Agenten zijn je beste vrienden. NOT!quote:In de Verenigde Staten duiken tegenwoordig steeds meer 'checkpoints' op van de 'border patrol'. Deze checkpoints zijn echter niet meer punten bij de grens, maar gewoon op Amerikaanse wegen. Bij de mensen die aangehouden worden op deze punten wordt hun auto volledig doorzocht. Dit soort praktijken doen erg denken aan de checkpoints die er waren in Nazi-Duitsland rond de tijd van de Tweede Wereldoorlog.
De zogenaamde checkpoints zijn in strijd met het vierde amendement van de Amerikaanse grondwet (constitution). Deze luidt:
"The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no Warrants shall issue, but upon probable cause, supported by Oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized."
Dat betekent dus dat men zonder een reden tot verdenking niet is toegestaan om jouw eigendommen te doorzoeken.
[url=bron]
[url=http://www.wacholland.org/nl/nieuws/illegale-checkpoints-de-verenigde-staten[/url]]http://www.wacholland.org/nl/nieuws/illegale-checkpoints-de-verenigde-staten[/url][/url]
Waarschijnlijk hebben ze dan wel reden tot verdenking hé, wat denk je zelf?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Agenten zijn je beste vrienden. NOT!
Voorronde van Wereld Oorlog 4 lijkt begonnen te zijn.
Wij zijn de terroristen. WAKE UP!!!
Dit is geen complot. Dit gebeurd gewoon. FACE IT!
quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:44 schreef isogram het volgende:
Wereldoorlog 4? Ik heb deel 3 gemist, geloof ik.![]()
* isogram surft meteen naar uitzendinggemist.nl
Goeie serie ook. Veel actie, goeie effecten.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:44 schreef isogram het volgende:
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:44 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Waarschijnlijk hebben ze dan wel reden tot verdenking hé, wat denk je zelf?
Zo'n gare opmerking is dat altijd hè.quote:
het is nieuws dus gewoon hier. is er dan een of ander amerikaans forum?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:54 schreef Flurry het volgende:
hoort dit niet op een of ander amerikaans forum thuis?
ik surf gelijk met je mee...quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:44 schreef isogram het volgende:
blijkbaar ben je niet goed bekend met TS en de topics die hij aangemaakt heeftquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap niet dat mensen dit topic gelijk ridiculiseren. Als dit waar is, dan is dat best een kwalijke zaak.
Big deal zeg . Als je niets te verbergen hebt waarom zou je er (buitens de vertraging) een punt van maken?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Zelfs in tilburg huodt men tegenwoordig ook van zulke controles omdat er een overval golf is/was, en men denkt dat hierdoor dat voorkomen wordt.
Ok die controles worden dan wel door de politie gehouden ipv border patrol.
Ik ben goed bekend met Lambiekje en ken zijn extreme opvattingen, maar om bij voorbaat alles wat hij schrijft naar de onzin-bak te verwijzen gaat mij te ver.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:00 schreef bas-beest het volgende:
[..]
blijkbaar ben je niet goed bekend met TS en de topics die hij aangemaakt heeft
Blijkbaar ben je niet goed bekend met Lambiekje, anders was je reactie wel anders.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben goed bekend met Lambiekje en ken zijn extreme opvattingen, maar om bij voorbaat alles wat hij schrijft naar de onzin-bak te verwijzen gaat mij te ver.
blijkbaar ben je idd. niet zo goed bekend met zijn topics als dat je zelft dacht.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben goed bekend met Lambiekje en ken zijn extreme opvattingen, maar om bij voorbaat alles wat hij schrijft naar de onzin-bak te verwijzen gaat mij te ver.
volgens mij is Koos aardig bekend met de zienswijze van Lambiekje.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:07 schreef vanhal het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je niet goed bekend met Lambiekje, anders was je reactie wel anders.
het is paranoïdequote:Op woensdag 3 juni 2009 13:17 schreef hondjes het volgende:
[..]
volgens mij is Koos aardig bekend met de zienswijze van Lambiekje.
Je kan het er niet mee eens zijn, maar hem nu parranoia etc te noemen, gaat mij ook te ver.
Mod die personlijke rotzooi dan ook gewoon weg.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:24 schreef Frutsel het volgende:
Bron is geen nieuwssite/-feit. Voorlopig dus naar BNW
Daarnaast hoef je niet te reageren als je het alleen maar op de TS gemunt hebt.
Dank je
daar horen zijn topics idd. thuisquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:24 schreef Frutsel het volgende:
Zijn idee van discussiëren lijkt veel op "Ik heb gelijk en jullie niet", dus dat is bijna onmogelijk in zijn topicsquote:Daarnaast hoef je niet te reageren als je het alleen maar op de TS gemunt hebt.
ik heb het xpres aangemaakt in NWS omdat men nu wel eens bewust mag worden dat het alleen geen vage shit meer is maar gewoon realiteit. Recht onder onze neuzen worden we besodemiert en aangekaart als potentieel terrorist.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:24 schreef Frutsel het volgende:
Daarnaast hoef je niet te reageren als je het alleen maar op de TS gemunt hebt.
Dank je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |