Voor jou was het misschien te jong. Maar misschien was het voor je ouders toch handig dat ze het al zo jong wisten. Ze konden jou daarom waarschijnlijk beter begrijpen. En daarom beter op je konden reageren. Begrip is erg belangrijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:47 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Het was helaas te vroeg, ik was te jong, en ze hebben het me pas een jaar, hooguit 2 geleden verteld.
Alles op z'n tijd.quote:En war schoolkeuze betreft: ik weet nog niet wat ik wil worden, dus daar kom ik nog wel achter.
Ach. Het komt er misschien nog wel van en anders kan ik maar beter wennen aan professioneel luiwammes zijn. Bovendien is het sowieso maar tot 1 september omdat ik dan weer begin met een nieuwe studie. Niets mis met lui zijn zolang je je maar niet verveelt, toch..?quote:
Ja, daar kan je echt helemaal op uitleven. Ik hou ook van auto'squote:Op maandag 8 juni 2009 23:52 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Voor mij is het autoracen, zowel op de pc, als kijken in het echt.
Knap dat je de stap durft te zetten. Doe je mooi redactionele vaardigheden op.quote:Komende zondag ga ik weer, en ik wil daar een stukje over schrijven voor de FP, kijken of dat bevalt
Precies, eindelijk snapte ik het allemaal. Qua aansluiting: loopt weer beter nu, maar 2 jaar geleden was dat een dramaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor jou was het misschien te jong. Maar misschien was het voor je ouders toch handig dat ze het al zo jong wisten. Ze konden jou daarom waarschijnlijk beter begrijpen. En daarom beter op je konden reageren. Begrip is erg belangrijk.
Goh, je weet het dus eigenlijk nog maar pas, je keek vast wel erg van op.Nou hopelijk dat hierdoor wat puzzelstukjes op zijn plaats zijn gevallen...En antwoorden hierdoor op vragen hebt gekregen. Waarom je soms iets anders reageert dan anderen doen, enz.
Het weten kan ook iets rustgevend hebben.
[..]
Alles op z'n tijd.Ik hoop dat het goed met je gaat op school, en dat je ook wat aansluiting bij de rest kan vinden. Met je intelligentie zit je vast goed, dat scheelt.
( aspergers hebben een bovengmiddelde intelligentie en dat is knap handig). Je hebt dan op dat vlak mogelijkheden iha.
Als ik dat later kon doen,quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, daar kan je echt helemaal op uitleven. Ik hou ook van auto's
[..]
Knap dat je de stap durft te zetten. Doe je mooi redactionele vaardigheden op.
Ik begrijp het helemaalquote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:03 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Precies, eindelijk snapte ik het allemaal. Qua aansluiting: loopt weer beter nu, maar 2 jaar geleden was dat een drama
Dat is helemaal waar.quote:En je hebt niks aan intelligentie zonder motivatie
Aha, we hebben hier de nieuwe Ton Roks (hoofdredacteur Autovisie)quote:
Zeer herkenbaar.quote:Een van mijn eigenschappen is dat ik élk detail oppak, en overal op let.
Zeker bij auto's
Zo herkenbaar, en ik ben benieuwd hoe het straks gaat uitpakken als ik meer uren ga werken/reizen. Wat dat "fiepen", kost zo veel tijd die ik beter zou kunnen gebruiken voor meer sociale activiteiten, wat hoger staat aangeschreven.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zal vaker voorkomen bij dit syndroom dat vaak gepaard gaat met dwang(gedachten). (vaak als co-morbiditeit met OCS). Dus is niet helemaal zo raar.
Zeer hardnekkig. Jezelf streng toespreken kan wel eens helpen: vb: tot vier uur mag ik over het onderwerp denken, daarna is het over en uit. Makkelijker gezegd dan gedaan, soms werkt het.
Piekergedrag is soms met RET te behandelen.
Een nieuwe baan zal altijd meer stress geven. Nieuwe indrukken zijn zeer vermoeiend immers. Voor dwanggedachten en piekeren geldt dat die (tijdelijk) erger kunnen worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:57 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, en ik ben benieuwd hoe het straks gaat uitpakken als ik meer uren ga werken/reizen.
Dat is altijd beter, maar sociale activiteiten kosten soms ook weer extra stress... Maar een goede afleiding kan dat zeker zijn.quote:Wat dat "fiepen", kost zo veel tijd die ik beter zou kunnen gebruiken voor meer sociale activiteiten, wat hoger staat aangeschreven.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een nieuwe baan zal altijd meer stress geven. Nieuwe indrukken zijn zeer vermoeiend immers. Voor dwanggedachten en piekeren geldt dat die (tijdelijk) erger kunnen worden.
[..]
Dat is altijd beter, maar sociale activiteiten kosten soms ook weer extra stress... Maar een goede afleiding kan dat zeker zijn.
Reset knop dat klinkt als iets handigs.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK. Ja, eerlijk gezegd werkt dat soms best. Maar niet altijd. Laatst nog, ik kon maar iets niet afzetten. Naar bieb gegaan en zelfs dat hielp niet. Soms zou ik wel willen dat ik een reset knop had....
Dat is waar.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:00 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ach. Het komt er misschien nog wel van en anders kan ik maar beter wennen aan professioneel luiwammes zijn. Bovendien is het sowieso maar tot 1 september omdat ik dan weer begin met een nieuwe studie. Niets mis met lui zijn zolang je je maar niet verveelt, toch..?
Oh nee hoor. Mijn computer, bureaustoel en bed kan ik gratis gebruiken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is waar.Maar je hebt helaas wel geld nodig om te kunnen luiwammesen.
![]()
Wat voor studie ga je doen?
Comorbiditeit is het tegelijkertijd hebben van twee of meer stoornissen of aandoeningen bij een patiënt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:19 schreef kipptje het volgende:
Willen jullie even aan mij uitleggen wat al die afkortingen betekenen? Ik zou niet eens weten wat een co-morbiditeit is. Ben een totale leek hierin, ook al doe ik een paramedische studie
Bij mij.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Reset knop dat klinkt als iets handigs.![]()
Waar kan ik die bestellen?
Dat is niet vreemd met iemand met autisme. Je zou eigenlijk in een prikkelarme omgeving moeten kunnen werken. Maar welk bedrijf heeft geen collega's?quote:Vandaag op mijn werk ik was ergens over aan het denken en toen werd ik gestoord in mijn bezigheden en daarna was ik de rest van de tijd van slag. Ik kon mijn werk nog wel doen maar vraag niet hoe.
Mijn hele leven alleen zijn gaat hem ook niet wordenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij mij.![]()
![]()
[..]
Dat is niet vreemd met iemand met autisme. Je zou eigenlijk in een prikkelarme omgeving moeten kunnen werken. Maar welk bedrijf heeft geen collega's?
En deze samenleving is nou net zo'n eentje dat de nadruk legt op het sociale geneuk. Het lijkt wel de norm vandaag de dag.
Dat is een goed uitgangspuntquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:04 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Mijn hele leven alleen zijn gaat hem ook niet worden
Leuk in de zin van?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een goed uitgangspunt
Ik vind mensen alleen leuk als ze mij niet storen
Goeie. Nou ja, ik vind het zo nu en dan wel leuk om mensen te zien. Niet te veel maar ook niet te weinig.quote:
Ik heb zelf geen last van overprikkeld zijn. Geloof ik dan, kan me er niks bij voorstellen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goeie. Nou ja, ik vind het zo nu en dan wel leuk om mensen te zien. Niet te veel maar ook niet te weinig.
Bij iemand op de koffie bijvoorbeeld. Maar ook niet te lang, want dan raak ik zwaar overprikkeld.
Dat zou heel mooi zijn...quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:20 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen last van overprikkeld zijn.
Overprikkeld als gevolg dat alles keihard binnenkomt. Indrukken, geluiden, alles. Merk je ook vooral als je thuiskomt en het niet/moeilijk meer kan loslaten en je dachten tot iets anders kan verzetten.quote:Geloof ik dan, kan me er niks bij voorstellen.
Ik ben alles vergeten als ik thuis ben, dat heb ik dus gelukkig nietquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn...
[..]
Overprikkeld als gevolg dat alles keihard binnenkomt. Indrukken, geluiden, alles. Merk je ook vooral als je thuiskomt en het niet/moeilijk meer kan loslaten en je dachten tot iets anders kan verzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |