Damned, had ik geen gelijk. Ik zit elke dag minimaal 2 uur in dat ding, en nog weet ik dat soort dingen niet te vertellenquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:39 schreef Roops het volgende:
[..]
Groot licht is heel eenvoudig, linker schakelaar (richtingaanwijzers) naar je toe trekken is seinen (als je vast houdt blijft het branden, laat je los gaat het uit) en van je af duwen blijft ie branden. Meestal gaat bij gebruik van groot licht ook nog een blauw lampje brande op je dashboard.
De andere schakelaar is voor ruitenwisser/sproeier
Tot zover de cursus hoe ziet m'n auto er vanachter het stuur uit
Het was na een stoplicht, maar de werking van de cc werd ook niet begrepen, dus het zal wel een samenloop van omstandigheden zijn geweest. Het was in iedergeval wel lachen achteraf om met een spliksplinternieuwe auto op bijna 2 wielen door een 90 graden bocht te gaanquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb ook een automaat, maar die CC kan niet doortrekken, want als je de motor af zet dan wordt de snelheid niet onthouden, en zelfs al werd die onthouden, het is niet zo dat je, als je de CC voor je em uitzette op 120 had staan, en je start je auto op een parkeerplaats, dat ie door gaat naar de 120 km/u. Zo werkt het simpelweg niet
nee hoor, zodra je de rem indrukt op een automaat, of de automaat in 'N' zet, stopt ook de CCquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Kahlen het volgende:
[..]
thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.
was even bang dat die cc kon doortrekken, dat had een collega van mijn namelijk gehad in een nieuwe auto, maar die heeft een automaat en daar kan het dus wel.
Moet je eens in een Phaeton V10 TDI doen. Das pas vetquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:54 schreef Fer het volgende:
Ik heb ook een Golf Automaat gehad. Drukte bij 60km op "resume" terwijl die nog op 140 ingesteld stond. Automaat schakelde 2 trappen terug (kickdown) en ging er volgas vandoor.
quote:
Golf Diesel koppelt zwaar, weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:29 schreef LuckyLoek het volgende:
Klinkt goed! Succes de komende tijd met het echt leren autorijden
Trouwens, als je koppeling echt serieus zwaar is, laat het dan even nakijken bij de garage. Het kan ook zijn dat je koppelingspedaal gaar is.
[..]
Tja, Volkswagen hequote:Op donderdag 4 juni 2009 21:19 schreef Kahlen het volgende:
Even post uit een ander topic waar ik het had neergezet:
net een uurtje gereden met de nieuwe vw golf diesel. Ging helemaal goed! Wel wennen, dat ding trok 10 keer zo snel op als de lesauto. Vooraf even uitgebreide uitleg van de receptioniste gehad die vorige week in deze auto had gereden (wel handig om bijv. te weten dat je de tankdop open krijgt met een knopje in de linkervoordeur) en meer van dat soort weetjes.
Ging prima verder! Maar 1 keer iemand gehad die begon te toeteren, maarja, vond de situatie wel meevallen, ik kan moeilijk links of rechts om een vrachtwagen heen die midden op 2 wegdelen gaat rijden.
Verder veel landweggetjes gehad en snelweg gepakt etc. Heerlijk, zoveel fijner dan met instructeur. Wel apart om 140 te rijden en niks te horen, dat was in mijn lesauto heel heel anders (peugeot 206).
Ohja, sloeg ook 1 keer af op een rotonde, maar die koppeling drukt zichzelf echt omhoog in deze auto, die moet je tegenhouden, dat was ik even vergeten en niet gewend van mijn slomere lesauto.
Heb er nu wel veel vertrouwen in, begrijp nu alles (van het openen van de tankdop tot aan het aan/uitzetten van de achterruitenwisser en het aan/uit doen van de radio / tomtom / parrot etc.). En nergens tegenaan gereden, dat moet dus wel goedkomen.
Ik hoop het niet, er staat nog maar 6000 km op de tellerquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:29 schreef LuckyLoek het volgende:
Trouwens, als je koppeling echt serieus zwaar is, laat het dan even nakijken bij de garage. Het kan ook zijn dat je koppelingspedaal gaar is.
De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:45 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, er staat nog maar 6000 km op de teller
Maar het indrukken gaat niet zwaar, maar hij zit gewoon je voet omhoog te duwen als je hem wat laat verslappen, wel handig om snel op te trekken bij het stoplicht.
Ik kan niet inschatten of het zo te sterk is, ik neem aan dat collega's die erin rijden dit wel opmerken en het melden? De collega die de uitleg gaf vond hem wel fel, maar dat hoorde zo zei ze. Ik weet het ook niet, ken alleen de peugeot 206 van de rijschool en dat was een trage bak vergeleken bij deze.
Helaas kan ik zelf niet zo'n goede auto betalen, zal wel eerste paar jaar een 1.0 motortje worden...
Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.
Je hoort niets omdat de brandstofpomp weer eens kapot is?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.
Nee. Alles werkt naar behoren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je hoort niets omdat de brandstofpomp weer eens kapot is?
Als je het gaspedaal indrukt gaat de CC niet uit, als je het gaspedaal indrukt en daarna loslaat gaat de CC weer mooi naar de ingestelde snelheid ( handig bij inhalen)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
CC gaat uit als je de koppeling indrukt, rem aantikt, of de gaspedaal..dus tja..
dat is niet waar. CC gaat niet uit als je aan 't gaspedaal komt. Stel je hebt 'm op 120 staan. Dan geef je gas bij waardoor je 140 rijdt, maar als je je gaspedaal daarna weer los laat gaat ie weer mooi 120 rijden hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
CC gaat uit als je de koppeling indrukt, rem aantikt, of de gaspedaal..dus tja..
Hmm.. bij een Audi A4 waar ik in reed was het wel anders hoor..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
dat is niet waar. CC gaat niet uit als je aan 't gaspedaal komt. Stel je hebt 'm op 120 staan. Dan geef je gas bij waardoor je 140 rijdt, maar als je je gaspedaal daarna weer los laat gaat ie weer mooi 120 rijden hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |