Ik denk dan altijd dat ik een pukkel op mn neus hebquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:44 schreef TubewayDigital het volgende:
IAls een meisje bijvoorbeeld iets langer dan normaal naar me kijkt denk ik al dat ze me leuk vind en dat ik een kans maak.
Volgens mij verwar jij 'negeren' met 'niet op durven afstappen'quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:10 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
aik, daar ben ik te ver in doorgeschoten, dan kan je het ook wel shaken kan ik vertellen
Wat een onzin. Mijn eigen 'Indirect marketing callcentertheorie' dan maar.quote:
Jij scoort vast niet vaak.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:12 schreef picardmike het volgende:
Vrouwen willen allleen maar inpalmen, je moet door ze heen kunnen kijken. Als ze naar kijken vinden ze wel leuk maar begin je erover ontkennen ze dat altijd. Ze manipuleren je om op hen aftestappen. Maar dat is niet het enige als een vrouw interesse in je heeft laat ze je altijd subtiele signalen achter. En als je die mist dan heeft het weinig zin om er op aftestappen.
Vrouwen palmen je dus express in om zien of jij daadwerkelijk de boel wel goed in kan schatten, dus als jij denkt dat een vrouw met jouw flirt( en daar moet je enigszinds ook kritisch in zijn) dan moet je nooit twijfelen aan hoe je het ingeschat heb. Want daar gaat het impalmen nou net over.
Mannen die het niet begrijpen wat flirten is kunnen( en dat zijn veel nederlanders) die kunnen beter gewoon direkt op een dame afstappen als ie interesse heeft. Veel Nederlanders flirten beter tijdens gesprekken dan tijdens lichaamstaal.
quote:quote: Op woensdag 3 juni 2009 23:56 schreef Sander het volgende:
http://www.thedoghousediaries.com/?p=507
Wat een onzin. Mijn eigen 'Indirect marketing callcentertheorie' dan maar.
Mannen kiezen vaak de direct marketingstrategie. Kenmerken:
-Meerdere operatoren willen iets verkopen.
-De operatoren kiezen een doel waarbij het vooral belangrijk is dat de respondent bereikbaar is (tussen 6 en 9 's avonds).
-Deze operatoren handelen vaak in groepjes (callcenters) maar de groepen werken elkaar onderling tegen door elkaar af te troeven met de beste aanbiedingen.
-Binnen de callcenters is er vaak wel sprake van overleg, al functioneren de operatoren redelijk zelfstandig en streven ze hun eigen doelen na.
-Nu, als die respondenten allemaal bereikbaar zijn, begint iedereen als een idioot te bellen. De een heeft nog mooiere argumenten dan de ander. 'Nee mevrouw, ik bel u echt niet om u iets te verkopen. U zult zelf zien dat u hier veel voordeel bij heeft.'.
-Callcenterdeals zijn vaak helemaal niet verkeerd, meestal gaat het niet om oplichting. Maar evengoed, het aanbod blijft vaak wel wat mager. Bovendien is de tactiek gespitst op minimale inspanning, maximaal resultaat. Voor de respondent houdt dat in dat de service na het afsluiten van het contract niet bestaat.
-De respondenten zijn niet gek. Na een keer of 2, 3 herkennen ze de tactiek en zullen hier doorgaans afwijzend tegenover staan. Vaak worden pogingen tot verkoop direct afgebroken, vele mensen kennen de smoes dat ze al ergens anders contractueel verbonden zijn en noem maar op. Ze beginnen het idee te krijgen dat ze slachtoffer worden van deze techniek en dus zullen ze wantrouwend worden tegenover iedereen die deze aanpak toepast.
De kink in de kabel is dat de respondenten zich lastig gevallen voelen. Niet gek want iemand dringt aan iets te kopen, maar ondertussen wilde de respondent gewoon haar eigen ding doen zonder daarbij gestoord te worden door een callcenter. De meeste vrouwen gaan, in tegenstelling tot mannen, niet uit om zich een magere aanbieding aan te laten smeren.
Welnu, dan zijn er een aantal opties:
-De operator kiest voor een andere benadering (aanbieding beter maken of de bereikbaarheidsuren veranderen). In de praktijk betekent dat dus dat je als operator beter binnen je callcenter kunt gaan neuken want in het uitgaansleven is de markt verzadigd.
