abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 14:18:20 #251
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86022047
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat we een charismatische man van onder de rivieren nodig hebben. Iemand met humor, die kan relativeren, niet per se een katholiek maar wel iemand die die cultuur kent. Iemand die al jarenlang betrokken is in de lokale politiek en misschien ergens in het bestuur gezeten heeft. Iemand die in z'n vrije tijd bijvoorbeeld FA is geweest op een internetforum en al jarenlang met veel genoegen het FTR forum modereert. Iemand die zowel een economische achtergrond als een graad in de psychologie heeft.

Maar ja, waar vind je zoiemand?
Haha. :P

Ik denk inderdaad dat er een charismatisch iemand van beneden de rivieren nodig is, hoewel ik op dit moment al blij zou zijn met welk charismatisch persoon dan ook. De wissel Melkert/Bos gaf in 2002 al aan dat een partij er zo weer bovenop kan zijn, als er maar iemand aan het roer staat die grote groepen kiezers aanspreekt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86022374
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Ton Rombouts zou kunnen, ik acht hem minder geschikt als een zwaargewicht staatsman, zoals Cees Veerman dat imo als potentie wel heeft :)
Kun je die drang naar staatsmannen uitleggen? Wat is een staatsman trouwens? En wat zijn de voordelen van een staatsman?
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:05:48 #253
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86023866
Ik heb CDA gestemd, maar schaam me nu toch een beetje
Laffe huichelaar
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:02:01 #254
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_86059702
Het CDA heeft mij nooit meer teleurgesteld dan de afgelopen week. De dissidenten en prominenten hebben het CDA heel veel schade berokkend. Voor het eerst ben ik niet langer in staat 'mijn' partij te verdedigen. Ik heb heel even overwogen mijn lidmaatschap op te zeggen, maar dat moet toch nog maar even niet.

Ik hoop dat het rechtse kabinet er toch komt de komende weken. Ab Klink en de zijnen mogen voor mij de fractie verlaten. Het CDA kan het zich niet langer permitteren een moreel-superieure christelijke positie in het politieke spectrum in te nemen. De partij moet rechtsaf onder aanvoering van een goede leider. Doet de partij dat niet dan rest de partij marginalisering.
Pugna Pro Patria
  † In Memoriam † zaterdag 4 september 2010 @ 14:06:33 #255
230491 Zith
pls tip
pi_86059811
Waar is je avatar jurgen? :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:08:26 #256
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86059870
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:02 schreef Jurgen21 het volgende:
Het CDA heeft mij nooit meer teleurgesteld dan de afgelopen week. De dissidenten en prominenten hebben het CDA heel veel schade berokkend. Voor het eerst ben ik niet langer in staat 'mijn' partij te verdedigen. Ik heb heel even overwogen mijn lidmaatschap op te zeggen, maar dat moet toch nog maar even niet.

Ik hoop dat het rechtse kabinet er toch komt de komende weken. Ab Klink en de zijnen mogen voor mij de fractie verlaten. Het CDA kan het zich niet langer permitteren een moreel-superieure christelijke positie in het politieke spectrum in te nemen. De partij moet rechtsaf onder aanvoering van een goede leider. Doet de partij dat niet dan rest de partij marginalisering.
http://www.parool.nl/paro(...)en-van-het-CDA.dhtml
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:18:06 #257
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_86060129
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:06 schreef Zith het volgende:
Waar is je avatar jurgen? :)
Weet ik niet; hij werkt niet meer. Weet niet hoe ik de webicon moet aanpassen.
Pugna Pro Patria
  zondag 5 september 2010 @ 12:59:03 #258
66825 Reya
Fier Wallon
pi_86086043
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat we een charismatische man van onder de rivieren nodig hebben. Iemand met humor, die kan relativeren, niet per se een katholiek maar wel iemand die die cultuur kent. Iemand die al jarenlang betrokken is in de lokale politiek en misschien ergens in het bestuur gezeten heeft. Iemand die in z'n vrije tijd bijvoorbeeld FA is geweest op een internetforum en al jarenlang met veel genoegen het FTR forum modereert. Iemand die zowel een economische achtergrond als een graad in de psychologie heeft.
Ik zou CDA-lid worden om een dergelijke, uiteraard zuiver hypothetische, kandidaat door het congres te loodsen.
  zondag 5 september 2010 @ 13:11:50 #259
66825 Reya
Fier Wallon
pi_86086421
quote:

Dat zou me een zeer ongelukkige en onverstandige stap lijken. Nog even afgezien van de vraag of electorale omstandigheden een goede reden zijn om als partij je profiel bij te stellen, zou een dergelijke stap betekenen dat het CDA programmatisch erg dicht bij de VVD komt te staan. Daarmee verlies je wellicht kiezers in het centrum, en rest je een voortdurende strijd met de VVD, die op de onderwerpen waarop rechtse partijen zich kunnen profileren een stuk sterkere 'issue ownership' heeft. De centrum-christelijke koers die het CDA altijd heeft gevaren, bezorgt wellicht in de toekomst een stuk minder zetels dan deze in het verleden heeft gedaan, maar je blijft wel trouw aan je beginselen en je behoudt een strategisch erg sterke positie in het partijpolitieke landschap.

Sowieso zijn crisissituaties niet de uitgelezen momenten om belangrijke strategische beslissingen te nemen, vaak is het dan nog altijd bezig om voorlopig te blijven zitten waar je zit; rustiger (en voorspoediger) tijden komen waarschijnlijk vanzelf wel weer voorbij varen.
pi_86086765
quote:
Wat een ontzettend zuur en teleurgesteld stukje.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86089076
Het valt me tegen (hoewel ik niet anders had verwacht) dat Klink en de zijnen door veel CDA'ers als verraders worden weggezet. Ik had toch op iets meer begrip gehoopt voor mensen die hun politieke geweten laten spreken. Klink en de zijnen staan voor hun idealen, en daar is niets mis mee.
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 14:39:14 #262
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86089123
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:37 schreef Sloggi het volgende:
Het valt me tegen (hoewel ik niet anders had verwacht) dat Klink en de zijnen door veel CDA'ers als verraders worden weggezet. Ik had toch op iets meer begrip gehoopt voor mensen die hun politieke geweten laten spreken. Klink en de zijnen staan voor hun idealen, en daar is niets mis mee.
Het valt wel mee, hoor. Ik ken in ieder geval persoonlijk geen CDA-ers die Klink iets kwalijk nemen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86089224
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:39 schreef Mike het volgende:

[..]

Het valt wel mee, hoor. Ik ken in ieder geval persoonlijk geen CDA-ers die Klink iets kwalijk nemen.
In de regionale krant hier (De Limburger) stonden toch een paar stevige citaten van Limburgse CDA'ers. Het past ook wel in het beeld van het CDA van de afgelopen jaren. Mensen met een afwijkend standpunt worden zwartgemaakt: Van Agt, Aantjes, Lubbers op een gegeven moment zelfs (al voor deze formatie), nu dus Schinkelshoek en Klink c.s.

Fijne partij.
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 14:45:07 #264
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86089290
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In de regionale krant hier (De Limburger) stonden toch een paar stevige citaten van Limburgse CDA'ers. Het past ook wel in het beeld van het CDA van de afgelopen jaren. Mensen met een afwijkend standpunt worden zwartgemaakt: Van Agt, Aantjes, Lubbers op een gegeven moment zelfs (al voor deze formatie), nu dus Schinkelshoek en Klink c.s.

Fijne partij.
Er zal vast her en der wat teleurstelling zijn, maar da's ook niet zo vreemd na het proces van de afgelopen weken. In de grote partijen zitten nu eenmaal mensen op alle flanken. Als er bij de VVD twijfel was geweest in de fractie, had je daar hetzelfde gezien en als een paar PvdA-ers een regering met de SP hadden afgewezen, had je het ook gezien.
  zondag 5 september 2010 @ 19:59:55 #265
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_86098574
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:39 schreef Mike het volgende:

[..]

