abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73596134
ZIjn er nog mensen naar Kulturnatten in Kopenhagen geweest, afgelopen vrijdag? Ik was er dit jaar voor het eerst, en het was erg geslaagd! Het idee vind ik erg goed: voor slechts kr. 85 de hele avond toegang tot alle activiteiten in de stad (en het zijn er veel!) en onbeperkt gebruik maken van het openbaar vervoer.

Ik heb eerst allerlei lokale lekkernijen geproefd bij een organisatie die opkomt voor de belangen van de burgers in Wit-Rusland - inclusief de witte wijn en wodka. Vervolgens in de botanische tuin het een en ander opgestoken over klimaatverandering. Daarna opnieuw wat plaatselijke gerechten proeven; ditmaal die van de regenwoudindianen in Nationalmuseet. Oftewel, geroosterde insecten en levende rupsen. Het eten uit Wit-Rusland bevielen toch iets beter. Tot slot naar een travestietenshow geweest in Huset, met (naar eigen zeggen) de beste borsten van de stad. Rond middernacht waren de meeste activiteiten wel voorbij, maar omdat ik tegen die tijd redelijk moe was vond ik het geen ramp om naar huis te gaan.
pi_73599923
Ja, ik ben ook geweest, ik vond het echt super leuk! Heb ook rond gelopen door de botanische tuinen, een kijkje genomen bij de militairen, de round tower in het donker, naar de ice sculptures en geëindigd in de dierentuin.

Vooral de dierentuin was raar, er waren nauwelijks lichten, dus je zat maar een beetje de verblijven in te turen en te gokken wat voor beest er rond liep. Maar ik vond vooral de sfeer ook heel leuk, overal liepen mensen rond op straat op weg naar verschillende dingen, gezellig.
pi_73622741
Dan ben je op een aantal dezelfde plaatsen geweest als ik. Heb je bij de militairen ook de nachtkijkers geprobeerd? Een beetje vreemde ervaring, alsof je in een aquarium vol groen water bent gedoken.

Er hing inderdaad een gezellig sfeertje in de stad. Wat me meeviel is dat het op straat wel druk was, maar niet te druk; ik heb geen enkele keer vastgestaan in een nauwelijks vooruitkomende mensenmassa. Dat zal vooral komen doordat de activiteiten zo verspreid waren
pi_73736984
Ooh nee, die nachtkijkers heb ik niet gebruik. Zonde, lijkt me wel cool!

Vraagje trouwens: hoe zeg je karnemelk in het Deens? Volgens google translate is het kærnemælk, maar dat zag ik niet staan in de supermarkt.
pi_73738251
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 01:27 schreef Bob. het volgende:
Ooh nee, die nachtkijkers heb ik niet gebruik. Zonde, lijkt me wel cool!

Vraagje trouwens: hoe zeg je karnemelk in het Deens? Volgens google translate is het kærnemælk, maar dat zag ik niet staan in de supermarkt.
fonetisch: kernemelk
nothing will change without a rebel
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:42:59 #256
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_73739201
Ik ben toevallig net in de supermarkt (Super Brugsen) geweest (rundstykker op vrijdag ) En zag daar gewoon kærnemælk staan. Stond dan wel op het schap bovenin het koelvak ipv onderin in kratten. Kan zijn dat je even goed het koelvak moet doorspeuren.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_73808234
Ah ik heb het wel gewoon gevonden nu uiteindelijk! Blijkbaar was het bij mijn eigen supermarkt gewoon uitverkocht. Thnx!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:01:10 #258
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_73976884
Iedereen nog veel julefrokoster gepland staan?
Bij mijn vrouw en mij op bedrijf zijn ze op dezelfde dag gepland. Ik sla die van mijn bedrijf maar over. Is ook bij het hoofdkwartier op anderhalf uur rijden. Weinig zin in de busrit naar huis met een zooi dronken collega's
pi_73977174
Julefrokoster? Wat zijn dat?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:20:14 #260
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_73977475
kerstfeesten
pi_73980787
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:01 schreef TallMan het volgende:
Iedereen nog veel julefrokoster gepland staan?
Bij mijn vrouw en mij op bedrijf zijn ze op dezelfde dag gepland. Ik sla die van mijn bedrijf maar over. Is ook bij het hoofdkwartier op anderhalf uur rijden. Weinig zin in de busrit naar huis met een zooi dronken collega's
Alleen die van m'n werk. Tenminste, als het me lukt om me op te geven, want het systeem waar men zich moet inschrijven ligt plat. Dit wordt trouwens m'n eerste julefrokost; ik ben benieuwd. Als ik de roddels over de vorige feesten moet geloven, kan het nog een interessante avond worden.
pi_74222390
Heb van de zomervakantie in de VS een Deens meisje leren kennen.
Het klikt echt onwijs goed en we reizen echt zoveel mogelijk naar elkaar (wat toch nog best goedkoop is )
Het is echter op lange termijn niet zo praktisch en aangezien ik nu in het 3e jaar van mijn bachelor zit, ben ik van plan om volgend jaar een Master in Kopenhagen te beginnen. Hoe daarna overleef zie ik dan wel weer Ga iig proberen mijn Deens op een redelijk niveau te krijgen
わたしはヤスパーです!
  dinsdag 3 november 2009 @ 19:17:18 #263
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_74359572
Had je hele post niet gezien Justlap. Maar ik denk overigens niet dat je hier veel mensen gaat horen zeggen dat je vooral niet naar Denemarken moet verhuizen
pi_74383968
Tip voor je Deense taal: http://ordnet.dk/
pi_74644140
Hier ook Julefrokosten! Heb er al zin in, een week ervoor kunnen we met de kids langskomen voor kado's voor hun. Erg leuk allemaal
  donderdag 12 november 2009 @ 21:35:24 #266
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_74648550
Kreeg van de week een mailtje binnen dat voor de lunch die we de 18de doen allemaal kadootjes moeten meenemen voor het pakkespil. Nou, als dat er net zo toegaat als vorig jaar wordt het een dolle boel. De bijna panische houding wanneer iemand een pakje mocht afpakken zal ik nog lang niet vergeten. Echt waar een kinderklas is er niets bij.

Voor degenen die het niet kennen. Een pak kadootjes op tafel en een dobbelsteen, om de beurt gooien. Als je 6 hebt mag je een pakje pakken. Zodra de pakjes op zijn ga je voor een bepaalde tijd door, alleen dan pak je pakjes af van de anderen.
pi_74649456
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:35 schreef TallMan het volgende:
Kreeg van de week een mailtje binnen dat voor de lunch die we de 18de doen allemaal kadootjes moeten meenemen voor het pakkespil. Nou, als dat er net zo toegaat als vorig jaar wordt het een dolle boel. De bijna panische houding wanneer iemand een pakje mocht afpakken zal ik nog lang niet vergeten. Echt waar een kinderklas is er niets bij.

Voor degenen die het niet kennen. Een pak kadootjes op tafel en een dobbelsteen, om de beurt gooien. Als je 6 hebt mag je een pakje pakken. Zodra de pakjes op zijn ga je voor een bepaalde tijd door, alleen dan pak je pakjes af van de anderen.
Verrek das heel grappig ! Deens gebruik ofzo ?
pi_74649953
Ik deed het ook altijd in Nederland, dus ik denk het niet.
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:11:59 #269
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_74656444
Ik heb het alleen in Denemarken gezien. Misschien dat Bob. stiekem in de Deense gemeenschap in Nederland heeft geleefd.
pi_75060680
Jaaaa ik ben er! AAH! Heb al een baantje gevonden bij Wagamama, nu dat rottige CPRnummer nog regelen.
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:45:09 #271
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_75060868
Gefeliciteerd, als ik nog eens in Kopenhagen kom kom ik wel eten.
pi_75061500
Toch een prachtige score van dit land om steeds in de top te staan met het dagelijkse geluk van haar mensen.

Hoe komt dit volgens jou ?

2006:
http://www.psycholoog.net/?p=931

2007:
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Denmark

2008:
http://managing21.skynetb(...)e-land-van-de-wereld

2009:
http://www.travelvalley.nl/algemeen/99
pi_75061696
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:39 schreef Lotte. het volgende:
Jaaaa ik ben er! AAH! Heb al een baantje gevonden bij Wagamama, nu dat rottige CPRnummer nog regelen.
Pff, dat duurt echt weken, irritant. Wat goed trouwens dat je al een baantje hebt!

Ik ga trouwens over anderhalve week al weer terug naar Nederland, is snel gegaan!
pi_75070373
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:39 schreef Lotte. het volgende:
Gefeliciteerd! Is het die naast Tivoli? Dan komen we elkaar misschien wel een keer tegen.
pi_75079823
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:54 schreef chibibo het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Is het die naast Tivoli? Dan komen we elkaar misschien wel een keer tegen.
Ja, die is het En jullie zijn natuurlijk van harte welkom (zodra ik een beetje gewend ben dan he haha)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')