?
Ik zie die rotgrijns van je al voor me....quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:31 schreef axis303 het volgende:
Die klopkoek toch, met zijn hetze tegen liberalen en vrije markt...
Het heeft inderdaad niet het effect zoals je had verwacht, sterker nog, toenemende interesse in de Oostenrijkse school, goud standaard discussie, vooraanstaande vrije markt economen in de publiciteit zoals held Peter Schiff...
Mensen worden schijnbaar verstandig.
Die redenering laat, spijtig genoeg, inderdaad de populariteit van de D66 zien. Raar om te zien dat een partij als PVV wordt neergezet als een eenmansfractie (Wilders), en dit verwijt niet aan de D66 gemaakt wordt, daar waar de vlieger in beide gevallen opgaat. D66 is enkel Pechtold, valt die weg dan is de D66 weer snel verdwenen van het strijdtoneel. Misschien gaat de kwalificatie 'eendagsvlieg' dan nog wel op ook, het nieuwe D66 van Pechtold is mijn inziens minder stabiel dan de PVV van Wilders.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:11 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Omdat Pechtold ownt
D66 was in het EP met één man (vrouw) vertegenwoordigd...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:50 schreef Agrafes het volgende:
[..]
Die redenering laat, spijtig genoeg, inderdaad de populariteit van de D66 zien. Raar om te zien dat een partij als PVV wordt neergezet als een eenmansfractie (Wilders), en dit verwijt niet aan de D66 gemaakt wordt, daar waar de vlieger in beide gevallen opgaat. D66 is enkel Pechtold, valt die weg dan is de D66 weer snel verdwenen van het strijdtoneel. Misschien gaat de kwalificatie 'eendagsvlieg' dan nog wel op ook, het nieuwe D66 van Pechtold is mijn inziens minder stabiel dan de PVV van Wilders.
U vat 'mquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:50 schreef Agrafes het volgende:
[..]
Die redenering laat, spijtig genoeg, inderdaad de populariteit van de D66 zien. Raar om te zien dat een partij als PVV wordt neergezet als een eenmansfractie (Wilders), en dit verwijt niet aan de D66 gemaakt wordt, daar waar de vlieger in beide gevallen opgaat. D66 is enkel Pechtold, valt die weg dan is de D66 weer snel verdwenen van het strijdtoneel. Misschien gaat de kwalificatie 'eendagsvlieg' dan nog wel op ook, het nieuwe D66 van Pechtold is mijn inziens minder stabiel dan de PVV van Wilders.
GroenLinks was ook pro-Europa, VVD ook, PvdA ook. Wel ieder op een andere wijze.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb D66 gestemd omdat zij als één van de weinigen uitgesproken PRO-Europa zijn en zich laten beangstigen door non-issue's als toelating van Turkije, te veel netto-betalingen, bang voor de europese wetgeving, etc.
Nee, zij waren één van de weinigen die de enorme voordelen van een goedwerkend Europa inzien.
Ze waren goed positief bezig; een verademing in deze tijd van zeiken, zeiken, zeiken.
Pechtold is een goed boegbeeld, maar in D66 zit wel een heel stuk meer bestuurlijke kwaliteit en onderbouwing, dan in de PVV. Zo liggen de kaarten nu eenmaal: D66 is goed geworteld en de PVV is te jong en trekt een wonderlijk arsenaal aan politici in spé aan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:50 schreef Agrafes het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |