Nou ja, zo weinig weet ik er dus van af!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Het eerste is actualiteit, het tweede staatsrecht. Twee totaal verschillende zaken: je kan van het een van beide héél veel weten zonder een moer te weten van het ander.
Misschien een leuke site om eens rond te kijken: http://www.parlement.com/
Ik zat net zo hard mee te schudden op de bank dat mijn laptop bijna van mijn schoot vielquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Erg is die reclame he?Ik wil dan (in de bios enzo
) ook spontaan opspringen en mee-shaken
Als ie op tv is hop ik ook altijd op en neer
![]()
Laatst stond ik ook al te dansen bij de planken-afzaag-afdeling van de praxis, omdat we moesten wachten en er een blij oud Michael Jackson liedje op stondMn vriendje keek me een beetje raar aan
![]()
Oh trouwens! In het kader van allochtoonheid deel ik met jullie een tof tekstje van Facundo Cabral![]()
No soy de aquí, ni soy de allá (Ik ben niet van hier, noch van daar)
no tengo edad, ni porvenir (ik heb geen leeftijd en geen toekomst)
y ser feliz es mi color de identidad (en gelukkig zijn is de kleur van mijn identiteit)
Hm ik herinnerde me dat ie positiever wasmaar hijs wel tof
Je zult mij nooit horen zeggen dat je moet stemmen, dat vind ik ook belachelijk.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies.
Mensen die zeggen dat je móet stemmen, omdat vrouwen ooit niet mochten stemmen!
Oeh! I'm in!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef Muis006 het volgende:
Zullen we met zijn allen een workshop "leer je heupen op een zwoele manier bewegen zoals in de Bacardi Mojito reclame" gaan volgen? En het daarna uitproberen in een club!
Tja, ik neem dan maar aan dat ze proberen om een doorsnede te maken van allerlei onderwerpen die in Europa spelen. Je moet je er ook niet helemaal op baseren maar ik ga er ook wel vanuit dat je een beetje weet waar partijen in Nederland voor staan, in grote lijnen zullen ze in Europa toch hetzelfde beleid willen voeren.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. De vraag is wie bepaalt wat 'de inhoud' is, of welk deel van alle aspecten belangrijk is om de ene kues boven de andere te stellen..
Ik vind de keuzelijstjes van de stemsites een verarming. Iemand die op basis daarvan de keuze heeft bepaald, heeft in mijn ogen zich niet béter laten informeren, maar sléchter.
Maar waarvoor hebben we dan Europese verkiezingen?quote:Hmm. Aangezien het Nederlands parlement uiteindelijk overal over beslist, zou ik zeggen dat het wat dat betreft niet uitmaakt of en wat je Europees stemt. Het europarlement is geen parlement als het nationale, en heeft ook weinig bevoegdheden. Als je een mening hebt over wat de EU zoal zou moeten doen kan je daar beter bij nationale verkiezingen op richten.
Oh daar heb je wel een puntquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en blanco stemmen vind ik altijd wel een goeie optie in tijden als deze! Ik sta ook nergens echt achter (al die politici zijn meer met hun eigen ego's bezig dan met het runnen van het land ofzoen etc.) en als je blanco stemt gaat je stem iig niet naar de meerderheid
Stel dat ik niet zou stemmen en mister Wilders heeft een meerderheidDan zou ik door niet te stemmen indirect mijn stem aan Beach Ken hebben gegeven! Nowai dus he
quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef Muis006 het volgende:
Zullen we met zijn allen een workshop "leer je heupen op een zwoele manier bewegen zoals in de Bacardi Mojito reclame" gaan volgen? En het daarna uitproberen in een club!
Ja, dat dus.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Je zult mij nooit horen zeggen dat je moet stemmen, dat vind ik ook belachelijk.
Dat maakt ieder voor zich wel lekker uit.
Maar ik mag me er wel over verbazenEn dan niet over jullie, maar ik verbaas me vaak over mensen die op bv een verjaardag om het hardst zitten te schreeuwen wat er allemaal aan schort qua politiek maar als je dan vraagt of ze ooit stemmen dan is dat niet zo. En daar kan ik dan met mijn pet niet bij.
Daar zul je mij dan niet op betrappenquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Je zult mij nooit horen zeggen dat je moet stemmen, dat vind ik ook belachelijk.
Dat maakt ieder voor zich wel lekker uit.
Maar ik mag me er wel over verbazenEn dan niet over jullie, maar ik verbaas me vaak over mensen die op bv een verjaardag om het hardst zitten te schreeuwen wat er allemaal aan schort qua politiek maar als je dan vraagt of ze ooit stemmen dan is dat niet zo. En daar kan ik dan met mijn pet niet bij.
Ja verdeurie. Ik ga maar eens wat sites van politieke partijen opzoeken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:51 schreef sigme het volgende:
Voordat ik ga slapen: er zit geen verschil tussen niet-stemmen en blanco-stemmen.
Dan ben ik verkeerd ingelicht door ik-weet-niet-meer-wie!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:51 schreef sigme het volgende:
Voordat ik ga slapen: er zit geen verschil tussen niet-stemmen en blanco-stemmen.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en blanco stemmen vind ik altijd wel een goeie optie in tijden als deze! Ik sta ook nergens echt achter (al die politici zijn meer met hun eigen ego's bezig dan met het runnen van het land ofzoen etc.) en als je blanco stemt gaat je stem iig niet naar de meerderheid
Stel dat ik niet zou stemmen en mister Wilders heeft een meerderheidDan zou ik door niet te stemmen indirect mijn stem aan Beach Ken hebben gegeven! Nowai dus he
Youtubefilmpjes or it didn't happen! Zien!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, ik kan dat, van die mojitoreclame.,
Ik vind best dat je mag roepen dat er van alles mis is in het land en dat je toch niet gaat stemmen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:51 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Daar zul je mij dan niet op betrappen. Bij binnenlandse verkiezingen stem ik overigens wel altijd, maar ik vind dit met de EU gewoon een lastig onderwerp.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Youtubefilmpjes or it didn't happen! Zien!
Leer ons, oh mojito-heup-shake-goeroe
Velen met jou. Maar ik heb het uitgezocht tot aan de kiesraad aan toequote:Op woensdag 3 juni 2009 21:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dan ben ik verkeerd ingelicht door ik-weet-niet-meer-wie!![]()
Ik moet maar eens wikipedia ofzo aangooien want nou snapt ik d'r heul de ballen niet meer van![]()
Politiek
Dat laatste is ook onzin, maar ik vind wel dat als je ergens een probleem mee hebt, je moet stemmen op iemand die het kan en wil veranderen of anders niet moet miepen. Goed, geen enkele partij kan perfect bij je passen (denk je dat alle leden van zo'n partij het onderling wel overal over eens zijn? echt niet) maar elke stem op D66 of de PVDA is er toch weer eentje om tegenover de Wilders-stemmen te zetten, om maar een voorbeeld te noemen. Stemmen op de minst slechte partij zorgt tenminste weer voor minder invloed voor de nog slechtere.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind best dat je mag roepen dat er van alles mis is in het land en dat je toch niet gaat stemmen.
Er is gewoon geen partij die jouw visie adequaat vertegenwoordigt. Ik vind het juist irritant als mensen vragen of je wel gestemd hebt als je loopt te foeteren op de politiek. Of dat ze jou medeverantwoordelijk houden voor het falen van de politicus op wie jij gestemd hebt, dat is helemaal belachelijk.
"Ja jij moest zo nodig op huppeldepup stemmen en die heeft het hele land naar de Filistijnen geholpen, heb je nou je zin?!".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |