abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69663244
Ok!
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 13:33:55 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69663418
nou vergis je niet hoor de menselijke geest doet soms dingen die je niet verwacht!

over dat tweede voorbeeld bv
Toen het eerste Nederlandse bataljon in Korea aankwam moesten eerst acclimatiseren en omgeschoold worden naar Amerikaans materiaal maar dat laatste hadden ze al aan boord van het schip gedaan omdat de mariniers Amerikaans materiaal hadden meegebracht dus dat duurde ze allemaal veel te lang terwijl de oorlog wat verderop in volle gang was

die instructeur zegt iets in de trend van 'wtf, die gasten kunnen mij zelfs een lesje leren!' en het bataljon wordt vervroegt (eerder als bv de Belgen (of Grieken, weet ik niet meer) die met hetzelfde schip aankwamen) aan de 2de infanterie divisie toegevoegd en naar het front gestuurd

tijdens een van de eerste acties ging er een compagnie op verkenning naar een of ander dorpje (Chipong-ni of zoiets vaags) zien een paar mannekes op de weg bommen plaatsen, schieten er wat neer en jagen de rest op de vlucht ... vervolgens rennen ze er als een gek achter na een riviertje over een dorpje in terwijl een Amerikaanse airborne FAC'er roept niet dat riviertje over, niet dat dorpje in
jan soldaat is een eigenwijs dus die doet gewoon wat hij wil doen en ineens rennen dr duizenden Chinezen de berg af het dorpje in ... zitten die hollanders toch mooi in de val met de rug tegen de muur (rivier)!!!

dat kostte het bataljon zijn eerste doden geloof ik en dat waren echt ervaren manschappen, Indieveteranen van het eerste uur (de OVW'ers) etc. die echt beter hadden moeten weten

die wilden zich gewoon bewijzen denk ik dan, is een vergelijkbaar voorbeeld volgens mij, oorlog is vage shit!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:02:18 #78
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69664290
Dat kan!
maar een Officier, van de luchtlandingstroepen die in zijn 1tje in onbekend gebied een figuur ziet lopen waarvan hij niet eens zeker weet of het wel een vijand is, achterna gaat..terwijl hij wel weet dat hij midden in vijandelijk gebied zit, met een slechte als geen aanvoerlijn en in principe ingesloten zit en een heel peleton in de verdoemenis stort...

Dat is gewoon dom, dat mag echt niet gebeuren. Stuur dan 2 lui.. maar niet het gehele peleton dat die pemuda achtige rooie klootzak achterna moet gaan.

daarnaast, zodra ze bij de LZ aankomen. Ja ze was verteld dat ze zouden landen onder vuur.. wat dus niet waar zou zijn. Dan ga je NOG niet schieten op alles wat je niet ziet.. dat slaat echt helemaal nergens op.

Vuurdiscipline?
Munitiediscipline?

Wat is daar in godsnaam van over? Ze verraden hun eigen positie, creëren chaos, en verspillen vitale munitie en dat is o zo belangrijk en dan al helemaal voor luchtlandingstroepen...

De Commandant, geloof dat het 1 batallion is? die lijkt wel met Jan soldaat nog het liefst plannen te willen maken. Hij heeft officieren waar hij het mee moet doen, dat communiceert een stuk strakker en is ook duidelijker m.b.t de uit te voeren strategie. En ja ik weet ook wel dat Walter Model in 44' heeft geschoten tegen die Britten, en Student die op een Anti-tank geschut aangetroffen is in zijn 1tje mikkend op wat lui , maar dit is anders...
zo kan ik zo lang doorgaan.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_69664426
Vergeet niet dat een significant aantal scenes in de film afwijken van de werkelijkheid, vandaar mijn verwijzing naar het boek. Afwijkingen vanwege o.a. 'artistic license' (drama) maar ook het samenvatten van een slag van 2-3 dagen in 2 uur (zelfde euvel speelt bij Black Hawk Down, Saving Private Ryan en een plethora aan andere oorlogsfilms).

Met stip bovenaan staat het einde van de film, wat geen enkele overeenkomst heeft met de werkelijke - of in ieder geval gedocumenteerde - actie.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 14:13:54 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69664612
mjah film = film ... het blijft entertainment, zowieso als je echt realistisch wil doen staan ze het grootste deel van de tijd op wacht in de kutregen flauwe kutgrappen met elkaar uit te halen maar dat trekt ook geen volle zalen
nu moet ik zeggen dat ik deze film ook niet trok hoor

ik geloof niet in militairen die hun laatste adem uitblazend roepen dat ze zo blij zijn dat ze voor hun vaderland mogen sterven ... die shit doet fok!king pijn!

maar oorlog is echt vage shit!
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 14:17:47 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69664757
sterker nog ik houd helemaal niet van dat heel erg realistische, ik heb dat met videogames ook
als ik bv Flashpoint speel en iedere keer na 3 stappen door een sniper die honderden meters verderop in het kreupelhout ligt door mijn hoofd wordt geschoten dan ga ik onwijs vloeken en met cd'tjes frisbeeen naar de hond

geef mij maar quake
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 16:26:32 #82
8781 crew  Frutsel
pi_69669637
Tora Tora Tora <--- stukken beter dan het lovebird drama Pearl Harbour

Midway <--- in mijn ogen één van de beste WO 2 films aller tijden

Yamato (japanse versie)

En een prima documentaire is Battle 360 - Aircraft Carrier Enterprise
Veelal te zien op History Channel of op dvd natuurlijk
pi_69936088
Op discovery channel was een tijde geleden een 2 delige docu over een aantal US reservisten welke naar Irak gingen.

Dat was pas indrukwekkend
Built for Speed
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 14:38:32 #84
8781 crew  Frutsel
pi_69936151
Over There

Heb ik pas geleden ook afgekeken... gaat ook over US soldaten in Irak
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:52:19 #85
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_69936687
9 Rota Over een groep Russische soldaten in Afghanistan, hoog FMJ gehalte
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 00:26:18 #86
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69959963
release other than attack ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_69973625
Recent uitgekomen:

The Hurt Locker
Taking Chance
pi_69982295
Vraag me echt af waarom deze film, the brotherhood of war er nog niet tussen staat of ergens vermeld is.
Staat denk ik toch nog wel in de top 10 oorlogs films aller tijden.

zie ook 2 trailers mocht je nog niet overtuigd zijn

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 15 juni 2009 @ 07:23:34 #89
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_70015279
mis ik nu echt The A-team in dit topic?
Ben het hele topic doorgeweest.. en nergens een Haniball (bijvoorkeur Deutsche version)
Starbucks, waar blijf je
pi_70034048
pearl harbor,
der untergang
pi_70034869
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:55 schreef A-Waxxx het volgende:
pearl harbor,
der untergang
der untergang snap ik maar pearl harbor
Bah !
pi_70035307
niemand nog enemy at the gates genoemd ?

zal nu eens even 9th company downloaden, kijken of het wat is
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  maandag 15 juni 2009 @ 20:37:02 #93
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70038027
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:20 schreef viezerdt het volgende:

[..]

der untergang snap ik maar pearl harbor
"Pearl Harbor sucked, and I love You!"

Matigste stukje oorlogsfilm ooit.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_70040265
Tour of Duty ! Als kind vond ik dat helemaal te gek. Met Sergant Zeke, Lieutenant Goldman, die Mexiaan met z'n M60

Maar toevallig heb ik vorig jaar nog wat afleveringen zitten kijken, maar dan is het toch allemaal wat minder. Maar leuk genoeg om ze weer eens te zien.
pi_70040382
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:32 schreef piekartz87 het volgende:

Vorige pagina, en net gekeken
Bah !
pi_70043600
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 00:26 schreef Pumatje het volgende:
release other than attack ?
Bestaat niet meer Zijn tegenwoordig TIM's
Toxische Industriële Materialen

(Er blijft verdomme toch nog veel hangen in 2 maanden niks doen )
pi_70047322
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:32 schreef piekartz87 het volgende:

Als je enemy at the gates leuk vond denk ik dat je 9th company vind tegenvallen. Vond hem niet erg goed, beetje overdone, te hollywood.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:17:56 #98
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_70048446
9th Company te Hollywood?, Vergeleken met de meeste Amerikaanse oorlogsfilms was hij vrij realistisch, en zeker het kijken waard, een soort van Full Metal Jacket, Soviet style.

Zelfs vind ik de Vietnam films altijd leuk om te kijken, met Apocolypse Now voorop, maar je hebt nog talloze andere: Goodmorning Vietnam, Full Metal Jacket, Platoon, Hamburger Hill etc..., Ook zijn de ouderwetse Britse 2de wereldoorlogs films het kijken waard, Het verhaal is altijd vrij waardeloos maar dat geeft niet bij zo'n film.

Battle of Britain
Mosqiouto Squadron
Dambusters en anderen,
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_70048467
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:17 schreef TheGaffer het volgende:
9th Company te Hollywood?, Vergeleken met de meeste Amerikaanse oorlogsfilms was hij vrij realistisch, en zeker het kijken waard, een soort van Full Metal Jacket, Soviet style.

Zelfs vind ik de Vietnam films altijd leuk om te kijken, met Apocolypse Now voorop, maar je hebt nog talloze andere: Goodmorning Vietnam, Full Metal Jacket, Platoon, Hamburger Hill etc..., Ook zijn de ouderwetse Britse 2de wereldoorlogs films het kijken waard, Het verhaal is altijd vrij waardeloos maar dat geeft niet bij zo'n film.

Battle of Britain
Mosqiouto Squadron
Dambusters en anderen,
Oke, vrij realistisch dat wel. Maar de shots en de dramatiek en de slow motion actie scenes op het laatst was net allemaal te. Maarja, de dag daarvoor had ik ook Brotherhood of War gezien en daar kan niet snel een oorlogsfilm aan tippen mocht ik die niet gezien hebben was 9th company wsch. beter geweest.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:25:48 #100
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_70048524
Ah.. the Saving Private Ryan van Zuid Korea, Moet ik ook maar eens gaan kijken. Over de Oorlog tussen Noord en Zuid zijn er nauwelijks bekende films gemaakt, op M*A*S*H* na, die ik in tegenstelling tot de serie niet zo heel goed vond.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')