abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69751354
Heb je een luikje in de kattenbak? Er zijn katten die hier problemen mee hebben. Komt hij buiten? kan hij andere katten zien? Dit kan ook tot stress lijden. Wij hebben ooit een plassende poes gehad deze kreeg druppels (homeopathisch) van de DA. Op een gegeven moment was het ineens over.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:33:04 #52
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69751816
Aandacht zou wel eens de sleutel kunnen zijn...

Nog niet aan gedacht! Fijn dat het op dit moment goed gaat!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69755674
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Heb je een luikje in de kattenbak? Er zijn katten die hier problemen mee hebben. Komt hij buiten? kan hij andere katten zien? Dit kan ook tot stress lijden. Wij hebben ooit een plassende poes gehad deze kreeg druppels (homeopathisch) van de DA. Op een gegeven moment was het ineens over.
Nee had een overdekte bak zeg maar . Maar ik heb de kap eraf gehaald. Ook op advies.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_69756242
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:33 schreef ElisaB het volgende:
Aandacht zou wel eens de sleutel kunnen zijn...

Nog niet aan gedacht! Fijn dat het op dit moment goed gaat!
Nou aandacht krijgen ze uiteraard wel maar ik moet bekennen dat ik ze hun gang laat gaan. Plus dat de kater aandacht zeker een jaar niet wilde hebben. (mocht niet eens in de buurt komen).
Ik heb hem expres met rust gelaten !! Dat moest ook .. Joh hij heeft maanden onder de bank geleefd en toen ie uiteindelijk tevoorschijn kwam mocht ik amper naar hem kijken of het was blazen.
Denk dat ie geschopt is want mijn bergschoenen waren een no go !! en ga zo maar door. Dus aandacht geven was moeilijk omdat dat juist iets was wat ik niet kon doen ! Lekker laten wennen, en ja dat heeft erg lang geduurd met die kater. En nu ben ik zelfs zover dat ik hem mag borstellen en spelen doet ie ook ..
Op schoot zitten of optillen dat wil ie niet.. Prima dat hoeft ook niet.
Maar een goed huis heeft ie zeker !! en ik open niet voor niks een topic hierover. Heb ook zeker een boel tips en truc's gelezen waar ik wat aan heb.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 juni 2009 @ 23:19:22 #55
163650 Greys
pi_69757435
Had je wel of niet al een Feliway stekker geprobeerd? Zo ja dan heb ik er overheen gelezen
Daar schijnen ze een algeheel gelukkig gevoel van te krijgen Want hij kan dus idd ook plassen uit protest, dat hij vindt dat hij te weinig aandacht krijgt. En misschien heeft hij inderdaad toch blaasgruis, want verder schijn je dan weinig aan een kat te merken.
Ik kan me wel voorstellen dat je er helemaal horendol van wordt hoor! Maar fijn dat je toch nog zoveel moeite wilt doen om het goed te laten komen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_69758315
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:19 schreef Greys het volgende:
Had je wel of niet al een Feliway stekker geprobeerd? Zo ja dan heb ik er overheen gelezen
Daar schijnen ze een algeheel gelukkig gevoel van te krijgen Want hij kan dus idd ook plassen uit protest, dat hij vindt dat hij te weinig aandacht krijgt. En misschien heeft hij inderdaad toch blaasgruis, want verder schijn je dan weinig aan een kat te merken.
Ik kan me wel voorstellen dat je er helemaal horendol van wordt hoor! Maar fijn dat je toch nog zoveel moeite wilt doen om het goed te laten komen
Ja die heb ik !!!! Maar aangeschaft toen ze in huis kwamen en ligt voor dood in de kast. Ik haal morgen een nieuwe vulling.. Was dat ding compleet vergeten
pi_69765290
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:09 schreef Soury het volgende:
[quote]Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Hoi Muis,

Uiteindelijke conclusie van mijzelf was dat hij het wél op de bak deed als hij genoeg aandacht kreeg,

Die indruk krijg ik ook wel Fann En jou input is zeker belangrijk !!! Dat ik dit topic opende was ik echt zat van alles echt waar !! In staat om hem in te laden in de auto en terug naar de eigenaar (dat is het asiel )
Maar diep in mijn hart wil ik dat natuurlijk niet.
Maar dat gepis word ik zelf pissed van. Lijkt me duidelijk !!

Het gaat nu al twee dagen goed.. Fingers crossed !!! Morgen ga ik de bak weer verplaatsen en zet er een tweede met ander grit erbij (tip van hier)..
Heb vandaag een borsteltje gekocht en heb hem ff flinks onthaard. Was een blaas en grom sessie naar dat ding maar uiteindelijk zat meneer heerlijk spinnenend het te ondergaan. Pff kan er een tui van breien.
Ja aandacht dus is ook belangrijk, maar vergeet niet dat ik die tijger nog niet zo lang geleden niet eens mocht aaien. Maar dat hij zich laat borstellen, is cool !!

.
Snap ik Muis ik heb ook lopen vloeken af en toe hoor

en dat je hem eerst amper mocht aanhalen is natuurlijk een probleem extra, maar dat probleem is zo
te lezen al aardig opgelost.

Kattekruid in de kattebak heb je vast ook al geprobeerd?
Zo niet, zou je ook nog kunnen proberen, bij die kat van mij hielp het geen zak, maar je weet nooit...

† In Memoriam † zaterdag 6 juni 2009 @ 12:07:58 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_69765540
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:14 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik doe min of meer het zelfde.. Lok hem in de gang. Alle deuren dicht. Mand staat rechtop in de wc ..(hoog dus)
Muis doet handschoenen aan en leren jas En dan prop ik hem in de mand.
En de dierenarts zoekt het maar lekker zelf uit
Het kan veel makkelijker, Kat in gang lokken handdoek er over heen gooien, pakken en in het mandje doen. Scheelt ook meteene en dikke bult stress. Doordat je hem strak in de handdoek optilt kunnen de pootjes en dus nageltjes geen kant op.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:12:55 #59
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_69765630
Vervelend probleem...

Hier ook een plaskater...in ons vorige huis hebben we de gangvloer zelfs moeten vervangen
Ik heb zelf het idee dat toch een beetje een hormonen-stressoorzaak heeft.
We gebruiken nu sinds vorig jaar 2 maal daags 4 Bach-rescue druppels; theelepeltje blikvoer, 4 druppies erin...ff roeren en vreten maar.
En * klopt af* sindsdien gaat het goed.
De laatste weken ging het weer een paar keer mis en daarom krijgt meneer nu tijdelijk 3 maal daags druppies en nu ist weer goed.

Ik zou het zeker een keer proberen voor je kat. Kost iets van 10 euro bij de drogist en je kunt er een maand of 2 mee doen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_69773004
Soooo ...

1. Kattenbak andere plek gegeven.
2. Nog een extra bak ernaast gezet, 1 met wit grid en de ander met een anders soort (fijner grijzer spul)
3. Bakken beetje ingespoten met catnip
4. Nieuwe vulling feliway gekocht hangt in de zelfde ruimte al waar de bakken staan(plus wat nieuwe balletjes (speeltjes)

En as we speak zit ie nu te graven in de bak

5. Een boek voor mezelf gekocht waarmee ik NU met een glas witte wijn het balkon op ga

Ik zie weer nieuwe tips Maar ik ga het eerst maar weer afwachten...
Thanks
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 juni 2009 @ 17:32:43 #61
163650 Greys
pi_69773552
Ik duim voor je!
En als dit niet helpt is dat spul waar Ingetje het over heeft idd soms ook toverspul!
Heb er echt mega goede verhalen over gehoord!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_69773771
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:13 schreef Soury het volgende:

5. Een boek voor mezelf gekocht waarmee ik NU met een glas witte wijn het balkon op ga

Dat lijkt me welverdiend na alle ondernomen actie. Ik hoop dat het goed blijft gaan en je kat de bak helemaal herontdekt heeft
Je weet toch zichzellef.
pi_69775876
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:12 schreef Ingetje79 het volgende:
Vervelend probleem...

Hier ook een plaskater...in ons vorige huis hebben we de gangvloer zelfs moeten vervangen
Ik heb zelf het idee dat toch een beetje een hormonen-stressoorzaak heeft.
We gebruiken nu sinds vorig jaar 2 maal daags 4 Bach-rescue druppels; theelepeltje blikvoer, 4 druppies erin...ff roeren en vreten maar.
En * klopt af* sindsdien gaat het goed.
De laatste weken ging het weer een paar keer mis en daarom krijgt meneer nu tijdelijk 3 maal daags druppies en nu ist weer goed.

Ik zou het zeker een keer proberen voor je kat. Kost iets van 10 euro bij de drogist en je kunt er een maand of 2 mee doen
Die neem ik zeker ook mee Staat op de boodschappenlijst

Dit is de man btw. Bounty mijn tropische verrasing. En serious Cat
Ook namens hem

[ Bericht 3% gewijzigd door Soury op 06-06-2009 20:39:37 ]
pi_69783767
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:07 schreef moussy het volgende:

[..]

Het kan veel makkelijker, Kat in gang lokken handdoek er over heen gooien, pakken en in het mandje doen. Scheelt ook meteene en dikke bult stress. Doordat je hem strak in de handdoek optilt kunnen de pootjes en dus nageltjes geen kant op.
Been there, done that: 1-0 voor de kat.
Een éénlingweg voert door mijn land
  zondag 7 juni 2009 @ 03:00:16 #65
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69786386
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:00 schreef Soury het volgende:

[..]

Die neem ik zeker ook mee Staat op de boodschappenlijst

Dit is de man btw. Bounty mijn tropische verrasing. En serious Cat
Ook namens hem
[ afbeelding ]
Die ogen van hem, heeft hij hersenletsel?
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_69787237
quote:
Op zondag 7 juni 2009 03:00 schreef Prospera het volgende:

[..]

hij is gewoon een beetje stoned

die vindt je nooit meer terug Muis als het sneeuwt !
pi_69787240
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:40 schreef Brittie het volgende:

[..]

Dat lijkt me welverdiend na alle ondernomen actie. Ik hoop dat het goed blijft gaan en je kat de bak helemaal herontdekt heeft
dus dat

Ik ben benieuwd welke truc of tip gaat helpen !
  zondag 7 juni 2009 @ 06:42:09 #68
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69787241
Dit topic and en dan mensen die 45 Euri's betalen voor een 6 maanden oud katertje en dan na de volgende 6 maanden zeggen ... "hij verliest toch teveel haren " en dan een beetje janken en dat beest naar het asiel brengen.. zucht

sorry moest het even kwijt een +2 voor TS wilde ik eigenlijk zeggen.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_69793817
quote:
Op zondag 7 juni 2009 03:00 schreef Prospera het volgende:

[..]

Zou best kunnen, ik heb het vermoeden dat ie nogal eens geschopt is in zijn leven, maar hij kijkt altijd
zo lodderig..Zoiets
pi_69793943
quote:
Op zondag 7 juni 2009 06:42 schreef Cappy het volgende:
Dit topic and en dan mensen die 45 Euri's betalen voor een 6 maanden oud katertje en dan na de volgende 6 maanden zeggen ... "hij verliest toch teveel haren " en dan een beetje janken en dat beest naar het asiel brengen.. zucht

sorry moest het even kwijt een +2 voor TS wilde ik eigenlijk zeggen.
Soms denk je dat je echt alles geprobeerd heb, dit topic bewijst het tegendeel. Ik heb hier meer aan dan de adviesen van het asiel zelf.

p.s. alle twee de bakken zijn gebruikt !! Wat ik al helemaal geweldig vind, dit had ik al es geprobeerd maar ze gebruikten er maar een.. Denk dat dus de "anders soort grid" tip al een succes is

[ Bericht 16% gewijzigd door Soury op 07-06-2009 15:12:29 ]
  zondag 7 juni 2009 @ 16:58:53 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69798880
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat maakt het extra zuur (en de rest hoef ik niet in te vullen). Wat sneu...

Niet vergeten te denken aan dierenthuis.nl (kan het asiel hem aanbieden).
Die kans is heel klein dat hij daar komt.

Dan moet het beest al een poosje in het asiel weer zitten en zonder intresse het asiel nooitmeer verlaten
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69800723
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die kans is heel klein dat hij daar komt.

Dan moet het beest al een poosje in het asiel weer zitten en zonder intresse het asiel nooitmeer verlaten
Dat gaat wat mij betreft niet gebeuren !! Hoop dat jullie snappen dat ik de laatste paar maanden echt maar ook echt soms desperate was Als ik hem terug breng naar het asiel dan krijgt ie nog es een geestelijke opdonder !!! ) Dat gedrag is juist waar ik blij mee ben, bedoel het vertrouwen wat hij in mij heeft ontwikkeld en die van mijn vriend (daar is ie haast nog gekker op )
Toen ik dit topic opende was ik redelijk zelf ook aan het einde van mijn latijn ! Soms kan je dingen beter hebben dan andere tijden.
Ik ben nu zeer positief wat Bounty betreft (al is het kort dag) Maar ervoor vechten doe ik zeker.
  zondag 7 juni 2009 @ 18:13:54 #73
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69801037
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:01 schreef Soury het volgende:

Ik ben nu zeer positief wat Bounty betreft (al is het kort dag) Maar ervoor vechten doe ik zeker.
I lav joe
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69801875
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

I lav joe
En ik ben blij dat ik dit topic heb geopend
Zelfs Pm's met tips daar reageer ik niet op in dit topic.. Maar Thanks
pi_69802975
Oh dat kattengrid is deze

Best tof spul !! Zelfs de urine vormt zich als een klontje dus dat kan je er makkelijk uitscheppen. En het ruikt lekker
Nadeel !! Tis zwaar !! een zak zand zeg maar Maar ach het ruik naar babypoeder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')