In een asiel zitten meestal ook kittens.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Kahlen het volgende:
ik zou er niet een uit het asiel nemen, gewoon een leuke kitten op marktplaats opzoeken. Veel leuker zo'n jong katje.
Ha!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:33 schreef innepin het volgende:
www.dierenasiels.com - sowieso wel een handige site - zegt:
Andere asiels in de provincie Gelderland vindt u in
Acquoi (vogels), Apeldoorn, Bruchem, Doetinchem, Ede, Ermelo (tamme konijnen),
Harderwijk, Harfsen (katten), Huissen (katten), Klarenbeek, Tiel, Velp, Voorthuizen,
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen
Top dat je een asielkat neemt trouwens!
Veel mensen gaan voor de kleine kittens ipv de poesjes in 't asiel, die net zo goed een huisje verdienen. Dus als iemand - zeker bij een eerste poes - een asielkat wil adopteren, vind ik dat tofquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Is dat zo heel bijzonder dan een asielkat?
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan
Alvast bedankt voor de tips/reacties, erg nuttig
Nou, dat is al één ding: je wilt een binnenkat. Meestal zijn ze in het asiel wel goed op de hoogte, dus een kat die graag naar buiten gaat, zullen ze je niet snel adviseren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Is dat zo heel bijzonder dan een asielkat?
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan
Alvast bedankt voor de tips/reacties, erg nuttig
Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor onsquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:41 schreef Lienekien het volgende:
Verder is het wel plezierig als de kat in het asiel al lekker door je geaaid wil worden.
Ben ik ook helemaal voor. Maar als TS een beginneling is met katten zou ik toch voor een iets gemakkelijker dier kiezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:51 schreef innepin het volgende:
[..]
Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor onsJuist het knuffelbaar maken van zo'n poes geeft wel heel veel voldoening hoor
Dat dus, en die moeten gesteriliseerd worden, zodat er een beetje een rem kan komen op josti's die poezen nemen die vervolgens weer volgebatst worden door katers van andere josti's waardoor er een kattenoverschot komt. Het is al triest genoeg dat de asiels zo vreselijk vol zitten...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:30 schreef Addict89 het volgende:
[..]
In een asiel zitten meestal ook kittens.
idd, die bedoelde ik ook met mijn post.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Meddo het volgende:
Dierentehuis de Mère ligt in de buurt van Nijmegen.
Daar heeft mijn moeder ook een kat vandaanquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:25 schreef Klonk het volgende:
Venray is ook nog te doen vanaf Nijmegen: http://www.smakterheide.nl/
Lieve mensen daar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |