abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69749527
Dollar alweer op 1,39
pi_69753478
quote:
VS consumentenkrediet met $15,7 mrd gedaald in apr 21:00:00
VS consumentenkrediet mrt gewijzigd naar $16,6 mrd negatief 21:00:00
VS consumentenkrediet mrt was $11,1 mrd negatief 21:00:00
Deleveraging baby, oh yeah.
pi_69753813
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:15 schreef pberends het volgende:

[..]

USD index omhoog correctie omkomst...
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_69753998
quote:
Krimp
De ECB hield haar belangrijkste rentetarief vandaag op 1%. Trichet stelt dat de economie van de Eurozone dit jaar zal krimpen, met 4,1 tot 5,1%. Trichet weet nog niet of de economie in 2010 weer zal groeien. Misschien is sprake van een groei, van maximaal 0,4%, maar de economie kan ook krimpen met 1%.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)1_en_0,4_procent.xml

Ah, met 0,4% groei zullen de bedrijfsresultaten FORS herstellen in 2010!
pi_69754210
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:51 schreef SeLang het volgende:
Veel schepen worden omgebouwd naar tankers om al die olie in op te slaan die iedereen koopt maar niemand nodig heeft . Ik kan me dus wel iets voorstellen bij dat tekort aan schepen. Ik weet niet in hoeverre andere grondstoffen momenteel ook op zee worden opgeslagen als speculatie zoals met olie nu het geval is maar het zou goed kunnen. Dat zou die Baltic Dry stijging kunnen verklaren.

Ik weet uit betrouwbare bron( mijn broer bouwt ze op) dat veel super tankers momenteel worden omgebouwd naar FPSO's ( zeg maar drijvende rafinaderijen) dit kan het ook wel eens veroorzaken.
pi_69754232
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Sorry dat ik het vraag, heb namelijk een beta-achtergrond met natuurkunde en scheikunde (en helaas zonder economie). Maar wat betekenen die cijfers en wat en hoe concludeer je?
pi_69754341
we gaan weer een slot klim maken in nyc .
pi_69754881
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:40 schreef edwinh het volgende:
we gaan weer een slot klim maken in nyc .
Idd, puuuuuush
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:56:56 #284
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_69754906
Mooi he, voorspelbaarheid op de beurs .
Vandaag na de cijfers weer het moment op geld te verdienen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:19:27 #285
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69755637
Belegt er hier iemand eigenlijk in Binary options?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69756531
quote:
Pbberends, een beetje off-topic, maar ik heb beetje gezocht op ETFS natural gas. Er zijn meer mensen die er zoals jij over denken dat dat winsten gaat opleveren.
Heb echter nog een vraag; als er nu een dip komt, waardoor olie ook lager word, wat gaat dat doen met die tracker?
pi_69756795
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:48 schreef hrrick het volgende:

[..]

Pbberends, een beetje off-topic, maar ik heb beetje gezocht op ETFS natural gas. Er zijn meer mensen die er zoals jij over denken dat dat winsten gaat opleveren.
Heb echter nog een vraag; als er nu een dip komt, waardoor olie ook lager word, wat gaat dat doen met die tracker?
Ik denk dat gas gebodemd heeft op de afgelopen maanden, en er zal een hoop dipbuying komen. Als olie daalt zal de gasprijs ook onder druk blijven staan, maar ik denk dat dit slechts korte termijn is. De komende maanden is het mooi om natural gas op te pikken, zomers is het vaak erg zwak.

De gas/olie-ratio is echt extreem hoog op het moment. Het is de meest ondergewaardeerde commodity op dit moment.
pi_69763724
Is China plots gestopt met het importeren van ijzer... Baltic Dry kakt even 7% in .
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:02:30 #290
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_69764097
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:37 schreef edwinh het volgende:

[..]

Ik weet uit betrouwbare bron( mijn broer bouwt ze op) dat veel super tankers momenteel worden omgebouwd naar FPSO's ( zeg maar drijvende rafinaderijen) dit kan het ook wel eens veroorzaken.
quote:
Eén van de grootste fabrikanten en lease-maatschappijen van FPSO's is SBM Offshore.
Ah. Bedoel je te zeggen dat we dat moeten kopen? Ik heb nog een potje speculatie ongebruikt staan.
pi_69764868
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:37 schreef edwinh het volgende:

[..]

Zijn dit niet typische dingen die van te voren al ingecalculeerd zijn ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:56:04 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69765326
quote:
The Obama administration is set to announce next week that a larger-than-expected number of big financial firms can repay their bailout funds ... The size of the repayments may double the initial estimate of $25 billion by the Treasury Department, the sources said. That would mean that many, perhaps nearly all, of the nine firms that regulators found to have sufficient reserves in a recent "stress test" would be allowed to return federal aid.
Dit soort berichten zijn wel interessant. Natuurlijk willen banken TARP geld terugbetalen want met TARP zijn management bonussen beperkt . Maar kijkend naar de harde economische cijfers op dit moment liggen we op koers om nog slechter te worden dan het 'adverse scenario' in de stresstests. Je zou dus verwachten dat banken over een aantal maanden opnieuw een bailout moeten hebben. Wat voor voorwaarden gaan ze dan krijgen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69765469
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit soort berichten zijn wel interessant. Natuurlijk willen banken TARP geld terugbetalen want met TARP zijn management bonussen beperkt . Maar kijkend naar de harde economische cijfers op dit moment liggen we op koers om nog slechter te worden dan het 'adverse scenario' in de stresstests. Je zou dus verwachten dat banken over een aantal maanden opnieuw een bailout moeten hebben. Wat voor voorwaarden gaan ze dan krijgen?
Tja, het is erg voorbarig om dat geld al te willen terugbetalen. De enige manier hoe ze dan kunnen overleven is als ze flink deleveragen, wat slecht voor de economie is.

Ik vrees toch dat er een aantal banken in de VS gewoon genationaliseerd moeten worden in 2010.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:09:10 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69765562
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, het is erg voorbarig om dat geld al te willen terugbetalen. De enige manier hoe ze dan kunnen overleven is als ze flink deleveragen, wat slecht voor de economie is.

Ik vrees toch dat er een aantal banken in de VS gewoon genationaliseerd moeten worden in 2010.
Op zich heb ik er natuurlijk niets tegen dat TARP geld (=belastingcenten) zo snel mogelijk wordt vervangen door suckerkapitaal van nieuwe aandelenemissies tijdens de huidige bubble.
Mijn reisverslagen
pi_69771065
quote:
Dat soort blogs neem je toch niet serieus of wel?
pi_69771328
.

[ Bericht 60% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 06-06-2009 16:07:31 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 18:55:44 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69775758
quote:
Rusland voorziet trage groei in 2010

6 juni 2009, 14:40 | ANP
SINT-PETERSBURG (AFN) - De Russische economie groeit volgend jaar met een percentage van tussen de 0 en 1,3. Dat zei viceminister Andrei Klepach van Economische Ontwikkeling zaterdag tijdens een bijeenkomst in het Russische Sint-Petersburg.

De Russische economie, vooral afhankelijk van de export van olie en grondstoffen, is zwaar getroffen door de wereldwijde financiėle crisis. Klepach waarschuwt daarom voor te veel optimisme. ,,We kunnen niet verwachten dat de economie de komende tien jaar 4 tot 5 procent per jaar groeit. We hebben te maken met stagnatie of trage groei.''
De Russische beurs is de laatste 3 maanden 130% gestegen
Mijn reisverslagen
pi_69779549
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

De Russische beurs is de laatste 3 maanden 130% gestegen
Iemand zo'n fonds hier? WTF!

x
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties