Precies. Je mag alle genocides ontkennen, behalve de Holocaust. Beetje vreemd. Of alle ontkenningen strafbaar maken, of allemaal niet...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:55 schreef Lakitu het volgende:
Kuttopic, Rutte heeft gelijk.
Als ik Mao ontken, waar iets van 100 miljoen mensen aan zijn overleden, ben ik niet strafbaar bezig
Je bent idd niet thuis in de politiek.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:04 schreef B.E.D het volgende:
Ik ben niet zo thuis in politiek maar s dat niet die politicus van 42 die bij zijn moeder woont?
Dus jij wilt het ontkennen van feiten strafbaar maken?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:49 schreef kweli het volgende:
Zo als jullie waarschijnlijk gelezen hebben wil Rutte het toestaan om de Hollocast te ontkennen. Dit voor de vrijheid van meningsuiting. Maar de Holocaust is gene mening maar een feit. Je kan niet zegen ik vind dat het niet gebeuert is. Want het is wel gebeurt, het is een feit. Je kan het oneens zijn over hoe het gebeurt is. Hoeveel mensen er omgekomen zijn. Maar het is gewoon een feit dat het gebeurt is. Dus is het geen mening.
Klacht: Rutte wil dat de ontkenning van miljoenen doden legaal word.
Nee maar het ontkennen van miljoenen doden wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:10 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dus jij wilt het ontkennen van feiten strafbaar maken?
Nou succes.
Rutte heeft gelijk trouwens.
Ja, maar als je dat dus wil verbieden, moet je dus ook het ontkennen van het regime van Stalin of dat van Mao gaan verbieden. Wordt allemaal zo onpraktisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:13 schreef kweli het volgende:
[..]
Nee maar het ontkennen van miljoenen doden wel.
Wil ik ookquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ja, maar als je dat dus wil verbieden, moet je dus ook het ontkennen van het regime van Stalin of dat van Mao gaan verbieden. Wordt allemaal zo onpraktisch.
Ik denk juist door het niet te verbieden je het ontkennen meer uitschakelt. Mensen laten allemaal hun eigen gebrek aan intelligentie zien plus het feit dat het de prikkel om te provoceren afneemt, omdat het tenslotte niet tegen de wet is. Zodra je iets gaat verbieden zie je meestal dat het verbodene toeneemt bijv. door provocatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:16 schreef kweli het volgende:
[..]
Wil ookEn ja het word onpraktisch, maar liever wat onpraktische dan zulke vreselijke dingen ontkennen.
Dat zegen ze ook over wiet. Maar als dat toelaten/gedogen zo goed werkt waarom doen we het dan ook niet met moorden en verkrachten?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:18 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik denk juist door het niet te verbieden je het ontkennen meer uitschakelt. Mensen laten allemaal hun eigen gebrek aan intelligentie zien plus het feit dat het de prikkel om te provoceren afneemt, omdat het tenslotte niet tegen de wet is. Zodra je iets gaat verbieden zie je meestal dat het verbodene toeneemt bijv. door provocatie.
Omdat moorden mensen daadwerkelijk om het leven brengt misschien?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:19 schreef kweli het volgende:
[..]
Dat zegen ze ook over wiet. Maar als dat toelaten/gedogen zo goed werkt waarom doen we het dan ook niet met moorden en verkrachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |