abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:50:46 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70105251
Hier een avondje 'lust ik niet' en dus heeft meneer het interessante menu van 3/4 rundersuacijs, 2,5 hap witte bonen in tomatensaus, 3,5 worteltje, een schaaltje vla en een nectarine.
Ach... als er maar wat in gaat toch?
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:56:07 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70105447
das nog veel be. Hier 6 krieltjes, een hap yoghurt en 3 happen knijpfruit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70105807
Hier ook al 1 die niet wou eten, ik kreeg er 1,5 eierkoek in en dat was het..
Normaal is spinazie echt iets wat ze graag eet. Maar nu dus niet...
pi_70105963
vooral niet druk om maken, dreumessen en peuters hongeren zich echt niet uit.

dat van Sasha is nog echt veel hoor voor een dreumes van 1,5!!!

als je twijfelt of ze genoeg binnenkrijgen moet je eens de totale hoeveelheden op een dag opschrijven, dan valt het vast nog reuze mee.
pi_70106688
D'r loopt hier nu een klein smurfje door de kamer met zijn fietshelm.
'bob de bouwer, maken ja!"
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:32:20 #256
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70106776
Ik vind dat best veel eigenlijk BE .

Het valt mij de laatste tijd steeds op dat Stella niet van zich afbijt op het kdv. Andere kindjes duwen en pakken spulletjes van elkaar af en Stella laat het allemaal gebeuren. Hooguit ervaart ze groot verdriet, maar zelf terugduwen of terugpakken, ho maar . Ik heb het nagevraagd bij de juffen en het klopt, Stella is heel zachtaardig naar de andere kindjes toe. En nu was ik ineens bang dat ze straks op de basisschool ofzo misschien ook over zich heen laat lopen. Maar gelukkig zei mijn moeder dat ik dat ook nooit gedaan heb (dat duwen en afpakken dan hè ) en toch echt met bijna iedereen wel kon opschieten op de basisschool, dus er is nog hoop .

Maar het raakte me wel even echt.

En we hebben weer een oorontsteking te pakken, en dus een kuurtje .

[ Bericht 3% gewijzigd door Guuzewuus op 17-06-2009 19:47:43 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:37:41 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70106962
Nee, ik maak me ook niet druk hoor op zich, behalve dan, dat ik me dan als hij niet gaat slapen, me dán ga afvragen of hij mss honger heeft enzo.

Overigens is het zo gek, met een koekje maak je Sasha dus echt niet blij. Hij eet er halfhalf 2 happen van en dan is het klaar. Liever rozijntjes of fruit. Gek kind.
En wat lastig, want een koekje is zo lekker snel en makkelijk soms.

Wat schattig van Pepijn! Foto?
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:38:31 #258
223453 Guuzewuus
pi_70106992
Ja Pepijn, foto . Of misschien nog beter, filmpje .
pi_70107205
hahaha zal er de volgende keer aan denken
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:51:05 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70107440
Heb je mij weer met m'n gemiep. Wijt het maar aan de hormonen hoor, ik ben zo labiel als een deur lately.

Nu ligt Sasha al weer een goeie 20 minuten in zijn bedje te miepen en te piepen, af en toe een uithaal, maar dat is meer geforceerd dan dat hij echt ligt te huilen.
Ik weet dat als ik er heen ga dat het dan pas echt drama wordt, maar zo laten liggen mekkeren vind ik ergens ook weer zo zielig...
*zucht* Ging het prulleke maar gewoon lekker slapen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:54:16 #261
223453 Guuzewuus
pi_70107569
Volhouden BE
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:30:15 #262
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70109080
wij zijn net op het strand geweest. Jen mocht het water niet in en dus had ik een banaan. Maar goed, ik ging voor de hond en niet voor jen. Tico vond het wel leuk.
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:41:43 #263
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70109578
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:37 schreef Brighteyes het volgende:
Overigens is het zo gek, met een koekje maak je Sasha dus echt niet blij. Hij eet er halfhalf 2 happen van en dan is het klaar. Liever rozijntjes of fruit. Gek kind.
En wat lastig, want een koekje is zo lekker snel en makkelijk soms.
Hier vanavond én koekjes én een bak met (zure) aalbessen. Heb hem nog nooit zo snel zien eten, besje voor besje in z'n mond proppen Meteen maar foto's gemaakt anders gelooft oma het niet
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:06:23 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70110550
Wat herkenbaar, al die buien!

