Ah, het beruchte scholier-argument, gebruikt zoals het een echte WO'er betaamt?quote:Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ah, het beruchte nee-argument, gebruikt zoals het een echte scholier betaamt.
Ik zie het verband niet echt tussen mijn post en de HBO-mentaliteit.quote:
Je zei zelf dat je X niet zei, terwijl dat wel zo was, vervolgens zeg je wel X.quote:Als ik in een later stadium X zeg, betekent niet dat ik een eerder stadium waarin ik beschuldigd werd van het zeggen van X geen X zei.
Eigenlijk spreekt dit voor zich maar dan nogmaals een uitleg voor de ongelovigen:quote:Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef Isdatzo het volgende:
Onderbouwing?
Ik wil er niet met de argumentatie van Luctor van doorgaan, maar:quote:Op maandag 1 juni 2009 16:29 schreef Emimich het volgende:
[..]
Hahaha, wat een HBO-mentaliteit.Als ik in een later stadium X zeg, betekent niet dat ik een eerder stadium waarin ik beschuldigd werd van het zeggen van X geen X zei.
Je zei niet: "dat zei ik niet", maar "dat doe ik niet".quote:
Ik zei inderdaad dat ik X niet zei en dat klopte. Dat ik een later stadium X zeg, doet daar niets aan af. Probeer dat nou eens te begrijpen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Je zei zelf dat je X niet zei, terwijl dat wel zo was, vervolgens zeg je wel X.
Op dat moment klopte de inhoud van die post toch? Om 16:13 klopte de opmerking 'dat doe ik niet' perfect.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:45 schreef Isdatzo het volgende:
Je zei niet: "dat zei ik niet", maar "dat doe ik niet".
Dus je zegt eerst dat X onwaar is om daarna toch X te zeggen.
op het mbo en hbo ontplooi je niet?quote:Op maandag 1 juni 2009 16:44 schreef Emimich het volgende:
[..]
Daarnaast is er een sociale component. Zeker bij het studeren aan een Universiteit hoort een bepaalde verbondenheid met je mede-studenten en die ga je niet krijgen als je iedere dag om 5 uur de trein pakt en de weekenden lekker bij mammie en pappie op de bank zit. Het universitair onderwijs is er niet alleen om je kennis te vergroten maar ook om je mogelijkheden op ieder gebied te ontplooien.
Waarom moet dat per sé in de adolescentie gebeuren? Dát was de vraag.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:44 schreef Emimich het volgende:
[..]
Eigenlijk spreekt dit voor zich maar dan nogmaals een uitleg voor de ongelovigen:
Op een bepaalde leeftijd je huis verlaten heeft verscheidene voordelen. Ten eerste wordt er meer een beroep gedaan op je zelfredzaamheid, vanaf dat punt ben je opeens veel meer verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van je eigen leven. Opeens is het niet meer zo vanzelfsprekend dat het eten om 6 uur 's avonds klaar staat en dat je kledij gewassen is. Dit is het belangrijkste punt aangezien dit het startpunt geeft voor letterlijk een nieuw, zelfstandig leven.
Wie zegt dat als je bij ´mammie en pappie´ woont je iedere dag om 17.00 naar huis gaat? En zeker als je in de buurt van je studie woont kan je je medestudenten ook gewoon buiten je studie om zien. Geen enkel probleem hoor.quote:Daarnaast is er een sociale component. Zeker bij het studeren aan een Universiteit hoort een bepaalde verbondenheid met je mede-studenten en die ga je niet krijgen als je iedere dag om 5 uur de trein pakt en de weekenden lekker bij mammie en pappie op de bank zit. Het universitair onderwijs is er niet alleen om je kennis te vergroten maar ook om je mogelijkheden op ieder gebied te ontplooien.
Dat is voor falers.. duhquote:
Maar ik mis de onderbouwing waarom dat juist op die leeftijd goed is en niet op een latere leeftijd.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:44 schreef Emimich het volgende:
[..]
Eigenlijk spreekt dit voor zich maar dan nogmaals een uitleg voor de ongelovigen:
Op een bepaalde leeftijd je huis verlaten heeft verscheidene voordelen. Ten eerste wordt er meer een beroep gedaan op je zelfredzaamheid, vanaf dat punt ben je opeens veel meer verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van je eigen leven. Opeens is het niet meer zo vanzelfsprekend dat het eten om 6 uur 's avonds klaar staat en dat je kledij gewassen is. Dit is het belangrijkste punt aangezien dit het startpunt geeft voor letterlijk een nieuw, zelfstandig leven.
Daarnaast is er een sociale component. Zeker bij het studeren aan een Universiteit hoort een bepaalde verbondenheid met je mede-studenten en die ga je niet krijgen als je iedere dag om 5 uur de trein pakt en de weekenden lekker bij mammie en pappie op de bank zit. Het universitair onderwijs is er niet alleen om je kennis te vergroten maar ook om je mogelijkheden op ieder gebied te ontplooien.
Omdat de adolescentie de fase vormt waarin je definitief overgaat van kind naar volwassene, vooral in emotioneel opzicht maar dat spreekt voor zich. Niet meer dan logisch dat in dat tijdperk van je leven, waarin je daadwerkelijk volwassene wordt, ervoor kiest om letterlijk op eigen benen te gaan staan. Als je dan op je 24ste nog steeds thuis woont, dan klopt er mijns inziens iets niet.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:49 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom moet dat per sé in de adolescentie gebeuren? Dát was de vraag.
IBinnen 50 minuten ben ik Den Haag, Delft en Rotterdam... dus ik hoef echt niet om 5 uur reizen..quote:Op maandag 1 juni 2009 16:49 schreef Isdatzo het volgende:
Wie zegt dat als je bij ´mammie en pappie´ woont je iedere dag om 17.00 naar huis gaat? En zeker als je in de buurt van je studie woont kan je je medestudenten ook gewoon buiten je studie om zien. Geen enkel probleem hoor.
Het was een karikatuur van de werkelijkheid maar ik denk dat buiten kijf staat dat thuiswonende studenten minder contact hebben met hun mede-studenten dan uitwonende studenten.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:49 schreef Isdatzo het volgende:
Wie zegt dat als je bij ´mammie en pappie´ woont je iedere dag om 17.00 naar huis gaat? En zeker als je in de buurt van je studie woont kan je je medestudenten ook gewoon buiten je studie om zien. Geen enkel probleem hoor.
Bij deze doe ik de banaanvraag... Het is toch al bijna etenstijdquote:Op maandag 1 juni 2009 16:53 schreef The_Dean het volgende:
Kan iemand die universitaire over het paard getilde arrogante lul even uit dit topic verwijderen? Hij is irritant.
Dan ben ik een falerquote:
Is dit topic alleen voor MBO/HBO? Wordt stage zo strict geïnterpreteerd?quote:Op maandag 1 juni 2009 16:53 schreef The_Dean het volgende:
Kan iemand die universitaire over het paard getilde arrogante lul even uit dit topic verwijderen? Hij is irritant.
Nee hoor, dit is gewoon een slowchat.. ongeacht men stagiair is of niet..quote:Op maandag 1 juni 2009 16:55 schreef Emimich het volgende:
[..]
Is dit topic alleen voor MBO/HBO? Wordt stage zo strict geïnterpreteerd?
Universiteit doen of jezelf tof vinden omdat je jezelf van universitair niveau vindt is iets anders.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:55 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nee hoor, stage is stage.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:55 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ah, drogredenatiequote:Op maandag 1 juni 2009 16:54 schreef Emimich het volgende:
[..]
Het was een karikatuur van de werkelijkheid maar ik denk dat buiten kijf staat dat thuiswonende studenten minder contact hebben met hun mede-studenten dan uitwonende studenten.
Misplaatst superioriteitsgevoel. Daar hadden we op de eerste pagina al overeenstemming over bereiktquote:Op maandag 1 juni 2009 16:56 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Universiteit doen of jezelf tof vinden omdat je jezelf van universitair niveau vindt is iets anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |