quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:24 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb 3 kinderen (soms 6), en draai iedere dag minstens 1 was. Ophangen doe ik niet aan, dus alles gaat in de droger.
Iedereen hier thuis trekt iedere dag schone sokken/ondergoed aan, verder gaat in de was wat vies is. Lange broek wordt dus wel eens 2x gedragen voordat die de was in gaat. Kinderpyama's gaan om de dag de was in, verder heb ik een viespeukje van 3 jaar die minimaal 1x per dag een schone set kleren aan krijgt, soms nog een keer verkleden op een dag (in de modder zitten spelen o.i.d.).
Om de week (en in de zomer vaker) gaat al het beddengoed in de was.
Theedoeken/werkdoekjes/handdoeken uit de keuken worden iedere dag door schone vervangen.
Verder draai ik nooit halve wasjes, en heb ik een grote trommel. Centrifuge draait met 1400 toeren per minuut, zodat de droogtijd verkort wordt (drogen is duurder dan wassen).
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:23 schreef Maanvis het volgende:
Eens per week, geen wasdroger.
Het programma 'dubbeltje op z'n kant' is een typische RTL-tranentrekker, die programma's worden doorgaans overmatig gedramatiseerd dus het kan best zijn dat dat gezin eigenlijk ook 1x per week wast.
Ik denk het dubbeltje... Maar verder vind ik het een prima topic voor LIFquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:17 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik zoek nog even verder naar de link met WGR
Ditto.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:32 schreef numero_uno het volgende:
Ik woon op mezelf en draai op de zaterdag standaard 1 bonte en 1 witte was en 1x in de 2 weken het beddengoed erdoorheen wat een extra was kost
Aan de ene kant is het zo dat je net schoon bent, dus wordt die handdoek ook niet vies van je. Maar een verse zachte frisse handdoek geeft naar mijn mening een fijner gevoel, je bent zelf weer vers dus je handdoek ook.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Electrocute het volgende:
Ik vind het altijd zo raar als mensen een handdoek maar een keer willen gebruikenIk gebruik altijd een grote handdoek voor m'n lijf en een kleintje voor m'n gezicht en haar. Die gaan dan best een paar dagen mee. Ik ga ook niet uitgebreid m'n bilnaad staan flossen met m'n handdoek (dat is toch altijd het argument om hem meteen in de was te doen?). Misschien ben ik gewoon een viespeuk
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:30 schreef maartje_a het volgende:
ik heb een vraagje, wij zijn met zijn 2en en ik wil eigenlijk zoveel mogelijk fijne was op kleur sorteren, gelukkig veel zwart en grijs...maar ik heb bijvoorbeeld ook roze en geel...en dan maar 1 of 2 shirtjes. Verder geen gelijkende kleuren. Deze wasjes draai ik dan op extra extra extra kort en 30 graden. Maar dan zit ik nog met sokken en ondergoed...mag wel allemaal bij elkaar van mij, alleen mijn handdoeken zijn nieuw, 2 verschillende kleuren dus dat kan niet tegelijk in de wasmachine. Dat betekent dus dat ik de sokken en ondergoed overhoud, ik wacht zo lang mogelijk met wassen omdat ik met sokken en ondergoed nooit een hele trommel kan vullen. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Gewoon op 30 graden op een fijnwasprogramma toch?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:34 schreef Faeroer het volgende:
Misschien een dom vraagje, maar hoe was je nou eigenlijk goede overhemden? Ik laat ze altijd in setjes door de stomerij doen, maar dat begint aardig duur te worden. Ben nogal bang om ze te vernielen, vandaar.
Heel gek, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik dit al wistquote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:49 schreef MinderMutsig het volgende:
en omdat ik allemaal dezelfde sokken heb hoef ik lekker helemaal niets uit te zoeken.
Voor mijn gevoel een tegenstelling. Handdoeken etc heter dan noodzakelijk (60 graden is voldoende), en het beddengoed dan juist weer lager dan geadviseerd wordt (60 graden voor hygiene, niet voor milieu).quote:Theedoeken, handdoeken, vaatdoeken e.d. iedere week op 90 graden. Beddengoed een keer in de week, aangevuld met kleding in ongeveer dezelfde kleur (licht, donker, bont, wit) op 30 graden.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:08 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Heel gek, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik dit al wist![]()
[..]
Voor mijn gevoel een tegenstelling. Handdoeken etc heter dan noodzakelijk (60 graden is voldoende), en het beddengoed dan juist weer lager dan geadviseerd wordt (60 graden voor hygiene, niet voor milieu).
Bij beddengoed gaat huisstofmijt op 60 graden dood. Dus er gaat wel degelijk meer dood dan op 30 graden, dat vinden die mijtjes namelijk heerlijkquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:50 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
op 60 graden wassenik weet niet waar je vandaan haalt dat dat hygiënischer is, maar er gaan echt niet méér bacteriën dood
huismoedergedachtes zonder enige grondslag
Heerlijk, zo'n kort door de bocht reactie.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:50 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
op 60 graden wassenik weet niet waar je vandaan haalt dat dat hygiënischer is, maar er gaan echt niet méér bacteriën dood
Om schimmels e.d. te doden en jezelf dus niet te herbesmetten igv bijv candida-klachten dien je alles op 60 graden te wassen..quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:50 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, maar uit liefde voor mijn overtreksets hou ik het toch bij 40 graden.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:04 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Bij beddengoed gaat huisstofmijt op 60 graden dood. Dus er gaat wel degelijk meer dood dan op 30 graden, dat vinden die mijtjes namelijk heerlijk
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:04 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Bij beddengoed gaat huisstofmijt op 60 graden dood. Dus er gaat wel degelijk meer dood dan op 30 graden, dat vinden die mijtjes namelijk heerlijk
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:10 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
en vervolgens leg je het op een matras dat bulkt van de huisstofmijt
je moet je matras + overtrek gewoon stofzuigen voor je het in de wasmachine gooit, als je dat goed doet blijft je bed en matras zo huisstofmijtvrij mogelijk
ik doe dat één keer per week
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:17 schreef Enfermera het volgende:
[..]Dus je stofzuigt je matras maar wast je dekbed op 40 graden? Wat is het nou? Er klopt niks van wat je zegt, eerst ontken je dat meer bacterien doodgaan op 60 graden en vervolgens doe je alsof je het wel doet..
Je dekbed op 60 graden wassen lijkt me iig beter dan op 30 of 40 (tegen de huisstofmijt dan). En met stofzuigen krijg je ook lang niet alles eruit.
Je hebt een leuke manier van mijn vraag ontwijkenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:47 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus je wast je overtrek op 60 graden en vervolgens leg je hem op een matras waar je niets mee hebt gedaan om het schoon te maken?
wat is dan het voordeel van op 60 graden wassen?
Ik was alles op 30 graden en heb daar speciaal wasmiddel voor, het gaat niet zozeer om de temperatuur maar om het wasmiddel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |