Leuk te zien dat je een compleet verkeerd beeld hebt van studenten, en op basis van je eigen onderbuik beleid denkt te kunnen maken. Je past wat dat betreft inderdaad bij Wilders.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, bijstand is net zoveel. En dat blijft gewoon bestaan.
[..]
Wat zou je zeggen van maar één keer per jaar op vakantie? Of twee i.p.v. vier weken?
Eén auto i.p.v. twee? Als je begint met sparen als je koter 5 is, en dan 50 euro in de maand (dat spaar je al wel uit aan premie AOW), dan heb je al een kleine 8000 euro tegen de tijd dat hij/zij 18 is. Heb ik nog geen rente geteld.
Verder is er ook nog zoiets als lenen. Iemand die een dure studie gaat volgen, is prima in staat om na zijn/haar studie die lening terug te betalen.
Tja, het luizeleventje wat veel studenten nu hebben is dan voorbij. Geen feestjes meer, niet meer 6 jaar over een studie van 4 jaar doen, enz.... maar gewoon hard werken, des te eerder ben je klaar, des te minder hoef je te lenen.
Jij zit duidelijk nog met de studenten van 20 jaar of langer geleden in je hoofd. Die hadden het inderdaad erg makkelijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Gia het volgende:
Tja, het luizeleventje wat veel studenten nu hebben is dan voorbij. Geen feestjes meer, niet meer 6 jaar over een studie van 4 jaar doen, enz.... maar gewoon hard werken, des te eerder ben je klaar, des te minder hoef je te lenen.
Het gaat hier om een groep jonge mensen van wie je dat bij voorbaat niet weet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is zeer onverstandig, het weigeren van een lening kan juist een belangrijk middel zijn om mensen die het niet terug kunnen of willen betalen buiten het programma te houden.
Als Nederland dankzij Wilders zijn idioterie de EU zo hard voor de schenen schopt als hij wilt doen (door allerlei verdragen en regels aan de laars te lappen of eenzijdig op te heffen), denk je dat de EU ons er nog bij wilt? We zijn echt niet bjizonder genoeg binnen de EU, zoals Frankrijk of Duitsland dat wel zijn, om ons dat te kunnen veroorloven. Ik wens je veel plezier in een Nederland zonder de EU, we zijn dan niks waard aangezien we vrijwel volledig leven op handel met de EU. Ik denk dat een Hamburg of Antwerpen staan te springen om alle invoer van Rotterdam over te nemen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zolang je netto-betaler bent zal het opheffen van dus besteedbaar geld opleveren.
Wat jij wilt is jongeren keihard wegjagen naar Duitsland of Belgie, waar de studiekosten nu al idioot laag zijn vergeleken bij Nederland. Prima hoor, maar sta dan 10 jaar later niet te huilen dat we in Nederland een gigantisch tekort hebben aan mensen een WO-opleiding.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat hier om een groep jonge mensen van wie je dat bij voorbaat niet weet.
Uiteraard moet de gekozen opleiding wel passen bij de vooropleiding. Iemand met een vmbo-b opleiding kan geen lening aanvragen om voor chirurg te gaan studeren. Een en ander dient dus in samenwerking met de desbetreffende universiteit te gebeuren. Eventueel kun je zover gaan dat de IB-groep het collegegeld rechtstreeks aan de onderwijsinstelling betaalt.
De kosten voor levensonderhoud dienen niet uit een lening bekostigd te worden. Tot de 23 jaar zijn sowieso de ouders hiervoor verantwoordelijk. Verder is een bijbaantje voor elke student goed.
Ook kunnen jongeren vanaf hun 15de al gaan werken om te sparen voor deze extra kosten.
Wellicht zijn er ook nog mogelijkheden voor een systeem van studiebeurzen voor de echte bollebozen. Iemand uit een minder milieu die toevallig heel goed kan leren, hoeft zich dan geen zorgen te maken over studie- en onderhoudskosten.
En ach, er zijn nog zoveel andere mogelijkheden, zoals wonen op een campus, maaltijden in een kantine e.d.
Och, dat is het beeld wat ik bij studenten om me heen zie. Vooral veel feesten en die studie? Daar mag je toch ook best 5 of 6 jaar over doen! "Je bent maar één keer jong. Straks als ik werk, kan ik dit niet meer."quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Leuk te zien dat je een compleet verkeerd beeld hebt van studenten, en op basis van je eigen onderbuik beleid denkt te kunnen maken. Je past wat dat betreft inderdaad bij Wilders.
Echt een totaal verknipt beeld over wat studenten zoal doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Gia het volgende:
Hoezo? Als ze in het buitenland studeren, wil dat nog niet zeggen dat ze daar ook gaan werken!!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat jij wilt is jongeren keihard wegjagen naar Duitsland of Belgie, waar de studiekosten nu al idioot laag zijn vergeleken bij Nederland. Prima hoor, maar sta dan 10 jaar later niet te huilen dat we in Nederland een gigantisch tekort hebben aan mensen een WO-opleiding.
Het mooie van handel is dat er een vraag en aanbodzijde is, beide kunnen niet zonder elkaar, over die handelspositie van Nederland maak ik mij dus niet zoveel zorgen. Bovendien staat het natuurlijk ook van buiten de EU vrij om afspraken te maken over invoerheffingen, belastingsynchronisatie en grenscontroles. De Noren kunnen het ook prima.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:44 schreef ethiraseth het volgende:
Als Nederland dankzij Wilders zijn idioterie de EU zo hard voor de schenen schopt als hij wilt doen (door allerlei verdragen en regels aan de laars te lappen of eenzijdig op te heffen), denk je dat de EU ons er nog bij wilt? We zijn echt niet bjizonder genoeg binnen de EU, zoals Frankrijk of Duitsland dat wel zijn, om ons dat te kunnen veroorloven. Ik wens je veel plezier in een Nederland zonder de EU, we zijn dan niks waard aangezien we vrijwel volledig leven op handel met de EU. Ik denk dat een Hamburg of Antwerpen staan te springen om alle invoer van Rotterdam over te nemen.
Je lult. 21% van de bevolking van de US leeft onder de armoedegrens, in Nederland ligt dat percentage onder de 10%.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 04:46 schreef Lyrebird het volgende:
(De Amerikaanse onderklasse is in veel gevallen beter af dan de Nederlandse middenklasse.)
Bron?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je lult. 21% van de bevolking van de US leeft onder de armoedegrens, in Nederland ligt dat percentage onder de 10%.
Ja nou, doe je er lekker langer over, maar wel op de eigen kosten. Wordt de lening wat hoger, maar zoals je zelf al aangeeft, komt dat ten goede aan je academisch niveau, dus meer kans op een goede baan na afloop.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Echt een totaal verknipt beeld over wat studenten zoal doen.Verder, als er iets je academisch niveau niet ten goede komt is het wel je studie er in de nominale duur doorheen jassen. Natuurlijk kan je in die tijd de stof beheersen, dat is het issue ook niet, het issue is dat academisch niveau inhoudt dat je ook echt een opinie hebt over de stof die je beheerst. Je moet weten hoe die stof tot stand is gekomen, je moet duidelijk kunnen maken welke aannamen daarbij een rol spelen, dat is het stukje ontwikkeling wat je niet krijgt door vakken te leren en tentamens te maken.
Daar ben ik ook benieuwd naar. De laatste bron die ik daarover kan vinden spreekt van 12%. Dat scheelt dus niet zoveel met Nederland. Bovendien leven mensen in de VS volgens mij een gemiddeld kortere periode onder de armoedegrens dan hier.quote:
Sommige mensen studeren ook omdat zij als mens een hoger denkniveau willen bereiken, ik word een beetje moe van dat gehamer altijd op het volgen van een strikt carrierepad. Sommigen zien in alles wat je doet een relatie met hun carrière. Studeren doen zij niet voor lol, maar voor later. De biercommissie is niet leuk, maar staat goed op je CV. En een studie moet het liefst zo snel mogelijk, dat ze dan niet weten wat de Methodenstreit is jammer.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:08 schreef Gia het volgende:
Ja nou, doe je er lekker langer over, maar wel op de eigen kosten. Wordt de lening wat hoger, maar zoals je zelf al aangeeft, komt dat ten goede aan je academisch niveau, dus meer kans op een goede baan na afloop.
Prima, maar dan graag ook álle hulp aan ouders qua kinderen laten verdwijnen. Als het onzinnig is om te investeren in een goede opleiding voor je inwoners, dan is het ook onzinnig om het opvoeden van kinderen te bekostigen. Ouders betalen de kosten van de basisschool volledig uit eigen zak, idem met de middelbare school. De kinderbijslag verdwijnt volledig. Zwangerschapsverlof betaal je dan zelf, geen doorbetaalde extra vrije dagen of kortere werkdagen of eerder weggaan omdat je kind ziek is, je regelt maar opvang of neemt een vrije dag op. heb je een gehandicapt kind? Pech, ga de rest van je leven maar in de bijstand zitten omdat de rest van je geld aan je kind opgaat. Je had het ook van te voren kunnen laten aborteren als het een geboortebeprking is tenslotte als je er niet voor kan betalen. Je wilt zo nodig een kind? Betaal er dan zelf maar voor, dat krijg je tenslotte terug in liefde en een goed gevoel omdat je ouder bent.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja nou, doe je er lekker langer over, maar wel op de eigen kosten. Wordt de lening wat hoger, maar zoals je zelf al aangeeft, komt dat ten goede aan je academisch niveau, dus meer kans op een goede baan na afloop.
Welkom in de rechtse wereld, waar alles om efficiency en kosten/baten draait.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Sommige mensen studeren ook omdat zij als mens een hoger denkniveau willen bereiken, ik word een beetje moe van dat gehamer altijd op het volgen van een strikt carrierepad. Sommigen zien in alles wat je doet een relatie met hun carrière. Studeren doen zij niet voor lol, maar voor later. De biercommissie is niet leuk, maar staat goed op je CV. En een studie moet het liefst zo snel mogelijk, dat ze dan niet weten wat de Methodenstreit is jammer.
En het scheelt iedereen een hoop belastingenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Prima, maar dan graag ook álle hulp aan ouders qua kinderen laten verdwijnen. Als het onzinnig is om te investeren in een goede opleiding voor je inwoners, dan is het ook onzinnig om het opvoeden van kinderen te bekostigen. Ouders betalen de kosten van de basisschool volledig uit eigen zak, idem met de middelbare school. De kinderbijslag verdwijnt volledig. Zwangerschapsverlof betaal je dan zelf, geen doorbetaalde extra vrije dagen of kortere werkdagen of eerder weggaan omdat je kind ziek is, je regelt maar opvang of neemt een vrije dag op. heb je een gehandicapt kind? Pech, ga de rest van je leven maar in de bijstand zitten omdat de rest van je geld aan je kind opgaat. Je had het ook van te voren kunnen laten aborteren als het een geboortebeprking is tenslotte als je er niet voor kan betalen. Je wilt zo nodig een kind? Betaal er dan zelf maar voor, dat krijg je tenslotte terug in liefde en een goed gevoel omdat je ouder bent.
Ik heb nergens beweerd dat er geen subsidie voor het onderwijs mag zijn. Juist wel!!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Prima, maar dan graag ook álle hulp aan ouders qua kinderen laten verdwijnen. Als het onzinnig is om te investeren in een goede opleiding voor je inwoners, dan is het ook onzinnig om het opvoeden van kinderen te bekostigen.
Read and weep, kijk even naar de grandioze cijfers op het gebied van levensverwachting en analfabetisme in vergelijking tot Nederland. Ja, we moeten onmiddelijk overschakelen op een VS model want, gutogut, ze doen het zo goed daar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:13 schreef JamesWarrenJones het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. De laatste bron die ik daarover kan vinden spreekt van 12%. Dat scheelt dus niet zoveel met Nederland. Bovendien leven mensen in de VS volgens mij een gemiddeld kortere periode onder de armoedegrens dan hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |