ja, truequote:Op donderdag 4 juni 2009 15:14 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus juist nietIk vind dat als je WO-colleges volgt dat er van je verwacht mag worden dat je het fatsoen hebt om stil te zijn. Colleges zijn (bij ons iig) niet verplicht, dus als je liever wilt praten dan luisteren doe je dat toch gewoon buiten/thuis/wherever
ik kan me hier echt over opwinden
Ze uit het college flikkeren is echt zoooo niet een optiequote:Op donderdag 4 juni 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, truemaar als men dat blijkbaar NIET kan, dan kan je daar als docent ook wel wat van zeggen
en ze gewoon uit het college flikkeren. Dat ik daar stil kan zitten luisteren zegt niet dat ik assertief genoeg ben om anderen tot stilte te manen
hehe ik was al bang dat iemand dat zou vragenquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:16 schreef ColdFeet het volgende:
OK Blurred, je hebt natuurlijk gansch gelijk, maar wat zou jij dan doen, als je docent was, en er zaten toch wat mensen te fluisteren of anderszins geluid te maken?
juh..quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef Phaidra het volgende:
Vaak hebben docenten op het WO ook geen lerarenopleiding gevolgd; ze zijn gewoon heel goed in dat specifieke vak. Soms merk je dan wel dat er wat ontbreekt op het didactische vlak.
(ik ben heel hard orde aan t scheppen in de chaos van mn kantoor, mn bureau en mn materiaal... even pauze)quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
het trouwens zelfs zo, dat niemand van informatiekunde zo ongeveer wiskunde in 1 keer haalt. Er zitten nu zelfs mensen die er al voor de 3e keer zitten, die de rest van de vakken wel allemaal gehaald hebben: wiskunde is het laatste wat ze voor de P nodig hebben, terwijl ze al 3e jaars vakken gehaald hebben.
Er is veel discussie over de aanpak en het niveau van het vak, wat al jaren duurt...maar helaas is er nog niets veranderd
Wat ik doe (maar ik heb geen bomvolle collegezalen, man of 50-60), is proberen zo snel mogelijk alle namen van studenten te lerenen ze dan specifiek aanspreken. Meestal schrikken de studenten heel erg als je hun naam noemtquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
nou, wat zou jij dan doen? Ook zeggen dat 't mijn probleem is?zeg maar?
ze hebben gewoon hun klep maar te houden...en van een docent mag je verwachten dat hij de boel wel in de hand heeft. GEwoon stoppen met praten totdat het stil is ofzo....
Ik geef semi-verplichte colleges en kan het dus niet echt maken om studenten te verzoeken op te rotten. Het is ook zo lullig om studenten uit het vak te kicken omdat ze zitten te kletsen, dat is echt totaal niet in verhouding met het vergrijp.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:24 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
hehe ik was al bang dat iemand dat zou vragen![]()
Ik weet eigenlijk niet.. ik zou denk ik 1x vragen om stilte / voorstellen dat de mensen die liever kletsen vertrekken en als het dan gewoon doorgaat gewoon het college verder afgelasten?ik kom toch zeker niet voor mezelf daar college geven, ik snap alle stof al hoor (in het hypothetische geval dat ik een docent zou zijn dan he
)
Ik vind het dan alleen wel sneu voor de mensen die wel stil zijn en opletten dus of ik het echt zo zou doen weet ik ook niet..
Ja daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in..quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar even serieus: al dat 'machtsvertoon', dat werkt echt alleen maar op de middelbare school, niet op een universiteit.
gelukkig is dit ook de enige groepsopdracht, anders zou ik het niet trekken, echt niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb net de koekjestrommel geplunderd. Stress / emoties = snoepen. *zucht*
Gelukkig vanavond RPM.
Over de groepsopdrachten kan ik *gelukkig* niet meepraten. Mijn opleiding was goddank vooral zelfstudie en solo-opdrachten. Hooguit met twee personen iets doen, nou dat gaat nog wel.
En wiskunde is gewoon kut. Getallen zijn kut.
Wiskunde is the bestquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb net de koekjestrommel geplunderd. Stress / emoties = snoepen. *zucht*
Gelukkig vanavond RPM.
Over de groepsopdrachten kan ik *gelukkig* niet meepraten. Mijn opleiding was goddank vooral zelfstudie en solo-opdrachten. Hooguit met twee personen iets doen, nou dat gaat nog wel.
En wiskunde is gewoon kut. Getallen zijn kut.
Ik ga vanavond 5 & 6 kijkenquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben nou Sonja nr 5 aan het kijken, die vent wandeld 2 uur per dag maar dat vind Sonja geen sport bij moet meer doen
7 dagen en 5 gebakjes afgeslagen... Wow, dat is best veel!
Ik vind het ook niet zo makkelijk hoor. Het verschilt heel erg per keer; de ene keer moet ik na een college echt m'n oksels dweilen omdat ik veel te moeilijke vragen kreeg en de helft niet op zat te letten, de andere keer kom ik helemaal glunderend terug omdat het zo goed ging en de sfeer zo leuk was. Ook altijd een gloriemoment: als je een van de bijdehandte, haantje-de-voorsteachtige studenten die een irritante vraag stelt precies op het goede moment echt keihard verbaal aftroeftquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:39 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Ja daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in..
Ik weet ook niet wat nu wijsheid is.. ik vind het alleen altijd zo respectloos als mensen gaan zitten praten (of 5 minuten voor het college is afgelopen ineens allemaal tegelijk hun tas al in gaan pakken?) en daar wind ik me dan over op, maar een oplossing heb ook niet
ik vraag trouwens wel altijd gewoon aan de mensen om me heen of ze aub stil willen zijn, dat dan weer wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |