In plaats van dat jij de coup van de Grieken gaat afkeuren, keur je het gedrag van Turkije af? Je verwacht serieus dat Turkije niet gaat ingrijpen als er Turken worden afgemaakt? Diplomatie komt dan later wel.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Turkije had zich daar niet mee moeten bemoeien.
De bezetting garandeert de levens van Turken op het eiland. Dat het illegaal zou kunnen zijn en door niemand wordt erkend is een bijzaak als de zekerheid van al die levens op het spel staan.quote:De bezetting is illegaal en de zogenaamde staat die ze er vestigden wordt door niemand erkent.
Keur jij die coup nou subtieltjes goed?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Als het Turkije niet aanstond, had het gewoon haar burgers kunnen evacueren.
En in welke opzicht vind jij een coup nou tot een oplossing leiden?quote:Niets rechtvaardige de bezetting.
De Turken op dat land werden toen niet verwaarloosd, zijn dat nu nog steeds niet en ik durf met zekerheid te zeggen dat het ook nooit zo ver zal komen.quote:Toen niet, nu niet. Het is niks. Het is geen land, het is geen staat. Het is bezet gebied. En tijd om het op te geven.
Welke opzichten?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:13 schreef LuxAeterna het volgende:
Turkije weigert in sommige opzichten het EVRM te respecteren.
Geen zin in dat dit topic die richting op gaat. Verloopt het zoals altijd weer hetzelfde af. Wat ik kan zeggen is dat ik mij niet heb ingelezen in alle materiaal en mijn kennis eerder algemeen is. Ik geloof dat de discussie nog steeds gevoerd wordt door de hoge heren.quote:Turkije ontkent de Armeense genocide.
Wegens? Wat mag je niet zeggen?quote:In Turkije kan je vervolgd worden vanwege je mening.
Dat Ataturk een kut persoon is oid. Maar dat mag je ook niet over de koningin hier zeggenquote:
http://www.echr.coe.int/N(...)0/0/Table2006ENG.pdfquote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:26 schreef Birsu het volgende:
Welke opzichten?
Oke.quote:Geen zin in dat dit topic die richting op gaat. Verloopt het zoals altijd weer hetzelfde af. Wat ik kan zeggen is dat ik mij niet heb ingelezen in alle materiaal en mijn kennis eerder algemeen is. Ik geloof dat de discussie nog steeds gevoerd wordt door de hoge heren.
Artikel 301 van het Turkse wetboek van Strafrecht, waarin staat dat het beledigen van de Turkse identiteit of instellingen strafbaar is.quote:Wegens? Wat mag je niet zeggen?
quote:"Turkije is een zwak land"
Turkije heeft één van de sterkste legers ter wereld en nummero eins in Europa..
De armeense genocide dat is gewoon dikke propaganda, maar ik ga ook verder niet in jullie kunnen het ook zelf onderzoeken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 02:13 schreef LuxAeterna het volgende:
Turkije weigert in sommige opzichten het EVRM te respecteren.
Turkije ontkent de Armeense genocide.
In Turkije kan je vervolgd worden vanwege je mening.
Ga eens in op mijn andere argumenten? Ik vind dat twee prima redenen waarom een land als Turkije niet bij de EU kan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:08 schreef 1983scarface het volgende:
[..]
De armeense genocide dat is gewoon dikke propaganda, maar ik ga ook verder niet in jullie kunnen het ook zelf onderzoeken.
Verder kan Turkije wel bij de EU maar die kut fransen met die armenen.....
Ik zie in Turkije genoeg vrouwen met boerka lopen. Alleen inderdaad niet op universiteiten e.d.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:23 schreef RoW_0 het volgende:
"Turkije is een islamitisch land"
Turkije is een seculier land, volk is misschien islamitisch (Islam.. mensen denken gelijk aan lange baarden en bommen) maar de waarden en normen zijn TURKS. Het wetboek van Turkije is nog altijd meer seculier dan hier in Nederland.. Hier in nederland mag je je boerka op, nou in Turkije moet je dat eens proberen.
Hier heb ik geen idee over, dus ik zeg niets. Wel weet ik dat het een erg trotse leger is.quote:"Turkije is een zwak land"
Turkije heeft één van de sterkste legers ter wereld en nummero eins in Europa..
Wederom geen kennis van, maar ik weet niet of de voorbeelden die je aanhaalt opwegen tegen andere gruwelijkheden.quote:"In Turkije hebben kennen ze geen burgerrechten"
Nou.. wij janken al hier als een Marokkaan burgemeester wordt, daar is een koerd president geweest
Vrouwen mochten eerder stemmen dan in Nederland, koerden hebben eigen tv zenders etc.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_BBP_per_capitaquote:"Turkije is een arm land"
Turkije's staatschuld is nog altijd lager dan, Duitsland, Belgie, Nederland... etc. Het is geen zimbabwe (meer).
Sowieso kutargument van beide kanten.quote:"Turkije ligt niet in Europa"
Cyprus ook niet. En tegen Georgië werd er geen nee gezegd.
Wettelijk wel, maar voor zover ik weet is er veel corruptie en wordt er op ingespeeld vanuit de onderwereld. Bovendien wordt de democratie ook hier beïnvloedt door de islam (en dan vooral bij de kiezers).quote:"Er is geen democratie in Turkije"
What?
Turk:quote:
Een pot nat. Kutmuziek en lelijke mensen.quote:
Zetels worden verdeeld naar aantal inwoners. Turkije is ongeveer even groot als Duitsland en Frankrijk. De mogelijkheid van een grote islamitische fractie, welke dus ook een grote invloed heeft op de gehele EU, hangt dus af van wat er in hun eigen land in het wetboek staan. Hmmm veilig idee hoor...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:23 schreef RoW_0 het volgende:
"Turkije is een islamitisch land"
Turkije is een seculier land, volk is misschien islamitisch (Islam.. mensen denken gelijk aan lange baarden en bommen) maar de waarden en normen zijn TURKS. Het wetboek van Turkije is nog altijd meer seculier dan hier in Nederland.. Hier in nederland mag je je boerka op, nou in Turkije moet je dat eens proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |