abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69848332
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:47 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Het was helaas te vroeg, ik was te jong, en ze hebben het me pas een jaar, hooguit 2 geleden verteld.
Voor jou was het misschien te jong. Maar misschien was het voor je ouders toch handig dat ze het al zo jong wisten. Ze konden jou daarom waarschijnlijk beter begrijpen. En daarom beter op je konden reageren. Begrip is erg belangrijk.

Goh, je weet het dus eigenlijk nog maar pas, je keek vast wel erg van op. Nou hopelijk dat hierdoor wat puzzelstukjes op zijn plaats zijn gevallen...En antwoorden hierdoor op vragen hebt gekregen. Waarom je soms iets anders reageert dan anderen doen, enz.

Het weten kan ook iets rustgevend hebben.
quote:
En war schoolkeuze betreft: ik weet nog niet wat ik wil worden, dus daar kom ik nog wel achter.
Alles op z'n tijd. Ik hoop dat het goed met je gaat op school, en dat je ook wat aansluiting bij de rest kan vinden. Met je intelligentie zit je vast goed, dat scheelt. ( aspergers hebben een bovengmiddelde intelligentie en dat is knap handig). Je hebt dan op dat vlak mogelijkheden iha.
pi_69848340
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:29 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Balen
Ach. Het komt er misschien nog wel van en anders kan ik maar beter wennen aan professioneel luiwammes zijn. Bovendien is het sowieso maar tot 1 september omdat ik dan weer begin met een nieuwe studie. Niets mis met lui zijn zolang je je maar niet verveelt, toch..?
pi_69848415
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:52 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Voor mij is het autoracen, zowel op de pc, als kijken in het echt.
Ja, daar kan je echt helemaal op uitleven. Ik hou ook van auto's
quote:
Komende zondag ga ik weer, en ik wil daar een stukje over schrijven voor de FP, kijken of dat bevalt
Knap dat je de stap durft te zetten. Doe je mooi redactionele vaardigheden op.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 00:03:12 #129
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_69848416
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor jou was het misschien te jong. Maar misschien was het voor je ouders toch handig dat ze het al zo jong wisten. Ze konden jou daarom waarschijnlijk beter begrijpen. En daarom beter op je konden reageren. Begrip is erg belangrijk.

Goh, je weet het dus eigenlijk nog maar pas, je keek vast wel erg van op. Nou hopelijk dat hierdoor wat puzzelstukjes op zijn plaats zijn gevallen...En antwoorden hierdoor op vragen hebt gekregen. Waarom je soms iets anders reageert dan anderen doen, enz.

Het weten kan ook iets rustgevend hebben.
[..]

Alles op z'n tijd. Ik hoop dat het goed met je gaat op school, en dat je ook wat aansluiting bij de rest kan vinden. Met je intelligentie zit je vast goed, dat scheelt. ( aspergers hebben een bovengmiddelde intelligentie en dat is knap handig). Je hebt dan op dat vlak mogelijkheden iha.
Precies, eindelijk snapte ik het allemaal. Qua aansluiting: loopt weer beter nu, maar 2 jaar geleden was dat een drama
En je hebt niks aan intelligentie zonder motivatie
  dinsdag 9 juni 2009 @ 00:04:23 #130
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_69848456
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, daar kan je echt helemaal op uitleven. Ik hou ook van auto's
[..]

Knap dat je de stap durft te zetten. Doe je mooi redactionele vaardigheden op.
Als ik dat later kon doen, Een van mijn eigenschappen is dat ik élk detail oppak, en overal op let. Zeker bij auto's
pi_69848699
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:03 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Precies, eindelijk snapte ik het allemaal. Qua aansluiting: loopt weer beter nu, maar 2 jaar geleden was dat een drama
Ik begrijp het helemaal Wat goed dat je nu wel aansluiting hebt gevonden. Want als je weet wat er aan de hand is, dan kan je er rekening mee houden. Ik ben erg blij voor je dat je kennelijk in staat bent om het gegeven in iet positiefs weet om te buigen en in staat bent om aansluiting te vinden. Hoe belangrijk is dat, om niet als eenling te eindigen. Dat zou zo jammer zijn, want dat gevaar ligt nou eenmaal op de loer.
quote:
En je hebt niks aan intelligentie zonder motivatie
Dat is helemaal waar. Lukt het een beetje met het aanbrengen va n structuur? bijvoorbeeld: eerst huiswerk maken en dan uitleven op de pc?
pi_69848778
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:04 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Als ik dat later kon doen,
Aha, we hebben hier de nieuwe Ton Roks (hoofdredacteur Autovisie)
quote:
Een van mijn eigenschappen is dat ik élk detail oppak, en overal op let.
Zeker bij auto's
Zeer herkenbaar. En dat je alle detail ziet is zeker een kwaliteit (en dat is een voordeel van het syndroom, je ziet dingen die anderen soms niet zien).

