Mensen die andere mensen veroordelen zonder dat ze daar ooit mee omgegaan zijnquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:05 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Mensen die omgaan met alternatieve hippies
Verhuis anders naar Amerika?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:26 schreef Jajong het volgende:
Kankertuig. Ik hoop dat die man ze doodschiet.
Dat is toch precies mijn punt? De overheid veroorzaakt zelf het probleem, en bestrijdt vervolgens alleen de symptomen. Ik ben geheel voor het verbieden van kraken, MITS de overheid de hele woningmarkt op de schop gooit.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
De overheid doet nu juist z'n uiterste best om met kunstmatige regeltjes de huizenprijzen maar zo hoog mogelijk te houden, zodat de speculanten hun 300.000 euro voor een kippehok niet zien verdampen...
In een gezonde vrije markt kan geen enkele partij in z'n eentje de prijs opdrijven, en zou dat dus niet gebeuren.
Als je met dat soort onkruid omgaat ben je net zo schuldig, zie het als een vorm van medeplichtig.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:29 schreef Seneca het volgende:
[..]
Mensen die andere mensen veroordelen zonder dat ze daar ooit mee omgegaan zijn
Je loopt hier gewoon te koop te lopen met het feit dat je een plaat voor je kop hebt, vriend.
Dit is een argument dat wel vaker wordt gebruikt. Je wijst op de excessen van de ene partij en claimt dan dat de andere partij zich ook mag schuldig maken aan excessen, zolang de ene partij niet inbindt. Op zo'n manier los je beide problemen nooit op.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:31 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is toch precies mijn punt? De overheid veroorzaakt zelf het probleem, en bestrijdt vervolgens alleen de symptomen. Ik ben geheel voor het verbieden van kraken, MITS de overheid de hele woningmarkt op de schop gooit.
Ik heb nooit gezegd dat krakers zich schuldig mogen maken aan excessen. Daarom is die kraakwet ook ingesteld, om kraken te reguleren. Dat hier misbruik gemaakt wordt van deze wet staat buiten kijf imho, maar dat kan geen reden zijn om kraken in zijn geheel dan maar te verbieden, wel om de wet aan te passen om dit soort taferelen in de toekomst te voorkomen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dit is een argument dat wel vaker wordt gebruikt. Je wijst op de excessen van de ene partij en claimt dan dat de andere partij zich ook mag schuldig maken aan excessen, zolang de ene partij niet inbindt. Op zo'n manier los je beide problemen nooit op.![]()
En degene die hier het hardst door getroffen wordt, is de man van wie de woning gekraakt/vernield is.
Weet je wat ik pas onkruid vind? Mensen die anderen veroordelen zonder dat ze ook maar de moeite nemen om zich in de andere kant van het verhaal te verdiepen. Ik ben tegen kraken ja, maar alleen nadat ik uit de eerste hand heb gezien hoe het er in de krakerswereld nu echt aan toe gaat. En dat is heel anders dan de media je over het algemeen willen laten geloven. Die berichten alleen over de excessen, dat trek jij vervolgens door naar een hele groep, die je zelf nog nooit hebt ontmoet, en vindt dat vervolgens voldoende onderbouwing om en passant mij ook nog te veroordelen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:41 schreef Frasier het volgende:
[..]
Als je met dat soort onkruid omgaat ben je net zo schuldig, zie het als een vorm van medeplichtig.
Ik voel toch meer voor een algeheel verbod. De Nederlandse praktijk leert dat we, ondanks een verbod, uiteindelijk toch wel wat gedogen, want zo ontzettend streng zijn de Nederlandse rechters niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:50 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat krakers zich schuldig mogen maken aan excessen. Daarom is die kraakwet ook ingesteld, om kraken te reguleren. Dat hier misbruik gemaakt wordt van deze wet staat buiten kijf imho, maar dat kan geen reden zijn om kraken in zijn geheel dan maar te verbieden, wel om de wet aan te passen om dit soort taferelen in de toekomst te voorkomen.
Aan jou dan de taak om hier te vertellen hoe de krakerskant van de zaak eruit ziet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
Weet je wat ik pas onkruid vind? Mensen die anderen veroordelen zonder dat ze ook maar de moeite nemen om zich in de andere kant van het verhaal te verdiepen. Ik ben tegen kraken ja, maar alleen nadat ik uit de eerste hand heb gezien hoe het er in de krakerswereld nu echt aan toe gaat. En dat is heel anders dan de media je over het algemeen willen laten geloven. Die berichten alleen over de excessen, dat trek jij vervolgens door naar een hele groep, die je zelf nog nooit hebt ontmoet, en vindt dat vervolgens voldoende onderbouwing om en passant mij ook nog te veroordelen.
Ah ja en om je punt aan de overheid te maken ben je VOOR het vernielen van privebezit van Jan Modaal... klinkt logisch.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:31 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is toch precies mijn punt? De overheid veroorzaakt zelf het probleem, en bestrijdt vervolgens alleen de symptomen. Ik ben geheel voor het verbieden van kraken, MITS de overheid de hele woningmarkt op de schop gooit.
Dus als ik krakers kankertuig vind moet ik naar Amerika verhuizen?quote:
Ik ken er een paar en ondanks dat ik gezellig met ze een biertje kan doen heb ik totaal geen respect voor wat ze doen. Je blijft simpelweg van andermans spullen afquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Aan jou dan de taak om hier te vertellen hoe de krakerskant van de zaak eruit ziet.
Alsof de gemiddelde kraker zich normaal wel iets aantrekt van de regelsquote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:13 schreef -skippybal- het volgende:
Da's wel heel lomp. Niks mis met kraken, maar wel met deze manier.
Oh, en z'n overhemden![]()
![]()
Alsof Jan Modaal zijn huis een jaar lang leeg laat staan? Je legt me nu woorden in de mond, imho. De gedachte achter de kraakwet is nu juist dat je er speculanten mee aanpakt, en feitelijk is ook dan vernieling nog niet toegestaan. Dat die wet door bepaalde groepen misbruikt wordt, zoals in dit geval, ben ik het ook niet mee eens.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ja en om je punt aan de overheid te maken ben je VOOR het vernielen van privebezit van Jan Modaal... klinkt logisch.
Loop eens een willekeurig gekraakt pand binnen, je zult vrijwel elke keer graffiti, vandalisme, uitwerpselen, drugs, enzovoorts vinden.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:24 schreef xFriendx het volgende:
Overigens lijkt mij dit niet 'normaal' kraken toch? Als je dan leegstand wil voorkomen okay, maar waarom meteen de hele bende slopen en onderkalken met graffitti.
Mmm, dat lijkt me juridisch ook niet echt steekhoudend.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:11 schreef HenryHill het volgende:
Als die man daar echt al een paar jaar leeft zoals hij beweert, dan is het toch een eitje om als politie zijnde even bij een paar buren aan te bellen en te vragen of die man er al een jaar niet meer geweest is?
Zeggen ze "nee hoor, ik heb 'm vorige week nog gesproken", dan kun je die 'krakers' zo weer het huis uitslaan.
Tja, wat wil je weten? De krakers die ik ken zijn voornamelijk studenten. Van die zweverige, artistieke types. Ik ben een paar keer langs geweest bij een aantal van die kraakpanden, gewoon, omdat ik nieuwsgierig was. Wat me opviel was dat het met die vermeende vernielingen wel meeviel. Op veel plekken hadden de krakers juist dingen gefixed die stuk waren (voornamelijk uit eigenbelang natuurlijk, maar dat is niet relevant).quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Aan jou dan de taak om hier te vertellen hoe de krakerskant van de zaak eruit ziet.
De meeste die ik ken wel ja. Ben ook pro-kraak, maar niet op deze manier.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:12 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde kraker zich normaal wel iets aantrekt van de regels
Gewoon zelf gaan knuppelenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:24 schreef Hukkie het volgende:
Dus stel dat ik twee weken op vakantie ga en er bij terugkomst een berg krakers in mijn huis zitten, dan kan de politie niets doen? Begrijp ik dat goed?
Dan heb je betere ervaringen dan ik.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:47 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
De meeste die ik ken wel ja. Ben ook pro-kraak, maar niet op deze manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |