abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2009 @ 23:01:11 #1
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_69619706

Clubgegevens
Naam: FC Twente '65
Opgericht: 1 juli 1965 (fusie tussen SC Enschede en Enschedese Boys)
Clubkleuren: Rood
Stadion: De Grolsch Veste
Capaciteit: 24.000
Begroting: 29,5 miljoen

Trainer/coach
Steve McClaren

Assistent
Erik ten Hag

Voorzitter
Joop Munsterman

Tenues seizoen '08/'09

Vorig Deel
http://forum.fok.nl/topic/

Links
http://www.fctwente.net/
http://www.vakp.nl
http://www.fctwente.nl
http://www.thuisbijfctwente.nl
http://www.twentefans.nl
http://www.fctwente.tv

Rood hart

Openingspost
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_69619772
Twente
Цой жив
pi_69620482
Bij het lezen van de TT dacht ik even WTF... maar natuurlijk, het kan alleen van Halst zijn
pi_69621106
De andere JVH hoeft van mij ook niet zo nodig om eerlijk te zijn...
I was an atheist until I realized I was God
pi_69624838
Goeie TT Volgens t.net wil Chelsie 15M betalen voor Arnautovic... zou een aardige klapper zijn, voor speler zowel als voor club.
Jesus saves but death prevails.
pi_69625580
quote:
'Ajax heeft Braafheid bijna binnen'
Geschreven op dinsdag, 2 juni om 08:00

Ajax lijkt de strijd om de handtekening van Edson Braafheid te gaan winnen. De linksback van FC Twente, die ook in de belangstelling van PSV staat en zijn contract in Enschede kan verlengen, moet Thomas Vermaelen opvolgen. De Belg staat in de belangstelling van Arsenal en AD/Sportwereld weet dat de interesse concreet is geworden.

Als antwoord op de toenemende belangstelling van de Engelse topclub maakt Ajax volgens het dagblad serieus werk van de komst van Braafheid. De Amsterdammer is een goedkope optie, omdat in het contract van de back een gelimiteerde transfersom van twee miljoen euro zou staan. Voorzitter Joop Munsterman heeft een dergelijke optie in het papiertje van Braafheid echter altijd ontkend.

De preses hoopte Braafheid tot een nieuwe verbintenis te kunnen verleiden, maar het heeft er alle schijn van dat de international voor Ajax zal gaan kiezen. De belangstelling van de Amsterdammers is niet nieuw. Twee jaar geleden had de ploeg uit de hoofdstad de linksback ook al op het oog, maar tot een transfer kwam het destijds niet. Braafheid heeft zijn derde seizoen in Enschede achter de rug.

In Amsterdam moet hij Vermaelen doen vergeten. De aanvoerder van Ajax komt steeds dichterbij een transfer naar Arsenal nu de Engelse club serieus werk maakt van de komst van de Belg. De vraagprijs van Ajax vormt momenteel echter nog een struikelblok. De hoofdstedelingen hebben voor de international een bedrag tussen de twaalf en vijftien miljoen euro in het hoofd, maar Arsenal zit een stuk lager.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:21:58 #7
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_69626253
helaas hij is weg
quote:
Edson Braafheid kiest voor Ajax

02 juni 2009
ENSCHEDE - FC Twente moet op zoek naar een nieuwe linksback, nu Edson Braafheid zo goed als zeker naar Ajax vertrekt. De international is met de club uit Amsterdam akkoord over een vierjarig contract. Braafheid, die in Enschede nog een contract had tot 2010, gaat voor een afkoopsom van circa twee miljoen euro van de hand. Eerder dit jaar lijfde Ajax al een andere verdediger van FC Twente, Robbie Wielaert, in.

twentesport.com
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_69626938
Weer eentje die volop helemaal niets in Amsterdam zong weg, nota bene naar Ajax. En wederom een clausule.
pi_69627410
jammer
Ik weet het ook niet
  dinsdag 2 juni 2009 @ 10:23:50 #10
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69627613
Twente heeft in het verleden natuurlijk (net als Groningen) ook met dergelijk lage clausules moeten werken om bepaalde spelers vast te kunnen leggen.
2 miljoen voor Braafheid.. een koopje. Pijnlijk voor Twente, hoewel de miljoenen voor met name Arnautovic een hoop zullen vergoeden.
pi_69627687
Braafheid kwam toen toch relatief goedkoop van Utrecht af?

En Munsterman . Nee, er is geen clausule hoor. .
pi_69627756
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:23 schreef Prosac het volgende:
Twente heeft in het verleden natuurlijk (net als Groningen) ook met dergelijk lage clausules moeten werken om bepaalde spelers vast te kunnen leggen.
Het gaat wederom om Jopie, waar BS het ook over heeft.

In TC/Tubantia ontkent Twente-voorzitter Joop Munsterman echter dat er sprake is van een dergelijke clausule in de verbintenis van Braafheid.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 10:42:48 #13
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69628071
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:29 schreef Blawh het volgende:

[..]

Het gaat wederom om Jopie, waar BS het ook over heeft.

Sorry, dit volg ik niet helemaal.

Munsterman zou natuurlijk ook gek zijn om in de krant te gaan roepen dat Braafheid een clausule heeft. Nijland ontkende ook constant dat er spelers zijn met clausules, uitgezonderd 1, maar die was zo hoog dat toch geen club die ging betalen.
Vervolgens meldt Lovre een aantal weken geleden dat hij een clausule van 1 miljoen euro heeft.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 10:44:27 #14
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_69628125
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:29 schreef Blawh het volgende:

[..]

In TC/Tubantia ontkent Twente-voorzitter Joop Munsterman echter dat er sprake is van een dergelijke clausule in de verbintenis van Braafheid.
dat ging over Elia's contract toch?
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_69628162
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:42 schreef Prosac het volgende:

[..]

Sorry, dit volg ik niet helemaal.

Munsterman zou natuurlijk ook gek zijn om in de krant te gaan roepen dat Braafheid een clausule heeft.
Hij kan er ook niets over zeggen. Bovendien, wat is het nut van ontkennen? Die spelers hebben een makelaar, die weten precies hoe een contract in elkaar zit. Ontkennen in de krant heeft dan ook totaal geen zin.
pi_69628181
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:44 schreef 9christensen het volgende:

[..]

dat ging over Elia's contract toch?
http://www.tctubantia.nl/(...)afheid-HSV--Elia.ece
pi_69628213
Je hoeft het ook niet uit jezelf te gaan roepen dat die en die speler voor zoveel te koop is, maar als het eenmaal in het openbaar uitkomt, dan komt het nogal suf over om dan keihard te ontkennen en dat het absoluut niet waar is.

De eerste keer is dat misschien nog onwennig en onervaren, maar volgens mij wordt Braafheid nu de 4 of 5e speler na Wielaert, Engelaar, Kennedy en Wilkshire, en dan waarschijnlijk ook nog een clausule met Elia. Keer op keer zei Munsterman, nee, dit is echt de laatste speler met een clausule.

Dus dan wordt het een beetje lastig om Munsterman nog serieus te nemen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 10:49:04 #18
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69628247
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:21 schreef 9christensen het volgende:
helaas hij is weg
[..]

Waarom, for the fúcking love of god, ga je van Twente naar Ajax?! Ja, je krijgt meer salaris en bladiebladieblah, maar met Twente speel je in de voorronde van de CL en heb je uitzicht op een transfer naar een grote buitenlandse club. In Amsterdam kom je in een bak met stront terecht waar iedereen behalve een dove Uruguayaan in verzuipt.

Veel plezier Braafheid, doe de groeten aan Wielaert!
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_69628580
Snap die overgangen naar Ajax op dit moment ook niet echt meer.
Ik weet het ook niet
pi_69628647
Geld, grotere club en op (middellange) termijn meer kans op een titel en Champions League voetbal.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:06:39 #21
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69628693
Ik wel. Zolang je bij Ajax jezelf lekker binnen kunt voetballen, ga je. Dan hang je bij je presentatie gewoon het standaard verhaaltje op met

"mooie en grote club"
"hier toch meer kans op prijzen"
"ambitie spreekt mij aan"
"toch hoger niveau"

dinsdag 2 juni 2009 @ 11:57:48 #22
254875 MarkoA.
A L P E N B O M B E R !
pi_69629980
Jongens rustig aan. Tuurlijk is het kut dat ie weg gaat en zeker voor zo'n prijs (als dat al waar is..??) Maar, ze krijgen ons niet kapot, ze kunnen kopen wat ze willen, maar er komen gewoon goede spelers voor terug.
pi_69631077
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:57 schreef MarkoA. het volgende:
Jongens rustig aan. Tuurlijk is het kut dat ie weg gaat en zeker voor zo'n prijs (als dat al waar is..??) Maar, ze krijgen ons niet kapot, ze kunnen kopen wat ze willen, maar er komen gewoon goede spelers voor terug.
Mensen die denken dat Ajax koopt om de "concurrenten" te verzwakken . Zoals je zelf al zegt er komen goede spelers voor terug, het gebeurt in elk voetballand.
pi_69631204
In ieder geval een fantastisch seizoen gehad, met als hoogtepunt voor mij persoonlijk toch wel Schalke thuis

Prachtig was dat
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:52:19 #25
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_69631245
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:49 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Waarom, for the fúcking love of god, ga je van Twente naar Ajax?! Ja, je krijgt meer salaris en bladiebladieblah, maar met Twente speel je in de voorronde van de CL en heb je uitzicht op een transfer naar een grote buitenlandse club. In Amsterdam kom je in een bak met stront terecht waar iedereen behalve een dove Uruguayaan in verzuipt.

Engelaar naar Schalke is volgens mij de grootste transfer naar een buitenlandse club die door Twente is gemaakt. Arnautovic naar Chelsea - als het doorgaat, is dus een uitzondering.

Daarentegen vertrekken Ajacieden aan de lopende band naar Europese toppers en subtoppers, waaronder Braafheids voorganger Vermaelen (Arsenal).

Kortom, hoe de prestaties in Amsterdam ook zijn, het blijft een grotere springplank naar het buitenland dan Twente.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:19:54 #26
171357 Rikketik
pi_69631952
Dat geloof ik wel, maar in hoeverre heeft Braafheid dat nodig? Hij is international, Twente speelt volgend seizoen ook Europees voetbal... het lijkt me dat hij ook bij Twente niet over buitenlandse belangstelling te klagen had.
pi_69631986
Ik had ook gewacht eigenlijk hoor... Kijk, er is natuurlijk altijd een kans dat je een been breekt, maar een aflopend contract in 2010, Europees voetbal met Twente en wellicht een WK opkomst; hij had bakken met geld kunnen krijg in de zomer.

In dat opzicht kiest hij dan misschien wel meer op gevoel dan op geld.
pi_69632019
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:19 schreef Rikketik het volgende:
Dat geloof ik wel, maar in hoeverre heeft Braafheid dat nodig? Hij is international, Twente speelt volgend seizoen ook Europees voetbal... het lijkt me dat hij ook bij Twente niet over buitenlandse belangstelling te klagen had.
Dat is een andere soort belangstelling, eerder de subtop. Bij Ajax heb je natuurlijk veel eerder interesse van de 'grotere' topclubs.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:25:00 #29
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69632096
Een beetje buitenlandse club scout echt niet alleen bij Ajax, Feyenoord of PSV natuurlijk. Als je de verhalen mag geloven zitten grote clubs nu ook "gewoon" te scouten bij Groningen, Heerenveen en Twente.
Grote talenten vallen sowieso wel op natuurlijk. Ik denk echter dat de naam Ajax ook in het buitenland nog genoeg associaties met zich mee brengt.. "Als je het daar goed doet, dan lukt het bij een buitenlandse topper ook wel"

In dat licht is de mogelijke verplichte exodus van alle ex-ajacieden bij Real ook niet echt positief.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:27:05 #30
171357 Rikketik
pi_69632160
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is een andere soort belangstelling, eerder de subtop. Bij Ajax heb je natuurlijk veel eerder interesse van de 'grotere' topclubs.
Grapje zeker?
pi_69639714
Is het al zeker dat die weg is? Of bestaat er nog een kleine kans dat die iedereen zit de dissen en binnenkort gewoon netjes, zoals het hoort bijtekent onder toeziend oog van Steve en Joop?
pi_69639797
quote:
Braafheid kiest tussen Ajax en PSV
Uitgegeven: 2 juni 2009 14:19
Laatst gewijzigd: 2 juni 2009 14:22

NOORDWIJK - Edson Braafheid beslist de komende weken of hij zijn loopbaan bij Ajax of PSV wil vervolgen. De 26-jarige linksback van FC Twente staat in de belangstelling van beide clubs. De verdediger dient zijn volgend seizoen aflopende contract uit in Enschede als hij geen goed gevoel bij Ajax of PSV krijgt.

''Ajax en PSV zijn heel concreet'', zei Braafheid dinsdag toen hij zich in Noordwijk meldde voor het trainingskamp van het Nederlands elftal voor de komende WK-kwalificatiewedstrijden tegen IJsland (6 juni) en Noorwegen (10 juni).

''Er is ook belangstelling vanuit Engeland maar dat is allemaal nog een beetje vaag. Ik ga eerst mijn best doen voor het Nederlands elftal en ga dan eens kijken hoe mijn gevoel bij Ajax of PSV is."

Familie

"Ik betrek ook mijn familie bij deze keuze. Ik ben natuurlijk een jongen uit Amsterdam, maar ik kan nu nog niet zeggen dat ik voor Ajax kies.''

Braafheid werkte vorig seizoen bij FC Twente samen met Fred Rutten, de nieuwe trainer van PSV. De linksback wilde niet bevestigen dat hij door een clausule in zijn contract voor 2 miljoen euro bij FC Twente mag vertrekken.

Gevoel

''Ik ga niet vertellen wat er allemaal in mijn contract staat. Ik moet een goed gevoel bij Ajax of PSV hebben. Anders sta ik nog een jaar bij FC Twente onder contract.''
Toch nog niet zeker dus.
pi_69643302
en eens te meer wachten we gewoon netjes op de berichtgeving op fctwente.nl

tvp
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:46:08 #34
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69643588
Precies, ik heb helemaal niet de illusie dat braafheid gaat blijven. Maar we wachten gewoon tot het op .nl staat
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:55:29 #35
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_69643862
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:56 schreef Neleos het volgende:

[..]

Toch nog niet zeker dus.
Ik kom uit Amsterdam
Mijn familie komt uit Amsterdam
In Amsterdam kan ik 3 ton meer verdienen dan in Eindhoven
In Amsterdam kom ik op de vacante linksachterplaats

Maar ik twijfel nog hoor...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:54:47 #36
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_69646403
Ach, Braafheid blijft
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_69646854
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:54 schreef Robinhoo het volgende:
Ach, Braafheid blijft
Klopt, want volgens Joop heeft hij geen clausule
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:04:35 #38
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_69646916
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

Klopt, want volgens Joop heeft hij geen clausule
Jup, Joop doet niet aan clausules, anders waren we nu Wielaert enzo ook allemaal wel kwijt denk ik.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:31:20 #39
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69648111
Wielaert wie is dat
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_69648359
Nicky Kuiper wordt de opvolger van Edson Braafheid, teminste volgens arnhemse geruchten.
Overigens veel succes in de voorrondes van de CL
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:38:21 #41
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_69648424
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:31 schreef Dos37 het volgende:
Wielaert wie is dat
pi_69649575
Wie moet dat voorstellen die hij in z'n armen sluit? de Heilige San Marco van Damsco?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:08:57 #43
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_69649668
I've got no fucking idea.
pi_69650041
Je snapt 'm toch wel of niet?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:21:13 #45
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_69650121
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:19 schreef Mark-Hgl het volgende:
Je snapt 'm toch wel of niet?
Hehe jewel
Nee het is Martin Jolletje
pi_69673389
Twente bezig met Dos Santos (Malaga) volgens RTV Oost/ VI.
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:45:31 #47
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_69674004
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:25 schreef Blawh het volgende:
Twente bezig met Dos Santos (Malaga) volgens RTV Oost/ VI.
Link?
pi_69674107
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:45 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Link?
Papieren VI.
Uitzending gemist van RTV Oost -> Radio -> Binnenkant paal
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:04:28 #49
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_69674531
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:49 schreef Blawh het volgende:

[..]

Papieren VI.
Uitzending gemist van RTV Oost -> Radio -> Binnenkant paal
Ik lees het nu op voetbalprimeur.

Naja ik ken die gast niet
pi_69677290
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:49 schreef Rikketik het volgende:

Omdat Ajax natuurlijk Ajax is en geen club uit de provincie maar een van de grootste clubs ter wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')