ik vond Amber wel heel erg po de 3D echo lijkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:07 schreef Tan het volgende:
Wat ik me afvraag aan de dames die al bevallen zijn na een 3Decho - kun je later het gezichtje er weer goed in herkennen? Ik vind alle 3Dbaby's zo op elkaar lijken
Het hoort ook wel een beetje bij de termijn zodra je de 30 weken nadert of net voorbij bent komen de ongemakken van slecht slapen, benauwd, niet handig meer liggen en overeind komen. Ik herken het in iig niet van typisch kwaaltje bij vocht vasthoudenquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Huup, ik maak me toch nog steeds wel wat zorgen om je benauwdheid, weet je zeker dat het niet van het vocht komt ipv het kindje??? je kan niet meer goed plat liggen gaf je aan?
misschien toch nog eens met VK over hebben...
Inderdaad, ik herken er wel duidelijk dezelfde trekken in. Grappigquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik vond Amber wel heel erg po de 3D echo lijken
echo en eindresultaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idd BE dat bedoel ik...quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:25 schreef Brighteyes het volgende:
Het is ook niet een typisch kwaaltje van 'vocht vasthouden tijdens de zwangerschap'.
Maar een ontregelde vochthuishouding en dat dus niet goed kwijt raken kan wel degelijk ook leiden tot benauwdheid. Ook zonder dat je zwanger bent. Ik denk dat dat is waar BJ op doelt.
En het lijkt me dat zij dat, met haar beroep, ook best wel een beetje in kan schatten.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
idd BE dat bedoel ik...
het zijn, ook als je niet zwanger bent, tekenen van decompensatie cordis...(in de volksmond hartfalen)..
en vandaar dat ik me er ook wel een beetje zorgen om maak, omdat Huup echt veel vocht lijkt vast te houden...
Als gevolg van de verminderde pompfunctie van het hart krijgen veel organen, aanvankelijk met name bij verhoogde vraag, niet genoeg zuurstof en voedingsstoffen meer. Dit leidt weer tot snelle vermoeidheid en tot kortademigheid bij geringe inspanning. Het lichaam tracht door regelmechanismen de vulling van het vaatbed te verhogen, dit zorgt er weer voor dat het lichaam vocht vasthoudt. Patiënten die lijden aan hartfalen hebben dan ook vaak last van meer vocht in het longvaatbed (vaak onjuist als 'vocht achter de longen' aangeduid), in ernstige gevallen uitmondend in longoedeem waardoor de kortademigheid sterk verergert, vooral bij platliggen. De symptomen lijken vaak op die van astma (kortademigheid, vermoeidheid; acute decompensatie heet daarom ook asthma cardiale). Verder blijft er vocht achter in de laagste gedeelten van het lichaam waardoor er dikke benen en enkels (perifeer oedeem) ontstaan. Als gevolg van de symptomen van hartfalen treden er in het lichaam compensatiemechanismen in werking. Deze kunnen op korte termijn een gunstige invloed hebben op de bovenstaande symptomen, maar op de lange termijn verergeren deze compensatie mechanismen juist het hartfalen. De patiënt komt dan in een vicieuze cirkel terecht. Het hartfalen kan vooral aan de linker- of aan de rechter hartkamer te wijten zijn. Bestaat het lang dan gaan echter beide kamers meedoen...
ik weet ook dat zwangere vrouwen last hebben van dikke enkels, vermoeidheid en sneller benauwd zijn door de ruimte die het kindje inneemt,,
maar naar aanleiding van de klachten en foto's van Huup, maak ik me toch wat zorgen....
en ik hoop natuurlijk van harte dat het 'gewoon" een zwangerschapskwaal is....
quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:58 schreef huuphuup het volgende:
Bij de VK wordt niet opgenomen op het vragennummer dus ik heb de HA gebeld. Assistente zei dat het zeker niet bij reguliere zwangerschapsklachten hoort en dat ik langs moest komen. Maar ze hebben geen plek op korte termijn (idioot druk daar). Mn lief is nu aan het bellen met de HA hier om te kijken of ik daar mag langskomen, dus nog niet mn eigen huisarts. Bluh
goed dat je contact hebt opgenomen Huup...quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:58 schreef huuphuup het volgende:
Bij de VK wordt niet opgenomen op het vragennummer dus ik heb de HA gebeld. Assistente zei dat het zeker niet bij reguliere zwangerschapsklachten hoort en dat ik langs moest komen. Maar ze hebben geen plek op korte termijn (idioot druk daar). Mn lief is nu aan het bellen met de HA hier om te kijken of ik daar mag langskomen, dus nog niet mn eigen huisarts. Bluh
lief heeftt gebeld, kastje en muur enzo, noodnummer vk gebeld, vk komt nu hierheenquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Huupje, goed dat je gebeld hebt joh! Je weet ten slotte nooit en een check-up is zo gedaan.
Het hoort er allemaal wel bij, maar wat miss_sly zegt ook, wel met mate zeg maar, en zeker dat benauwde... zo heel hoog zit je kindje nog niet eens want je moet nog een week of 10...
Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Anders maar langs de SEH als er geen ha is die je kan zien vanmiddag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |