Heh, ja duurde bij mij ook 2 wekenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:43 schreef Happychappy het volgende:
Nou, al mijn papieren ingeleverd bij de Statsforvaltningerne, en kan 3 weken duren, zuchtMijn baan is echt super, in Nørrebro, dus lekker in het centrum, en nu alleen nog mn skattekort ophalen en zodra mn inschrijving verwerkt is, me inschrijven bij de commune.
Morgen dus trouwen, mijn CPR al binnen, en mijn leven in Denemarken is dus echt begonnen, tis echt geweldig. Als iemand in de buurt van Dragor is morgen, kom maar even langs op de bruiloft
Hm, dat zou nog best eens kunnen helpen ja.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:19 schreef Draz het volgende:
@Bob
Succes! Drink eens 10 bier en probeer het dan nog eens
Dan zit je bij mij om de hoek.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:43 schreef Happychappy het volgende:
Mijn baan is echt super, in Nørrebro, dus lekker in het centrum
Ik ben nog maar net begonnen met lessen, maar wat betreft uitspraak vind ik de 'stød' tot nu toe het lastigst, omdat we die in het Nederlands niet echt kennen. Vooral als er meerdere in een zin zitten, valt het me niet mee om zo'n zin er soepel uit te laten rollen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:12 schreef Bob. het volgende:
Hoe lang wonen jullie al in Denemarken? En lukt die uitspraak (ook zonder bier) ondertussen al wel een beetje?
Oh ja, daar heeft mijn docent het al wel over gehad, maar ze vond het nu nog te ingewikkeld om het ons te leren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:29 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dan zit je bij mij om de hoek.Welkom in Denemarken, en bij deze alvast een mooie dag gewenst morgen.
[..]
Ik ben nog maar net begonnen met lessen, maar wat betreft uitspraak vind ik de 'stød' tot nu toe het lastigst, omdat we die in het Nederlands niet echt kennen. Vooral als er meerdere in een zin zitten, valt het me niet mee om zo'n zin er soepel uit te laten rollen.
Hehe, geen probleem voor mij danquote:De dialecten van Zuid-Jutland, Zuid Funen en Zuid Seeland en Bornholm hebben geen stød.
Al 12 jaar de tijd? Wilde je altijd al absoluut naar Denemarken dan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:40 schreef TallMan het volgende:
Ik woon hier sinds Dec. 2006. Deens sprak ik overigens al ervoor gezien ik na een sollicitatiegesprek in het Deens in Nov. 2006 al een baan had. Maargoed, ik heb al 12 jaar de tijd gehad, paar cursussen in NL gedaan.
Fransen en talen hè...quote:Prins Frederik (de man van de Koningin) die al lang geleden uit Frankrijk naar DK is verhuisd.
Neuh, maar zolang ben ik al samen met mijn Deense vriendin (nu vrouw)quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:50 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Al 12 jaar de tijd? Wilde je altijd al absoluut naar Denemarken dan?
Zal ik eens aardig zijnquote:Ik ga morgen nog eens naar dat woordenlijstje kijken. Ik was nog niet voldoende geïnspireerd!(waarschijnlijk door het missen van een context ook)
Neee ik wil het nog niet lezen!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:58 schreef TallMan het volgende:
[..]
Neuh, maar zolang ben ik al samen met mijn Deense vriendin (nu vrouw)
[..]
Zal ik eens aardig zijn
- Maling (Har du købt det hvide maling til hegnet?)
- Måling (Har du tjekket målingerne?)
- bil (Har du set vores nye bil !!!einz!!111)
- reol (Mappen står nok på reolen)
- tastatur (Bruger i et dansk eller engelsk tastatur?)
- boliglån (Har du fået et godt rente på dit boliglån?)
- møde (møden er hævet)
- pige (piger leger med dukker)
- dreng (drengen synes alle piger er dumme)
- farfar (farfar er desværre død)
Hihi, wat een eer. Ik kom nog langs hoor, maar heb 't even te druk om er lekker voor te gaan zitten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:36 schreef TallMan het volgende:
Raad maar even mee in PM, geef ik wel aan hoe goed je het hebt gedaan. Ik wil eerst Bora's antwoord zien.
En die heeft van een niet nader te noemen persoon al meer dan genoeg hulp gehad
Zet er gerust maar hier bij hoor.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:35 schreef Bob. het volgende:
Ik vind hem ook nog best moeilijk.Maag ik ook mee raden of is het alleen voor Bora?
Ik leef nog in ontkenning. De bende-oorlogen zijn in Amager!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:26 schreef Draz het volgende:
@ Chibibo
Je woont toch bij Nørrebro? Dan kan je dat verwachten met de bende-oorlogen daar
Het was drie dagen geleden, ik denk niet dat er nu nog veel van terug te zien is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:05 schreef Happychappy het volgende:
In Norrebro? Verbaasd me niets, ik zal straks ook even kijken, welke straat precies? Zit er toch in de buurt... Of is het standaard onder de spoorbrug?
Dat is toch in de buurt van Nørrebro station, of niet?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:53 schreef Happychappy het volgende:
Was net ook politie bij het cafe waar 2 mqaanden geleden die vent is neergeknald met een uzi..
Volgens mij is rechtsextremisme helaas ook iets wat de jongeren bezig houdt in Denemarken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:15 schreef TallMan het volgende:
Die jeugd begint al steeds vroeger met die criminele activiteiten. Only on sjælland.
Voor zover ik weet ben je als inwoner van de Europese Unie vrij om overal binnen de EU te wonen en te werken. Het kan echter zo zijn dat er wat betreft de belasting nog haken en ogen aan zitten. Als je als Nederlander meer dan een bepaald aantal dagen per jaar in het buitenland werkt, dan heeft dit invloed op de belasting die je moet betalen. Dit geldt in ieder geval als je bij een Nederlandse werkgever in dienst bent en van daaruit in het buitenland te werk wordt gesteld. Ik weet niet of dit op jou van toepassing zal zijn, maar ook als dat niet zo is, zijn er wellicht andere regels die in jouw geval in werking treden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:51 schreef Lotte. het volgende:
Zeg, ik heb even een vraagje. Ik ben van plan om part-time in Denemarken te gaan wonen. Weet iemand of je in NL en in DK tegelijk mag werken? Mag je uberhaupt als Nederlander 'zomaar' aan het werk in Denemarken? Bij voorbaat dank
Grondbeginsel van de EUquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:51 schreef Lotte. het volgende:
Happychappy: klinkt als een superbruiloft.
Zeg, ik heb even een vraagje. Ik ben van plan om part-time in Denemarken te gaan wonen. Weet iemand of je in NL en in DK tegelijk mag werken? Mag je uberhaupt als Nederlander 'zomaar' aan het werk in Denemarken? Bij voorbaat dank
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |