abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69692728
Ik moet binnenkort een voor een Gastroscopie, als ik nu zo op internet zoek word ik een beetje bang hiervoor.
Iemand ervaring hiermee?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 juni 2009 @ 10:11:20 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_69692762
Ja, meerdere keren.
Valt op zich wel mee, is een rot gevoel.
Maar ze moeten dan wel de keelverdoving goed doen.
Dat hadden ze bij de eerste keer dus niet gedaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_69692781
Gastroscopie (Maagslang)

Gastroscopie...: iemand ervaring?
(oudere topics, maar er staat veel info in)

Sterkte. Vraag om een roesje, dan valt het allemaal best mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69693542
Het is een redelijk naar gevoel en je zult waarschijnlijk meerdere keren kokhalzen.

Je krijgt daarentegen wel meer respect voor vrouwen die deepthroaten.
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:57:03 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69694092
echt zo'n vreselijk kutgevoel is dat zeg

elke minuut lijkt een uur te duen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_69696943
Ik vond het best vervelend eerlijk gezegd. Maar laten we eerlijk zijn, het duurt vijf minuten en als die slang er weer uit is is het weer over.
Daarnaast zijn er hordes mensen die het niet zo erg vinden, dus laat je niet bang maken.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_69696978
als ik er nog 1 moet hebben ooit, moeten ze maar platspuiten.
dat vond ik echt het meest vreselijke onderzoek ooit.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:00:52 #8
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69698235
tsjah, dat word slikken!
:-)
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:00:17 #9
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_69705118
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:21 schreef Mirjam het volgende:
als ik er nog 1 moet hebben ooit, moeten ze maar platspuiten.
dat vond ik echt het meest vreselijke onderzoek ooit.
pi_69705452
Nou om even moet in te spreken, ik vond het meevallen.
Kreeg een keel verdoving en goed luisteren wat ze zeggen.
Ik slikte een aantal keren uit reflex en daardoor schoot de slang al de hoek om zeg maar.
Had paar keer neiging om een boer te laten en die moet je dna ook gewoon laten, vertelden ze mij ook en op een gegeven moment ging ik verkeerd ademhalen, ze hielpen me weer om goed adem te blijven halen en voor ik het wist was het alweer klaar.
Als je maar rustig blijft en goed luistert wat je moet doen.

Succes ermee
pi_69734343
Ik vond het een eitje... het ziekenhuispersoneel was ook helemaal verbaasd. Na afloop kreeg ik een compliment dat ik super stil lag, goed bleef ademhalen en er dus ook helemaal niets aan de hand was. Dat hadden ze nog niet zo vaak meegemaakt.

Je moet opletten dat je keel goed verdoofd is en dat je het gevoel van: "Laat ze hem er maar uithalen en er dan maar weer opnieuw indoen" onderdrukt. Het voelt licht onprettig maar als je gewoon rustig blijft ademhalen en je denkt: "het is zo over", dan is het ook zo over.

Misschien hielp het dat ik regelmatig mediteer ofzo.
pi_69738031
Horen ze je keel te verdoven daarvoor? Oke, dat verklaart een hoop...
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:43:33 #13
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_69739688
ja mijn verdoving zat niet in mn keel maar in mn tong ze sprayde de xylocaine niet ver genoeg in mn mond,toen ik zei dat ik pijn in mn keel had zei ze: dat kan helemaal niet.. ik heb een uur niet kunnen slikken en praten was moeilijk omdat mijn geheel ongevoelig was
pi_69745447
Ik mocht mezelf verdoven met de spray. Goed spuiten en daarna vroeg ze ook hoe het voelde. Schandelijk dat het in andere ziekenhuizen kennelijk niet goed gaat. Het smaakte volgens haar naar bananen... maar dat zijn wel de smerigste bananen die ik ooit heb geproefd!
pi_69752013
de keelverdoving is gewoon vies voor de rest valt het mee al had ik een bronchoscopie (longen) maar misschien kwam dat omdat ik het graag wilde zien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:26:42 #16
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_69753886
Vraag een roesje! Als ze moeilijk doen gewoon om blijven vragen
My mama didn't raise no fool
pi_69753955
Ik mediteer me daar ook zo door heen, durf ik als bikkel hier te stellen
pi_70248738
Vanochtend geweest voor het onderzoek. Hoewel ik vele kotsneigingen heb gehad deed het verder geen pijn ofzo. Werd ook goed op mijn gemak gesteld door de verpleegkundigen.

Dus hoewel het natuurlijk nog steeds geen pretje is en ik blij ben dat ik niet op vervolg onderzoek moet komen. viel het achteraf best mee.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:08:54 #19
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_70258551
Ik heb altijd gezegd: dat nooit!!
Totdat ik moest wegens een aanhoudende maagzweer..

Het is me 100% meegevallen.
Bij het maken van de afspraak werd me al gevraagd of ik een roesje wilde of niet.
Nou: ja natuurlijk!

Van het onderzoek zelf kan ik me weinig herinneren. Behalve dan dat ik ontzettend nerveus was.
Maar ze spuiten dus een sterk kalmerend middel in via het infuus. Het schijnt dat je daardoor groggy wordt, maar wel bij bewustzijn.
Ik herinner me vaag dat ik de slang eruit wilde trekken en dat mn hand werd weggetrokken door iemand.
Ik herinner me ook dat ik gal heb overgegeven.
Ik herinner me verder niks meer. Heb nog een ruim uur "uitgeslapen" na het onderzoek.

Het roesje maakt je dus niet in slaap maar zorgt ervoor dat je het onderzoek goed doorstaat.
En het schijnt er dus ook voor te zorgen (heb ik me door de arts laten vertellen en weet ik nu dus uit eigen ervaring) dat je je na afloop van het onderzoek niets meer herinnert.

Ik heb nog steeds maagproblemen.
Dat is iets chronisch en dat heb ik nou eenmaal. Zal er mijn leven lang medicijnen voor moeten slikken.

Maar ik weet wel dat als ik weer zo'n onderzoek moet dat ik er niet tegenop zal zien!

Sterkte dus met je onderzoek!
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_70260370
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:08 schreef Zij-en-Hij het volgende:

Ik herinner me vaag dat ik de slang eruit wilde trekken en dat mn hand werd weggetrokken door iemand.
Ik herinner me verder niks meer. Heb nog een ruim uur "uitgeslapen" na het onderzoek.

Daarom

Daarom wilde ik dus geen roesje, dat ik niet meer weet wat ik gedaan heb
Kreeg dus die keelverdoving spray, MAAR DAT IS RANZIG! smaakt naar rotte banaan.
pi_70270371
Ik vond het dus wel vreselijk!!
Ik kreeg een roesje waar ik echt niks van merkte. Ik heb ook geprobeerd om de slang eruit te trekken. Ik hoorde de MDL arts nog zeggen dat is foute boel, en daarna werd ik naar de uitslaapruimte gebracht en zo'n verpleegster tegen mij zoooo ga nu maar even lekker slapen, als of ik dat kon, ik merkte niks van dat roestje en na die opmerking al helemaal niet.

Ergste is dat ik waarschijnlijk binnnen kort weer moet, mijn slokdarm moet misschien opgerekt worden. Maar dan geven ze mij maar een dubbele dosis of gewoon onder narcose.
En misschien moeten ze ook van achteren kijken (ja ik zit weer in de medische molen) maar dat lijkt mij minder erg dan de slang in je keel
pi_70274573
IK heb het 2 keer gehad, geen roesje, geen verdoving. Eerste keer ging prima, tweede keer was drama, voelde me doodongelukkig, ben redelijk in paniek geraakt. Bij mij gaat er geen slang meer door mijn strot zonder roesje
A mind with a heart of it's own
pi_73027838
Ik moet volgende maand weer. Ik heb het een keer eerder gedaan, zonder verdoving. Ik heb enorm hevige reflexen (kan bijv. geen lenzen indoen) en ik was bang dat het mis zou gaan, maar ik heb me er gewoon bij neergelegd en als de slang binnen is, dan alleen de lucht die ze pompen maar vervelend.
BE YOUR DOG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')