fonetisch: kernemelkquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:27 schreef Bob. het volgende:
Ooh nee, die nachtkijkers heb ik niet gebruik. Zonde, lijkt me wel cool!
Vraagje trouwens: hoe zeg je karnemelk in het Deens? Volgens google translate is het kærnemælk, maar dat zag ik niet staan in de supermarkt.
Alleen die van m'n werk. Tenminste, als het me lukt om me op te geven, want het systeem waar men zich moet inschrijven ligt plat. Dit wordt trouwens m'n eerste julefrokost; ik ben benieuwd. Als ik de roddels over de vorige feesten moet geloven, kan het nog een interessante avond worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:01 schreef TallMan het volgende:
Iedereen nog veel julefrokoster gepland staan?
Bij mijn vrouw en mij op bedrijf zijn ze op dezelfde dag gepland. Ik sla die van mijn bedrijf maar over. Is ook bij het hoofdkwartier op anderhalf uur rijden. Weinig zin in de busrit naar huis met een zooi dronken collega's
Verrek das heel grappig ! Deens gebruik ofzo ?quote:Op donderdag 12 november 2009 21:35 schreef TallMan het volgende:
Kreeg van de week een mailtje binnen dat voor de lunch die we de 18de doen allemaal kadootjes moeten meenemen voor het pakkespil. Nou, als dat er net zo toegaat als vorig jaar wordt het een dolle boel. De bijna panische houding wanneer iemand een pakje mocht afpakken zal ik nog lang niet vergeten. Echt waar een kinderklas is er niets bij.
Voor degenen die het niet kennen. Een pak kadootjes op tafel en een dobbelsteen, om de beurt gooien. Als je 6 hebt mag je een pakje pakken. Zodra de pakjes op zijn ga je voor een bepaalde tijd door, alleen dan pak je pakjes af van de anderen.
Pff, dat duurt echt weken, irritant. Wat goed trouwens dat je al een baantje hebt!quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:39 schreef Lotte. het volgende:
Jaaaa ik ben er! AAH! Heb al een baantje gevonden bij Wagamama, nu dat rottige CPRnummer nog regelen.
Gefeliciteerd! Is het die naast Tivoli? Dan komen we elkaar misschien wel een keer tegen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:39 schreef Lotte. het volgende:
Jaaaa ik ben er! AAH! Heb al een baantje gevonden bij Wagamama, nu dat rottige CPRnummer nog regelen.
Ja, die is hetquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:54 schreef chibibo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Is het die naast Tivoli? Dan komen we elkaar misschien wel een keer tegen.
Ik weet niet of we hier ook de 20 cm halen, maar er ligt in ieder geval genoeg. Zowel het verkeer als het openbaar vervoer zijn totaal ontwricht. Het heeft mij twee uur gekost om met de trein op mijn werk te komen; iets dat normaal drie kwartier duurt.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:58 schreef TallMan het volgende:
Draz (en andere sjællanders) Hoe is het weer daar eigenlijk, is er daar sneeuw gevallen?
Ik zit nu thuis te werken om de 18km rit naar werk te vermijden. Hier in Sønderjylland wordt de deur uitgaan afgeraden. Ik meet zelf zo'n 20cm sneeuw op de inrit.
Vast door de pakkespil-traditie.quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:06 schreef bendk het volgende:
Toch een prachtige score van dit land om steeds in de top te staan met het dagelijkse geluk van haar mensen.
Hoe komt dit volgens jou ?
2006:
http://www.psycholoog.net/?p=931
2007:
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Denmark
2008:
http://managing21.skynetb(...)e-land-van-de-wereld
2009:
http://www.travelvalley.nl/algemeen/99
Ja hier is het ook wennenquote:Op maandag 4 januari 2010 10:30 schreef Bora-Bora het volgende:
Trouwens Sejt (effe wennen hoor!), wat betekende Draz dan?
Ja, andere dagen staat er Nejquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:23 schreef TallMan het volgende:
Whee, goed nieuws, het is vrijdag volgens die site.
Det bliver nok en frisk weekend igen, temperatur kommer ikke over 0 og vi i Sønderjylland skulle komme ned på -10. Sjælland holder det lidt varmere mindre koldt. Heldigvis får vi ikke snevejr som de har fået op i nordjylland.
Het wordt weer een koud weekend. De temperatuur komt niet boven 0 en wij in Sønderjylland zouden aan -10 moeten komen. Op Sjælland wordt het iets warmer minder koud. Gelukkig krijgen we geen sneeuw zoals ze in Nordjylland hebben gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |