quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:52 schreef Ingetje79 het volgende:Cat, wel een hele ervaring lijkt me...je kunt het allicht es proberen.
En waarom doe je niets meer met je MBO/HBO-V als ik vragen mag?
Was gisteravond nog een mooie docu op 1 over dierenartsen in opleiding die naar Egypte gingen om de da's daar te helpen met het op locatie behandelen van werkpaarden en ezels.
Tranentrekkertje wasda
Tuurlijk mag je dat vragen.
Het is een gevalletje HBO-V gedaan, niet weten waar ik zou willen werken, dus toen doorgestudeerd (Gezondheidswetenschappen) en vervolgens met dat diploma aan de slag gegaan. Tot nu toe heb ik dus vooral gewerkt met kwaliteitsbeleid en algemeen (beleids)advieswerk in de gezondheidszorg. Maar begin het werk aan het bed steeds meer te missen.
Over een paar weken loopt mijn contract af en er is nu weinig werk in de advieswereld dus ik begin steeds meer redenen te zien om weer eens aan het bed te gaan werken, daar is genoeg in te doen en ik heb dat toch altijd erg leuk gevonden. Helaas houdt dat ook een achteruitgang in salaris in, zeker de eerste jaren. En geld is niet zaligmakend, maar als je alleen bent heb je vaak weinig buffer om het op te vangen.
Maar dit lijkt me een fikse uitdaging en misschien net wat ik nodig heb om mijn wat ingeslapen, rustig-aan sudderleventje een kickstart te geven, maar ik denk dan ook meteen aan de praktische kant:
huis verhuren en andere financiėle regelzaken, kattenopvang (of meenemen als dat kan, maar ga ik ze dat aandoen als ik nog niet eens weet hoe lang ik in Groenland zou willen blijven en hoe gaat dat met Siets en haar dieet en haar medicijnen. En Groenland heeft HEEL VEEL (slede)honden

), ver weg van familie en vrienden, en als ik beslis nu te gaan zou ik daar waarschijnlijk in de winter komen zitten. 'Gelukkig' ben ik partnerloos, anders zou dat ook een grote factor in de vergelijking zijn natuurlijk.
Anywho: ik heb net een dame van de orgnaisatie aan de lijn gehad, die gaat eerst eens uitzoeken of mijn niet recente werkervaring wel voldoende is om daar aan de slag te kunnen. En ik kan over een paar weken naar een voorlichtingsbijeenkomst komen. Daar is iemand van het ziekenhuis, iemand van het buro voor toerisme en ze gaan proberen een Skype verbinding met het ziekenhuis te leggen.
Poeh, heel verhaal, maar het houdt me erg bezig vandaag.