Iemand zag de Unemployment Rate (May) in de US al stiekum in die uitkomt over een paar uur en dacht, " alle donders nog aan toe! verkopen verkopen verkopen! "quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vanwaar in ene de enorme daling in de S&P-futs?
gewoon, hierquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Volgens de site waar ik altijd naar de futs kijk zijn ze gelijk gebleven![]()
Op welke site kijk jij?
don't tease me...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iemand zag de Unemployment Rate (May) in de US al stiekum in die uitkomt over een paar uur en dacht, " alle donders nog aan toe! verkopen verkopen verkopen! "
Om even te 'kleine' optie te laten van strategic delays. Persoonlijk denk ik dat het niet werkt, en je kunt er zelf qua formulering/code ook niet aan knutselen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daarmee kun je enigzins simuleren wat er gebeurt als je wat later instapt (denk ik, ik ken die optie niet). Bottom line is wat ik al schreef: je moet met verstand en kennis van de markt backtesten, niet blind een testje draaien. Als je 'edge' verdwijnt als je één bar later instapt dan is de strategie twijfelachtig.
[..]
Vreemd eigenlijk, voor zo'n toch wel gevestigde naam als Metatock.
[..]
Ja systeempjes bouwen is leuk. Alleen jammer dat het zo weinig oplevert
50 euro winst, en dat met 2000 stuks. Het is weer een drama beurs dag op deze manierquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sprinters vasthouden deed ik altijd wel vrij veel, wie weet dat ik het ook nog doe voor over het weekend, maar dan heb je het toch over een honderd tal. De richtingloosheid van de beurs op dit moment treft genoeg blaam.
Overigens is het inschieten met die grote getallen wel vaak bloedlink, maar als je een half uur geleden 2000 stuks SL262 had gekocht, zat je nu op 40 euro winstgrmbl enzo
Er zit geen tempo in...daarom heb ik maar een C JUN 270 gekocht, dan zie ik m'n tijdswaarde iig niet meteen verdampen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
50 euro winst, en dat met 2000 stuks. Het is weer een drama beurs dag op deze manier
Dat was toch een slecht teken? Kan maar niet in mn kop krijgen waar dat ook al weer voor is...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:39 schreef SpiceWorm het volgende:
Baltic dry +30% in 10 dagen gezien?
Staat ondertussen op 4000, daar heeft hij afgelopen 10 jaar, in totaal 3 jaar boven gestaan.
http://www.euroinvestor.n(...).aspx?StockId=495422
Waarom is de Baltic Dry Index zo interessant voor velen? Het is een index gericht op de prijs die wordt betaald voor het vervoer van goederen over verscheidene routes met die bulk carriers. Ja, dit kun je relateren, in een ver stadium aan de groei van een economie omdat het relatief gezien neutraal is. Maar kan iemand maar dan ook bewijzen dat gemiddelde economische groei een gelijke relatie heeft met de BDI ? Of beter nog, dat de BDI een voorspellende waarde geeft dat de economische groei weer aanstaande is?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:39 schreef SpiceWorm het volgende:
Staat ondertussen op 4000, daar heeft hij afgelopen 10 jaar, in totaal 3 jaar boven gestaan.
En dan is ook nog maar de vraag of die groei niet enkel cijfermatig is vanwege inflatie, dat vind ik altijd het lastige met indexen die ook van prijzen afhankelijk zijn, nuttiger is het denk ik om het goederenvolume te bekijken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar kan iemand maar dan ook bewijzen dat gemiddelde economische groei een gelijke relatie heeft met de BDI ? Of beter nog, dat de BDI een voorspellende waarde geeft dat de economische groei weer aanstaande is?
2 redenen:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:39 schreef SpiceWorm het volgende:
Op BNR was laatst het bericht dat er een behoorlijk grote vloot aan vrachtschepen gesloopt is/zal worden. Dat zal de prijs ook wel opdrijven, denk ikquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:18 schreef SpiceWorm het volgende:
Je gaat pas goederen vervoeren op het moment dat je wat verkocht hebt. Is er veel vraag naar vervoer -> hogere baltic dry. Beter dan consumentenvertrouwen / inkoopindex etc.
vwmb zegt het niet zoveel op dag/week niveau, en op de lange termijn geen goede absolute index, want de aanbod kant varieert traag maar met grote stappen. Maar YTD 500% zegt echt wel iets over de hoeveelheid spullen die vervoerd worden.
Idd inflatie is er niet uitgehaald, maar +30% in 10 dagen haal daar een mega inflatie correctie van 1% af, en hij staat nog steeds op +29%.
Ik zat in hetzelfde dubio, want zou van 2 - 3 weg zijn, precies als de cijfers komen. Ga dan geen risico nemen, dus ik heb alles verkocht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik zit in dubio. Ik moet over 10 minuten weg en ik zit nog met mijn 262 long!
2. Tekort aan schepen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:12 schreef pberends het volgende:
2 redenen:
1) China & kunstmatige vraag naar grondstoffen
2) tekort aan schepen waardoor de tarieven kunstmatig hoog zijn
BDI zegt weinig over de wereldeconomie atm.
http://www.fxstreet.com/fundamental/economic-calendar/ ?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:24 schreef One_conundrum het volgende:
heeft iemand een lijst van welke cijfers komen? Kon er op Binck niets over vinden...
http://money.ninemsn.com.au/article.aspx?id=821103quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:21 schreef SpiceWorm het volgende:
[..]
2. Tekort aan schepen?
Er liggen nog gewoon schepen aan de ketting. Genoeg contracten die niet dekkend zijn voor de rentelasten.
quote:But delays in delivering large numbers of dry bulk ships ordered for this year has helped tighten the market. Barclays Capital said this trend could reverse and drag freight rates lower later this year and in 2010.
1230 GMT is toch NLtijd 1330?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
http://www.fxstreet.com/fundamental/economic-calendar/ ?
nope, 14:30quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
1230 GMT is toch NLtijd 1330?
en waar staat Cons. voor?
Consensus, oftewel de verwachtte waarde van deze cijfers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
1230 GMT is toch NLtijd 1330?
en waar staat Cons. voor?
Persoonlijk vind ik forexfactory een wat helderder website...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Consensus, oftewel de verwachtte waarde van deze cijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |