Dergelijke samenwerking moet je ook zeker aan gaan met bepaalde landen. Maar in mijn ogen hadden we wat kritischer mogen zijn met de uitbreiding van de EU.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De EGKS is er gekomen juist om vertrouwen te winnen, conflicten te beslechten en idealen door te voeren. Zonder de Hoge Autoriteit van EGKS zou dat niet gebeurd zijn. Daar is het mee begonnen. Intergouvernmentele coalities zijn veel te broos en onbetrouwbaar.
Het is mij om het even.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:43 schreef n00000b het volgende:
[..]
Ben jij niet Turks? Wat zie jij het liefst gebeuren, toetreding of geen toetreding?
quote:
Ga dan gewoon lokaal tol heffen, wentel het niet af op mensen die altijd naar Noorwegen gaan, met het vliegtuig gaan of geheel niet op vakantie gaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:44 schreef Klopkoek het volgende:
Daar rijden wij weer als Nederlander overheen in de zomervakantie.
Dat is juist klare taalquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef Mr-Sander het volgende:
"We moeten Turkije wel helpen klaar te komen."
Als politica moet je dat toch wel enigszins weten te vermijden, zulke zinnen
Duuh.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
G20 heeft gewoon met de absolute grootte van de economie te maken, logisch dat je snel over Nederland zit qua omvang. Waar ik aan denk is bijvoorbeeld het massaal financieren van infrastructuur zoals dat in Spanje gebeurt is. In een groot land als Turkije gaat dat weer handen vol met geld, afgedwongen bij de belastingbetaler, betaald worden.
Volgens mij hebben we nominaal de 16e economie van de wereld.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
G20 heeft gewoon met de absolute grootte van de economie te maken, logisch dat je snel over Nederland zit qua omvang. Waar ik aan denk is bijvoorbeeld het massaal financieren van infrastructuur zoals dat in Spanje gebeurt is. In een groot land als Turkije gaat dat weer handen vol met geld, afgedwongen bij de belastingbetaler, betaald worden.
Ik had ook liever Turkije bij de EU dan landen als Roemenië en Bulgarije. Maar in het verleden is men gewoon niet kritisch genoeg geweest.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Duuh.
Toch hoort niet elk land met 70 miljoen mensen tot de G20.
Turkije en nog meer West-Turkije had voor de EU toetreding gewoon een hoger BNP per hoofd van de bevolking dan Roemenië en Bulgarije.
Hij zweet ook erg veel, echt een kletsnatte kop de hele tijd in beeld.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:47 schreef n00000b het volgende:
Die dude van de SP komt niet echt lekker uit de verf of wel?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:40 schreef IHVK het volgende:
![]()
Turkije is een G20 land in tegenstelling tot Nederland.
Het is geen rijk land, maar zeker ook geen arm land.
Whehequote:Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef speknek het volgende:
[..].
GDP in Million USD
16 Netherlands 868,940
17 Turkey 729,443
Lolwut, Van de Camp is nog irritanter dan dat wijf van de Partij voor de Dieren.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:35 schreef IHVK het volgende:
Het is wel een sympathieke gozer die van het CDA.
Bron jaar etc?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef speknek het volgende:
[..].
GDP in Million USD
16 Netherlands 868,940
17 Turkey 729,443
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP) Dit lijstje heb ik gevonden, daar staan we op plaats 20. Maar dat gaat om cijfers met een koopkrachtcorrectie. In echte absolute getallen staat mij die 16e plek ook bij, maar het is dus een beetje sturen met statistieken. Nederland zit iig niet in de G20.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef Provinciaal het volgende:
Volgens mij hebben we nominaal de 16e economie van de wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |