Toen ze het tegen ons zeiden over M. der oog, ze was toen net een jaar geloof ik, zijn wij ook naar de oogarts in het ziekenhuis geweest. Dan worden er eerst druppeltjes in het oog gedaan zodat de pupillen groter worden en dan kijken ze in het oog en mocht het zo zijn dat het een lui oog is ligt het er aan wat de behandelwijze is. Vaak wordt eerst getracht met een pleister op het goede het luie oog te corrigeren maar soms is het noodzaak om het oog te opereren. Mijn nichtje heeft eerst jaren met van die vreselijke pleisters rond gelopen en is uiteindelijk als nog geopereerd. Het luie oog heeft ze alleen last van als ze moe is. Mijn man heeft ook een lui oog en die speelt ook alleen op als hij moe is. Ga er niet van uit dat ze gelijk aankomen met een operatie, voor je eigen gemoedrust. Ik heb me dagen voor ik langs de oogarts moest druk zitten maken en tranen met tuiten gehuild omdat ze misschien wel onder het mes zou moeten. Uiteindelijk was er niks aan de hand, het CB meende een lui oog te zien maar ze heeft een platte neus waardoor het lijkt of de ogen naar binnen staan.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
Vanmorgen weer op het cb geweest, even uit mijn hoofd iets van 82cm en 10,6 kilo geloof ik.
Helaas niet helemaal goed gekeurd, op aangeven van mij heeft de arts nog een keertje naar zijn oogjes gekeken en nu was het toch wel erg duidelijk, zijn rechteroogje trekt naar binnen.
De arts had dit zelf een aantal maanden geleden ook gezien, maar het leek weg te trekken, maar nu was het F. en mij zelf ook opgevallen vandaar dat ik er dus even extra naar wilde laten kijken.
Volgende week mogen we ons melden in het ziekenhuis bij de orthoptist.
Heeft iemand enig idee wat we kunnen verwachten? Is dit iets waar ze dan zo'n pleister voor op het oog krijgen ofzo?
O nee hoor, die afspraak staat hoor, ik zeg er met liefde alles voor af (verjaardag van mijn schoonvader, dat overleven we wel als we dat afzeggen)quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:58 schreef Brighteyes het volgende:Troel, wat een lekker ding ben je toch! Eerst niet blij zijn omdat de afspraak nog zo lang duurt en dan kan het eerder en dan moet je zelf eens kijken of dat wel goed uit komt.
Fijn voor Ruben ddat hij snel geholpen kan worden iig.
De oudere kinderen hebben elke zoveel dagen (vraag me niet precies hoeveel, RUben doet nog niet mee) peuterdingen. Ze gaan dan met de peuters apart dingen doen. Zo hebben dus zowel de jongere kinderen als de oudere kinderen het rijk alleenquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Troel, hebben ze voor de oudere kindjes ook een eigen ruimte, waar ze rustig kunnen knutselen/spelen. Met dingen die niet geschikt zijn voor de kleinsten?
(Ik vraag het echt uit nieuwsgierigheid, ons voorkeursKDV had alleen horizontale groepen. De ouderraad houdt een verticale groep tegen)
Ik zie helemaal geen foto'squote:Op maandag 15 juni 2009 09:20 schreef DaviniaHR het volgende:
en danop foto's zie je ook echt dat eli 1,5x het formaat van pepijn is
quote:
Mokka is 4,6 en mocht je interesse hebben dan roep je maarquote:Op maandag 15 juni 2009 10:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Heerlijk om zo wakker te worden!! Chris roept tegenwoordig papa uit bed (mama gaat nog niet zo lekker). Zo schattig dat gebabbel..
Ik wou dat ik in mt 38 kon komen![]()
Piglet zegt in de PM dat haar mokka 4,6 is. Ach, doe maar gewoon niet. Eerst maar wat centjes naar een SSC, en zo heel vaak draag ik Chris ook niet. Om daar nou een stapel doeken voor te gaan kopen. Al zou deze wel mijn 1e keus zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |