abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69604082
Gister was ik een stukje fietsen. Ik fiets door een straat met een smalle stoep en er liep een groepje jochies op straat van een jaar of 8/9. Ze lopen dus over de autoweg, wat op zich niet raar is omdat de stoep op dat stuk heel smal is en de weg binnen een woonwijk valt. Omdat ik er niet langs kan, ring ik met mijn bel. Eén jongen gaat opzij en ik fiets langs het groepje. Op het moment dat ik langs fiets, beginnen die jongens schopbewegingen te maken en te schelden.

Nuja, ik maak veel rare dingen mee in deze wijk, dus ik kan wel tegen een stootje. Maar wat als ze mijn fiets wel hadden geraakt? Of me van mijn fiets hadden getrokken (niet dat dat er in zat op dat moment, maar stél)?

Hoe ver mag je dan gaan? Ik denk dat ik van kwaadheid zo'n jochie een keiharde klap verkoop, maar ik weet niet hoe 'slim' dat is, maatschappelijk gezien? Hoe ver mag je gaan tegen asociale jochies van een jaar of 8 die dit soort dingen heel de dag flikken?
  maandag 1 juni 2009 @ 15:36:13 #2
136780 Nosh
hurpdurp
pi_69604149
- doe normaal of reageer gewoon niet

[ Bericht 100% gewijzigd door RockabeIIa op 01-06-2009 15:53:43 ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:36:20 #3
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_69604155
Ik zou zeggen een flinke tik met de vlakke hand tegen de wang.
Richt je geen echte schade mee aan, maar komt wel lekker aan + lekkere schrikreactie.
Heul erg anti-heul!
  maandag 1 juni 2009 @ 15:37:01 #4
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69604176
je mag ze best eventjes vastpakken om ze wat duidelijk te maken.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:38:10 #5
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_69604214
Waterboarding. Geen zichtbare schade, geen bewijs. Anders gaat het van kwaad tot erger, als ze denken vanalles te kunnen maken zonder consequenties.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:38:39 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69604226
-

[ Bericht 99% gewijzigd door RockabeIIa op 05-06-2009 20:30:39 ]
pi_69604252
-

[ Bericht 100% gewijzigd door RockabeIIa op 05-06-2009 20:33:45 ]
pi_69604262
Dan pak je zo'n kereltje bij de hand en ga je samen z'n ouders opzoeken. Het kereltje zal waarschijnlijk hard genoeg schrikken van zo'n actie dat ie zonder tegenstribbelen vertelt waar z'n ouders zijn. Of hij gaat zo hard schreeuwen dat z'n ouders vanzelf komen kijken wat er aan de hand is.
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 15:39:46 #9
18653 crew  D.
pi_69604268
Ik denk dat ze doodmaken te ver gaat
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 15:40:29 #10
18653 crew  D.
pi_69604284
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:39 schreef Antaresje het volgende:
Dan pak je zo'n kereltje bij de hand en ga je samen z'n ouders opzoeken. Het kereltje zal waarschijnlijk hard genoeg schrikken van zo'n actie dat ie zonder tegenstribbelen vertelt waar z'n ouders zijn. Of hij gaat zo hard schreeuwen dat z'n ouders vanzelf komen kijken wat er aan de hand is.
Ouders van dat soort kinderen zijn vaak zelf 'tuig'
  maandag 1 juni 2009 @ 15:41:09 #11
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69604318
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:36 schreef HeldenHart het volgende:
Ik zou zeggen een flinke tik met de vlakke hand tegen de wang.
Richt je geen echte schade mee aan, maar komt wel lekker aan + lekkere schrikreactie.
Juist, dat. Ze vooral laten schrikken, hoeft niet eens geweld aan te pas te komen. Als ze maar denken "wow, wtf, mamaaaaaaaa!!"
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_69604335
Het gaat hier om een prachtwijk met kansjongeren? Dan gewoon een goede harde schop uitdelen en wegwezen voor de familie eraan komt
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_69604362
Ik kreeg laatst in de auto de middelvinger van een 5- misschien 6-jarig knaapje dat ik, doordat hij op z'n fietsje de binnenbocht nam, bijna op de motorkap had. Eén blok verderop kwam-ie me weer tegen. Pets op z'n achterhoofd heeft-ie gekregen.
pi_69604481
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:40 schreef D. het volgende:

[..]

Ouders van dat soort kinderen zijn vaak zelf 'tuig'
Ja en? Moet je dan maar een 8 jarig kind een klap geven omdat je te schijterig bent om iets tegen z'n ouders te zeggen? Als je bang bent voor z'n ouders, doe dan niks of kies een andere route en accepteer dat je een angsthaas bent.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:47:47 #15
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69604520
Om nog ff terug te komen op dat laten schrikken:
Van de week ergerde ik me de tyfus aan een stuk kansloos Turks tuig. Jaar of 11. Het is toch algemeen bekend dat je bij een zebrapad alleen voor voetgangers hoeft te stoppen. Mensen OP een fiets moeten gewoon wachten tot er geen auto meer komt.
Turkse jochie dacht daar anders over. Ik rij gewoon door, op het allerlaatste moment ging ie vol in de ankers. Verstandig van 'm.

10 minuten later kom ik 'm weer tegen. De weg is 1 geheel, maar 2 rijrichtingen. Hij reed in tegengestelde richting, en 't was redelijk rustig. Dus ik stuur de auto steeds een beetje meer naar links bij. Als ik het jochie nader stuur ik extra scherp zijn richting op en geef wat loos gas (auto in zn vrij).

Ruim op tijd stuur je natuurlijk weer terug, maar hij schrikt wel.

Resultaat: niemand gewond, geen geweld gebruikt. Effect: jochie schrikt zich de pleuris en stopt voortaan gewoon voor een zebrapad. Hoop ik.
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 15:50:03 #16
18653 crew  D.
pi_69604574
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:45 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Ja en? Moet je dan maar een 8 jarig kind een klap geven omdat je te schijterig bent om iets tegen z'n ouders te zeggen? Als je bang bent voor z'n ouders, doe dan niks of kies een andere route en accepteer dat je een angsthaas bent.
Dat kind is vervelend, dus dat kind hoort straf te krijgen.

Bij de ouders 'klikken' is zinloos, die lachen je gewoon uit. Angsthaas zijn heeft er niets mee te maken.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:50:11 #17
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_69604577
GauloisesB, alsof hij het verband tussen die twee dingen ziet. Hij denkt gewoon "wat een gestoorde mensen zijn er op de weg. Kut hollanders, ik ga radicaliseren".
pi_69604617
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:50 schreef Pikhoofd het volgende:
GauloisesB, alsof hij het verband tussen die twee dingen ziet. Hij denkt gewoon "wat een gestoorde mensen zijn er op de weg. Kut hollanders, ik ga radicaliseren".
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_69604638
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:47 schreef GauloisesB. het volgende:
Om nog ff terug te komen op dat laten schrikken:
Van de week ergerde ik me de tyfus aan een stuk kansloos Turks tuig. Jaar of 11. Het is toch algemeen bekend dat je bij een zebrapad alleen voor voetgangers hoeft te stoppen. Mensen OP een fiets moeten gewoon wachten tot er geen auto meer komt.
Turkse jochie dacht daar anders over. Ik rij gewoon door, op het allerlaatste moment ging ie vol in de ankers. Verstandig van 'm.

10 minuten later kom ik 'm weer tegen. De weg is 1 geheel, maar 2 rijrichtingen. Hij reed in tegengestelde richting, en 't was redelijk rustig. Dus ik stuur de auto steeds een beetje meer naar links bij. Als ik het jochie nader stuur ik extra scherp zijn richting op en geef wat loos gas (auto in zn vrij).

Ruim op tijd stuur je natuurlijk weer terug, maar hij schrikt wel.

Resultaat: niemand gewond, geen geweld gebruikt. Effect: jochie schrikt zich de pleuris en stopt voortaan gewoon voor een zebrapad. Hoop ik.

sorry, maar dit vind ik echt te triest voor woorden

heb je wel eens in de stad (of überhaupt een stukje) gefietst? hoe ongelooflijk lastig het is om in te schatten of iemand stopt voor een zebra of niet? je moet op een beetje stukje fietsen toch al snel zo'n 10 keer oversteken, moet je dan elke keer maar afwachten of een auto stopt of niet?

Als dit mij was overkomen, was gegarandeerd je rechtervoorlicht aan diggelen. Asociale automobilisten die denken dat fietsers schietschijven zijn
  maandag 1 juni 2009 @ 15:55:12 #20
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69604683
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:52 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

heb je wel eens in de stad (of überhaupt een stukje) gefietst? hoe ongelooflijk lastig het is om in te schatten of iemand stopt voor een zebra of niet? je moet op een beetje stukje fietsen toch al snel zo'n 10 keer oversteken, moet je dan elke keer maar afwachten of een auto stopt of niet?

Als dit mij was overkomen, was gegarandeerd je rechtervoorlicht aan diggelen. Asociale automobilisten die denken dat fietsers schietschijven zijn
dit. GauloisesB je bent echt een randdebiel.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69604696
quote:

Asociale automobilisten die denken dat fietsers schietschijven zijn
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van mensen die hun auto gebruiken om andere mensen te laten schrikken. Dat kan heel vervelend aflopen.
pi_69604766
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:50 schreef D. het volgende:

[..]

Dat kind is vervelend, dus dat kind hoort straf te krijgen.

Bij de ouders 'klikken' is zinloos, die lachen je gewoon uit. Angsthaas zijn heeft er niets mee te maken.
Dat heeft niks met klikken te maken, maar met de verantwoordelijkheid neerleggen waar ze hoort. Als je dat niet wilt, kunt of durft, moet je verder niet klagen.

Al die helden die 8 jarige jongetjes durven te slaan, klem te rijden of anderszins de stuipen op lijf durven te jagen maar vervolgens zeven kleuren stront schijten als ze een volwassen gesprek aan moeten gaan met de ouders
pi_69604817
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:58 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Dat heeft niks met klikken te maken, maar met de verantwoordelijkheid neerleggen waar ze hoort. Als je dat niet wilt, kunt of durft, moet je verder niet klagen.

Al die helden die 8 jarige jongetjes durven te slaan, klem te rijden of anderszins de stuipen op lijf durven te jagen maar vervolgens zeven kleuren stront schijten als ze een volwassen gesprek aan moeten gaan met de ouders

maar als je geen tijd hebt op dat moment om naar de ouders te gaan?
  maandag 1 juni 2009 @ 16:00:25 #24
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69604841
quote:

[..]

Ik durf te zeggen dat ik echt heel veel rekening houd met fietsers in het verkeer. Maar een jochie van 11, duidelijk een type is dat de hele dag op straat hangt, dat met een slakkengangetje over het voetpad rijdt, kan al ver van tevoren zien dat ik nader en geen gas terugneem.

En daar komt bij: dit gebeurde in een dorpje, waar het helemaal niet zo hectisch is op de weg.

Ooit gehoord van 'geen voorrang nemen'? Dat was hij duidelijk wel van plan. Als hij niet had had geremd, had ik het wel gedaan. Ik ga niet expres iemand aanrijden, en zeker geen kind. Ik neem daar ook geen enkel risico in. Maar volgens mijn inschattingen had ik nog genoeg tijd en ruimte om op tijd te kunnen remmen, voor het geval hij niet had geremd.
pi_69604868
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:58 schreef Antaresje het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/groeneha(...)der_aangehouden.html

sommige 8 jarige jongetjes zijn niet zo zielig als jij zou willen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')