-Ofwel als operator begin je eerst een vertrouwensband met haar vrienden en vriendinnen op te bouwen. Aan deze randfiguren hoef je ten slotte niets te verkopen. In deze fase ben je niet meer dan beleefd tegen de respondent. De vrouw gaat dan denken dat je misschien toch niet bij zo'n walgelijk callcenter werkt. Tegen de tijd dat ze genoeg drank op heeft (want je laat natuurlijk haar vrienden indirect voor je werken), slaat de operator alsnog toe en sluit de deal. Bijkomend voordeel is dat je verkoopkansen op die manier ook nog eens gespreid worden. Tenslotte, als het doel niet toehapt, kun je altijd nog een contract afsluiten met haar minder knappe vriendin.
En zie daar, indirect marketing callcentertheorie is geboren. In de huidige marktverzadiging kan het geen kwaad om de tactiek eens te proberen.
Met aanzienlijke spreiding van winkansen overigens. Alleen moet je opletten dat haar vriendin niet vermoedt dat je bij een callcenter werkt. Daarom geef ik de voorkeur aan uitgaan met alleen mannen, callcenters hebben daar nog geen antwoord op gevonden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:01 schreef picardmike het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar dan speel je niet op doel maar op kans. Dus op potentie.
Als ik speel om te scoren dan wil het nog welleens lukken, maar speel ik het bijvoorbeeld op jou theorie dan is scoren onmogelijk omdat een man van te voren gewoon niet weet wat de vrouw te bieden heeft. En dat is nadeel met nederlandse vrouwen, ze flirten wel maar laten nooit zien wat ze te bieden hebben. Daarom is de direkte aanpak nog steeds het beste. Flirten moet je meer zien als een ere-poging, die alleen werkt als je 100% zeker ben van de omstandigheden.quote:Jij scoort vast niet vaak.
En dus creeer je allerlei obstakels voor jezelf? Het beste ga je gewoon om het muurtje heen in plaats van alle mogelijke moeite te doen om erover heen te klimmen. Want de meeste keren krijg je een baksteen op je kop voor je zelfs maar halverwege bent.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:09 schreef picardmike het volgende:
[..]
Als ik speel om te scoren dan wil het nog welleens lukken, maar speel ik het bijvoorbeeld op jou theorie dan is scoren onmogelijk omdat een man van te voren gewoon niet weet wat de vrouw te bieden heeft. En dat is nadeel met nederlandse vrouwen, ze flirten wel maar laten nooit zien wat ze te bieden hebben. Daarom is de direkte aanpak nog steeds het beste. Flirten moet je meer zien als een ere-poging, die alleen werkt als je 100% zeker ben van de omstandigheden.
quote:En dus creeer je allerlei obstakels voor jezelf? Het beste ga je gewoon om het muurtje heen in plaats van alle mogelijke moeite te doen om erover heen te klimmen. Want de meeste keren krijg je een baksteen op je kop voor je zelfs maar halverwege bent.
Over de muur = direct marketingquote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:17 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik ben je effe kwijt geloof ik? Dan praat je dus gewoon over een direkte aanpak? Dus dan is het logisch dat veel mensen daarvoor kiezen en vrouwen dat ook zo aantrekken, hoewel ze dat niet echt willen.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:09 schreef picardmike het volgende:
[..]
Als ik speel om te scoren dan wil het nog welleens lukken, maar speel ik het bijvoorbeeld op jou theorie dan is scoren onmogelijk omdat een man van te voren gewoon niet weet wat de vrouw te bieden heeft. En dat is nadeel met nederlandse vrouwen, ze flirten wel maar laten nooit zien wat ze te bieden hebben. Daarom is de direkte aanpak nog steeds het beste. Flirten moet je meer zien als een ere-poging, die alleen werkt als je 100% zeker ben van de omstandigheden.
quote:Over de muur = direct marketing
Om de muur = indirect marketing
Niet waar. Om 2 redenen: Als de respondent uiteindelijk niet hapt, heb je altijd nog haar minder lekkere vriendin. En je krijgt via die vriendin ook de kans om haar te laten zien dat je contractwaardig bent, waar ze je in eerste instantie al links zou laten liggen omdat ze je gewoon een domme operator vindt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:23 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ok nu begrijp ik hem weer. Maar om "om de muur" te gaan moet je door vrouwen heenkijken(in Nederland) anders heeft het nog geen nut. Als je hier om de muur heengaat kijken zijn de vrouwen meestal al weer weg tegen de tijd dat je er omheen gelopen bent.
quote:Niet waar. Om 2 redenen: Als de respondent uiteindelijk niet hapt, heb je altijd nog haar minder lekkere vriendin. En je krijgt via die vriendin ook de kans om haar te laten zien dat je contractwaardig bent, waar ze je in eerste instantie al links zou laten liggen omdat ze je gewoon een domme operator vindt.
Ik weet dat lezen lastig is. Maar ik heb toch echt gezegd dat je de direct marketing NIET toe moet passen, ook niet op haar vriendin. Tot je besluit dat de geprefereerde chick zinloos is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:35 schreef picardmike het volgende:
[..]
echt weer vrouwenlogica he!, maar dan heb je bij de minder lekkere vriendin toch al de direkte aanpak gebruikt, anders heeft het nog geen nut? Waar hem dan niet meteen gebruiken?
quote:Ik weet dat lezen lastig is. Maar ik heb toch echt gezegd dat je de direct marketing NIET toe moet passen, ook niet op haar vriendin. Tot je besluit dat de geprefereerde chick zinloos is.
Maar operatoren zijn veel te bang om het contract aan een ander callcenter te verliezen.
Je heb het hier ook nog over een andere strategie mensen naar je markt toelokken. Maar ook in het bedrijfsleven gebeurt dat niet eerder als de markt al dominant is door iemand anders. Kortom degiene die zich al in de markt bevind heeft meer controle over het doen en laat van een nieuwkomer in die markt. Een betere beschrijving van inpalmen kan je niet geven. Je speelt dus wel als man op indirekt marketing maar je komt wel mooi in een andere markt terecht, kan je net zo goed meteen je bedrijf verkopen.quote:De rollen worden dus niet omgedraaid, de man is nog steeds degene die versiert. Beste hou je ze gewoon allebei bezig en laat je de aandacht vooral uitgaan naar degene die je niet wil. Probeer het vanavond maar eens.
Wat een onzin verhaal dus jij denkt dat als je 1 vrouw niet kan bereiken en haar vriendin afwijst je marktwaarde hoger is, integendeel die daalt drastisch en dan komen andere mannen ook nog eens op je inpraten op een half ingepalmde manier. Vrouwen kunnen zich daar snel bij neerleggen omdat ze toch liever als wolf opereren.(behalve als de wolf al beet heeft, dan kunnen vrouwen zich er niet bij neerleggen) Denk je dat ik dat nooit geprobeert heb ofzo? Wie denken jullie wel niet wie jullie zijn!quote:En die wolf, kunt altijd nog zeggen dat je echt alleen vriendschappelijke intenties hebt. Maakt je marktwaarde nog hoger voor een volgende keer, en als de avond nog jong is kun je altijd nog over stappen op direct marketing.
quote:Waarom maak ik nou nooit eens mee dat een afgewezen vrouw zich daarbij neerlegd
Gewoon met haar beste vriendin zoenen voor haar neus.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:01 schreef Dartanion het volgende:
Waarom maak ik nou nooit eens mee dat een afgewezen vrouw zich daarbij neerlegd
quote:Als we de natuurtheorieen erop loslaten, dan zou ik denken dat vrouwen eerder anaconda's zijn. Uitgaan is dan het equivalent van zo'n gigantische slangenkluwen waarin 40 mannetjes proberen hun pik er als eerste in te steken.
Ja maar hoe verkent de man de marktwaarde van een vrouw dan? En dat is het kromme als je met vrouwen praat mag je nooit laten merken dat je haar nog aan het aftasten ben. En dat is juist omdat ze zelf mannen willen versieren en niet alleen om de marktwaarde te checken. Wat voor nut heeft het als je als man een leuke vrouw ziet, je gaat met haar kletsen, je kijkt om je heen flirt met nog een paar andere vrouwen en ook met haar en die vrouw vind dat gewoon niet leuk?quote:Het zou kunnen dat mannen het vrouwelijke 'marktwaarde verkennen' voor 'versieren' houden. Vrouwen laten misschien subtiel merken dat ze hun eigen marktwaarde willen bevestigen, terwijl mannen dit aanzien als inleiding tot versiering.
En vrouwen leren kennen, dat laat ik over aan iemand anders heur. Genoeg getheoretiseer voor vandaag.
Niet erg hoor. Doen mannen ookquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:57 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
De man verkent die marktwaarde niet, dat doet die vrouw zelf. Mannen zijn gewoon stom genoeg om die marktwaarde te bevestigen. Vrouwen willen vaak alleen de aandacht, da's alles..
Das waar maar dat heeft met het gedrag van vrouwen te maken tijdens de versierperiode, daarom worden vrouwen direkt benadert en dat hebben ze aanzichzelf te danken, dat ze dan ook lastiggevallen worden. Als een man erop afgerekent word ook andere vrouwen openlijk leuk te vinden, terwijl die een vrouw aan het versieren is.quote:De man verkent die marktwaarde niet, dat doet die vrouw zelf. Mannen zijn gewoon stom genoeg om die marktwaarde te bevestigen. Vrouwen willen vaak alleen de aandacht, da's alles. .
quote:picardmike, gast, leer eens echt quoten, je posts lezen verschrikkelijk irritant weg!
En die callcentertheorie is echt geweldig
Dat ben ik niet met je eens. Het versierproces is cultuurgebonden, vroeger werden vrouwen toch ook niet zo direct benaderd? Maar er was wel degelijk gewoon oogcontact. Het verschil is dat vrouwen nu toegestaan is om uit te gaan en dansen zonder een man. Mannen interpreteren dit veelal als signaal dat er gecopuleerd kan worden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:02 schreef picardmike het volgende:
[..]
Das waar maar dat heeft met het gedrag van vrouwen te maken tijdens de versierperiode, daarom worden vrouwen direkt benadert en dat hebben ze aanzichzelf te danken, dat ze dan ook lastiggevallen worden. Als een man erop afgerekent word ook andere vrouwen openlijk leuk te vinden, terwijl die een vrouw aan het versieren is.
Ik snap niet waarom vrouwen mannen dat recht niet gunnen tijdens de versierperiode, dat is toch dweilen met de kraan open?
Of is het toch een stukje vrouwelijk ongeduldt.
Toevallig verspreiden vrouwen bepaalde feromonen rond de ovulatie waar mannen dan weer op reageren....quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:09 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
[..]
En de versierperiode, is dat tijdens de ovulatie?
Nee maar vroeger hadden vrouwen ook niks te zeggen, vrouwen konden wij toen nog uitzoeken. Nu zoeken ze ons uit. Maar het zou mooi zijn als vrouwen die verandering ook goed doormaken en niet aan hun oude gewoontes vast blijven zitten. Anders moeten we gewoon weer terug naar vroeger. toen de man nog zei KOM! en de vrouw kwam.quote:Dat ben ik niet met je eens. Het versierproces is cultuurgebonden, vroeger werden vrouwen toch ook niet zo direct benaderd? Maar er was wel degelijk gewoon oogcontact. Het verschil is dat vrouwen nu toegestaan is om uit te gaan en dansen zonder een man. Mannen interpreteren dit veelal als signaal dat er gecopuleerd kan worden.
En de versierperiode, is dat tijdens de ovulatie?
Prima opsomming, hoewel je het dan nog verkeerd kunt begrijpen. De tieten ineens tegen je aankrijgen in een gesprek is wel een goeie, vroeger regelmatig toegepast. Heb je ook indicatoren waaraan je kunt merken dat een vrouw niet geinteresseerd is? Zo ja, graag doorspelen want mannen zijn volgens mij ook blind voor die signalen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:53 schreef Tware het volgende:
Jaren veldonderzoek hebben de volgende resultaten opgeleverd. De belangrijkste indicatoren om te weten of een chick tot je aangetrokken is, zijn:
-Gesprek: Als je het gesprek stil legt, zet zij t voort en ze stelt persoonlijke vragen.
-Aanraken: Ze raakt je regelmatig aan (ook ' per ongeluk' ). Op een gegeven moment zal ze met haar borsten tegen je aan duwen, maar dan lijkt me het niet meer dat je een verkeerde inschatting maakt...
-Ogen: Als je haar lang aankijkt, kijkt ze naar beneden weg. Ook zijn haar pupillen vrij groot
Meestal doen ze vrij ongeïnteresseerd, zetten het gesprek niet voort, en kijkt rond op zoek naar een bekende. Je merkt het aan een iets te passieve houding. Soms blijven ze nog even of wordt er juist overdreven enthousiast gedaan omdat ze willen dat je ze op een drankje trakteert ofzo. Als er veel vaker op ze gehit wordt, zullen ze je makkelijker afwimpelen. Veel andere meisjes gaan meestal gaan ze weg met een smoesje als ' ik ga dansen/naar wc/naar vriendinnen", en raken soms je arm nog even aan vlak voordat ze weggaan. Dit is dan vaak omdat veel chicks onbewust begrijpen dat een man zich goed voelt door vrouwelijke aanraking, om het 'goed' te maken dat ze je ditchen (daarom wordt dit ook vaak gebruikt als 'indicator').quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:59 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
[..]
Prima opsomming, hoewel je het dan nog verkeerd kunt begrijpen. De tieten ineens tegen je aankrijgen in een gesprek is wel een goeie, vroeger regelmatig toegepast. Heb je ook indicatoren waaraan je kunt merken dat een vrouw niet geinteresseerd is? Zo ja, graag doorspelen want mannen zijn volgens mij ook blind voor die signalen.
Ik kijk meestal niet naar mannen. Ik kijk in zijn algemeenheid om me heen, op zoek naar de dames die mijn gaydar aan doen slaan. Dan zijn er weer andere marketingstrategieen toe te passen maar gaat te ver om dat allemaal uit te leggen. Volstaat om te zeggen dat die markt klein maar niet verzadigd is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:24 schreef picardmike het volgende:
Misschien moet je het indirekte marketingplan weer effe uitleggen..... Ik zie de kredietkrisis vlak voor mijn ogen gebeuren. Zo maak je nou luchtbellen, gebakken lucht, economie die nergens op gebaseert is. Precies hetzelfde iemand het idee geven dat ie kan kiezen, terwijl die helemaal geen keuze heeft.
Ok dat had ik niet verwacht, maar ik ben wel benieuwd. Hoe doen vrouwen dat onder elkaar dan wie bepaald de waarde van de ander? Of is het juist zo dat het in dit geval niet opvalt dat je tijdens het versieren ook nog naar andere vrouwen kijkt. Ik kan me voorstellen namelijk dat zoiets een heel vrij gevoel geeft.quote:Ik kijk meestal niet naar mannen. Ik kijk in zijn algemeenheid om me heen, op zoek naar de dames die mijn gaydar aan doen slaan. Dan zijn er weer andere marketingstrategieen toe te passen maar gaat te ver om dat allemaal uit te leggen. Volstaat om te zeggen dat die markt klein maar niet verzadigd is.
Niet het standaard praatje in de cafe's. Ten eerste moet je aftasten of de ander ook op vrouwen valt. Meestal word je dan wel lastig gevallen door een vent en dat gebruik ik meestal als opening om te laten merken dat ik op vrouwen val en dan kijk ik haar gewoon aan. Soms zie je opluchting, soms schrikken ze ook. In geval van schrikken vertel ik gewoon dat ze niet bang hoeft te zijn dat ik haar de hele avond ga volgen maar dat ze wel een verdomd leuke meid is en dan wens ik haar een hele fijne avond. Eigenlijk nooit een negatieve reactie gehad op die tactiek.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:22 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ok dat had ik niet verwacht, maar ik ben wel benieuwd. Hoe doen vrouwen dat onder elkaar dan wie bepaald de waarde van de ander? Of is het juist zo dat het in dit geval niet opvalt dat je tijdens het versieren ook nog naar andere vrouwen kijkt. Ik kan me voorstellen namelijk dat zoiets een heel vrij gevoel geeft.
Ze vindt je gewoon niet leuk genoeg.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:42 schreef Mr_K het volgende:
Interessante topic, hier nog een casus:
Jongen en meisje ontmoeten elkaar op internet en hebben een gezellige tijd, na enkele weken spreken ze af en het meisje wilt na de ontmoeting - het 'rustiger' aan doen, Zij geeft toe aan de jongen dat ze het naar haar zin heeft gehad en dat ze de jongen leuk vind, maar 'beter' wilt leren kennen.
Wat zou de gedachte/gevoelens gang van de vrouw in deze casus zijn?
quote:Interessante topic, hier nog een casus:
Jongen en meisje ontmoeten elkaar op internet en hebben een gezellige tijd, na enkele weken spreken ze af en het meisje wilt na de ontmoeting - het 'rustiger' aan doen, Zij geeft toe aan de jongen dat ze het naar haar zin heeft gehad en dat ze de jongen leuk vind, maar 'beter' wilt leren kennen.
Over welke leeftijdscategorie hebben we het hier? 15-20, 20-25, of 25 en ouder?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:42 schreef Mr_K het volgende:
Interessante topic, hier nog een casus:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |