Sympathieke opmerking. Niet verwacht van je.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:53 schreef buachaille het volgende:
Ik vind het wel zielig voor die vrouw, aan de ene kant de sociale pressie vanuit religieuze hoek om haar hoofddoek op te doen, en aan de andere kant driftige autochtonen op wie de doek werkt als een rode doek op een stier.
Mijn moeder deed ook wel eens een hoofddoekje om (als het regende) vandaar misschien dat ik ook een keertje mijn gevoelige kant toon.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
Sympathieke opmerking. Niet verwacht van je.
Nogmaals, dan moet ze lekker op een andere school gaan werken. Of gewoon die kopdoek afdoen, is het allemaal zo moeilijk? Als ik een tulband op mijn hoofd heb, ga ik toch ook niet op een islamitische school werken. Sterker nog, dan wordt je niet eens aangenomen? Is dat zo erg dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:51 schreef _Qmars_ het volgende:
Nederland begint af te glijden naar een abominabel niveau. Wanneer kunnen mensen voorbij kleding kijken? Zo'n vrouw doet haar best om te integreren, geeft op een openbare school les.... ik snap het niet meer.
Als ze zo haar best doet kan ze haar hoofddoek ook wel afdoen. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:51 schreef _Qmars_ het volgende:
Nederland begint af te glijden naar een abominabel niveau. Wanneer kunnen mensen voorbij kleding kijken? Zo'n vrouw doet haar best om te integreren, geeft op een openbare school les.... ik snap het niet meer.
Aangezien de koran gedeeltelijk is Copy/Paste (CTRL+C / CTRL+V) is van de Bijbel zal een degelijke tekst er ook wel instaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:32 schreef Py het volgende:
Ik had het al eerder gevraagd in dit topic, maar waarom wordt er niet meer achtergrondinfo gegeven over het hoe en waarom van de hoofddoek in de islam door de hier aanwezige moslims? Zou een hoop inzicht kunnen geven en een beter begrip van de islam.
Doe es een stukje educatie aan de ontwetenden
Op het eerst gezicht misschien wel, maar als je net als ik de islam ziet als een christelijke sekte dan valt er toch wel wat voor te zeggen. Volgens islamdeskundigen kan de koran zonder bijbel niet duidelijk gemaakt worden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:42 schreef Py het volgende:
Beetje dom hè, om de bijbel aan te halen als het gaat om een voorschrift uit de koran/hadith.
Nou, een prachtkans voor de moslims om dat dan eens even allemaal uit te leggen met die hoofddoek. Hoe dat bedoeld wordt in de islam en waarom, en of de bijbel er ook wat mee te maken heeft en zoja, wat? Er is zoveel te doen om die doek.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
Op het eerst gezicht misschien wel, maar als je net als ik de islam ziet als een christelijke sekte dan valt er toch wel wat voor te zeggen. Volgens islamdeskundigen kan de koran zonder bijbel niet duidelijk gemaakt worden.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:56 schreef Meddo het volgende:
Het was een dreigbrief van andere Moslims. In de gehele moslimse onderwereld stond zij bekend als een afvallige. Ze droeg dan wel een "hoofddoek", maar dit was niet meer dan een vodje. Schandalig!!!
Haar haar kwam er aan alle kanten onderuit.
quote:O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 33-59.
citaten van www.moslima.nlquote:"Men zou moeten weten dat de hijab niet slechts een bescherming is tegen jongens, maar ook tegen de nafs (ego) van meisjes zelf. "
"Een hoofddoek is geen petje die je draagt voor de lol. Een hoofddoek heeft een religieuze betekenis, en is van grote waarde voor de vrouwen die het dragen."
Mensen die topics niet doorlezen, verdienen het niet om (nogmaals, apart) een antwoord te krijgen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:32 schreef Py het volgende:
Ik had het al eerder gevraagd in dit topic, maar waarom wordt er niet meer achtergrondinfo gegeven over het hoe en waarom van de hoofddoek in de islam door de hier aanwezige moslims? Zou een hoop inzicht kunnen geven en een beter begrip van de islam.
Doe es een stukje educatie aan de onwetenden
Nee het ging me niet om een persoonlijke mening maar wat de islam over de hoofddoek vermeld. Dat heb je dan verkeerd begrepen. Sorry voor het misverstand en de overlast in dat geval.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mensen die topics niet doorlezen, verdienen het niet om (nogmaals, apart) een antwoord te krijgen.
Wrong, je hebt het over henna, een minder pijnlijke variant van een tattoo en tijdelijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen symbool, maar wel een religieuze uiting.
Ja, met de Moslim cultuur. Christelijke vrouwen schilderen hun handen niet vol henna.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:18 schreef Santello het volgende:
[..]
Wrong, je hebt het over henna, een minder pijnlijke variant van een tattoo en tijdelijk.
Henna heeft met cultuur te maken.
Een dag voor het huwelijk is er in de Turkse cultuur altijd een 'henna-feest'. Dat is waar de bruid meer centraal staat. En waar ze afcheid neemt van haar moeder en vriendinnen etc.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, met de Moslim cultuur. Christelijke vrouwen schilderen hun handen niet vol henna.
Bij mijn oudste in de klas zat een Turks meisje, basisschool, die eens op school kwam met Henna op haar handen. Een nicht van haar was getrouwd en op het hennafeest waren schijnbaar de handen van alle vrouwen en meisjes versierd.
Wat ik erover kan vinden is dat in de Islam eigenlijk alleen de handen van de bruid hiermee versierd worden.
Maar goed. Het is wel een islamitische uiting. Hoe, wie en wat is cultuurgebonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |