quote:'Ajax heeft Braafheid bijna binnen'
Geschreven op dinsdag, 2 juni om 08:00
Ajax lijkt de strijd om de handtekening van Edson Braafheid te gaan winnen. De linksback van FC Twente, die ook in de belangstelling van PSV staat en zijn contract in Enschede kan verlengen, moet Thomas Vermaelen opvolgen. De Belg staat in de belangstelling van Arsenal en AD/Sportwereld weet dat de interesse concreet is geworden.
Als antwoord op de toenemende belangstelling van de Engelse topclub maakt Ajax volgens het dagblad serieus werk van de komst van Braafheid. De Amsterdammer is een goedkope optie, omdat in het contract van de back een gelimiteerde transfersom van twee miljoen euro zou staan. Voorzitter Joop Munsterman heeft een dergelijke optie in het papiertje van Braafheid echter altijd ontkend.
De preses hoopte Braafheid tot een nieuwe verbintenis te kunnen verleiden, maar het heeft er alle schijn van dat de international voor Ajax zal gaan kiezen. De belangstelling van de Amsterdammers is niet nieuw. Twee jaar geleden had de ploeg uit de hoofdstad de linksback ook al op het oog, maar tot een transfer kwam het destijds niet. Braafheid heeft zijn derde seizoen in Enschede achter de rug.
In Amsterdam moet hij Vermaelen doen vergeten. De aanvoerder van Ajax komt steeds dichterbij een transfer naar Arsenal nu de Engelse club serieus werk maakt van de komst van de Belg. De vraagprijs van Ajax vormt momenteel echter nog een struikelblok. De hoofdstedelingen hebben voor de international een bedrag tussen de twaalf en vijftien miljoen euro in het hoofd, maar Arsenal zit een stuk lager.
quote:Edson Braafheid kiest voor Ajax
02 juni 2009
ENSCHEDE - FC Twente moet op zoek naar een nieuwe linksback, nu Edson Braafheid zo goed als zeker naar Ajax vertrekt. De international is met de club uit Amsterdam akkoord over een vierjarig contract. Braafheid, die in Enschede nog een contract had tot 2010, gaat voor een afkoopsom van circa twee miljoen euro van de hand. Eerder dit jaar lijfde Ajax al een andere verdediger van FC Twente, Robbie Wielaert, in.
twentesport.com
Het gaat wederom om Jopie, waar BS het ook over heeft.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:23 schreef Prosac het volgende:
Twente heeft in het verleden natuurlijk (net als Groningen) ook met dergelijk lage clausules moeten werken om bepaalde spelers vast te kunnen leggen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het gaat wederom om Jopie, waar BS het ook over heeft.
dat ging over Elia's contract toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
In TC/Tubantia ontkent Twente-voorzitter Joop Munsterman echter dat er sprake is van een dergelijke clausule in de verbintenis van Braafheid.
Hij kan er ook niets over zeggen. Bovendien, wat is het nut van ontkennen? Die spelers hebben een makelaar, die weten precies hoe een contract in elkaar zit. Ontkennen in de krant heeft dan ook totaal geen zin.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Sorry, dit volg ik niet helemaal.![]()
Munsterman zou natuurlijk ook gek zijn om in de krant te gaan roepen dat Braafheid een clausule heeft.
http://www.tctubantia.nl/(...)afheid-HSV--Elia.ecequote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:44 schreef 9christensen het volgende:
[..]
dat ging over Elia's contract toch?
Waarom, for the fúcking love of god, ga je van Twente naar Ajax?! Ja, je krijgt meer salaris en bladiebladieblah, maar met Twente speel je in de voorronde van de CL en heb je uitzicht op een transfer naar een grote buitenlandse club. In Amsterdam kom je in een bak met stront terecht waar iedereen behalve een dove Uruguayaan in verzuipt.quote:
Mensen die denken dat Ajax koopt om de "concurrenten" te verzwakkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:57 schreef MarkoA. het volgende:
Jongens rustig aan. Tuurlijk is het kut dat ie weg gaat en zeker voor zo'n prijs (als dat al waar is..??) Maar, ze krijgen ons niet kapot, ze kunnen kopen wat ze willen, maar er komen gewoon goede spelers voor terug.
Engelaar naar Schalke is volgens mij de grootste transfer naar een buitenlandse club die door Twente is gemaakt. Arnautovic naar Chelsea - als het doorgaat, is dus een uitzondering.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:49 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Waarom, for the fúcking love of god, ga je van Twente naar Ajax?! Ja, je krijgt meer salaris en bladiebladieblah, maar met Twente speel je in de voorronde van de CL en heb je uitzicht op een transfer naar een grote buitenlandse club. In Amsterdam kom je in een bak met stront terecht waar iedereen behalve een dove Uruguayaan in verzuipt.
Veel plezier Braafheid, doe de groeten aan Wielaert!
Dat is een andere soort belangstelling, eerder de subtop. Bij Ajax heb je natuurlijk veel eerder interesse van de 'grotere' topclubs.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:19 schreef Rikketik het volgende:
Dat geloof ik wel, maar in hoeverre heeft Braafheid dat nodig? Hij is international, Twente speelt volgend seizoen ook Europees voetbal... het lijkt me dat hij ook bij Twente niet over buitenlandse belangstelling te klagen had.
Grapje zeker?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is een andere soort belangstelling, eerder de subtop. Bij Ajax heb je natuurlijk veel eerder interesse van de 'grotere' topclubs.
Toch nog niet zeker dus.quote:Braafheid kiest tussen Ajax en PSV
Uitgegeven: 2 juni 2009 14:19
Laatst gewijzigd: 2 juni 2009 14:22
NOORDWIJK - Edson Braafheid beslist de komende weken of hij zijn loopbaan bij Ajax of PSV wil vervolgen. De 26-jarige linksback van FC Twente staat in de belangstelling van beide clubs. De verdediger dient zijn volgend seizoen aflopende contract uit in Enschede als hij geen goed gevoel bij Ajax of PSV krijgt.
''Ajax en PSV zijn heel concreet'', zei Braafheid dinsdag toen hij zich in Noordwijk meldde voor het trainingskamp van het Nederlands elftal voor de komende WK-kwalificatiewedstrijden tegen IJsland (6 juni) en Noorwegen (10 juni).
''Er is ook belangstelling vanuit Engeland maar dat is allemaal nog een beetje vaag. Ik ga eerst mijn best doen voor het Nederlands elftal en ga dan eens kijken hoe mijn gevoel bij Ajax of PSV is."
Familie
"Ik betrek ook mijn familie bij deze keuze. Ik ben natuurlijk een jongen uit Amsterdam, maar ik kan nu nog niet zeggen dat ik voor Ajax kies.''
Braafheid werkte vorig seizoen bij FC Twente samen met Fred Rutten, de nieuwe trainer van PSV. De linksback wilde niet bevestigen dat hij door een clausule in zijn contract voor 2 miljoen euro bij FC Twente mag vertrekken.
Gevoel
''Ik ga niet vertellen wat er allemaal in mijn contract staat. Ik moet een goed gevoel bij Ajax of PSV hebben. Anders sta ik nog een jaar bij FC Twente onder contract.''
Ik kom uit Amsterdamquote:
Jup, Joop doet niet aan clausules, anders waren we nu Wielaert enzo ook allemaal wel kwijt denk ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Klopt, want volgens Joop heeft hij geen clausule
quote:
Hehe jewelquote:
Link?quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:25 schreef Blawh het volgende:
Twente bezig met Dos Santos (Malaga) volgens RTV Oost/ VI.
Ik lees het nu op voetbalprimeur.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:49 schreef Blawh het volgende:
[..]
Papieren VI.
Uitzending gemist van RTV Oost -> Radio -> Binnenkant paal
Omdat Ajax natuurlijk Ajax is en geen club uit de provincie maar een van de grootste clubs ter wereld.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:49 schreef Rikketik het volgende:
Waarom, for the fúcking love of god, ga je van Twente naar Ajax?! Ja, je krijgt meer salaris en bladiebladieblah, maar met Twente speel je in de voorronde van de CL en heb je uitzicht op een transfer naar een grote buitenlandse club. In Amsterdam kom je in een bak met stront terecht waar iedereen behalve een dove Uruguayaan in verzuipt.
Veel plezier Braafheid, doe de groeten aan Wielaert!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |