Mijn vorige hond heeft 3 katten op zijn naam staan en een klein hondje wat losliep (al was de laatste alleen gewond).
De 3 katten waren in de tuin, eigenaren waren niet blij, gaven echter zelf aan dat de kat niet in de tuin had moeten komen.
Het hondje kwam vanachter een muurtje vandaar en blafte, mijn hond schrok en beet. Ik riep los, mijn hond wilde loslaten totdat omstanders zich ermee gingen bemoeien. Zij trokken aan het hondje en aan de riem van mijn hond waardoor het een leuk spelletje werd. Iets minder leuk alleen voor het andere hondje. Politie is erbij geweest en heb de situatie uitgelegd en daarmee was de zaak gesloten.
Ik zou het dus gewoon zo laten, je hebt diverse waarschuwingen aan de buurvrouw gegeven, daarbij heb je zelf nog extra maatregelen getroffen door ijzerdraad te spannen (m.i. ga je dan al te ver, de kat had gewoon niet in je tuin moeten komen). Ze kan de politie bellen die hoogstwaarschijnlijk niets zal doen. Ze kan je civielrechtelijk aansprakelijk stellen (he bent risico aansprakelijk voor je hond) denk dat de rechter ook zal zien dat jij al dat wat mogelijk is hebt gedaan om dit te voorkomen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces