abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69629012
Hallo lieve dierenminnende Fok!kers

Onlangs (lees: 2 maanden geleden) hebben mijn vrienden en ik onze intrek genomen in onze eerste woning samen. Heerlijk, en zoals (bijna) ieder samenwonend stel kunnen we nu eindelijk die dingen doen zoals we die zelf zouden willen. Onderdeel hiervan is het in huis nemen van een asielkat. We hebben beide meerdere redenen hiervoor en zijn er 100% zeker van dat we het willen (en ons ook bewust van ALLE verantwoordelijkheden / evt. nadelen van het in huis nemen van een kat (of dier uberhaupt)). Mijn vriendin krijgt deze week nog de uitslag van haar allergietest, aangezien ze last heeft van hooikoorts kun je ook sneller allergisch zijn voor dieren.

Maar, we lopen tegen één ding aan... Er is nagenoeg geen asiel te vinden "in de buurt". We hadden verwacht dat, aangezien Nijmegen toch echt een redelijk grote stad is, dat er hier wel een zou zitten.
We willen een kat uit het asiel omdat deze ofwel aan hun lot zijn overgelaten, danwel dat er niet meer voor ze gezorgd kon worden. Ook is het fijn dat je dan een goede medische achtergrond hebt (toch?) zodat je weet wat er wel/niet extra nodig is.

Zou iemand hier weten wat er qua mogelijkheden zijn in omgeving Nijmegen? En eventueel extra tips mbt "je eerste kat" ?

Alvast bedankt!
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_69629101
Ondanks dat ik een gruwelijke hekel aan katten heb waardeer ik het wel dat je er iig een uit het asiel wilt halen.... Zodat er iig niet meer van die beesten bij komen. Ik woon in nijmegen maar ik ken verder geen asiel in de buurt (nooit in verdiept of zo) dus kan je helaas niet verder helpen... succes
I'm not the man you think I am!
pi_69629143
ik zou er niet een uit het asiel nemen, gewoon een leuke kitten op marktplaats opzoeken. Veel leuker zo'n jong katje.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69629147
Dierentehuis de Mère ligt in de buurt van Nijmegen.
You dream it, I live it.
pi_69629210
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Kahlen het volgende:
ik zou er niet een uit het asiel nemen, gewoon een leuke kitten op marktplaats opzoeken. Veel leuker zo'n jong katje.
In een asiel zitten meestal ook kittens.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_69629294
www.dierenasiels.com - sowieso wel een handige site - zegt:
Andere asiels in de provincie Gelderland vindt u in
Acquoi (vogels), Apeldoorn, Bruchem, Doetinchem, Ede, Ermelo (tamme konijnen),
Harderwijk, Harfsen (katten), Huissen (katten), Klarenbeek, Tiel, Velp, Voorthuizen,
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen

Top dat je een asielkat neemt trouwens!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:34:00 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629313
Andere asiels in de provincie Gelderland vind u in
Harderwijk, Harfsen (katten), Huissen (katten), Klarenbeek, Tiel, Velp, Voorthuizen,
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen.

Even verder zoeken op www.dierenasiels.com
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:34:25 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629329
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:33 schreef innepin het volgende:
www.dierenasiels.com - sowieso wel een handige site - zegt:
Andere asiels in de provincie Gelderland vindt u in
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen

Top dat je een asielkat neemt trouwens!
Ha!
pi_69629363
Is dat zo heel bijzonder dan een asielkat?
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan

Alvast bedankt voor de tips/reacties, erg nuttig
Mr. Prolapse 2009
pi_69629387
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ha!

ik heb de spelfout nog even weggehaald, vond het zo stom staan
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:38:07 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_69629435
Volgens dierenasiel.nl zit de dichtsbijzijnde in Zevenaar.
Ik heb mijn beide katten via Stichting Braaf, een herplaatsings-club waarbij de dieren bij de oorspronkelijke eigenaars blijven totdat een nieuwe baas is gevonden, maar ik weet niet of die nog functioneert, de website was al niet veel, en nu bestaat www.stichtingbraaf.nl helemaal niet meer, volgens SIDN is de domein-naam weer beschikbaar.
Op http://kat.sitepark.nl/ staan onder het kopje "Plaatsing en Herplaatsing" een hoop organisaties die nieuwe baasjes zoeken voor katten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_69629474
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan

Veel mensen gaan voor de kleine kittens ipv de poesjes in 't asiel, die net zo goed een huisje verdienen. Dus als iemand - zeker bij een eerste poes - een asielkat wil adopteren, vind ik dat tof

Bij het asiel weten ze vaak wel welke katten echt naar buiten moeten kunnen en welke evt als binnenkat gehouden kunnen worden. Hoewel ik er bij moet zeggen dat ik drie tuttebollen uit het asiel heb die per se alleen maar op de kattenbak plassen en poepen, ondanks dat ze vaak buiten zijn en ik zou het zelf een beetje zielig vinden om een kat alleen om die reden binnen te houden, maar ja
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:41:41 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629527
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

Nou, dat is al één ding: je wilt een binnenkat. Meestal zijn ze in het asiel wel goed op de hoogte, dus een kat die graag naar buiten gaat, zullen ze je niet snel adviseren.

Wil je eventueel een tweede kat erbij? Dan is het wel goed om er nu een te kiezen die goed met andere katten overweg kan.

Verder is het wel plezierig als de kat in het asiel al lekker door je geaaid wil worden. Vraag ook naar medische achtergrond. Er zitten bijv. ook katten die blaasgruis hebben. Dan zit je meestal levenslang vast aan duurder dieetvoer. En daar moet je dan wel bewust voor kiezen.

Wij waren afgelopen zaterdag nog in een asiel, voor een kat voor mijn moeder. Zelf hebben we ook een asielpoes.
pi_69629817
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:41 schreef Lienekien het volgende:
Verder is het wel plezierig als de kat in het asiel al lekker door je geaaid wil worden.
Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor ons Juist het knuffelbaar maken van zo'n poes geeft wel heel veel voldoening hoor
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:57:30 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629969
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:51 schreef innepin het volgende:

[..]

Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor ons Juist het knuffelbaar maken van zo'n poes geeft wel heel veel voldoening hoor
Ben ik ook helemaal voor. Maar als TS een beginneling is met katten zou ik toch voor een iets gemakkelijker dier kiezen.
pi_69630576
Bij Arnhem is ook een opvang voor moederloze kittens
Kijk eens hier: http://www.wijzeweeskitten.nl/
of informeer bij stichting Kattenzorg. Zij kunnen je ook vast meer informatie geven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:25:23 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69630630
Venray is ook nog te doen vanaf Nijmegen: http://www.smakterheide.nl/

Lieve mensen daar
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69631407
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:30 schreef Addict89 het volgende:

[..]

In een asiel zitten meestal ook kittens.
Dat dus, en die moeten gesteriliseerd worden, zodat er een beetje een rem kan komen op josti's die poezen nemen die vervolgens weer volgebatst worden door katers van andere josti's waardoor er een kattenoverschot komt. Het is al triest genoeg dat de asiels zo vreselijk vol zitten...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_69631491
http://www.ikzoekbaas.nl/ is trouwens ook nieuw, daar hangen nu overal campagneposters van in abri's enzo. Misschien vind je daar wel een poes
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:19:16 #20
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_69631938
ga eens in Balgoij kijken (weet niet of ik het zo goed spel...) daar zitten katten genoeg. hebben wij flip ook gehaald een aantal jaren geleden
Ex nihilo nihil fit
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:21:22 #21
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_69631988
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Meddo het volgende:
Dierentehuis de Mère ligt in de buurt van Nijmegen.
idd, die bedoelde ik ook met mijn post.
tvp
Ex nihilo nihil fit
pi_69636931
Bedankt voor de vele en snelle reacties. Zoals gezegd, eerst even afwachten wat de uitslag is van haar allergietest (keeping my fingers crossed ) en dan gaan we eens aan de slag met wat tips van hier.
Zodra één en ander gerealiseerd is komen hier uiteraard foto's!
Mr. Prolapse 2009
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 16:22:17 #23
18653 crew  D.
pi_69637011
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:25 schreef Klonk het volgende:
Venray is ook nog te doen vanaf Nijmegen: http://www.smakterheide.nl/

Lieve mensen daar
Daar heeft mijn moeder ook een kat vandaan
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 16:34:46 #24
18653 crew  D.
pi_69637323
Misschien wil je wel een Fok! kitten

Kittens: Pim, Boris, Noes & Evie
pi_69682141
http://www.redcat.nu/adoptie.htm

Is in Eindhoven, maar daar heb ik erg goede ervaringen mee Zwerfkittens & volwassen katten worden hier in gastgezinnen opgevangen.
♥ scars make us who we are ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')