Hier juist veel CDA'ers die menen dat Klink het CDA heel veel schade heeft berokkend. Hij had dit zo nooit mogen doen. Zelfs tegenstanders van een kabinet met de PVV denken er zo over. In ieder geval is wel duidelijk dat het CDA de verloren kiezers voorlopig totaal niet terugwint. Sterker nog, uit de peiling van Maurice de Hond blijkt dat van de mensen die nu nog CDA zouden stemmen (15 zetels) de helft een stem op de PVV overweegt. Bij nieuwe verkiezingen minder dan 10 zetels voor het CDA? Het zou zomaar kunnen. Een verdeelde christelijk-linkserige partij spreekt niemand aan...
Pugna Pro Patria
pi_86101629
De mooiste politieke dag was 9 juni 2010. Toen Balkenellende met zijn bleek afgetrokken gezicht. Toe moest geven dat hij toch niet voor goud kon gaan. HOE DIK KAN EEN PLAAT VOOR JE HOOFD ZIJN CDA'ers???
Maar het was een genot. De flapdrol. Schaamde me rot, iedere keer dat die flapdrol internationaal in beeld kwam. Het poedeltje van Amerika. Och wat was hij in zijn nopjes bij Bus het kwijl liep eraf. En dan dat rapport Irak? Hoe kan het, dat hij daar zo mee weg is gekomen? Trouwens, niet bij de kiezers en gelukkig maar. Het moge duidelijk zijn dat ik geen CDA stemmer ben en ooit zal worden. Vreet nog liever mijn schoen op, dan altijd dat politiek correct gewauwel.
  zondag 5 september 2010 @ 21:53:21 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86105358
Ik denk dat de weg naar rechts voor het CDA juist de weg naar de marge is. De partij was lang succesvol als het veilige midden met enige pragmatische inslag. Niemand zit te wachten op nog een superrechtse partij. Dat word met de PVV en VVD op 50 zetels vissen.

De kiezers in de steden en in het zuiden herkennen zich niet meer in de weinig sociale en paternalistische houding van hen CDa van Balkenende en vrienden. Bovendien hebben de gebeurtenissen van de laatste dagen gezien dat het fatsoen bij enkele kopstukken ver te zoeken is. Wie gaat er nu stemmen op dergelijke machtsgeile, arrogante figuren die werkelijk tot alles in staat zijn als dat goed is voor hun carriere.

Ik ben benieuwd waar de commissie van Frissen mee gaat komen. In ieder geval lijkt het me gezond als een deel van de huidige top opstapt. Verhagen en Klink maar ook apparatjiks als Hans Hillen en Ger Koopmans. Dat zou de ziel er al een stuk in terugbrengen.
  zondag 5 september 2010 @ 23:02:14 #268
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_86109531
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de weg naar rechts voor het CDA juist de weg naar de marge is. De partij was lang succesvol als het veilige midden met enige pragmatische inslag. Niemand zit te wachten op nog een superrechtse partij. Dat word met de PVV en VVD op 50 zetels vissen.

De kiezers in de steden en in het zuiden herkennen zich niet meer in de weinig sociale en paternalistische houding van hen CDa van Balkenende en vrienden. Bovendien hebben de gebeurtenissen van de laatste dagen gezien dat het fatsoen bij enkele kopstukken ver te zoeken is. Wie gaat er nu stemmen op dergelijke machtsgeile, arrogante figuren die werkelijk tot alles in staat zijn als dat goed is voor hun carriere.

Ik ben benieuwd waar de commissie van Frissen mee gaat komen. In ieder geval lijkt het me gezond als een deel van de huidige top opstapt. Verhagen en Klink maar ook apparatjiks als Hans Hillen en Ger Koopmans. Dat zou de ziel er al een stuk in terugbrengen.
Uit elk mogelijk onderzoek dat de afgelopen jaren is gehouden blijkt dat de CDA-stemmer conservatief en centrum-rechts is. Niet radicaal-rechts, zoals Wilders, maar gewoon fatsoenlijk rechts. Kernpunten daarvan zijn een strikt immigratie- en integratiebeleid, gezonde overheidsfinanciën, een activerende sociale zekerheid, een sterke krijgsmacht, rechtvaardige en adequate ontwikkelingshulp, een Europa met een grote rol voor de afzonderlijke lidstaten, een innovatief ondernemersgezind economisch beleid, het ondersteunen van kernenergie, goede betrekkingen met het buitenland, waarborgen van de vrijheid van godsdienst en onderwijs, ondersteunen van de Nederlandse landbouw, een streng veiligheidsbeleid met meer politie, hogere straffen en een efficiënter justitieel apparaat, afbouwen van onnodige subsidies voor kunst en cultuur etc. etc.

Dat zou echt mijn CDA zijn en dat zou echt het CDA zijn van de CDA-achterban. Elke leider die bovenstaande met een helder geluid naar voren brengt in een campagne, haalt met het CDA anno 2010 minstens 40 zetels.
Pugna Pro Patria
  maandag 6 september 2010 @ 08:21:43 #269
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_86116316
Nou, dan zou ik mijn lidmaatschap opzeggen, denk ik.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 08:59:33 #270
230491 Zith
pls tip
pi_86116775
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:02 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Uit elk mogelijk onderzoek dat de afgelopen jaren is gehouden blijkt dat de CDA-stemmer conservatief en centrum-rechts is. Niet radicaal-rechts, zoals Wilders, maar gewoon fatsoenlijk rechts. Kernpunten daarvan zijn een strikt immigratie- en integratiebeleid, gezonde overheidsfinanciën, een activerende sociale zekerheid, een sterke krijgsmacht, rechtvaardige en adequate ontwikkelingshulp, een Europa met een grote rol voor de afzonderlijke lidstaten, een innovatief ondernemersgezind economisch beleid, het ondersteunen van kernenergie, goede betrekkingen met het buitenland, waarborgen van de vrijheid van godsdienst en onderwijs, ondersteunen van de Nederlandse landbouw, een streng veiligheidsbeleid met meer politie, hogere straffen en een efficiënter justitieel apparaat, afbouwen van onnodige subsidies voor kunst en cultuur etc. etc.

Dat zou echt mijn CDA zijn en dat zou echt het CDA zijn van de CDA-achterban. Elke leider die bovenstaande met een helder geluid naar voren brengt in een campagne, haalt met het CDA anno 2010 minstens 40 zetels.
Op die manier vissen ze uit dezelfde 75 zeteltellende vijver waar de VVD en PVV ook in vissen. Ze moeten juist tussen links en rechts blijven..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 6 september 2010 @ 10:40:00 #271
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86118874
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:00 schreef Dirty-Harry het volgende:
De mooiste politieke dag was 9 juni 2010. Toen Balkenellende met zijn bleek afgetrokken gezicht. Toe moest geven dat hij toch niet voor goud kon gaan. HOE DIK KAN EEN PLAAT VOOR JE HOOFD ZIJN CDA'ers???
Maar het was een genot. De flapdrol. Schaamde me rot, iedere keer dat die flapdrol internationaal in beeld kwam. Het poedeltje van Amerika. Och wat was hij in zijn nopjes bij Bus het kwijl liep eraf. En dan dat rapport Irak? Hoe kan het, dat hij daar zo mee weg is gekomen? Trouwens, niet bij de kiezers en gelukkig maar. Het moge duidelijk zijn dat ik geen CDA stemmer ben en ooit zal worden. Vreet nog liever mijn schoen op, dan altijd dat politiek correct gewauwel.
Ben benieuwd wat voor uitstraling jij hebt _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 10:43:02 #272
230491 Zith
pls tip
pi_86118966
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

pi_86125620
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Vooral een rustige maar bevlogen uitstraling. Kan je daar wat mee? :Y
pi_86133480
quote:

Als mede-CDA'er heb ik ook mijn lidmaatschap heroverwogen, maar juist om tegenovergestelde redenen. :D Ik vind het echt belachelijk hoe met Klink cs. omgegaan is en de weg richting rechts kabinet is geen goede weg.

Ik denk dan ook niet dat de de ideale partij is om het gat in het midden (of iets rechts van het midden) in te vullen. Zo'n 'middenboodschap' kan ook krachtig uitgedragen worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')