Wij zijn inmiddels heel goed geworden in het negeren. als meneer op zijn rug ligt, dan kijken wij strak de andere kant op, doet hij weer normaal, zeggen we iets in de trant van "fijn dat je er weer bent" en gaan over tot de orde van de dag.
als meneer op de grond gaat liggen houdt hij dat dus meestal niet langer dan 10 sec vol

al hebben we nu besloten om maar direct in te grijpen bij Nee zeggen, want hij reageert dus niet meer

1x nee zeggen, reageer je niet? dan ga je maar ff in de hoek! daag!
werkelijk geen geduld meer voor.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:08:35 #265
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70110629
@Guus, eli pakt(e) ook nooit iets af van andere kinders. begint nu te komen en hi is 21 mnd.
er is nog hoop

bij de meet pakte hij zelfs iets af van mini-taartje nou, die moet je volgens mij dus echt niet hebben, maar hij verdedigde zijn lepeltje wel echt heel goed
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:42:11 #266
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70112079
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:06 schreef DaviniaHR het volgende:
1x nee zeggen, reageer je niet? dan ga je maar ff in de hoek! daag!
werkelijk geen geduld meer voor.
Dat vind ik wel heel rigide hoor. Kom op, kind is nog niet eens twee.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:49:00 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70112386
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:42 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel rigide hoor. Kom op, kind is nog niet eens twee.
Even een paar dagen streng zijn, en dan reageert hij tenminste weer wel.
Nu is hij ons echt aan het uitproberen en dat pik ik niet.

verder is het een schatje, hoor! daar niet van.
maar dat wil ik graag zo houden
pi_70113239
Hier is het avondeten nog steeds heel wisselend. Gelukkig heeft ze besloten dat ze fruit heerlijk vindt. Die eet 's morgens rustig 2 stukken fruit en na haar koekje 's middags wil ze ook nog best wel "appies" wijzend op de fruitschaal. Of zoals vanmiddag een bakje aardbeien. Ze zit ze gewoon uit mn mond te kijken. Ach ja, dat liever dan dat ze alsmaar zeurt op koekjes.
Ze is trouwens wel van het proeven, als wij een ander koekje hebben dan wil ze ook een stukje. En vanavond wist ze het glas fanta pomelo van lief te ontfutselen en hij dacht dat ze het toch niet zou lusten. Mooi dat het bodempje wat hij nog had verdween in onze dreumes. Pas daarna gaf ze met een triomfantelijk gezicht het glas weer terug aan papa... Boefie.
Fake it till you make it...
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:33:18 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70114324
Hier is het ook 1 keer nee en anders de box in hoor. Hij weet dondersgoed dat de boeken in de kast moeten blijven staan en dat hij niet aan de telefoon mag komen etc. etc.
Bij de cd-tjes (vorige fase) was dat het enige dat echt snel hielp. Gelijk 'straffen', toen was het zo over terwijl we maanden aan de gang geweest zijn.

Nou... hij slaapt hoor!
Ik vond 40 minuten jammeren in je uppie toch wat sneu dus papa erheen... KRIJSEN! Na een kwartiertje krijsen dan toch ik er maar een keertje heen... KRIJSEN en zo over de rooie gaan dat je moet spugen. Gelukkig 1 mondje, alleen over zijn slaapzak maar toch.
Toen maar even met mama mee op het grote bed, maar na 10 minuutes rustig liggen besloot hij toch te gaan spelen en al je woordjes te oefenen. Supercute, maar niet de bedoeling. Dus om 9 uur heb ik hem in zijn eigen bedje gezet en ben er tegenover gaan zitten met mijn boek.
En na een uur spelen, brabbelen, draaien etc... jawel... toen sliep hij. En had ik een harde kont en een heel stuk van mijn boek gelezen.

Nou ja goed, liever zo dan dat ik beneden zit en hij een uur lang alleen ligt te huilen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:07:05 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70115575
be, zo doe ik het ook hoor. Als het 5-10-15 niet werkt ga ik op bed wat internetten. Dan ben ik toch bij dr, maar ze blijft wel in bed.
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:17:11 #271
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70120175
Wat eten betreft mogen ik en mijn vriendin misschien van een klein gelukje spreken.
Ze eet geweldig goed zoals bijvoorbeeld gisteravond, andijvie met gehaktbal en spekjes, vol bordje op wat kleine restjes na helemaal op plus een ijsje.

Ze eet vaak zelfs nog meer dan haar nichtje van 9 op dat moment.

Gister ook weer een leuke avond wat betreft het slapen...

Ze gaat rond 7 uur naar bed en rond 8 half 9 slaapt ze dan. Alleen we zijn met zindelijk maken bezig en dan roept ze rond 8 uur dat ze op t potje moet om "poepie en plassie doen". Alleen wij namen haar dan mee naar beneden(slaapt op de zolder) naar de badkamer. Alleen ze snapt nu dat als ze stuk of 4 keer roept ze elke keer mee mocht.
Tot gisteravond, bij de vijfde keer zei ik tegen m'n vriendin dat ik t potje wel mee nam naar boven omdat ze er een spelletje van maakt.
Dus ik kom boven en het eerste wat ze zegt: " Neeee! Potje beneden in douche, niet boven!" Mevrouw was dus boos!
Mooi wel dat ze gelijk ging slapen daarna...
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:10:16 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70120973
aeque, niet om het een of het ander, maar jouw kindje is al 2 geweest. de ouders van kindjes van 2 tot 4 jr posten vnl in het peutertopic.

1,5 uur doen over het nachtritueel!
ik vind een half uur al lang!

man, man, vanochtend weer hoor!

eli stat bij het traphekje te kletsen.
ik: eli, ga je op je stoel zitten, dan krijg je eten.
eli: "ja!" en gaat wat staan dansen.
ik: eli, als je niet op je stoel zit krijg je geen eten. wil je eten?
eli: "ja!" en gaat er ook nog een potje bij zingen.
dus ik ga verder met zijn boterham in stukjes snijden en mn eigen ontbijtje te maken, en vertel hem nog een paar keer rustig dat als hij wat wil eten, dat hij dan op zijn stoel moet zitten.
nadat de ontbijtjes klaargemaakt waren, zet ik e.e.a. op tafel en ga zelf eten.

toen pas kwam meneer en at een halve boterham, waarna hij wilde "ela!" (spelen, dus).
nou, top! speel ze!

ja, hoor! als hij oud en wijs genoeg is om te bedenken dat een simpele "nee" geen consequenties heeft (omdat hij altijd deed wat we vroegen), nou dan gaan we maar zoren voor consequenties, nietwaar?

BE, wel naar dat sasha zo moeiloijk in slaap komt!
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:29:28 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70121423
Ik hoop nog steeds op een fase hoor. Ik bedoel... vanaf de 3e week tot aan deze week is hij altijd zonder commentaar gaan slapen dus ik mag eig. nog niet klagen hoor.

Wel is dat hij gisteren en vandaag ineens weer Brinta wilde. Lekker op bed met z'n drietjes uit een fles. Zo gezellig!

En het eten is ook echt van deze week hoor, normaal gaat het prima.

Het hoort er dus allemaal bij, alleen deze hormonendoos kan het gewoon even niet zo heel goed hebben.
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:25:14 #274
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70122746
Linde is gisteren gewoon vrolijk van de opvang thuisgekomen, ze heeft lekker lasagna en stokbrood gegeten en is zonder mopperen naar bed gegaan. En we zijn gewoon vanmorgen pas om 8 uur wakker geworden

Davinia hier doen we het ook zo hoor. Alleen moet Linde wel blijven zitten tot we allemaal klaar zijn met eten. En vaak heeft ze dan zo'n genoeg van het wachten dat ze uiteindelijk zelf haar dwarsigheid opzij zet en alsnog gaat eten

Wat hier wel soms lastig is is dat ze zo aan het spelen en kletsen is, dat ze gerust 3 kwartier over een boterham doet. Dus wij gaan nu gewoon rustig aan ontbijten en als we klaar zijn haal ik alles weg. In het begin was het huilen, maar nu snapt ze wel dat ze eerst moet eten in plaats van eerst alles op tafel uitgebreid te benoemen, stukjes brood heen en weer schuiven tussen tafel en bord etc.
pi_70123848
Hier is het echt een boel geknoei met het eten.. zelluf doen he.
Gister voelde ik me echt een oen.. ik had geen beker/fles voor haar mee genomen.
Dusk haar drinken in een gewoon glas gedaan en dat ging prima
(zolang ik zelf het glas maar vast hield )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')