abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 13:41:38 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69663628
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:39 schreef Roops het volgende:

[..]

Groot licht is heel eenvoudig, linker schakelaar (richtingaanwijzers) naar je toe trekken is seinen (als je vast houdt blijft het branden, laat je los gaat het uit) en van je af duwen blijft ie branden. Meestal gaat bij gebruik van groot licht ook nog een blauw lampje brande op je dashboard.

De andere schakelaar is voor ruitenwisser/sproeier

Tot zover de cursus hoe ziet m'n auto er vanachter het stuur uit
Damned, had ik geen gelijk. Ik zit elke dag minimaal 2 uur in dat ding, en nog weet ik dat soort dingen niet te vertellen
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69667521
Het komt nu helemaal goed. Heb morgen voor een uurtje de auto gereserveerd. Moet namelijk ook de parrot en de tomtom nog aan de praat zien te krijgen en ga wat oefenen. Krijg van een collega ook nog 10 minuten uitleg. Nu verder moet het wel lukken!
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69668878
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb ook een automaat, maar die CC kan niet doortrekken, want als je de motor af zet dan wordt de snelheid niet onthouden, en zelfs al werd die onthouden, het is niet zo dat je, als je de CC voor je em uitzette op 120 had staan, en je start je auto op een parkeerplaats, dat ie door gaat naar de 120 km/u. Zo werkt het simpelweg niet
Het was na een stoplicht, maar de werking van de cc werd ook niet begrepen, dus het zal wel een samenloop van omstandigheden zijn geweest. Het was in iedergeval wel lachen achteraf om met een spliksplinternieuwe auto op bijna 2 wielen door een 90 graden bocht te gaan
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69681275
Ik heb ook een Golf Automaat gehad. Drukte bij 60km op "resume" terwijl die nog op 140 ingesteld stond. Automaat schakelde 2 trappen terug (kickdown) en ging er volgas vandoor.
.
pi_69681884
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Kahlen het volgende:

[..]

thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.

was even bang dat die cc kon doortrekken, dat had een collega van mijn namelijk gehad in een nieuwe auto, maar die heeft een automaat en daar kan het dus wel.
nee hoor, zodra je de rem indrukt op een automaat, of de automaat in 'N' zet, stopt ook de CC
pi_69682575
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:54 schreef Fer het volgende:
Ik heb ook een Golf Automaat gehad. Drukte bij 60km op "resume" terwijl die nog op 140 ingesteld stond. Automaat schakelde 2 trappen terug (kickdown) en ging er volgas vandoor.
Moet je eens in een Phaeton V10 TDI doen. Das pas vet .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69716050
Tijd voor een update! Hoe was het om in de Golf te rijden? Heb je het overleefd zonder al te veel krassen op de auto?
pi_69716353
Even post uit een ander topic waar ik het had neergezet:

net een uurtje gereden met de nieuwe vw golf diesel. Ging helemaal goed! Wel wennen, dat ding trok 10 keer zo snel op als de lesauto. Vooraf even uitgebreide uitleg van de receptioniste gehad die vorige week in deze auto had gereden (wel handig om bijv. te weten dat je de tankdop open krijgt met een knopje in de linkervoordeur) en meer van dat soort weetjes.

Ging prima verder! Maar 1 keer iemand gehad die begon te toeteren, maarja, vond de situatie wel meevallen, ik kan moeilijk links of rechts om een vrachtwagen heen die midden op 2 wegdelen gaat rijden.

Verder veel landweggetjes gehad en snelweg gepakt etc. Heerlijk, zoveel fijner dan met instructeur. Wel apart om 140 te rijden en niks te horen, dat was in mijn lesauto heel heel anders (peugeot 206).

Ohja, sloeg ook 1 keer af op een rotonde, maar die koppeling drukt zichzelf echt omhoog in deze auto, die moet je tegenhouden, dat was ik even vergeten en niet gewend van mijn slomere lesauto.

Heb er nu wel veel vertrouwen in, begrijp nu alles (van het openen van de tankdop tot aan het aan/uitzetten van de achterruitenwisser en het aan/uit doen van de radio / tomtom / parrot etc.). En nergens tegenaan gereden, dat moet dus wel goedkomen.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69716817
Klinkt goed! Succes de komende tijd met het echt leren autorijden
Trouwens, als je koppeling echt serieus zwaar is, laat het dan even nakijken bij de garage. Het kan ook zijn dat je koppelingspedaal gaar is.
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:19 schreef Kahlen het volgende:
.....een heel verhaal
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:32:24 #35
98259 mstr
Een jonge God!
pi_69716923
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:29 schreef LuckyLoek het volgende:
Klinkt goed! Succes de komende tijd met het echt leren autorijden
Trouwens, als je koppeling echt serieus zwaar is, laat het dan even nakijken bij de garage. Het kan ook zijn dat je koppelingspedaal gaar is.
[..]
Golf Diesel koppelt zwaar, weet ik uit ervaring
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 21:38:22 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69717170
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:19 schreef Kahlen het volgende:
Even post uit een ander topic waar ik het had neergezet:

net een uurtje gereden met de nieuwe vw golf diesel. Ging helemaal goed! Wel wennen, dat ding trok 10 keer zo snel op als de lesauto. Vooraf even uitgebreide uitleg van de receptioniste gehad die vorige week in deze auto had gereden (wel handig om bijv. te weten dat je de tankdop open krijgt met een knopje in de linkervoordeur) en meer van dat soort weetjes.

Ging prima verder! Maar 1 keer iemand gehad die begon te toeteren, maarja, vond de situatie wel meevallen, ik kan moeilijk links of rechts om een vrachtwagen heen die midden op 2 wegdelen gaat rijden.

Verder veel landweggetjes gehad en snelweg gepakt etc. Heerlijk, zoveel fijner dan met instructeur. Wel apart om 140 te rijden en niks te horen, dat was in mijn lesauto heel heel anders (peugeot 206).

Ohja, sloeg ook 1 keer af op een rotonde, maar die koppeling drukt zichzelf echt omhoog in deze auto, die moet je tegenhouden, dat was ik even vergeten en niet gewend van mijn slomere lesauto.

Heb er nu wel veel vertrouwen in, begrijp nu alles (van het openen van de tankdop tot aan het aan/uitzetten van de achterruitenwisser en het aan/uit doen van de radio / tomtom / parrot etc.). En nergens tegenaan gereden, dat moet dus wel goedkomen.
Tja, Volkswagen he
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69717493
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:29 schreef LuckyLoek het volgende:
Trouwens, als je koppeling echt serieus zwaar is, laat het dan even nakijken bij de garage. Het kan ook zijn dat je koppelingspedaal gaar is.
Ik hoop het niet, er staat nog maar 6000 km op de teller

Maar het indrukken gaat niet zwaar, maar hij zit gewoon je voet omhoog te duwen als je hem wat laat verslappen, wel handig om snel op te trekken bij het stoplicht.

Ik kan niet inschatten of het zo te sterk is, ik neem aan dat collega's die erin rijden dit wel opmerken en het melden? De collega die de uitleg gaf vond hem wel fel, maar dat hoorde zo zei ze. Ik weet het ook niet, ken alleen de peugeot 206 van de rijschool en dat was een trage bak vergeleken bij deze.

Helaas kan ik zelf niet zo'n goede auto betalen, zal wel eerste paar jaar een 1.0 motortje worden...
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69718446
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, Volkswagen he
De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.
pi_69718913
Right, je hebt natuurlijk geen referentie punt dus je weet toch niet anders dan hoe het was in die (waarschijnlijk afgetrapte) 206. Dan moet je er maar gewoon aan wennen, je krijgt vanzelf een gespierd linkerbeen van het koppelen
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:45 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, er staat nog maar 6000 km op de teller

Maar het indrukken gaat niet zwaar, maar hij zit gewoon je voet omhoog te duwen als je hem wat laat verslappen, wel handig om snel op te trekken bij het stoplicht.

Ik kan niet inschatten of het zo te sterk is, ik neem aan dat collega's die erin rijden dit wel opmerken en het melden? De collega die de uitleg gaf vond hem wel fel, maar dat hoorde zo zei ze. Ik weet het ook niet, ken alleen de peugeot 206 van de rijschool en dat was een trage bak vergeleken bij deze.

Helaas kan ik zelf niet zo'n goede auto betalen, zal wel eerste paar jaar een 1.0 motortje worden...
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 00:52:09 #40
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69725851
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.
Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69726383
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.
Je hoort niets omdat de brandstofpomp weer eens kapot is?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:38:50 #42
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69730102
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.
pwn
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 09:38:53 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69730104
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je hoort niets omdat de brandstofpomp weer eens kapot is?
Nee. Alles werkt naar behoren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69741373
CC gaat uit als je de koppeling indrukt, rem aantikt, of de gaspedaal..dus tja..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69741516
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
CC gaat uit als je de koppeling indrukt, rem aantikt, of de gaspedaal..dus tja..
Als je het gaspedaal indrukt gaat de CC niet uit, als je het gaspedaal indrukt en daarna loslaat gaat de CC weer mooi naar de ingestelde snelheid ( handig bij inhalen)
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 15:37:46 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69741602
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
CC gaat uit als je de koppeling indrukt, rem aantikt, of de gaspedaal..dus tja..
dat is niet waar. CC gaat niet uit als je aan 't gaspedaal komt. Stel je hebt 'm op 120 staan. Dan geef je gas bij waardoor je 140 rijdt, maar als je je gaspedaal daarna weer los laat gaat ie weer mooi 120 rijden hoor.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69743280
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat is niet waar. CC gaat niet uit als je aan 't gaspedaal komt. Stel je hebt 'm op 120 staan. Dan geef je gas bij waardoor je 140 rijdt, maar als je je gaspedaal daarna weer los laat gaat ie weer mooi 120 rijden hoor.
Hmm.. bij een Audi A4 waar ik in reed was het wel anders hoor..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 18:12:23 #48
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_69746873
de vragen: omg.

en Turquaz.. in mijn wroom wroom gaat ie ook niet uit als ik gas geef.
meende dat die dingen alleen uitspringen als je remt.. en als je het koppelings pedaal indrukt.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:26:03 #49
11102 knep
Mountainfreak
pi_69859612
Cruisecontrol gaat uit als je langer dan 5 minuten gas bijgeeft .
Daarnaast is het groene lampje in het dashboard alleen aan als je de cruise control daadwerkelijk gebruikt en niet alleen als hij geactiveerd is (tuimelschakelaar naar 'links').

* knep ook een Golf V 1.9 TDI rijdt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')