abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72154952
Vind dat maar een raar verhaal van Ad Mol, in die zin ,dat hij het doet laten blijken dat het echt zo gebeurd is. Heeft hij dat uit het programma van Peter R. de Vries ?
Hard bewijs is er niet, ook niet over de buren. Daderprofiel is dat het iemand uit de nabijheid is geweest. Die veel wist over het huis (sleutel) , Germa, en dat ze alleen zou zijn.

Die man van de VVV hebben ze nooit gevonden.
pi_72156552
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:02 schreef Nordwand het volgende:
Vind dat maar een raar verhaal van Ad Mol, in die zin ,dat hij het doet laten blijken dat het echt zo gebeurd is. Heeft hij dat uit het programma van Peter R. de Vries ?
Hard bewijs is er niet, ook niet over de buren. Daderprofiel is dat het iemand uit de nabijheid is geweest. Die veel wist over het huis (sleutel) , Germa, en dat ze alleen zou zijn.

Die man van de VVV hebben ze nooit gevonden.
Raar. Het zou hem zo kunnen zijn geweest. Naja, waarschijnlijk niet. Maar hij wist dat ze dat weekend alleen was en misschien ook wel waar ze woonde (misschien heeft hij haar nog achtervolgd of iets dergelijks...).
pi_72163242
Ad Mol kan zich beroepen op zijn zwijgplicht als maatschappelijk werker en journalist. Het zal me niets verbazen als hij zomaar ineens met een boek op de proppen komt over de gebeurtenis. En daarmee kan ie natuurlijk alle kanten op. Zich houden aan de feiten of er zijn 'eigen verhaal' van maken.
pi_72163310
Jammer is dat die lange uitzending van Peter R de Vries niet meer online te bekijken is. Ik vind het wel belangrijk dat dergelijke programma's terug te zien zijn, mede ook om een onderzoek naar een zaak onder de aandacht te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door ABBA_Jehova op 26-08-2009 09:23:36 ]
pi_72169522
Ik denk dat die Ome Arie een oogje had op jonge Germa en wist dat zij dat bewuste weekend alleen thuis zou zijn. Hij zou zeker geweten hebben van de reserve sleutel en zich zo toegang hebben verschaft tot de woning. Bij thuiskomst van Germa is er een worsteling ontstaan en door de herrie die hiermee gepaard ging zijn de buren polshoogte gaan nemen en er zijdelings bij betrokken geraakt. Het kan natuurlijk net zo goed heel anders zijn gegaan en met heel andere betrokkenen.
pi_72174513
Germa had toch ook een buurjongen die in het andere deel van de 2-onder-1-kap woning woonde met zijn ouders? Volgens mij was die buurjongen, die nog bij zijn ouders in woonde, een aantal jaren ouder dan Germa. Ik meen me dit te herinneren van die lange Peter R de Vries uitzending.
pi_72177918
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:54 schreef Nordwand het volgende:
Jammer, maar goed.

Iets anders. Ik heb dit altijd vreemd gevonden:

"Germa raakt in het VVV-kantoor van Woudrichem, waar ze tijdelijk assisteert in de winkel, uitgebreid aan de praat met een man van middelbare leeftijd, die dezelfde oorbellen wil kopen voor zijn dochter als Germa die dag draagt. Hij vraagt haar, wat Germa een beetje raar vindt, of ze het wel 'fijn' heeft met haar vriend. Al pratend had Germa de man het nodige verteld over haar privéleven en over het feit dat ze het komende weekeinde voor het eerst alleen thuis zou zijn, omdat haar ouders met vakantie gingen"
Waar komt dat stukje tekst vandaan dan?

Ik kan me niet herinneren dat ik Peter R. de Vries hierover hoorde.
pi_72180699
Dat stukje komt hier vandaan: http://www.nieuwendijksijt.nl/germa.htm

Staan aardig wat schokkende stukjes tussen. Zoals deze:

Zo heeft een van de buren de woensdag voor de verdwijning van Germa 's nachts een gluurder gezien op het erf van de familie Van den Boom. Hij belt meteen, maar Hendrikus van den Boom treft buiten niemand meer aan.

En deze:

Het derde voorval speelt zich af in de supermarkt van Albert Heijn in Sleeuwijk, op 26 februari 1985. Een leraar van Germa ziet bij de vleeswarenafdeling een man staan met een meisje van ongeveer vier jaar. ,,Waar is Germa?'', hoort hij het kind vragen. De man reageert geërgerd. Dan vraagt het kind opnieuw: ,,Papa, waar is Germa van den Boom?'' ,,Die is dood en hou daarover op'', zegt de man, die daarop meteen de winkel verlaat. De leraar is zo verbijsterd dat hij niets onderneemt. De man en het kind zijn nooit getraceerd.
pi_72180936
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:52 schreef Nordwand het volgende:
Dat stukje komt hier vandaan: http://www.nieuwendijksijt.nl/germa.htm

Staan aardig wat schokkende stukjes tussen. Zoals deze:

Zo heeft een van de buren de woensdag voor de verdwijning van Germa 's nachts een gluurder gezien op het erf van de familie Van den Boom. Hij belt meteen, maar Hendrikus van den Boom treft buiten niemand meer aan.

En deze:

Het derde voorval speelt zich af in de supermarkt van Albert Heijn in Sleeuwijk, op 26 februari 1985. Een leraar van Germa ziet bij de vleeswarenafdeling een man staan met een meisje van ongeveer vier jaar. ,,Waar is Germa?'', hoort hij het kind vragen. De man reageert geërgerd. Dan vraagt het kind opnieuw: ,,Papa, waar is Germa van den Boom?'' ,,Die is dood en hou daarover op'', zegt de man, die daarop meteen de winkel verlaat. De leraar is zo verbijsterd dat hij niets onderneemt. De man en het kind zijn nooit getraceerd.
Amateurverhalen die wat mij betreft zo klakkeloos verzonnen kunnen zijn.
pi_72181879
Henny de Lange werkt voor Trouw. Ik mag hopen dat deze persoon niet zomaar amateur verhalen opschrijft.

Daarbij komt deze tekst van een website van Nieuwendijk zelf. De mensen daar weten al de ins & outs. (misschien wel te veel maar dat is een ander verhaal) . Ik mag nogmaals hopen, dat als er iets niet klopt aan de tekst, hij echt wel verwijderd zou zijn.
pi_72182536
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:32 schreef Nordwand het volgende:
Henny de Lange werkt voor Trouw. Ik mag hopen dat deze persoon niet zomaar amateur verhalen opschrijft.

Dat dacht ik eigenlijk ook maar ik ken Henny de Lange niet hoor, dus ik weet het niet.
quote:

Stel dat dit verhaal niet klopte, dan had Germa's vader daar vermoedelijk wel op gereageerd omdat hij dan dus helemaal niet was gebeld.

Dat verhaal van die vader met dat kind in de supermarkt vind ik persoonlijk minder interessant. Het lijkt me logisch dat de mensen die in de omgeving woonden erg onder de indruk waren van het gebeurde.
De ouders van het kind spraken er misschien wel over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')