abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:58:56 #51
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71592869
Let op he, straks weet ik waar je woont en kom ik je opzoeken
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:02:50 #52
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_71592973
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:58 schreef TallMan het volgende:
Let op he, straks weet ik waar je woont en kom ik je opzoeken
Lijkt me gezellig

Neem je je groene vingers dan mee?
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:15:15 #53
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71593392
Ik ben nog uitgeput van ons beton onze grond. Om met een palenboor een gat te boren was een neerwaartse druk van mijn volledige gewicht niet genoeg om de palenboor dieper te krijgen. gaatjes van 60cm diep boren, 7 stuks kostte gewoon 5 uur.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:03:24 #54
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_71596583
Hehe krijg je met dat gezonde rugbrød hier hè Hollandse vette friet had geholpen om zwaar genoeg te worden daarvoor!

Nou, geen nieuws, al zei m'n rådgiver (adviseur) dat het wel heel gek moet lopen willen we geen akkoord krijgen. De OK van de kredietafdeling is zo goed als 99% zekerheid zei ze.

Dus een ingehouden:
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:07:58 #55
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71596722
rugbrød krijg ik dus echt niet weg. Met mijn lengte heb ik overigens wel wat gewicht om op die boor te zetten.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:39:03 #56
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_71597761
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:07 schreef TallMan het volgende:
rugbrød krijg ik dus echt niet weg. Met mijn lengte heb ik overigens wel wat gewicht om op die boor te zetten.
Ik ook niet hoor geef mij maar sandwich of franskbrød. Al eet ik wel weer rugbrød bollen, maar dat is wat anders! vind ik dan

Voor de niet-Denen: Overzicht van soorten brood van Kohberg.

Rugbrød is donker brood met zaden e.d., wat je nog het beste met roggebrood kunt vergelijken. Dit gebruiken de Denen bijna altijd om als bodem te gebruiken voor hun halve taartjes. Dat is dus een klein sneetje brood met 5-dubbel beleg.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:03:17 #57
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71598474
Ow, en dan gaan we het maar niet hebben over de tradities wat betreft het eten. Minimaal sla, dan twee stuks beleg en dan nog altijd garneren en vaak ook nog remoulade oid erop.

Kwa volgorde, beginnen met een met vis, daarna met vlees en daarna kan er nog franskbrød med kaas (met de verplichte schijf peper) gepakt worden.
Op werk als we weer eens iemands verjaardag vieren (bij iedere 10 wordt het met op zaak gevierd met lunch) zit ik dus vrolijk te wachten op het franskbrød met kaas.

Volgens mij moet je echt zijn opgegroeid met rugbrød om het te kunnen eten.
pi_71599094
dat rugbrød das toch bijna roggebrood ? maar dan minder klef?
Je moet dr aan wennen maar t is daarna wel lekker. Zeker beter als dat witbrood waar je nooit zat van word
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:02:04 #59
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71600024
rugbrød is ook roggebrood. In Nederland is het alleen wat lichter van kleur. Hier heb je overigens tig varianten ervan. Ik heb roggebrood nooit lekker gevonden, en rugbrød is daar geen uitzondering op. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
pi_71600118
ik ben aan het kijken om misschien toch nog eens een tripje te maken naar Denemarken. Vorige keer ben ik in Odense blijven slapen & van daaruit zowat de hoogtepunten aan de rechterkant van Fyn afgedaan. Welke kant zou ik nu best eens gaan bekijken? Kopenhagen zelf liefst niet, want ik ga juist van een grote stad komen dus wat kalmer kan zeker geen kwaad
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71613494
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:03 schreef Draz het volgende:

Nou, geen nieuws, al zei m'n rådgiver (adviseur) dat het wel heel gek moet lopen willen we geen akkoord krijgen. De OK van de kredietafdeling is zo goed als 99% zekerheid zei ze.

Dus een ingehouden:
We duimen dus rustig verder.
 FR
  woensdag 5 augustus 2009 @ 08:59:41 #62
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71615307
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:21 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

We duimen dus rustig verder.
Mag je doen, de mijne zijn onderhand al in bloedige stompjes aan het veranderen.

NIEUWS WILLEN WE
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:08:37 #63
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_71615412
Wat denk je van de mijne

Ondertussen heb ik wel een mooie verontschuldiging voor het weinige werk wat uit m'n handen komt de afgelopen dagen
Krijg je alleen terug van je collega's: dårlig undskyldning! (slecht excuus)
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:41:51 #64
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71615943
Ik mag toch aannemen dat ze dat met een knipoog zeggen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:10:31 #65
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_71616535
Haha tuurlijk, je kent de Deense humor toch wel (al betekent dat niet altijd dat het een grapje is)

Maaruh: het is goedgekeurd!!!!!!!!! Daarnaast is ook ons bod door de verkoper en hun bank geaccepteerd. Aangezien ze nog een openstaande lening hadden staan die hoger is dan het bedrag dat ze nu voor het huis krijgen, was dat ook even de vraag.
Nu de rest van de officiele zaken regelen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:36:50 #66
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71617154
Denen en humor, dat bestaat niet. Nouja, altijd grappen maken over klompen en tulpen zijn ze dan wel weer goed in.

Så kan jeg sige tillykke med huset. Hvornår kan i få nøglen?
Dan kan ik gefeliciteerd met het huis zeggen. Wanneer kun je de sleutel krijgen?

Må jeg spørge hvad i betaler for huset?
Mag ik vragen hoeveel je voor het huis betaalt?
pi_71617539
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:10 schreef Draz het volgende:
Haha tuurlijk, je kent de Deense humor toch wel (al betekent dat niet altijd dat het een grapje is)

Maaruh: het is goedgekeurd!!!!!!!!! Daarnaast is ook ons bod door de verkoper en hun bank geaccepteerd. Aangezien ze nog een openstaande lening hadden staan die hoger is dan het bedrag dat ze nu voor het huis krijgen, was dat ook even de vraag.
Nu de rest van de officiele zaken regelen
GEFELICITEERD!!!
 FR
pi_71617942
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:36 schreef TallMan het volgende:
Denen en humor, dat bestaat niet.
Denen hebben juist een geweldig gevoel voor humor! Het neigt wel naar zwarte humor en is vooral sarcastisch, maar daar houd ik wel van.
pi_71618003
Oh ja, en natuurlijk gefeliciteerd, Draz.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:28:48 #70
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_71618588
Tak skal I ha'
Dank jullie wel

Det er 15. november vi får nøglen. Huset står dog tømt, så vi kan allerede begynde med at male og få fat i en håndværker at lave rumet i stuen færdig.
15 November krijgen we de sleutel. Het huis staat echter leeg, dus kunnen we al beginnen met verfen en een klusjesman de kamer in de huiskamer af laten maken.

Vi har betalt 1,1 mlj kroner for det. Kunne måske være lavere, men huset skulle snart på auktion og flere var interesseret i huset. Vi gad ikke vente på at huset gik på auktion, da vi heller vil have sikkerhed.
We hebben 1,1 miljoen kronen betaalt (ong. 147.000 euro). Misschien kon het lager, maar het huis zou binnenkort de veiling op gaan en er waren meer geïnteresseerd in het huis. We wilden niet wachten tot het huis de veiling op zou gaan, omdat we liever zekerheid hebben.

Nu skal vi få fat i en advokat. Sælgeren skal komme med et tilbud på ejerskifteforsikring. Næste uge skal vi møde i banken for at underskrive det hele.
We moeten nu een advokaat inschakelen. De verkoper moet met een voorstel van "verzekering voor veranderen van eigenaar" (hoe heet dat in het Nederlands) komen. Volgende week gaan we naar de bank om alles te ondertekenen e.d.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:02:40 #71
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71620971
Det er måske jeres ide at få nøglen først så sent med hensyn til opsigelse af jeres nuværende lejlighed?
Het was misschien jullie idee om de overdracht zo laat te doen omdat jullie je appartement nog moeten opzeggen (veelal 3 maanden opzegtermijn)
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:15:09 #72
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_71621337
Lige præcis. Det hele haster ikke, så vi tager det bare roligt. Opsigelse er netop 3 måneder. Der er altså nok at lave, så vi har faktisk brug for noget tid
Precies. Niks heeft echt haast, dus we doen het gewoon rustig aan. Opzegging is inderdaad 3 maanden. Er is nog genoeg te doen, dus we hebben eigenlijk wat tijd nodig.
pi_71652704
zegge hottentotten.. houden we het nog een beetje gezellig met dat Noors onderling?

vraagje: Hoe zit het met de huizenprijzen in Noorwegen ivg met Nederland en al die belastingen die je hier betaalt? En hoe is de infrastructuur? zoals OV of heb je overal de auto voor nodig.
75 topics = FIN
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:57:46 #74
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71653960
Euh, we praten Deens onderling, en voor de rest staan er dus de vertalingen onder.

Maareh, zit je niet een topicje erlangs ? Wij zitten hier in Denemarken nog aan de goede kant van het water.
Voor de noren verwijs ik je graag naar dit topic
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:20:53 #75
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_71654631
Ach, het lijkt dan ook allemaal op elkaar hè
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')