abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:07:38 #61
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69659103
BJ, wat leuk dat het vertellen zo geslaagd was!
En veel plezier bij de echo morgen!

Mefke, oh wat genant Niemand die het merkte? Ik ben zo eens in slaap gevallen bij de gynaecoloog aan het CTG

Duchess wat een prachtige foto's!!

Wat ik me afvraag aan de dames die al bevallen zijn na een 3Decho - kun je later het gezichtje er weer goed in herkennen? Ik vind alle 3Dbaby's zo op elkaar lijken
pi_69659169
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:07 schreef Tan het volgende:

Wat ik me afvraag aan de dames die al bevallen zijn na een 3Decho - kun je later het gezichtje er weer goed in herkennen? Ik vind alle 3Dbaby's zo op elkaar lijken
ik vond Amber wel heel erg po de 3D echo lijken

echo en eindresultaat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:09:32 #63
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69659173
Ik heb om 13.00u een echo voor het ruggetje van onze bib. Eerst mag ik nog effe de verse baby bekijken. B's vriendje heeft een zusje gekregen en daar gaat hij effe een uurtje spelen. Ik ben zo benieuwd!

Altijd raar trouwens, dat je iemand na een paar weekjes weer ziet en er zit geen buik meer aan
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:20:37 #64
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69659494
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:07 schreef Beessie-Jen het volgende:

@Huup, ik maak me toch nog steeds wel wat zorgen om je benauwdheid, weet je zeker dat het niet van het vocht komt ipv het kindje??? je kan niet meer goed plat liggen gaf je aan?
misschien toch nog eens met VK over hebben...

Het hoort ook wel een beetje bij de termijn zodra je de 30 weken nadert of net voorbij bent komen de ongemakken van slecht slapen, benauwd, niet handig meer liggen en overeind komen. Ik herken het in iig niet van typisch kwaaltje bij vocht vasthouden ooh ja en je kan maar op 1 zij lekker liggen (de andere kant klem je aders af naar je hart) en op de rug krijgt je het spaans benauwd (want dat drukt weer op je longen).
En wat dacht je van het weer

Huup hoe is het met je voetjes pas je nog wel in schoenen of zijn het al sloffen van de scapino?
Mama van Isa en Ties
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:25:54 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69659642
Het is ook niet een typisch kwaaltje van 'vocht vasthouden tijdens de zwangerschap'.
Maar een ontregelde vochthuishouding en dat dus niet goed kwijt raken kan wel degelijk ook leiden tot benauwdheid. Ook zonder dat je zwanger bent. Ik denk dat dat is waar BJ op doelt.
En het lijkt me dat zij dat, met haar beroep, ook best wel een beetje in kan schatten.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:38:06 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69660021
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik vond Amber wel heel erg po de 3D echo lijken

echo en eindresultaat
Inderdaad, ik herken er wel duidelijk dezelfde trekken in. Grappig

Ik heb bij Ayden wel een 3D gehad, maar doordat hij geen vruchtwater meer had lukte het niet zo goed. Dus ik heb zelf niet echt vergelijkingsmateriaal.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:39:33 #67
190853 RockabeIIa
pi_69660054
Nog even mijn gekke droom van vannacht voor de deskundigen onder ons:

Ik beviel van een 23 wk oude baby en het zag eruit als een embryo in het beginstadium maar dan een van de grootte als het nu moet zijn, zo'n 25cm en een halve kg zwaar oid.
Dus een heel grote garnaal met staartje en daar zat een kindje in... en het was niet levensvatbaar dus ik durfde niet te kijken...
pi_69660116
Ieh Rocka Da's ook niet leuk dromen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:42:36 #69
190853 RockabeIIa
pi_69660155
Jouw droom was stukken leuker, ik lees het al...
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:51:30 #70
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69660452
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:25 schreef Brighteyes het volgende:
Het is ook niet een typisch kwaaltje van 'vocht vasthouden tijdens de zwangerschap'.
Maar een ontregelde vochthuishouding en dat dus niet goed kwijt raken kan wel degelijk ook leiden tot benauwdheid. Ook zonder dat je zwanger bent. Ik denk dat dat is waar BJ op doelt.
En het lijkt me dat zij dat, met haar beroep, ook best wel een beetje in kan schatten.
idd BE dat bedoel ik...
het zijn, ook als je niet zwanger bent, tekenen van decompensatie cordis...(in de volksmond hartfalen)..
en vandaar dat ik me er ook wel een beetje zorgen om maak, omdat Huup echt veel vocht lijkt vast te houden...

Als gevolg van de verminderde pompfunctie van het hart krijgen veel organen, aanvankelijk met name bij verhoogde vraag, niet genoeg zuurstof en voedingsstoffen meer. Dit leidt weer tot snelle vermoeidheid en tot kortademigheid bij geringe inspanning. Het lichaam tracht door regelmechanismen de vulling van het vaatbed te verhogen, dit zorgt er weer voor dat het lichaam vocht vasthoudt. Patiënten die lijden aan hartfalen hebben dan ook vaak last van meer vocht in het longvaatbed (vaak onjuist als 'vocht achter de longen' aangeduid), in ernstige gevallen uitmondend in longoedeem waardoor de kortademigheid sterk verergert, vooral bij platliggen. De symptomen lijken vaak op die van astma (kortademigheid, vermoeidheid; acute decompensatie heet daarom ook asthma cardiale). Verder blijft er vocht achter in de laagste gedeelten van het lichaam waardoor er dikke benen en enkels (perifeer oedeem) ontstaan. Als gevolg van de symptomen van hartfalen treden er in het lichaam compensatiemechanismen in werking. Deze kunnen op korte termijn een gunstige invloed hebben op de bovenstaande symptomen, maar op de lange termijn verergeren deze compensatie mechanismen juist het hartfalen. De patiënt komt dan in een vicieuze cirkel terecht. Het hartfalen kan vooral aan de linker- of aan de rechter hartkamer te wijten zijn. Bestaat het lang dan gaan echter beide kamers meedoen...

ik weet ook dat zwangere vrouwen last hebben van dikke enkels, vermoeidheid en sneller benauwd zijn door de ruimte die het kindje inneemt,,
maar naar aanleiding van de klachten en foto's van Huup, maak ik me toch wat zorgen....

en ik hoop natuurlijk van harte dat het 'gewoon" een zwangerschapskwaal is....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_69660952
Onze echo kostte ¤75 en we hadden daarmee het meest uitgebreide pakket.

Mijn vriendin was net hier met haar zoon van 9 weken Aaahhhhhh zó lief

Ga even wat eten maken, dalijk even bijlezen hier
#geen
pi_69661630
BJ, ik zie het helemaal voor me hoe iedereen zich om jullie heen verdrong om te feliciteren!

En Rocka en Innepin, lekker nachtje gehad dus, in vreemd dromenland.

Ik heb geen 3d echo gedaan maar wel een 2d pretecho en het viel me op dat per stad de prijzen zo verschillend waren.
Ik woon in Amsterdam daar kostte het ind rond de 100 euro, maar ik heb de echo uiteindelijk in Zoetermeer gedaan waar mijn moeder en zusje wonen en daar was het 55 euro. echt wel een groot verschil dus...

Zo grappig, het ene moment zit ik te mopperen over mijn walvislijf en het volgende moment sta ik weer een vrolijk dansje te doen met mijn lekker wiebelende buik voor de spiegel!
Niets zo veranderlijk als een zwangere vrouw geloof ik!

Trouwens dat klinkt best als iets om op te letten Huup, wat BJ hier schrijft, vind het wel een beetje eng klinken...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69661748
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:51 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

idd BE dat bedoel ik...
het zijn, ook als je niet zwanger bent, tekenen van decompensatie cordis...(in de volksmond hartfalen)..
en vandaar dat ik me er ook wel een beetje zorgen om maak, omdat Huup echt veel vocht lijkt vast te houden...

Als gevolg van de verminderde pompfunctie van het hart krijgen veel organen, aanvankelijk met name bij verhoogde vraag, niet genoeg zuurstof en voedingsstoffen meer. Dit leidt weer tot snelle vermoeidheid en tot kortademigheid bij geringe inspanning. Het lichaam tracht door regelmechanismen de vulling van het vaatbed te verhogen, dit zorgt er weer voor dat het lichaam vocht vasthoudt. Patiënten die lijden aan hartfalen hebben dan ook vaak last van meer vocht in het longvaatbed (vaak onjuist als 'vocht achter de longen' aangeduid), in ernstige gevallen uitmondend in longoedeem waardoor de kortademigheid sterk verergert, vooral bij platliggen. De symptomen lijken vaak op die van astma (kortademigheid, vermoeidheid; acute decompensatie heet daarom ook asthma cardiale). Verder blijft er vocht achter in de laagste gedeelten van het lichaam waardoor er dikke benen en enkels (perifeer oedeem) ontstaan. Als gevolg van de symptomen van hartfalen treden er in het lichaam compensatiemechanismen in werking. Deze kunnen op korte termijn een gunstige invloed hebben op de bovenstaande symptomen, maar op de lange termijn verergeren deze compensatie mechanismen juist het hartfalen. De patiënt komt dan in een vicieuze cirkel terecht. Het hartfalen kan vooral aan de linker- of aan de rechter hartkamer te wijten zijn. Bestaat het lang dan gaan echter beide kamers meedoen...

ik weet ook dat zwangere vrouwen last hebben van dikke enkels, vermoeidheid en sneller benauwd zijn door de ruimte die het kindje inneemt,,
maar naar aanleiding van de klachten en foto's van Huup, maak ik me toch wat zorgen....

en ik hoop natuurlijk van harte dat het 'gewoon" een zwangerschapskwaal is....

dat klinkt heul niet gezellig

Lief dat je aan me denkt ben net weer wakker sorry voor de late reactie...
Bluh dat klinkt wel eng vooral omdat het herkenbaar is. Ik heb wel heel erg herhaaldelijk bij mn vk aangegeven dat ik het erg benauwd heb. Volgens mn zw.kaart al bij 17 wkn aangegeven. Toen zei ze dat het met hormonen te maken had en het feit dat je hart meer bloed moest rondpompen enzo. Ook aangegeven dat ik erg moe bleef ik zat te wachten op die energie-kick waar mensen het over hebben jammer maar hoort er ook bij volgens hen. Met dat vocht mocht ik toen wel gelijk komen en is mn bloeddruk en eiwitten gecontroleerd en dat was in orde, heb toen ook wel nog aangegeven dat ik het erg benauwd had maar volgens die vk (een andere dan de bij 17 wkn) kwam dat van de groeiende bm. Dat was bij eh.. 26 weken als ik me goed herinner. Ik merk inderdaad dat als ik op mn rug lig dat ik het flink benauwder krijg, maar niet per se zoals Duchess heeft met duizeligheid en zweten enzo erbij.

Ik moet a.s. dinsdag weer voor de reguliere controle bij haar en later op de dag voor een echo bij de gyn. Kan ik het tot dan laten wachten denk je? Ik vraag me af wat er gedaan wordt als ik zeg dat ik bang ben voor vocht achter de longen enzo hoe gaan ze daar achter komen of dat zo is?

Sorry voor de hele lap tekst
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69661908
Als ik jou was, zou ik gewoon even bellen Huup, en het gewoon vragen. En misschien vinden ze je een zeur... so what? Je gezondheid gaat voor hoor.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69662546
Huup gewoon voor de zekerheid even bellen, wat tessie ook zegt, je gezondheid gaat voor!!

Wij hebben net de geboortekaartjes besteld maandag krijgen we een proefdruk.
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:05:27 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_69662600
Huup en anders even je huisarts bellen? Je kan daar toch aangeven dat je het niet vertrouwd en dat je niet zeker weet of het wel allemaal zwangerschapsgerelateerd is? Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 13:08:17 #77
5428 crew  miss_sly
pi_69662681
Tja, huup, ik denk dat ik ook maar even zou bellen, hoor.
Bijna alle dingen die je noemt, herken ik wel, maar in zoveel mindere mate dan jij het hebt. Ik kan het bij mij met gemak toeschrijven aan de zwangerschap, omdat het ook maar bij kleine kwaaltjes en momentjes blijft. Bij jou neemt het toch wel erge vormen aan, dus het nog een keer bespreken kan denk ik echt geen kwaad!

Ow ja, wat mefke zegt, anders even langs de huisarts
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69662805
Helemaal eens met de dames hierboven Huup, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust. En ik zou gewoon vandaag even bellen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:13:13 #79
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_69663148
Guuzewuus hoe is het met je? Of was je nu op vakantie? Al zo'n tijd niks meer gehoord hier!

Vlindur,Faja en Tan, zijn jullie al uit de spannende weken? Wel bijna nu toch?

Hier alles echt prima, 16 juli de 20 weken echo, en heb me net opgegeven voor zwangerschapsgum.
Het wordt steeds een beetje echter
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:48:53 #81
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_69663862
Ja, ik mis Guuzewuus ook al een poosje!

Huup, hopelijk heb je de huisarts ofzo al gesproken en ben je wat meer gerustgesteld.

Duchess, wat lief

Troel, heb je de familie al gesproken?

Baby is gedraaid en ligt nu mijn maag te squashen, ben al sinds vannacht kotsmisselijk en voel me alsof ik veel te uitgebreid gedineerd heb, bwuhh Ook voor het eerst sinds tijden weer overgegeven op het werk, hopleijk gaat baby snel weer verliggen.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:49:38 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69663887
Huupke, je kan idd ook je huisarts even bellen en daar even mee overleggen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Leuk allemaal he Poppejans, ineens zijn er allemaal van die dingen waar je aan mee mag doen en die ook voor jou van toepassing zijn.

Guuske heeft een nieuwe baan en daardoor overdag iig behoorlijk minder tijd voor ons. Maar ik mis haar idd ook! Kom je nog eens updaten?
pi_69664034
Wow wat een mooie en ontzettend duidelijke echo-foto's Duchess!!
Succes Memmel! voor Huup en Tessie
Eeks wat een enge droom Rocka

Mijn vriend heeft gisteren voor het eerst de baby gevoeld Ik voelde hem al langer van buiten maar steeds als mijn vriend probeerde hield 'ie op.
Oh, ik ben gisteren ook weer bij de verloskundige geweest en goedgekeurd Bloeddruk 90/60 en baarmoeder 1 vinger onder mijn navel. Omdat ik heel slecht slaap raadde ze me acupunctuur aan, iemand ervaring daarmee? Op zich kan ik me wel voorstellen dat het kan werken omdat je zenuwbanen aanprikt toch.
Net was ik op de markt en een mevrouw begon tegen me te kletsen dat het zo leuk is dat ik zwanger ben Dat is de eerste onbekende die het zegt, hihi, grappig gek gevoel.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_69664159
Bij de VK wordt niet opgenomen op het vragennummer dus ik heb de HA gebeld. Assistente zei dat het zeker niet bij reguliere zwangerschapsklachten hoort en dat ik langs moest komen. Maar ze hebben geen plek op korte termijn (idioot druk daar). Mn lief is nu aan het bellen met de HA hier om te kijken of ik daar mag langskomen, dus nog niet mn eigen huisarts. Bluh
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69664292
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:58 schreef huuphuup het volgende:
Bij de VK wordt niet opgenomen op het vragennummer dus ik heb de HA gebeld. Assistente zei dat het zeker niet bij reguliere zwangerschapsklachten hoort en dat ik langs moest komen. Maar ze hebben geen plek op korte termijn (idioot druk daar). Mn lief is nu aan het bellen met de HA hier om te kijken of ik daar mag langskomen, dus nog niet mn eigen huisarts. Bluh
Hopelijk kun je snel terecht en weet je snel waar je aan toe bent, wat vervelend en eng allemaal
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_69664507
dat schiet ook niet op huupske... aan de andere kant, zo krijg je wel meteen een second opinion als het lukt bij een andere huisarts . En misschien neemt die je klachten wel veel serieuzer dan je vk, want die kon kennelijk lachen om de gezichtjes die jij in je been kon tekenen enzo?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:13:59 #87
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69664621
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:58 schreef huuphuup het volgende:
goed dat je contact hebt opgenomen Huup...
wil je vooral niet bang of gespannen maken hoor, maar maakte me gewoon zorgen om je...

hoop dat je snel terecht kan en ze je kunnen helpen....

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:26:23 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69665082
Huupje, goed dat je gebeld hebt joh! Je weet ten slotte nooit en een check-up is zo gedaan.
Het hoort er allemaal wel bij, maar wat miss_sly zegt ook, wel met mate zeg maar, en zeker dat benauwde... zo heel hoog zit je kindje nog niet eens want je moet nog een week of 10...
Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Anders maar langs de SEH als er geen ha is die je kan zien vanmiddag.
pi_69665119
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Huupje, goed dat je gebeld hebt joh! Je weet ten slotte nooit en een check-up is zo gedaan.
Het hoort er allemaal wel bij, maar wat miss_sly zegt ook, wel met mate zeg maar, en zeker dat benauwde... zo heel hoog zit je kindje nog niet eens want je moet nog een week of 10...
Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Anders maar langs de SEH als er geen ha is die je kan zien vanmiddag.
lief heeftt gebeld, kastje en muur enzo, noodnummer vk gebeld, vk komt nu hierheen
en k moet weer in een potje plassen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69665134
Goed dat je gebeld hebt Huupje!!
Hoop dat je vanmiddag lagns kan komen ergens.. gewoon op je strepen gaan staan hoor!!

beter een keertje te veel checken dan te weingi hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')