quote:Wielaert: "Ajax wil zich revancheren"
Met Martin Jol als kersverse trainer kunnen de Ajacieden zich gaan richten op komend seizoen. Robbie Wielaert is van mening dat er voor volgend seizoen maar één doelstelling is. Kampioen worden, iets anders telt niet in Amsterdam.
"Als een ding duidelijk is, is het dat Ajax zich wil revancheren voor het matige seizoen", zegt de verdediger in gesprek met Voetbal Magazine. "Dat geldt voor iedereen, ook voor mij. Ajax hoort elk jaar mee te spelen om de landstitel, adel verplicht nu eenmaal. Het zal niet gemakkelijk worden, want ik zie PSV ook terugkeren aan de top. Zoals AZ en FC Twente zich natuurlijk willen handhaven en ook Feyenoord iets goed te maken heeft."
Nu de trainer bekend is, moet Ajax volgens Wielaert tijdens de voorbereiding grote stappen zetten. "Na vijf jaar zonder titel moet daar het fundament worden gelegd voor een ingespeeld elftal. We hebben ruim een maand om duidelijkheid te creëren. Voetballers die teamafspraken blijven schenden zullen een probleem hebben, want Ajax moet een hecht collectief worden, een ploeg die constant presenteert. En niet de ene week een acht en de andere week een vier."
De wedstrijden dat ze een 8 haalden is op 1 hand te tellen.quote:En niet de ene week een acht en de andere week een vier."
quote:
Lekker, hij zit er net een half jaar en zelfs voor hem is het blijkbaar al duidelijk dat spelers hun afspraken niet na komen..quote:Voetballers die teamafspraken blijven schenden zullen een probleem hebben
Dus geen extra kracht voor in het centrum of?quote:
Zelfs wij als toeschouwers zien dat toch?quote:Op zondag 31 mei 2009 12:33 schreef Cheiron het volgende:
[..]
[..]
Lekker, hij zit er net een half jaar en zelfs voor hem is het blijkbaar al duidelijk dat spelers hun afspraken niet na komen..
Toeschouwers hebben nogal eens de neiging om iets te geloven terwijl het helemaal niet waar isquote:Op zondag 31 mei 2009 12:41 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zelfs wij als toeschouwers zien dat toch?
Mag toch echt hopen dat hij dat na een wedstrijd of 2 a 3 wel doorheeftquote:Op zondag 31 mei 2009 12:33 schreef Cheiron het volgende:
[..]
[..]
Lekker, hij zit er net een half jaar en zelfs voor hem is het blijkbaar al duidelijk dat spelers hun afspraken niet na komen..
Omdat het precies een jongen is die we zoeken.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:53 schreef _Mike_ het volgende:
Waarom wil iedereen hier Boulahrouz, die jongen speelt niet meer dan 10 wedstrijden per jaar
quote:‘Ik beschouw het verdedigen als een kunst en doe het op intuïtie en gevoel. De aanvaller maakt de eerste actie en ik anticipeer daarop. Door mijn inzicht probeer ik de aanval tijdig af te breken. De spits moet worden uitgeschakeld.
‘Voor de wedstrijd probeer ik zoveel mogelijk te ontspannen. Luister naar muziek, lees soms de koran. Een beetje met de bal kloten, gesprekken voeren met spelers over andere dingen dan het treffen. Stress wil ik vermijden. Voetballers die anderhalf uur voor de wedstrijd hun kicks aantrekken en nerveus met hun noppen op de grond tikken, daar houd ik niet van.
‘Als de wedstrijd dichterbij komt, focus ik op spelsituaties die zich kunnen voordoen. Soms ken ik de speelstijl van degene die ik tegenover me krijg. Ik moet weten hoe snel hij is, wat er kan gebeuren als hij de diepte ingaat.
‘Van nature neig ik ernaar te coachen in de achterhoede. De verdediging moet er zo goed mogelijk staan, zodat het moeilijk wordt voor de vijandelijke aanval. Dat doe ik in samenspraak. Het is namelijk ook een teamsport. Ik help spelers en zij helpen mij.
‘Mijn chemie moet oké zijn, ik moet me goed voelen. De aanvaller staat er om te scoren en hij zal het steeds proberen. Ik kan er niet op rekenen dat hij een slechte dag heeft, hij gaat het beste van zichzelf geven. Ik kan veel duels winnen, maar die ene die je verliest, kan een doelpunt worden. Daar word ik op afgerekend.
‘Met mijn tegenstander heb ik absoluut geen contact. Hij poogt mij uit de tent te lokken. Afhankelijk van het temperament van de aanvaller kan er veel gebeuren. Spitsen proberen in mijn ballen te knijpen, provoceren door me uit te schelden, delen elleboogstoten uit en spugen.
Ongelooflijk eigenlijk. Dat een speler van het kaliber Boulahrouz zo weinig heeft gespeeld.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:56 schreef thewishmaster het volgende:
Laatste vijf seizoen van Boulahrouz:
2004/05 Hamburger SV 24 1 Bundesliga
2005/06 Hamburger SV 28 0 Bundesliga
2006/07 Chelsea 13 0 Premiership
2007/08 Sevilla 6 0 Primera Division
2008/09 VfB Stuttgart 21 0 Bundesliga
Daar moet bij worden aangetekend dat hij bij Chelsea en Sevilla geen basisplaats had. Ik heb hem er graag bij omdat ik een echte killer in het centrum van de verdediging wil hebben, die zijn er nu niet.
Kan Cruijff niet even permanent z'n smoel houden? Ongelooflijk, calimero himself.quote:
Sunderland speelt dan ook in een aantrekkelijkere competitiequote:Op zondag 31 mei 2009 14:25 schreef BluesRebel het volgende:
Even een punt:
Ik lees net op VI.nl dat Mancini erg blij is met een aanbod van Sunderland. Ik riep een paar keer hier dat Ajax hem moest proberen. Blijkt maar weer dat alles mogelijk is. Denk toch echt dat Mancini liever Ajax zou willen trainen dan Sunderland. Achteraf gezien is t goedgekomen, maar dat Ajax t niet eens probeert zegt wel weer genoeg..
Zonder twijfel. Maar ik zeg niet dat hij zou komen of zou willen komen. Alleen zij proberen het gewoon en kijk 's aan. Ajax zit altijd achter de feiten aan. Bij potentiële aankopen is t ook om je dood aan te ergeren.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:27 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Sunderland speelt dan ook in een aantrekkelijkere competitie
Waarom zegt dat genoeg? Wat zegt dat?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:25 schreef BluesRebel het volgende:
Even een punt:
Ik lees net op VI.nl dat Mancini erg blij is met een aanbod van Sunderland. Ik riep een paar keer hier dat Ajax hem moest proberen. Blijkt maar weer dat alles mogelijk is. Denk toch echt dat Mancini liever Ajax zou willen trainen dan Sunderland. Achteraf gezien is t goedgekomen, maar dat Ajax t niet eens probeert zegt wel weer genoeg..
Zie boven je. Dat Ajax meestal niet snel(en goed) handelt. Je kunt op zn minst vragen of hij erin geïnteresseerd zou zijn.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom zegt dat genoeg? Wat zegt dat?
Hoe weet jij nou wat Ajax allemaal wel of niet heeft geprobeerd? Daarnaast zou een beetje realiteitszin wel passen natuurlijk, Mancini wil nooit naar de Nederlandse competitie en daarnaast zal Sunderland wel een betje veel meer kunnen betalen.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:54 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Zie boven je. Dat Ajax meestal niet snel(en goed) handelt. Je kunt op zn minst vragen of hij erin geïnteresseerd zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |