abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69703419
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:14 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Dat vind ik dus juist niet Ik vind dat als je WO-colleges volgt dat er van je verwacht mag worden dat je het fatsoen hebt om stil te zijn. Colleges zijn (bij ons iig) niet verplicht, dus als je liever wilt praten dan luisteren doe je dat toch gewoon buiten/thuis/wherever

ik kan me hier echt over opwinden
ja, true maar als men dat blijkbaar NIET kan, dan kan je daar als docent ook wel wat van zeggen en ze gewoon uit het college flikkeren. Dat ik daar stil kan zitten luisteren zegt niet dat ik assertief genoeg ben om anderen tot stilte te manen
Ja doei.
pi_69703507
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, true maar als men dat blijkbaar NIET kan, dan kan je daar als docent ook wel wat van zeggen en ze gewoon uit het college flikkeren. Dat ik daar stil kan zitten luisteren zegt niet dat ik assertief genoeg ben om anderen tot stilte te manen
Ze uit het college flikkeren is echt zoooo niet een optie dan geef je aan dat je de boel niet in de hand hebt
pi_69703596
nou, wat zou jij dan doen? Ook zeggen dat 't mijn probleem is? zeg maar?

ze hebben gewoon hun klep maar te houden... en van een docent mag je verwachten dat hij de boel wel in de hand heeft. GEwoon stoppen met praten totdat het stil is ofzo....
Ja doei.
pi_69703606
Vaak hebben docenten op het WO ook geen lerarenopleiding gevolgd; ze zijn gewoon heel goed in dat specifieke vak. Soms merk je dan wel dat er wat ontbreekt op het didactische vlak.

In dit geval zou ik idd even opmerken dat als je niet van plan bent stil te zijn/op te letten, dat het je vrij staat te vertrekken. Ik heb ook betere dingen te doen dan ongeïnteresseerde studenten iets bij te brengen .
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:24:23 #180
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69703633
OMG, ik krijg net een smsje van m'n groesgenoot die er vandaag niet was. hoe laat we afspraken. Dus ik terug smsen, morgen om 9 uur. Smst hij terug: spreken we vandaag niet af? Eh ja, om 11 uur en dat hadden we dinsdag duidelijk af gesproken... echt, ongeloofelijk.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:24:25 #181
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69703634
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:16 schreef ColdFeet het volgende:
OK Blurred, je hebt natuurlijk gansch gelijk, maar wat zou jij dan doen, als je docent was, en er zaten toch wat mensen te fluisteren of anderszins geluid te maken?
hehe ik was al bang dat iemand dat zou vragen
Ik weet eigenlijk niet.. ik zou denk ik 1x vragen om stilte / voorstellen dat de mensen die liever kletsen vertrekken en als het dan gewoon doorgaat gewoon het college verder afgelasten? ik kom toch zeker niet voor mezelf daar college geven, ik snap alle stof al hoor (in het hypothetische geval dat ik een docent zou zijn dan he )
Ik vind het dan alleen wel sneu voor de mensen die wel stil zijn en opletten dus of ik het echt zo zou doen weet ik ook niet..
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_69703642
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef Phaidra het volgende:
Vaak hebben docenten op het WO ook geen lerarenopleiding gevolgd; ze zijn gewoon heel goed in dat specifieke vak. Soms merk je dan wel dat er wat ontbreekt op het didactische vlak.
juh..
Ja doei.
pi_69703672
Ik vind de docenten die zelf gewoon geen woord meer zeggen totdat het stil is altijd wel goed.
Krijg je toch zo'n ongemakkelijke situatie voor die mensen die zitten te praten.
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:25:59 #184
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69703695
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
het trouwens zelfs zo, dat niemand van informatiekunde zo ongeveer wiskunde in 1 keer haalt. Er zitten nu zelfs mensen die er al voor de 3e keer zitten, die de rest van de vakken wel allemaal gehaald hebben: wiskunde is het laatste wat ze voor de P nodig hebben, terwijl ze al 3e jaars vakken gehaald hebben .

Er is veel discussie over de aanpak en het niveau van het vak, wat al jaren duurt... maar helaas is er nog niets veranderd
(ik ben heel hard orde aan t scheppen in de chaos van mn kantoor, mn bureau en mn materiaal... even pauze)

mijn broertje heeft informatica gedaan (nu met master bezig) in Leiden en die heeft continuë wiskunde (zo heette het geloof ik, is calculus) ook pas de derde keer gehaald met een mondeling. hij stond voor alle andere vakken tussen de 8 en de 10, maar dit lukte maar niet. kun jij niet ook een privé tentamen met mondeling nabespreken aanvragen? als t echt zo'n struikelblok is?

(mn broertje is nu bijna klaar met master en gaat daarna ook promoveren waarschijnlijk, dus dom issie niet)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:28:50 #185
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69703810
Hier zowaar een keer goed nieuws vanuit afval/afslank/fitter wordt front, m'n buikspieren (jawel ze hebben het enigszins overleefd) beginnen weer door te komen in de zin van zichtbaarheid.
Enkel net onder m'n navel moet er nog wat af en de boel nog wat strakker, dus nog even volhouden qua lekker voedsel dat hier af en toe voorbij komt.

Dat hardlopen en meer bewegen in z'n algemeenheid begint eindelijk resultaten te geven die echt zichtbaar zijn.
pi_69703831
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
nou, wat zou jij dan doen? Ook zeggen dat 't mijn probleem is? zeg maar?

ze hebben gewoon hun klep maar te houden... en van een docent mag je verwachten dat hij de boel wel in de hand heeft. GEwoon stoppen met praten totdat het stil is ofzo....
Wat ik doe (maar ik heb geen bomvolle collegezalen, man of 50-60), is proberen zo snel mogelijk alle namen van studenten te lerenen ze dan specifiek aanspreken. Meestal schrikken de studenten heel erg als je hun naam noemt Zijn ze niet gewend.
Ik weiger te schreeuwen, dan heb ik na twee uur geen stem meer over. Als het echt niet gaat, gaan ze maar zelfstandig werken en ga ik rondlopen, dan kun je iig de hardwerkende studenten nog wat helpen. Maar dat is maar een of twee keer gebeurd.
pi_69703968
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:24 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

hehe ik was al bang dat iemand dat zou vragen
Ik weet eigenlijk niet.. ik zou denk ik 1x vragen om stilte / voorstellen dat de mensen die liever kletsen vertrekken en als het dan gewoon doorgaat gewoon het college verder afgelasten? ik kom toch zeker niet voor mezelf daar college geven, ik snap alle stof al hoor (in het hypothetische geval dat ik een docent zou zijn dan he )
Ik vind het dan alleen wel sneu voor de mensen die wel stil zijn en opletten dus of ik het echt zo zou doen weet ik ook niet..
Ik geef semi-verplichte colleges en kan het dus niet echt maken om studenten te verzoeken op te rotten. Het is ook zo lullig om studenten uit het vak te kicken omdat ze zitten te kletsen, dat is echt totaal niet in verhouding met het vergrijp.

En colleges afgelasten? Dan krijg je de onderwijscommissie op je dak

Maar even serieus: al dat 'machtsvertoon', dat werkt echt alleen maar op de middelbare school, niet op een universiteit.
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:34:14 #188
236335 neen
schone schijn
pi_69704043
Bij mijn gaat het afvallen nu wel weer een beetje, wel langzaam maar ik kom weer terug op m'n oude gewicht. hoewel.. nog niet eens over de helft van het aankomen maar oke, positief blijven he

Woensdag meeloopdag bij een studie en daar dan 's avonds in de stad pizza eten zag ik misschien moet ik dat vaker doen, hele dag onder de pannen en nog gratis eten ook!
het lijkt niet wat het is
pi_69704104
Ik vind trouwens ook echt een wonder dat ik wel gewoon afgevallen ben deze week.
Ben namelijk 3x uiteten geweest (waarvan 1x dus Mac met een McFlurry) en ook niet echt netjes gegeten.
Maar kennelijk werkt het meer eten gewoon wel goed Nu alleen zorgen dat ik me ook aan mijn sportschema hou...
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:36:01 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69704112
Ik heb net de koekjestrommel geplunderd . Stress / emoties = snoepen. *zucht*

Gelukkig vanavond RPM.

Over de groepsopdrachten kan ik *gelukkig* niet meepraten. Mijn opleiding was goddank vooral zelfstudie en solo-opdrachten. Hooguit met twee personen iets doen, nou dat gaat nog wel.

En wiskunde is gewoon kut. Getallen zijn kut.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:39:10 #191
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69704217
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:32 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar even serieus: al dat 'machtsvertoon', dat werkt echt alleen maar op de middelbare school, niet op een universiteit.
Ja daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in..

Ik weet ook niet wat nu wijsheid is.. ik vind het alleen altijd zo respectloos als mensen gaan zitten praten (of 5 minuten voor het college is afgelopen ineens allemaal tegelijk hun tas al in gaan pakken?) en daar wind ik me dan over op, maar een oplossing heb ook niet

ik vraag trouwens wel altijd gewoon aan de mensen om me heen of ze aub stil willen zijn, dat dan weer wel
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:41:42 #192
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_69704317
Ben nou Sonja nr 5 aan het kijken, die vent wandeld 2 uur per dag maar dat vind Sonja geen sport bij moet meer doen

7 dagen en 5 gebakjes afgeslagen... Wow, dat is best veel!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:41:53 #193
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69704327
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

Gelukkig vanavond RPM.

Over de groepsopdrachten kan ik *gelukkig* niet meepraten. Mijn opleiding was goddank vooral zelfstudie en solo-opdrachten. Hooguit met twee personen iets doen, nou dat gaat nog wel.

gelukkig is dit ook de enige groepsopdracht, anders zou ik het niet trekken, echt niet.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_69704438
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

Gelukkig vanavond RPM.

Wiskunde is the best Behalve numerieke wiskunde (maar dat is zo stervensirritant omdat het geen 'echte' wiskunde is ).

Fijn dat je vanavond gaat spinnen, kun je even lekker je hoofd leegmaken
pi_69704480
Respect voor mensen die naar SOS Sonja kunnen kijken, ik haak echt al af als ik haar stem hoor. Wat een naar geluid komt er uit haar keel, en dan heb ik het nog niet eens over wat ze zegt...

En hulde voor Miss_S, neen, uniekhoorn en lastpost!! Goed bezig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69704503
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben nou Sonja nr 5 aan het kijken, die vent wandeld 2 uur per dag maar dat vind Sonja geen sport bij moet meer doen

7 dagen en 5 gebakjes afgeslagen... Wow, dat is best veel!
Ik ga vanavond 5 & 6 kijken !
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:46:55 #197
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69704519
Ja, heb er ook echt zin in. Wordt de 3e keer deze week en zondagochtend wil ik ook nog gaan .

*junk*

Maar goed, ik moet ook even weer 8 koekjes eraf fietsen .

Wiskunde heb ik in 3havo met HEEL veel plezier uit m'n vakkenpakket geschopt. Wat een hel was dat. Acht uur leren voor een proefwerk en dan nog een 1,4 halen . Nee, niet m'n ding.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:47:40 #198
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69704560
Ik vond wiskunde ook altijd wel leuk hoor! We hadden een toffe docente en ik kon het ook goed. Behalve meetkunde, dat inzicht miste ik een beetje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69704584
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:39 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Ja daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in..

Ik weet ook niet wat nu wijsheid is.. ik vind het alleen altijd zo respectloos als mensen gaan zitten praten (of 5 minuten voor het college is afgelopen ineens allemaal tegelijk hun tas al in gaan pakken?) en daar wind ik me dan over op, maar een oplossing heb ook niet

ik vraag trouwens wel altijd gewoon aan de mensen om me heen of ze aub stil willen zijn, dat dan weer wel
Ik vind het ook niet zo makkelijk hoor. Het verschilt heel erg per keer; de ene keer moet ik na een college echt m'n oksels dweilen omdat ik veel te moeilijke vragen kreeg en de helft niet op zat te letten, de andere keer kom ik helemaal glunderend terug omdat het zo goed ging en de sfeer zo leuk was. Ook altijd een gloriemoment: als je een van de bijdehandte, haantje-de-voorsteachtige studenten die een irritante vraag stelt precies op het goede moment echt keihard verbaal aftroeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')