Ik hoop dat je het makkelijk in woorden kan omzetten.
pi_69853138
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zal vaker voorkomen bij dit syndroom dat vaak gepaard gaat met dwang(gedachten). (vaak als co-morbiditeit met OCS). Dus is niet helemaal zo raar.

Zeer hardnekkig. Jezelf streng toespreken kan wel eens helpen: vb: tot vier uur mag ik over het onderwerp denken, daarna is het over en uit. Makkelijker gezegd dan gedaan, soms werkt het.

Piekergedrag is soms met RET te behandelen.
Zo herkenbaar, en ik ben benieuwd hoe het straks gaat uitpakken als ik meer uren ga werken/reizen. Wat dat "fiepen", kost zo veel tijd die ik beter zou kunnen gebruiken voor meer sociale activiteiten, wat hoger staat aangeschreven.
pi_69855494
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:57 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Zo herkenbaar, en ik ben benieuwd hoe het straks gaat uitpakken als ik meer uren ga werken/reizen.
Een nieuwe baan zal altijd meer stress geven. Nieuwe indrukken zijn zeer vermoeiend immers. Voor dwanggedachten en piekeren geldt dat die (tijdelijk) erger kunnen worden.
quote:
Wat dat "fiepen", kost zo veel tijd die ik beter zou kunnen gebruiken voor meer sociale activiteiten, wat hoger staat aangeschreven.
Dat is altijd beter, maar sociale activiteiten kosten soms ook weer extra stress... Maar een goede afleiding kan dat zeker zijn.
pi_69857441
iedereen bedankt voor de reacties. Het zijn inderdaad hele hardnekkige gedachtes die zich door alles heen duwen. Ontspannen of iets anders doen werkt heel even maar na een tijd betrap ik me toch nog dat ik aan die situatie denk. Soms zijn ook die gedachtes zo sterk, dat ik er lichamelijk op reageer. Ik neem bepaalde houdingen aan, mijn mond beweegt alsof ik aan het praten ben, enz. Dit gebeurt gelukkig meestal als ik alleen ben.
Willen jullie even aan mij uitleggen wat al die afkortingen betekenen? Ik zou niet eens weten wat een co-morbiditeit is. Ben een totale leek hierin, ook al doe ik een paramedische studie
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_69858236
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een nieuwe baan zal altijd meer stress geven. Nieuwe indrukken zijn zeer vermoeiend immers. Voor dwanggedachten en piekeren geldt dat die (tijdelijk) erger kunnen worden.
[..]

Dat is altijd beter, maar sociale activiteiten kosten soms ook weer extra stress... Maar een goede afleiding kan dat zeker zijn.

Zo zie je maar, alles draait om prikkels. Op dat gebied zullen wij het altijd afleggen tegen onze NT-medebewoners. Zouden dwanggedachten en preoccupaties niet minder erg gaan worden als je ervoor zorgt dat je daar minder tijd voor hebt? Bij mij lijken ze namelijk vooral te ontstaan uit verveling.

Ik kan mijn anders-zijn niet zo gemakkelijk accepteren en streef naar een zo normaal mogelijk leven. Deze fase van 2009 staat bij mij in het teken van meer nuttige uren (werk en sociale activiteiten).
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:50:57 #137
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_69871560
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

OK. Ja, eerlijk gezegd werkt dat soms best. Maar niet altijd. Laatst nog, ik kon maar iets niet afzetten. Naar bieb gegaan en zelfs dat hielp niet. Soms zou ik wel willen dat ik een reset knop had....
Reset knop dat klinkt als iets handigs.
Waar kan ik die bestellen?
Vandaag op mijn werk ik was ergens over aan het denken en toen werd ik gestoord in mijn bezigheden en daarna was ik de rest van de tijd van slag. Ik kon mijn werk nog wel doen maar vraag niet hoe.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:55:05 #138
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_69871686
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:00 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ach. Het komt er misschien nog wel van en anders kan ik maar beter wennen aan professioneel luiwammes zijn. Bovendien is het sowieso maar tot 1 september omdat ik dan weer begin met een nieuwe studie. Niets mis met lui zijn zolang je je maar niet verveelt, toch..?
Dat is waar. Maar je hebt helaas wel geld nodig om te kunnen luiwammesen.
Wat voor studie ga je doen?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_69873275
tvp
pi_69884497
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:55 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar je hebt helaas wel geld nodig om te kunnen luiwammesen.
Wat voor studie ga je doen?
Oh nee hoor. Mijn computer, bureaustoel en bed kan ik gratis gebruiken.

Ik ga een master vertalen Engels - Nederlands doen, wederom aan de Universiteit Utrecht. Met taalwetenschap ben ik uiteindelijk gestopt.
pi_69900975
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:19 schreef kipptje het volgende:

Willen jullie even aan mij uitleggen wat al die afkortingen betekenen? Ik zou niet eens weten wat een co-morbiditeit is. Ben een totale leek hierin, ook al doe ik een paramedische studie
Comorbiditeit is het tegelijkertijd hebben van twee of meer stoornissen of aandoeningen bij een patiënt.
pi_69901117
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Reset knop dat klinkt als iets handigs.
Waar kan ik die bestellen?
Bij mij.
quote:
Vandaag op mijn werk ik was ergens over aan het denken en toen werd ik gestoord in mijn bezigheden en daarna was ik de rest van de tijd van slag. Ik kon mijn werk nog wel doen maar vraag niet hoe.
Dat is niet vreemd met iemand met autisme. Je zou eigenlijk in een prikkelarme omgeving moeten kunnen werken. Maar welk bedrijf heeft geen collega's?

En deze samenleving is nou net zo'n eentje dat de nadruk legt op het sociale geneuk. Het lijkt wel de norm vandaag de dag.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:04:37 #143
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_69901204
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bij mij.
[..]

Dat is niet vreemd met iemand met autisme. Je zou eigenlijk in een prikkelarme omgeving moeten kunnen werken. Maar welk bedrijf heeft geen collega's?

En deze samenleving is nou net zo'n eentje dat de nadruk legt op het sociale geneuk. Het lijkt wel de norm vandaag de dag.
Mijn hele leven alleen zijn gaat hem ook niet worden
pi_69901280
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:04 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Mijn hele leven alleen zijn gaat hem ook niet worden
Dat is een goed uitgangspunt

Ik vind mensen alleen leuk als ze mij niet storen
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:10:51 #145
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_69901448
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is een goed uitgangspunt

Ik vind mensen alleen leuk als ze mij niet storen
Leuk in de zin van?
pi_69901546
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:10 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Leuk in de zin van?
Goeie. Nou ja, ik vind het zo nu en dan wel leuk om mensen te zien. Niet te veel maar ook niet te weinig.

Bij iemand op de koffie bijvoorbeeld. Maar ook niet te lang, want dan raak ik zwaar overprikkeld.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:20:41 #147
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_69901830
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goeie. Nou ja, ik vind het zo nu en dan wel leuk om mensen te zien. Niet te veel maar ook niet te weinig.

Bij iemand op de koffie bijvoorbeeld. Maar ook niet te lang, want dan raak ik zwaar overprikkeld.
Ik heb zelf geen last van overprikkeld zijn. Geloof ik dan, kan me er niks bij voorstellen.
pi_69902016
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:20 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen last van overprikkeld zijn.
Dat zou heel mooi zijn...
quote:
Geloof ik dan, kan me er niks bij voorstellen.
Overprikkeld als gevolg dat alles keihard binnenkomt. Indrukken, geluiden, alles. Merk je ook vooral als je thuiskomt en het niet/moeilijk meer kan loslaten en je dachten tot iets anders kan verzetten.
pi_69902060
ik heb trouwens gister de dag van mijn leven gehad! Omdat ik eigenlijk continu op gespannen voet leef had ik voor mijn verjaardag van mijn vriend een verwenpakket gekregen. een half uur massage en daarna een uur 'floaten'. Je ligt hier in een bad met 30 cm water met veel zout te drijven. Je hebt gewoon het idee dat je zweeft. Tot aan vandaag voel ik me heerlijk ontspannen. Ik was het al helemaal vergeten hoe het voelde om ontspannen te zijn! Zeker een aanrader voor degenen die ook telkens zo gespannen zijn. Het kost alleen wel wat....helaas.....
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:26:46 #150
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_69902104
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn...
[..]

Overprikkeld als gevolg dat alles keihard binnenkomt. Indrukken, geluiden, alles. Merk je ook vooral als je thuiskomt en het niet/moeilijk meer kan loslaten en je dachten tot iets anders kan verzetten.
Ik ben alles vergeten als ik thuis ben, dat heb ik dus gelukkig niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')