abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69727443
Dit topic was eerst een vervolg op: Aan alle PVV stemmers De orginele OP:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: en een link naar deeltje 1. [/quote]
Voor nieuws en verkiezingretoriek rond de PVV is het centrale topic ingericht:
[CENTRAAL] Wilders-topic, waar ook de PVV besproken mag worden
  • -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    In overleg met de POL-moderators is besloten in dit topic verder te gaan met een discussie over een meer conservatief/liberaal beleid in Nederland. Het meest logische kabinet om dit in tot uiting te laten komen zou zij een CDA, VVD, PVV kabinet, waarbij de vraag is of de PVV mee doet, vandaar de topictitel.

AOW opheffen voor nieuwe deelnemers, WW afschaffen, mogelijkheid tot grondspeculatie door gemeenten afschaffen, overdrachtsbelasting afschaffen, minimumloon afschaffen, minder overheidstaken, publieke omroep afschaffen, échte privatiseringen in de zorg en de financiering van ziektekosten en dan nog zeer veel subsidies afschaffen, dat zijn dingen die ik graag zie gebeuren. Daarom CDA, VVD en PVV, zij moeten toch in staat zijn enkele van deze punten te realiseren. Discussieer hier over hoe conservatief/liberaal beleid in Nederland daadwerkelijk vorm zou moeten krijgen en wat is de meest waarschijnlijke samenstelling van partijen die dat mogelijk zullen maken?

Let op! Dit is de mening van Bolkesteijn, niet van Tja..1986. De OP is door Bolkesteijn overgenomen.

[ Bericht 54% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-06-2009 15:11:38 ]
  •   vrijdag 5 juni 2009 @ 02:35:27 #2
    173465 MoneyTalks
    You listen.
    pi_69727454
    4 of 5 zetels???
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:36:05 #3
    191031 LuxAeterna
    pi_69727462
    Onduidelijk... NOS zegt tot nu toe 4.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:37:12 #4
    191031 LuxAeterna
    pi_69727475
    Oeh, het is al half 3 morgenochtend komt een stel Polen m'n badkamer verbouwen.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:42:35 #5
    154534 Bolkesteijn
    TINSTAAFL!
    pi_69727521
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:32 schreef Tja..1986 het volgende:
    De WW en AOW afschaffen? Waar moeten 65+ers dan van leven.
    65 plussers kunnen leven van hun pensioen. Voor vrijwel iedere werknemer is er tegenwoordig een pensioenregeling beschikbaar, de AOW is dus overbodig geworden want de werknemer bouwt zijn eigen pensioen op. Wel moet er natuurlijk een overgangsregeling zijn, bijvoorbeeld (het is dus een voorbeeld) mensen die nu 45 jaar en ouder zijn ontvangen nog wel gewoon AOW, zij dragen daar premie voor af en een deel zal moeten worden aangevuld vanuit de algemene middelen. Voor de jongeren wordt de AOW-premie afgeschaft en zij zullen dus volledig voor hun eigen pensioen moeten sparen zoals dat nu al het geval is voor 99 % van de werknemers, zij betalen door de aanvulling van de dan nog resterende AOW-rechten vanuit de belastingen mee, maar dat zal dus een fors kleiner bedrag zijn dan aan premie vrij komt waardoor zij er per saldo toch fors op vooruit gaan.
    quote:
    En iedereen kan wat maandjes werkloos zijn.
    Dat klopt, wie geen terugval in inkomen kan hebben omdat hij kinderen en een hypotheek heeft zou na moeten gaan denken over een manier om dat op te gaan vangen. Er kan een particuliere werkloosheidsverzekering afgesloten worden of je treft een voorziening in de vorm van een spaarrekening. Je kan er dus zeker nog voor zorgen dat je een periode van werkloosheid kan overbruggen alleen zijn mensen daar zelf verantwoordelijk voor.
    quote:
    En voor mensen in de lagere klasse is dat niet zomaar te overbruggen.
    De bijstand wil ik intact laten, dat is een voldoende vangnet om totale armoede te voorkomen. De rest is meer een eigen verantwoordelijkheid van mensen zelf en geen zaak van het collectief. Wat ik wel een belangrijk punt voor het collectief vind is de zorg voor mensen in de WAO en de AWBZ, zij moeten echt een riantere uitkering krijgen.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:45:22 #6
    207973 Tja..1986
    Hmm...
    pi_69727544
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:37 schreef LuxAeterna het volgende:
    Oeh, het is al half 3 morgenochtend komt een stel Polen m'n badkamer verbouwen.
    Mag dat eigenlijk wel van de PVV? Die Polen?
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:45:37 #7
    191031 LuxAeterna
    pi_69727546
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:45 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mag dat eigenlijk wel van de PVV? Die Polen?
    Was een geintje.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:47:49 #8
    207973 Tja..1986
    Hmm...
    pi_69727563
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

65 plussers kunnen leven van hun pensioen. Voor vrijwel iedere werknemer is er tegenwoordig een pensioenregeling beschikbaar, de AOW is dus overbodig geworden want de werknemer bouwt zijn eigen pensioen op. Wel moet er natuurlijk een overgangsregeling zijn, bijvoorbeeld (het is dus een voorbeeld) mensen die nu 45 jaar en ouder zijn ontvangen nog wel gewoon AOW, zij dragen daar premie voor af en een deel zal moeten worden aangevuld vanuit de algemene middelen. Voor de jongeren wordt de AOW-premie afgeschaft en zij zullen dus volledig voor hun eigen pensioen moeten sparen zoals dat nu al het geval is voor 99 % van de werknemers, zij betalen door de aanvulling van de dan nog resterende AOW-rechten vanuit de belastingen mee, maar dat zal dus een fors kleiner bedrag zijn dan aan premie vrij komt waardoor zij er per saldo toch fors op vooruit gaan.
    [..]

Dat klopt, wie geen terugval in inkomen kan hebben omdat hij kinderen en een hypotheek heeft zou na moeten gaan denken over een manier om dat op te gaan vangen. Er kan een particuliere werkloosheidsverzekering afgesloten worden of je treft een voorziening in de vorm van een spaarrekening. Je kan er dus zeker nog voor zorgen dat je een periode van werkloosheid kan overbruggen alleen zijn mensen daar zelf verantwoordelijk voor.
    [..]

De bijstand wil ik intact laten, dat is een voldoende vangnet om totale armoede te voorkomen. De rest is meer een eigen verantwoordelijkheid van mensen zelf en geen zaak van het collectief.
    Jeejtje, wat een enge ideeen. Ieder voor zich. Leuke samenleving heb je dan.
    Er zullen vele mensen uit dat systeem vallen waar geen vangnet voor is. Er zijn nou eenmaal altijd mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zelfstandigheid moet je zoveel mogelijk stimuleren en ook belonen, maar als het mis gaat moet je mensen ook opvangen. Anders ontstaat er een grote sociale onderklasse en die zullen zich uiteindelijk tegen de rest gaan keren. Zo krijg je dus burgeroorlogen.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:49:15 #9
    207973 Tja..1986
    Hmm...
    pi_69727572
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:45 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Was een geintje.
    Gokte ik al, mijn vraag was dan ook niet serieus
    Maar het is onder tussen al kwart voor 3 geweest. Ik ga maar eens slapen.
    Slaap lekker allemaal.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:49:44 #10
    191031 LuxAeterna
    pi_69727580
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:49 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Gokte ik al, mijn vraag was dan ook niet serieus
    Maar het is onder tussen al kwart voor 3 geweest. Ik ga maar eens slapen.
    Slaap lekker allemaal.
    Welterusten
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:50:30 #11
    139130 Lord-Ronddraai
    pi_69727584
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
    knip
    Stufie ook maar afschaffen, en mensen de voledige kosten van hun studie laten betalen.
    Werkenden hoeven natuurlijk niet op te draaien voor studenten
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:51:35 #12
    191031 LuxAeterna
    pi_69727591
    Ik ga ook maar 'ns slapen, welterusten allemaal.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:53:51 #13
    154534 Bolkesteijn
    TINSTAAFL!
    pi_69727609
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:47 schreef Tja..1986 het volgende:
    Jeejtje, wat een enge ideeen. Ieder voor zich. Leuke samenleving heb je dan.
    Helemaal niet, ik ben een warm mens die anderen graag helpt. Ik haal verantwoordelijkheid voor een warme en vriendelijke samenleving weg bij de overheid en leg deze neer bij de mensen zelf, precies daar waar het hoort. Jij bent er als buurman, zoon, of kennis verantwoordelijk voor dat jouw naasten niet tussen de wal en het schip vallen. Als een kennis moeite heeft om rekeningen te betalen dan moet je hem daar bij helpen, en dat is jouw verantwoordelijkheid als zijnde iemand die wel goed met geld om kan gaan, om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk serieus dat veel maatschappelijke problemen voort komen uit het feit dat de verantwoordelijkheid voor een sociale samenleving bij de burger weggehaald is en bij de overheid is neergezet.
    quote:
    Er zullen vele mensen uit dat systeem vallen waar geen vangnet voor is. Er zijn nou eenmaal altijd mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
    Er is een bijstand, dat is zeker niet riant maar het is zeker een vangnet, dat blijft dus gewoon bestaan.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:54:39 #14
    154534 Bolkesteijn
    TINSTAAFL!
    pi_69727613
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
    Stufie ook maar afschaffen, en mensen de voledige kosten van hun studie laten betalen.
    Werkenden hoeven natuurlijk niet op te draaien voor studenten
    Dat zal pijn doen bij mij , maar je hebt helemaal gelijk, gelijke monniken gelijke kappen.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 02:58:55 #15
    139130 Lord-Ronddraai
    pi_69727635
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zal pijn doen bij mij , maar je hebt helemaal gelijk, gelijke monniken gelijke kappen.
    Tja mij zal het ook pijn doen. Maar ik heb nog altijd de levensverzekering van mijn ouders op mijn naam dus ik kan wel wat lijen. Alleen lijkt een systeem zoals je voorstelt me nogal stom omdat er dus heel veel mensen gewoon niet hun potentie waar gaan maken.
    + het feit dat het echt ieder voor zich is.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 03:07:40 #16
    154534 Bolkesteijn
    TINSTAAFL!
    pi_69727692
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
    Alleen lijkt een systeem zoals je voorstelt me nogal stom omdat er dus heel veel mensen gewoon niet hun potentie waar gaan maken.
    Kijk, over dat soort dingen valt met mij altijd te praten, als er mensen besluiten geen studie te gaan doen omdat zij dat niet kunnen betalen dan moet daar een regeling voor getroffen worden, dat ben ik met je eens. Maar de vraag is voor mij echt of dat grootschalig gaat gebeuren. Heel veel ouders steunen hun studerende kinderen en bovendien hoop en denk ik dat universiteiten, hogescholen en MBO's de handschoen (zij hebben immers een groot belang bij nieuwe en goede studenten) op zullen rapen en zich in gaan zetten voor een beurzensysteem (met geld van de overheid, het bedrijfsleven, donaties en geld van de instellingen zelf) waaruit studenten een beurs kunnen ontvangen als zij toegelaten worden voor een opleiding maar problemen hebben om het te betalen of omdat zij bijvoorbeeld uitmuntende cijfers halen. Mocht dat nog niet voldoende zijn, dan is er mijns inziens een legitieme grond om vanuit de overheid daar een mouw aan te passen.

Waar ik vanaf wil is dat de overheid overal als vanzelfsprekend bij betrokken is, dat vind ik een ongezonde situatie omdat er veel creativiteit en betrokkenheid vanuit de samenleving door verloren gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-06-2009 03:17:08 ]
      vrijdag 5 juni 2009 @ 03:14:38 #17
    154534 Bolkesteijn
    TINSTAAFL!
    pi_69727736
    Zucht, kwam er maar eens een Haagse partij met dit soort plannen. De PVV en VVD hebben er wel eens wat hints over losgelaten maar gaan er niet echt op door. Jammer jammer.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 03:17:25 #18
    30719 keesjeislief
    NextGenerationHippie
    pi_69727751
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 02:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik ben een warm mens die anderen graag helpt. Ik haal verantwoordelijkheid voor een warme en vriendelijke samenleving weg bij de overheid en leg deze neer bij de mensen zelf, precies daar waar het hoort. Jij bent er als buurman, zoon, of kennis verantwoordelijk voor dat jouw naasten niet tussen de wal en het schip vallen. Als een kennis moeite heeft om rekeningen te betalen dan moet je hem daar bij helpen, en dat is jouw verantwoordelijkheid als zijnde iemand die wel goed met geld om kan gaan, om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk serieus dat veel maatschappelijke problemen voort komen uit het feit dat de verantwoordelijkheid voor een sociale samenleving bij de burger weggehaald is en bij de overheid is neergezet.
    [..]

Er is een bijstand, dat is zeker niet riant maar het is zeker een vangnet, dat blijft dus gewoon bestaan.
    Noem eens één argument waarom je redelijkerwijs zou kunnen verwachten dat de samenleving zulke zorgtaken van de overheid daadwerkelijk in redelijke mate zou overnemen?
    heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
    Fotoboek
      vrijdag 5 juni 2009 @ 03:19:05 #19
    139130 Lord-Ronddraai
    pi_69727757
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 03:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waar ik vanaf wil is dat de overheid overal als vanzelfsprekend bij betrokken is, dat vind ik een ongezonde situatie omdat er veel creativiteit en betrokkenheid vanuit de samenleving door verloren gaat.
    Op zich ben ik het er wel mee eens dat de overheid niet overal vanzelfspreken betrokken bij moet zijn
    Maar als je het zo hard stelt vraag ik me af hoe gelukkig mensen van deze prestatiecultuur zullen worden.
    Vanaf jongs af aan moet je altijd uitblinken anders heb je geen beurs. In Japan en de US worden jongeren nou niet echt heel blij hiervan heb ik het idee.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 03:19:33 #20
    154534 Bolkesteijn
    TINSTAAFL!
    pi_69727758
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 03:17 schreef keesjeislief het volgende:
    Noem eens één argument waarom je redelijkerwijs zou kunnen verwachten dat de samenleving zulke zorgtaken van de overheid daadwerkelijk in redelijke mate zou overnemen?
    Omdat heel veel mensen de sociale behoefte hebben om iets voor een ander te kunnen betekenen. Verder wil ik de bal terugkaatsen, waarom vindt jij dat er een haast vanzelfsprekende inmenging van de overheid moet zijn in dit soort zaken terwijl de overheid met afgedwongen geld gefinancierd wordt? Als de overheid gefinancierd zou zijn op vrijwillige basis dan zou het legitiem zijn om te verwachten dat de overheid dit soort taken op zich neemt, maar dat is niet het geval. Voor iedere cent die je uitgeeft moet je in je achterhoofd houden dat het gedwongen afgedragen gelden zijn en dat je dat tot op een minimum moet beperken omdat je mensen beperkt in hun economische vrijheid, en daarmee ook hun vrijheid om sociaal taken op zich te nemen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')