We hebben het toch over een PS2 (twee!, 2x1) game...quote:Op zondag 7 juni 2009 20:42 schreef delano.888 het volgende:
Dacht al, waar gaat het over.
Elke PS3 pakt PS1 games.
quote:Op zondag 7 juni 2009 21:52 schreef Fallen het volgende:
[..]
We hebben het toch over een PS2 (twee!, 2x1) game...
Dus waarom kom jij nou weer aanzetten met de BC mogelijkheid van PS1 games?
quote:Op zondag 7 juni 2009 10:56 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
moar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jawel, ik vond het een prima actie van je dat je je laatste inFamous code hebt gebruikt en die account hebt gedeeld.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
![]()
Ik kan ook nooit wat goed doen hier
Ik moet deel 1 nog uitspelen, maar ik durf nietquote:Op zondag 7 juni 2009 21:56 schreef Chocobo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan niet wachten op dit spel! Geweldig. Nate heeft een Harrison Ford look in de eerste screenshot
quote:Op zondag 7 juni 2009 21:56 schreef Fallen het volgende:
[..]
Jawel, ik vond het een prima actie van je dat je je laatste inFamous code hebt gebruikt en die account hebt gedeeld.
Het is alleen jammer dat je af en toe iets te snel iets typt zonder dat je precies weet waar het over gaat.
(zie ook verhaal PS3 HDD's, backup mogelijkheden en nu de BC mogelijkheden).
Verder heb ik geen moeite met je.
Hier een kleine nieuwe E3 previewquote:Op zondag 7 juni 2009 21:15 schreef xman het volgende:
Hey iemand nog iets over de titel Afrika gehoord?
Het zal inderdaad naar mijn idee ook nooit kunnen opboksen tegen games als de CoD serie! Co-op lijkt me wel cool,... moet ik dat echt zien zoals bv Gears of War co-op, of anders? De SP aan de andere kant,... ohhh daar zit kracht.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:04 schreef Cyberia18 het volgende:
Hmm multiplayer van Uncharted 2 is leuk, maar geef mij maar het echte werk. Modern Warfare II. Co-op is zoals gezegd daarentegen wel erg fijn.
Hmmm thanx..quote:Op zondag 7 juni 2009 22:00 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Hier een kleine nieuwe E3 preview
http://kotaku.com/5277918(...)never-stood-downwind
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:12 schreef Wii-Style het volgende:
Ik ben de laatste tijd maar pessimistisch over GT5. Dat het geen schade zal hebben en zo. Dat het niet zo'n goede spel zal zijn. Ze lieten maar een stom CG trailertje zien @ E3.
Maar toch denk ik dat het goed gaat komen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat GT5 geen schade zal hebben.
Mocht het geen schade hebben, dan wil ik tenminste een zeer geavanceerde, uitgebreide spel. Een echte race simulator. Tegen de tijd dat GT5 uitkomt zal ik een G25 hebben, dus wil ik dat GT5 daar flink gebruik van gaat maken.
quote:Wii-Style
Nou ja de co-op mode staat i.t.t. Gears wel volledig los van de SP hè.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:07 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Het zal inderdaad naar mijn idee ook nooit kunnen opboksen tegen games als de CoD serie! Co-op lijkt me wel cool,... moet ik dat echt zien zoals bv Gears of War co-op, of anders? De SP aan de andere kant,... ohhh daar zit kracht.
Ik hekel time-based games. Jammer dat de SP geen co-op heeft! Maar ja,... ik blijf erbij dat dit een spel is voor jezelf! Genieten en ontdekken!quote:Op zondag 7 juni 2009 22:16 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nou ja de co-op mode staat i.t.t. Gears wel volledig los van de SP hè.![]()
De co-op van Uncharted 2 kent een aparte verhaallijn en kent objectives (of beter gezegd puzzels) die je met z'n drieën dient te volbrengen. Verder kun je ervoor kiezen om de level zo snel mogelijk te voltooien maar zelf heb ik daar een hekel aan. Ik probeer het gewoon in mijn eigen tempo te doen en tussendoor zoveel mogelijk te genieten van de eye candy presentatie.
So truequote:Op zondag 7 juni 2009 22:17 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik hekel time-based games. Jammer dat de SP geen co-op heeft! Maar ja,... ik blijf erbij dat dit een spel is voor jezelf! Genieten en ontdekken!
Trailer goed bekeken?quote:Op zondag 7 juni 2009 22:12 schreef Wii-Style het volgende:
Ik ben de laatste tijd maar pessimistisch over GT5. Dat het geen schade zal hebben en zo. Dat het niet zo'n goede spel zal zijn.
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:12 schreef Wii-Style het volgende:
Ze lieten maar een stom CG trailertje zien @ E3.
http://ps3.ign.com/articles/992/992035p1.htmlquote:Gran Turismo 5
With close to 50 million units shipped, the Gran Turismo franchise is a big deal, even outside of gaming. The fifth full title has been in production for a long, long time now, so the fact that we finally got to see the game in action was a great thing. The fact that the amazing footage was all realtime made it even more talked about.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel topgame verder!
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
mag je hebben , ik neem de rechter welquote:
Die game is allang uitquote:Op maandag 8 juni 2009 09:23 schreef LockonStratos het volgende:
Dat Afrika lezen we ook al eeuwen over...
Hoe lang is allang?quote:Op maandag 8 juni 2009 09:49 schreef KoosyNL het volgende:
[..]
Die game is allang uitAlleen niet in nederland....
Sinds vorig jaar augustusquote:
quote:I didn't like Ninja Gaiden II much. From what I saw of Ninja Gaiden Sigma 2, though, I like it a lot better. Amazing what an extra 12 months development time can do for a game, isn't it?
Ninja Gaiden Sigma 2 is a remake of Ninja Gaiden II, first released around a year ago on the 360, only this time it's bound for the PlayStation 3. It has a few new game modes (including online co-op), some new characters and a whole range of fixes for the problems that plagued the 360 edition. While I didn't get any hands-on time with the game, I did sit down and watch new Team Ninja boss Yosuke Hayashi play through a few levels.
Firstly, and most importantly, the camera has been vastly improved over NG2's shoddy system (which was the main reason I never really got into the 360 game). No longer will it get stuck behind walls, or lag too slowly behind your character; it's crisp, maintains a constant following distance and zooms in and out of the action smoothly.
Also improved are the game's visuals. You'd expect this, with the remake coming a year after the original, but the fact remains, this looks better than the 360 edition. Cleaner textures, better effects, that sort of thing.
The one other significant change to the original is the addition of some extra characters: Ayane, Momiji and Rachel. Hayashi spent most time showing off Ayane, and using her makes for quite a different game, her shorter reach and greater speed changing the way you approach the game's enemies.
Aaaaaaannnnnd that's about all I could gather from the demo: the fact this is Ninja Gaiden II, only with an extra 12 months' worth of polish, fixes and a few new additions. Since the game went down so well on 360, it should be received just as well on PS3 when it ships sometime this Fall.
http://kotaku.com/5280179(...)ttle-fix-it-a-little
De PS3 is niet krachtiger dan een high-end PC, in ieder geval niet krachtiger dan mijn PC (Intel Q6600, Geforce 8800GT). Als je gewoon even logisch nadenkt zou je weten dat de PS3 niet zulke mooie shit tevoorschijn kan toveren.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:25 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Trailer goed bekeken?
[ afbeelding ]
[..]
[..]
http://ps3.ign.com/articles/992/992035p1.html
Gezien de PS3 een ware beest is (zie titels als Killzone 2, Uncharted 2 en Heavy Rain die nu die nieuwe standaard zetten) kijk ik er niet zozeer van op.
Helemaal waar. Enige verschil is dat de PS3 (waarschijnlijk) een stuk goedkoper is en voor de developer een hoop voordelen heeft. Zo hoef je de game maar rte optimaliseren voor één systeem en geen rekening hoeft te houden met de verscchillende video-kaarten, processoren en meer verschillen tussen PC's waardoor je de games beter kunt optimaliserenquote:Op maandag 8 juni 2009 12:43 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
De PS3 is niet krachtiger dan een high-end PC, in ieder geval niet krachtiger dan mijn PC (Intel Q6600, Geforce 8800GT). Als je gewoon even logisch nadenkt zou je weten dat de PS3 niet zulke mooie shit tevoorschijn kan toveren.
Klopt, dat is ook het mooie aan consoles. Ik vind trouwens Gran Turismo 3 nog steeds mooier dan GTR2, ook al heeft GTR2 veel hogere resoluties textures, meer polygonen, etc.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:52 schreef KoosyNL het volgende:
[..]
Helemaal waar. Enige verschil is dat de PS3 (waarschijnlijk) een stuk goedkoper is en voor de developer een hoop voordelen heeft. Zo hoef je de game maar rte optimaliseren voor één systeem en geen rekening hoeft te houden met de verscchillende video-kaarten, processoren en meer verschillen tussen PC's waardoor je de games beter kunt optimaliseren
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:54 schreef Nebo het volgende:
Even iets anders tussendoor. Voor degenen die Metal Gear Solid 4 helemaal uitgespeeld hebben, een vraag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel topgame verder!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
quote:Op maandag 8 juni 2009 12:55 schreef ZoneKill het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk en aardig dat het er mooier uitziet, alleen is een race bij GT toch vergeven door crashende idioten.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:59 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook het mooie aan consoles. Ik vind trouwens Gran Turismo 3 nog steeds mooier dan GTR2, ook al heeft GTR2 veel hogere resoluties textures, meer polygonen, etc.
neem dan in iedergeval een andere dan die van de sony conferentie , dan hoef je je game niet zo vaak te pauzeren omdat hij moet gaan schrijvenquote:Op maandag 8 juni 2009 13:14 schreef Strolie75 het volgende:
Is een Westerse release voor Yakuza 3 eigenlijk nog ter sprake gekomen op de E3? Anders ben ik bang dat ik toch echt translator guy moet gaan inhuren.
quote:Firstly, and most importantly, the camera has been vastly improved over NG2's shoddy system (which was the main reason I never really got into the 360 game). No longer will it get stuck behind walls, or lag too slowly behind your character; it's crisp, maintains a constant following distance and zooms in and out of the action smoothly.
De RSX core (grafische chip) van PS3 haalt 1,8 teraflop , de laatste ATI 1.36 teraflop. Ik denk dat de ps3 grafisch een stuk meer kan, zeker als je naar de prijs kijkt. Als je met een high end pc beter wilt hebben, dan moet je denken aan crossfire opstellingen met de laatste high end videokaarten, een nogal dure hobby danquote:Op maandag 8 juni 2009 12:43 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
De PS3 is niet krachtiger dan een high-end PC, in ieder geval niet krachtiger dan mijn PC (Intel Q6600, Geforce 8800GT). Als je gewoon even logisch nadenkt zou je weten dat de PS3 niet zulke mooie shit tevoorschijn kan toveren.
jammer van je 256 mb ramquote:Op maandag 8 juni 2009 16:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
De RSX core (grafische chip) van PS3 haalt 1,8 teraflop , de laatste ATI 1.36 teraflop. Ik denk dat de ps3 grafisch een stuk meer kan, zeker als je naar de prijs kijkt. Als je met een high end pc beter wilt hebben, dan moet je denken aan crossfire opstellingen met de laatste high end videokaarten, een nogal dure hobby danVoor alleen de prijs van de videokaartensetup kun je twee ps3's halen
Je 8800 haalt overigens ±330 gigaflop, dus de ps3 is een stuk krachtiger dan je eigen pc
Oh, het zijn natuurlijk allemaal theoretische getallen, het een en ander zal afhangen van de kwaliteit van de bijbehorende api en de daarbij gebruikte compiler om bv zo goed mogelijk gebruik te maken van de multicores. Maar dat geldt ook voor de pc
quote:Sony staff were quoted in PlayStation Magazine saying that the "RSX shares a lot of inner workings with NVIDIA 7800 which is based on G70 architecture. Since the G70 is capable of carrying out 136 shader operations per clock cycle, the RSX was expected to feature the same number of parallel pixel and vertex shader pipelines as the G70, which contains 24 pixel and 8 vertex pipelines.
voortaan eventjes iets veder zoeken en niet naar de sony info luisteren wat hun op hun presentatie laten horenquote:Programmable shader Floating Point Operations per Second: ~200 GFLOPs
The original marketing claimed 1.8 TFLOPs, this number is believed to include fixed functions such as texture interpolation
quote:Op maandag 8 juni 2009 12:55 schreef ZoneKill het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het blijft een RSX, ik weet dat die van Nvidia is. Ze zullen vast wel tech van de geforce lijn hebben gebruikt, maar je mag er ook vanuit gaan dat ze er meer mee hebben gedaan. Er staat ook "based etc in je eigen quotequote:Op maandag 8 juni 2009 17:10 schreef DJ_ het volgende:
[..]
jammer van je 256 mb ram![]()
en ehh ik weet niet waar jij die info vandaan haalt , maar de rsx chip is gewoon een geforce 7800
[..]
[..]
voortaan eventjes iets veder zoeken en niet naar de sony info luisteren wat hun op hun presentatie laten horen![]()
het enige echte stukje super hardware is de cell cpu in de ps3 de rest is echt niet zo geweldig als je denkt
quote:Best Publisher
Sony Computer Entertainment
No other publisher - first- or third-party - could begin to match the sheer breadth and depth of Sony's E3 offering this year. Blockbuster sequels with gob-smacking production values (God of War III, Uncharted 2); innovative online games (MAG, The Agency); stylistically bold experiments in new IP (Heavy Rain, The Last Guardian); great, exclusive downloadable games (PixelJunk Shooter, Fat Princess); new forms of entertainment for new markets (EyePet, ModNation Racers). Sony had it all, and its vast stand was further studded with unexpected gems like the lovely LittleBigPlanet PSP, or more Ratchet & Clank. Quantity and quality in abundance, but it was the sheer variety that amazed.
http://www.eurogamer.net/(...)st-of-e3-2009?page=2quote:Best Game Announcement
Final Fantasy XIV Online
It might not have been as exclusive as Sony wanted us to believe, but Square Enix's next MMO still caused the biggest splash of any announcement of the show. Revealing it - complete with an unbelievable 2010 release date - before FFXIII has even seen the light of day in Japan was a bold move and a half. Could this be the first MMO sequel to beat its predecessor's success? With the Final Fantasy brand, we wouldn't bet against it.
Lees de laatste alinea, oh opperpiemel!quote:Op maandag 8 juni 2009 17:42 schreef Strolie75 het volgende:
Zullen we nu even ophouden met grafische piemels met elkaar te vergelijken?
Ow, ik vond het een goede post hoor, je hebt je argument zeker duidelijk gemaakt.quote:
Theorie is leuk, maar als de PS3 werkelijk krachtiger was, dan hadden we dat nu wel gezien. Goede multiplatform games zien er op de PC er beter uit en draaien beter. Crysis was bijv. op de PC maar niet op de PS3(/X360) omdat de systemen gewoonweg niet krachtig genoeg waren. En nu ik het over race games had, kijk maar naar GRID, zelfde graphics op PC, PS3 en X360, maar op de consoles was GRID 30 fps, mijn PC draait GRID makkelijk 60 fps, op een hogere resolutie dan de console versie (1680x1050 tegenover 1280x720). Hetzelfde voor NFS Shift, ook een titel met hele mooie graphics. 30 fps op de consoles, en ik zal het weer vast op 60 fps draaien (ook vast op een hogere resolutie).quote:Op maandag 8 juni 2009 17:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het blijft een RSX, ik weet dat die van Nvidia is. Ze zullen vast wel tech van de geforce lijn hebben gebruikt, maar je mag er ook vanuit gaan dat ze er meer mee hebben gedaan. Er staat ook "based etc in je eigen quote. Meer shaders, meer whatever. 256mb ram is niet zo spannend, genoeg voor de meeste spellen. Dat iedereen die hypetrein opspringt om meer geheugen op je videokaart te hebben omdat het sneller zou zijn is
Waar blijven de texturevretende spellen? Daar zijn andere technieken voor om die namelijk te laden.
Al mijn cijfers heb ik van de officiele specs gehaald, ook die van ati en nvidia. Het zijn de enige feiten die er zijn, op geruchten afgaan schiet niet op.
En kijk vooral naar mijn laatste twee zinnetjes, een vrij belangrijk gegeven. Optimalisatie doet een hoop. Als jij een spel kan maken op of directx of op 1 videokaart maakt qua aantal berekeningen al heel veel uit. De fabrikanten proberen hun drivers natuurlijk ook zo goed mogelijk te maken, maar je blijft met het logge directx werken. Direct op de kaart werken zorgt ervoor dat je heel wat uit je kaart kan halen, feit blijft dat het natuurlijk ideale cijfers zijn die gegeven worden.
Maar een spel voor een pc is tegenwoordig niet meer goed te optimaliseren qua hardware gebruik, exclusives op pc (nvidia of ati only) spellen zie ik niet zoveel
Voor de rest boeit de discussie niet zoveel, ik voelde me alleen genoodzaakt even aan te geven dat de theoretische cijfers van een ps3 en een echte high end gamepc (met crossfire) elkaar bijhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |