abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:25:50 #1
158732 magge
dát is even geleden!
pi_69695170

Aangezien ik een vervent FF11 spel geweest, lijkt mij nummertje 14 erg interessant. Dus waarom geen topic? Ik zal proberen om 't zo veel mogelijk up-to-date te houden.

Maar nu eerst de ham vraag, wat denken jullie? FF11 kloon met wat fancy shit? Of een compleet nieuw spel?
quote:
Final Fantasy XIII's not out yet and they're announcing the next? Little is known other than it's an MMOG and that it's exclusive to PS3. And it's meant to be out in 2010.
quote:
Shinji Hashimoto, Square Enix senior vice president, has cast doubt on Sony’s suggestion that Final Fantasy XIV Online will be a PS3 console exclusive.

SCEA CEO Jack Tretton announced yesterday that the title would release next year only on PS3, but Hashimoto said this wasn’t necessarily the case at today’s Square Enix E3 conference.

“Some folks interpreted the announcement as being an exclusive, but we wanted to make sure that the announcement was that the game is coming to the PS3 and PC, and in terms of Microsoft products and all other hardware we are considering all options at this time," he said, according to Gamasutra.

Website:
http://eu.finalfantasyxiv.com/
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens is XIV NIET PS3 exclusief. Hij komt sowieso ook naar de PC en de 360 is niet uitgesloten.
quote:
Final Fantasy XIV Online zal een geheel nieuwe wereld krijgen, zo lieten de ontwikkelaars weten. Het porten van de spelwereld uit de vorige mmorpg van Square Enix, Final Fantasy XI, zou te veel tijd in beslag nemen. Ook moet het veertiende deel tegemoet komen aan de verschillende rpg-speelwijzes die onlinespelers hanteren. De gameplay zal volgens de ontwikkelaars afwijken van die van het populaire World of Warcraft. Verder liet het bedrijf weten dat de E3-trailer zowel deels pre rendered-scčnes als ingame-beelden bevat, en dat Final Fantasy XIV geen gebruik zal maken van het bestaande PlayOnline-netwerk van Final Fantasy XI.
bron

[ Bericht 7% gewijzigd door magge op 05-06-2009 12:10:50 ]
A major source of conflict in the world is the common misconception that words can be true or false.
pi_69695654
tvp vanwege de FF in de titel, maar ik heb geen hoop voor dit genre games
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:48:32 #3
158732 magge
dát is even geleden!
pi_69695954
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:39 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp vanwege de FF in de titel, maar ik heb geen hoop voor dit genre games
Hoezo niet? :/
A major source of conflict in the world is the common misconception that words can be true or false.
pi_69696434
nou laat ik het dan zo zeggen: het is niet mijn type game
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:06:15 #5
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_69696488
PROEST!!!

FF games zijn toch allang niet meer ceewwllll?!
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:07:30 #6
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69696517
Er was al wel een FF topic: Het Grote Final Fantasy Topic - Deel LIII
Ik zou zeggen, daar verder
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69696655
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
Er was al wel een FF topic: Het Grote Final Fantasy Topic - Deel LIII
Ik zou zeggen, daar verder
Die is dicht.

Ik zou als het dan toch gemerged moet worden hier doen: Het Grooooote Final Fantasy Topic [LIV]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:12:59 #8
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69696703
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die is dicht.

Ik zou als het dan toch gemerged moet worden hier doen: Het Grooooote Final Fantasy Topic [LIV]
woops!
Thnx voor de tip
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69696829
Ik heb wel hoop voor dit soort games, mits het een grote verbetering wordt t.o.v FF11 maar ik mag aannemen van wel. En het is Final Fantasy, dat staat bijna garant voor kwaliteit sowieso.

Ik hoop alleen dat het niet weer zo'n betaal-per-maand ding wordt en dat ze nu gewoon (hogere) eenmalige aanschafkosten gaan bedenken. Betalen per maand heb ik geen zin in.

En exclusief voor de PS3 is ook niks. Doe dan PS3, 360 en PC.
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:18:33 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_69696882
Die vorige FF MMO was toch ook een grote faal?

Ik ga denk ik wel FF 13 halen
pi_69696926
FF13 ga ik sowieso halen. Dat wordt het eerste spel dat ik zelf koop sinds een heel lange tijd.
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:23:17 #12
158732 magge
dát is even geleden!
pi_69697031
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:16 schreef Desunoto het volgende:
Ik heb wel hoop voor dit soort games, mits het een grote verbetering wordt t.o.v FF11 maar ik mag aannemen van wel. En het is Final Fantasy, dat staat bijna garant voor kwaliteit sowieso.

Ik hoop alleen dat het niet weer zo'n betaal-per-maand ding wordt en dat ze nu gewoon (hogere) eenmalige aanschafkosten gaan bedenken. Betalen per maand heb ik geen zin in.

En exclusief voor de PS3 is ook niks. Doe dan PS3, 360 en PC.
Hij is al niet PC exclusief, want hij komt ook op de PC, staat op de website. Ook gaan er geruchten dat als ie dan toch op de pc komt, dat ie maar beter ook op de 360 komt.

En ik denk dat et sowiso P2P wordt. Zoals bij elke MMO.
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:25:45 #13
158732 magge
dát is even geleden!
pi_69697105
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:18 schreef RickoKun het volgende:
Die vorige FF MMO was toch ook een grote faal?

Ik ga denk ik wel FF 13 halen
Nou, FF11 was geen grote faal, het wat gewoon ontzettend JRPG HARDfuckingCore.
En daar moet je van houden, ik moet zeggen dat ik het lang heb volgehouden, z'n 1.5 hardcore spelen, er waren voor goede dinge in 11, zoals het combat system, job systteem (iedereen kan alles spelen.)

Dus je kan veel zeggen, maar het is absoluut _GEEN_ faal.

En zeker dat ik 13 ga halen, alle 3 of hoeveel het er ook zijn, ik heb nu allemaal orgineel en uitgespeeld, dus 13 kan er nog wel bij.
pi_69697112
Die trailer ziet er erg mooi uit. Vooral dat beest uit het water bij dat schip zeg.

Wat is P2P?
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:39:43 #15
158732 magge
dát is even geleden!
pi_69697482
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:25 schreef Desunoto het volgende:
Wat is P2P?
Pay 2 Play
pi_69697544
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:39 schreef magge het volgende:

[..]

Pay 2 Play
Ah, oke. Logisch. Ik ben niet zo bekend met die termen.

Verder is de site nog wel erg leeg trouwens.
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:55:11 #17
158732 magge
dát is even geleden!
pi_69698035
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:41 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Ah, oke. Logisch. Ik ben niet zo bekend met die termen.

Verder is de site nog wel erg leeg trouwens.
Klopt, er staat nog niet veel op voor een game die volgend jaar moet gaan halen, het is waarschijnlijk toch alleen maar een lekker makertje. :/
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:39:55 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_69706720
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die is dicht.

Laat XIV maar lekker een eigen topic hebben. Dat andere topic is algemeen. XIII krijgt strax ook een eigen topic als het aan mij ligt.

Overigens is XIV NIET PS3 exclusief. Hij komt sowieso ook naar de PC en de 360 is niet uitgesloten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_69707602
TVP

Ben benieuwd wat Square Enix hier van gaat bakken.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:11:32 #20
158732 magge
dát is even geleden!
pi_69734511
Mooi, volgends Tweakers wordt het wel helemaal een nieuw spel..
pi_69888915
Ik heb wel zin in deze game. Ooit voor korte duur mega-verslaafd geweest aan WoW.
Een console MMORPG met een FF-setting zal die verslaving wel eens kunnen overtreffen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_69889164
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:01 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb wel zin in deze game. Ooit voor korte duur mega-verslaafd geweest aan WoW.
Een console MMORPG met een FF-setting zal die verslaving wel eens kunnen overtreffen.
Vraag me af hoe ze 1 van de grootste problemen gaan oplossen die er met een console MMO bestaat: communicatie met andere mensen. Ik heb zelf ooit Everquest voor de PS2 geprobeerd en vond het best een leuk spel, maar je moest een toetsenbord naast je controller hebben liggen en daar had ik zelf weinig trek in.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_69889270
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:09 schreef Tain het volgende:
Vraag me af hoe ze 1 van de grootste problemen gaan oplossen die er met een console MMO bestaat: communicatie met andere mensen. Ik heb zelf ooit Everquest voor de PS2 geprobeerd en vond het best een leuk spel, maar je moest een toetsenbord naast je controller hebben liggen en daar had ik zelf weinig trek in.
Bij Demon's Souls, Monster Hunter en Phantasy Star Universe lossen ze het op met iconen, smileys en voorgeselecteerde woorden die automatisch worden vertaald. Dat werkt prima. Ook leuk is dat je echt makkelijk met mensen over de hele wereld in alle talen kunt communiceren. Daarnaast heb je natuurlijk voice chat.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:38:08 #24
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_69890024
Toch,... als dit werkt en het spel ook echt goed is,...... ohhhhh de eerste echte next-gen Final Fantasy online RPG! Ik ga deze zeer zeker proberen.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_69890109
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Bij Demon's Souls, Monster Hunter en Phantasy Star Universe lossen ze het op met iconen, smileys en voorgeselecteerde woorden die automatisch worden vertaald. Dat werkt prima. Ook leuk is dat je echt makkelijk met mensen over de hele wereld in alle talen kunt communiceren. Daarnaast heb je natuurlijk voice chat.
Ja maar die games speel je toch niet 100'en/1000'en online? Bij bijv een WoW zou ik er niet aan moeten denken dat je alleen met icoontjes, smileys en voorgeselecteerde woorden kan chatten...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')