abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69718940
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:26 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds het probleem niet. De schaamstreek is niet zichtbaar en de borsten zijn netjes afgedekt. ...
Inderdaad! Het zou verboden moeten worden!
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:24:49 #252
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69719449
Da's ook weer waar. Gewoon open en bloot of helemaal niet.
Niks verbergen of verstoppen.

Zolang het maar niet de vakantiekiekjes van JJ zijn.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 4 juni 2009 @ 23:12:34 #253
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_69721903
laat ik dan maar het helemaal niet doen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_69728127
En? Wat vinden jullie van de uitslag van de verkiezingen gisteren? Ben even benieuwd naar de mening van de SC-ers hier.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_69728305
Bijna weekend!
pi_69728310
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:17 schreef JumpingJacky het volgende:
En? Wat vinden jullie van de uitslag van de verkiezingen gisteren? Ben even benieuwd naar de mening van de SC-ers hier.
Wilders is niet mijn favoriet.
pi_69728599
De uitslag sterkt mij in mijn mening dat het censuskiesrecht weer moet worden ingevoerd.
pi_69728897
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:24 schreef DonJames het volgende:
De uitslag sterkt mij in mijn mening dat het censuskiesrecht weer moet worden ingevoerd.
Hmm, dat woord ken ik niet. Wil je die eens uitleggen?
pi_69728994
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:44 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hmm, dat woord ken ik niet. Wil je die eens uitleggen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Censuskiesrecht
pi_69729117
Die kende ik nog niet. Zal ik mijn gedachten eens over laten gaan.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:20:34 #261
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69729663
Jihaaa, de zon schijnt weer en nog een dagje met de kop tussen de cijfers. Dan weekend!!
Ik ben er zwaaaaar aan toe.
pi_69730719
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:24 schreef DonJames het volgende:
Alsjeblieft niet. Veel belasting betalen wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van politiek

Wat me gisteren opviel: Balkenende die liep te verkondigen dat dit eigenlijk maar een peiling was en de echte uitslag bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen was.
Dit was dan wel naar aanleiding van de vraag wat dit betekende voor de nationale politiek, maar ik heb het idee dat mensen wel degelijk óók stemmen met de nationale politiek in het achterhoofd.

Bos begreep het tenminste wél.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:16:14 #263
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69730972
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet. Veel belasting betalen wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van politiek
Daar is het ook niet op gebaseerd. Het is er op gebaseerd dat diegene die het betalen mogen beslissen wat er met het geld mag gebeuren door aan te wijzen wie het mag uitgeven.
quote:
Wat me gisteren opviel: Balkenende die liep te verkondigen dat dit eigenlijk maar een peiling was en de echte uitslag bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen was.
Typische woorden voor een verliezer
quote:
Dit was dan wel naar aanleiding van de vraag wat dit betekende voor de nationale politiek, maar ik heb het idee dat mensen wel degelijk óók stemmen met de nationale politiek in het achterhoofd.

Bos begreep het tenminste wél.
Tuurlijk gebeurt dat. Als je een CDA'er bent in NL verkiezingen ga je in EU verkiezingen toch niet op een andere partij stemmen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69731114
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar is het ook niet op gebaseerd. Het is er op gebaseerd dat diegene die het betalen mogen beslissen wat er met het geld mag gebeuren door aan te wijzen wie het mag uitgeven.
[..]
Dat is toch exact hetzelfde

Mensen die veel betalen, hebben niet automatisch verstand van waar het geld aan uitgegeven moet worden.
pi_69731223
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef sanger het volgende:

Tuurlijk gebeurt dat. Als je een CDA'er bent in NL verkiezingen ga je in EU verkiezingen toch niet op een andere partij stemmen
De verstokte CDA'er niet nee. Maar volgens mij zijn er genoeg mensen die niet weten op welke partij ze gaan stemmen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen, of bij de daaropvolgende verkiezingen. En er zijn partijen die niet meedoen met de landelijke verkiezingen en wel met de europese, of omgekeerd.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:29:22 #266
65960 sanger
pi_69731339
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is toch exact hetzelfde

Mensen die veel betalen, hebben niet automatisch verstand van waar het geld aan uitgegeven moet worden.
Nee, niet exact. Als je het betaald mag je beslissen waaraan. Dat is het idee erachter. Niet dat je er ook nog verstand van moet hebben.

Jij stelt: als je je veel belasting betaald heb je niet automagisch verstand van politiek.
Het idee erachter: als je veel belasting betaald mag je gewoon zeggen waaraan het wordt uitgegeven.
pi_69731406
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, niet exact. Als je het betaald mag je beslissen waaraan. Dat is het idee erachter. Niet dat je er ook nog verstand van moet hebben.

Jij stelt: als je je veel belasting betaald heb je niet automagisch verstand van politiek.
Het idee erachter: als je veel belasting betaald mag je gewoon zeggen waaraan het wordt uitgegeven.
Leg me nog eens uit waar mijn bezwaar niet valide is dan

Op het dikgedrukte is het bezwaar van mij dat dat niet goed is, aangezien mensen die veel betalen niet persé verstand hebben van dingen waar het aan uitgegeven moet worden. Ergo: dat zouden ze ook niet moeten kunnen beslissen.
pi_69731472
Dat is overigens ook mijn bezwaar tegen (indirecte) democratie. Het feit dat mensen die bij wijze van spreken te achterlijk zijn om te schijten en net niet onder curatele staan mee mogen beslissen over zaken die ook míj aangaan.
pi_69731494
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

..
Dat klopt, het is slechts een tussenstap. Mijn plan is om het algemeen kiesrecht geleidelijk af te schaffen. Dus eerst censuskiesrecht weer invoeren. Als dat eenmaal is ingevoerd is de stap niet zo groot meer om stemrecht alleen mogelijk te maken voor hoger opgeleiden (HBO of hoger). Vervolgens maken we de stap naar de technocratie.

Het uiteindelijke doel is eigenlijk dat ik als dictablanda het land ga leiden, maar de tussenstap van technocratie naar dictatuur (wat een negatieve klank heeft dat woord toch ) heb ik nog niet uitgedacht.

Aah, megalomaan dromen is zó leuk
pi_69731547
Whehehe.....
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:36:37 #271
65960 sanger
pi_69731548
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Leg me nog eens uit waar mijn bezwaar niet valide is dan

Op het dikgedrukte is het bezwaar van mij dat dat niet goed is, aangezien mensen die veel betalen niet persé verstand hebben van dingen waar het aan uitgegeven moet worden. Ergo: dat zouden ze ook niet moeten kunnen beslissen.
Ik zeg ook niet dat je bezwaar niet valide is

Ik maak alleen de opmerking dat de regeling bedoeld is als wie betaald bepaald. En dat in de regeling dus niet meespeelt of degene die betaald verstand heeft van politiek of niet.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:38:27 #272
65960 sanger
pi_69731599
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat klopt, het is slechts een tussenstap. Mijn plan is om het algemeen kiesrecht geleidelijk af te schaffen. Dus eerst censuskiesrecht weer invoeren. Als dat eenmaal is ingevoerd is de stap niet zo groot meer om stemrecht alleen mogelijk te maken voor hoger opgeleiden (HBO of hoger). Vervolgens maken we de stap naar de technocratie.

Het uiteindelijke doel is eigenlijk dat ik als dictablanda het land ga leiden, maar de tussenstap van technocratie naar dictatuur (wat een negatieve klank heeft dat woord toch ) heb ik nog niet uitgedacht.

Aah, megalomaan dromen is zó leuk

Overigens vind ik een kiessysteem waarbij gekeken wordt naar opleidingsniveau helemaal geen slecht idee. Iemand die hoger is opgeleid zal zich wellicht beter (kunnen) verdiepen in de standpunten etc.

Inkomensniveau/belastingdruk dan weer wel.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:55:14 #273
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69732110
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:38 schreef sanger het volgende:

[..]

Overigens vind ik een kiessysteem waarbij gekeken wordt naar opleidingsniveau helemaal geen slecht idee. Iemand die hoger is opgeleid zal zich wellicht beter (kunnen) verdiepen in de standpunten etc.

Een waar woord.
Maar zoals we hier allemaal weten is een opleidingsniveau geen garantie dat er dan wel wijs gestemd wordt. En het zou dus inhouden dat ik mijn diploma's moet gaan halen voordat ik mag stemmen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 juni 2009 @ 11:01:36 #274
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_69732293
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:38 schreef sanger het volgende:

[..]

En dus zou iemand niet mogelijk stemmen als hij/zij alleen MAVO heeft, die echter momenteel wel door leerwegen binnen bedrijf (maar zonder papieren) zich op heeft gewerkt tot HBOwerkende?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:05:29 #275
65960 sanger
pi_69732408
Daarvoor hebben ze de EVC uitgevonden

Dit is natuurlijk wel heel zwart wit gezegd zoals is het net zeg, maar de gedachtengang er achter lijkt me wel redelijk.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:27:07 #276
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69733088
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:05 schreef sanger het volgende:
Daarvoor hebben ze de EVC uitgevonden

Dit is natuurlijk wel heel zwart wit gezegd zoals is het net zeg, maar de gedachtengang er achter lijkt me wel redelijk.
Het is net zo zwart-wit als zeggen dat alle Turken en Marokkanen het land uit moeten of zeggen dat vrouwen niet het recht zouden moeten hebben om te mogen kiezen.

Ondanks dat ik de stelling wel begrijp, zie ik niet in waarom er in een democratie groepen uitgezonderd moeten worden. Ik zie de uitslag van deze verkiezingen net als die met de LPF van enkele jaren geleden: het is een momentopname en als de PVV alleen maar woorden heeft maar geen daden, zal dat vanzelf weer gecorrigeerd worden.

Maar ja, ik ben maar een simpele ziel zonder diploma's.
pi_69733450
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:27 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het is net zo zwart-wit als zeggen dat alle Turken en Marokkanen het land uit moeten of zeggen dat vrouwen niet het recht zouden moeten hebben om te mogen kiezen.

Ondanks dat ik de stelling wel begrijp, zie ik niet in waarom er in een democratie groepen uitgezonderd moeten worden.
Dat kan inderdaad niet in een echte democratie. Vandaar ook mijn afkeer daarvan.
quote:
Ik zie de uitslag van deze verkiezingen net als die met de LPF van enkele jaren geleden: het is een momentopname en als de PVV alleen maar woorden heeft maar geen daden, zal dat vanzelf weer gecorrigeerd worden.
En dan gaan alle Wilders-stemmers weer terug naar een andere splinterpartij-met extreem-standpunt. Aangezien dit soort lieden tóch nooit tevreden zijn (immers, ze zien dat andere mensen slimmer en/of rijker zijn, en dat willen ze ook). Dus, als ze na een regeringsperiode nog steeds tot de onderklasse behoren, is dat dús de schuld van de huidige regering, en moet alles helemaal anders. Ik verwacht 4 jaar na Wilders weer een enorme opkomst van links-extremistische partijen.
quote:
Ik hou wel een plekje voor je vrij in mijn toekomstige junta wéér zo'n woord met een negatieve klank
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 juni 2009 @ 11:48:54 #278
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_69733774
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad niet in een echte democratie. Vandaar ook mijn afkeer daarvan.
[..]

En dan gaan alle Wilders-stemmers weer terug naar een andere splinterpartij-met extreem-standpunt. Aangezien dit soort lieden tóch nooit tevreden zijn (immers, ze zien dat andere mensen slimmer en/of rijker zijn, en dat willen ze ook). Dus, als ze na een regeringsperiode nog steeds tot de onderklasse behoren, is dat dús de schuld van de huidige regering, en moet alles helemaal anders. Ik verwacht 4 jaar na Wilders weer een enorme opkomst van links-extremistische partijen.
[..]

Ik hou wel een plekje voor je vrij in mijn toekomstige junta wéér zo'n woord met een negatieve klank
MAW heeft wel een punt.
Dit is in mijn beleving ook een punt van wakker schudden van de politiek.
Na het gedonder met de LPF was ineens ook de politiek wakker, dat Pim toch ook wel punten had waar NL blijkbaar op zat te wachten.
Zo stel ik ook de PVV, ik heb er niet op gestemd maar dat terzijde, ik vind zeer zeker dat de PVV punten heeft die ze alleen veel te kort door de bocht in de programma's hebben staan.

Nu is het wachten op dat andere partijen deze standpunten gaan nuanceren tot partijpunten waarmee ze de overgevlogen kiezers terug krijgen en uiteraard die punten dan ook moeten uitvoeren.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 juni 2009 @ 11:49:25 #279
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_69733790
Dat waren wel heel veel punten in 1 reactie trouwens
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:44:15 #280
65960 sanger
pi_69735492
Ik vraag me nog steeds af waarom ern geen partij is die de leden zelf punten laat inbrengen. En dan de meeste stemmen gelden zodat het partijprogramma daadwerkelijk bestaat uit punten vanuit de achterban.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:45:16 #281
65960 sanger
pi_69735527
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:27 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja. Maar van dit zie ik wel het nut in. Van die andere niet direct (hooguit mbt huisvesting en cultuurbehoud).
quote:
Ondanks dat ik de stelling wel begrijp, zie ik niet in waarom er in een democratie groepen uitgezonderd moeten worden. Ik zie de uitslag van deze verkiezingen net als die met de LPF van enkele jaren geleden: het is een momentopname en als de PVV alleen maar woorden heeft maar geen daden, zal dat vanzelf weer gecorrigeerd worden.

Maar wat dan als de PVV wel degelijk een deel van de woorden omzet in daden?
pi_69735571
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:44 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom ern geen partij is die de leden zelf punten laat inbrengen. En dan de meeste stemmen gelden zodat het partijprogramma daadwerkelijk bestaat uit punten vanuit de achterban.
En hoe worden mensen lid van een partij zonder partijpunten?
pi_69735593
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

MAW heeft wel een punt.
Dit is in mijn beleving ook een punt van wakker schudden van de politiek.
Na het gedonder met de LPF was ineens ook de politiek wakker, dat Pim toch ook wel punten had waar NL blijkbaar op zat te wachten.
Zo stel ik ook de PVV, ik heb er niet op gestemd maar dat terzijde, ik vind zeer zeker dat de PVV punten heeft die ze alleen veel te kort door de bocht in de programma's hebben staan.

Nu is het wachten op dat andere partijen deze standpunten gaan nuanceren tot partijpunten waarmee ze de overgevlogen kiezers terug krijgen en uiteraard die punten dan ook moeten uitvoeren.
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met 'wakker schudden'. Volgens mij gaat het om een hele groep die gewoon standaard ontevreden is. En dan maakt het niet zoveel uit wie er aan het roer staat. Of dat nou Colijn was, Den Uyl, Lubbers of Balkenende, ze waren ontevreden. En dan stem je dus op iets wat het tegenovergestelde is. Niet omdat je het daarmee eens bent (dat soort stemmers hebben vaak niet eens een onderbouwde mening), maar omdat het iets anders is. En zo kan het dat bij vorige verkiezingen de SP heel groot werd, en bij de komende verkiezing diezelfde mensen op de PVV gaan stemmen. Dat soort gedrag lijkt mij zeer onwenselijk (en dat meen ik ook oprecht).
pi_69735633
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:45 schreef sanger het volgende:
Daar wil ik liever nog even niet aan denken
pi_69735645
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kijk naar hét voorbeeld: Rita Verdonks TON. Dat worden ze dus niet.
pi_69735671
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:48 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Daar wil ik liever nog even niet aan denken
Sommige zaken mogen ze wat mij betreft wel doorvoeren, hoor
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:58:41 #287
65960 sanger
pi_69735935
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wmb ook
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:01:27 #288
65960 sanger
pi_69736023
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoe is niet zo lastig Je bedoeld waarom

Omdat ze zelf de punten kunnen aandragen. En lid zijn staat niet gelijk aan er op stemmen, dus als het partijprogramma tegenvalt kunnen ze altijd nog antistemmen.

Op deze manier weet je zeker dat je als partijpunt hebt wat de meerderheid van het volk/je achterban wilt. Gegarandeerde stemmen dus eigenlijk
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:02:37 #289
65960 sanger
pi_69736062
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met 'wakker schudden'. Volgens mij gaat het om een hele groep die gewoon standaard ontevreden is. En dan maakt het niet zoveel uit wie er aan het roer staat. Of dat nou Colijn was, Den Uyl, Lubbers of Balkenende, ze waren ontevreden. En dan stem je dus op iets wat het tegenovergestelde is. Niet omdat je het daarmee eens bent (dat soort stemmers hebben vaak niet eens een onderbouwde mening), maar omdat het iets anders is. En zo kan het dat bij vorige verkiezingen de SP heel groot werd, en bij de komende verkiezing diezelfde mensen op de PVV gaan stemmen. Dat soort gedrag lijkt mij zeer onwenselijk (en dat meen ik ook oprecht).
En dat soort stemmen zou je eigenlijk moeten uitsluiten imo.

Wat te denken van een systeem waarbij je alleen mag stemmen indien je lid bent van een politieke partij? Of zou de opkomst dan te laag worden?
pi_69736096
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe is niet zo lastig Je bedoeld waarom

Omdat ze zelf de punten kunnen aandragen. En lid zijn staat niet gelijk aan er op stemmen, dus als het partijprogramma tegenvalt kunnen ze altijd nog antistemmen.

Op deze manier weet je zeker dat je als partijpunt hebt wat de meerderheid van het volk/je achterban wilt. Gegarandeerde stemmen dus eigenlijk
Ja, stemmen heb je op die manier altijd. Of het wat wordt én je het met je eigen standpunten eens bent, is weer een ander verhaal
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:08:32 #291
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69736283
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je hebt een afkeer van een democratie? Of je hebt een afkeer van de mogelijkheden die alle mensen krijgen door de democratie?
quote:
[..]

Die verwachting deel ik met je. Het geeft maar aan dat mensen niet stemmen op een partij vanwege de standpunten maar vanwege het gevoel.
Gaat het goed met de mensen, blijven we waar we zijn. Gaat het minder, dan moet het roer 180 graden om.
quote:
[..]

Ik zal mijn CV verder updaten.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:11:25 #292
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69736402
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:45 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan is het de vraag of degene die op de PVV hebben gestemd, inderdaad wel zo blij zijn en blijven met de manier waarop de PVV met NL om gaat. Als dat zo is, zullen we daar mee moeten leven. Er wordt dan immers voldaan aan de wens van de democratische meerderheid. En waarschijnlijk zullen er ook weer partijen zijn die de PVV gaan 'aanvallen' net zoals de PVV het nu met de 'gevestigde orde' doet.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:12:05 #293
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69736432
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zoals?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:17:38 #294
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69736641
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:02 schreef sanger het volgende:

[..]

En dat soort stemmen zou je eigenlijk moeten uitsluiten imo.
Waarom? En welke kwalificatie wil je gebruiken om iemand wel of geen stemrecht te geven?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:19:51 #295
65960 sanger
pi_69736737
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, stemmen heb je op die manier altijd. Of het wat wordt én je het met je eigen standpunten eens bent, is weer een ander verhaal
Maar als je als doelstelling hebt een volksvertegenwoordiger te zijn, dan maakt je eigen standpunt toch niet veel meer uit?
pi_69736829
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:12 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Zoals?
  • Kwartje van Kok terug
  • Minder ambtenaren
  • Bezuinigingen op Europa, ontwikkelingshulp en subsidies
  • Hogere straffen (+3 strikes, you're out)
  • Afschaffen verjaring zedenmisdrijven
  • Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen, mogen het land uit
  • Kraakverbod
  • Sociale dienstplicht
  • Immigratiestop
  • Geen export van uitkeringen
  • Afschaffen Eerste Kamer
  • Wachtgeldregelingen afschaffen
  • Kerncentrales

Overigens zijn er genoeg punten waar ik het totaal níét mee eens ben, overigens, maar dat blijf je altijd houden. Ik heb altijd VVD gestemd, maar bij die partij ben ik volledig afgehaakt. Die partij heeft geen gezicht meer en is een eenheidsworst geworden. Wilders is een voordeel voor de PVV, maar tegelijkertijd een nadeel, omdat hij de koers bepaalt en niet altijd (of altijd niet ) de meest slimme dingen zegt of op een slimme manier gebruikt.
  • [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      vrijdag 5 juni 2009 @ 13:22:56 #297
    65960 sanger
    pi_69736858
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:17 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom? En welke kwalificatie wil je gebruiken om iemand wel of geen stemrecht te geven?
    Waarom? Omdat antistemmen een vertekenend beeld geven van de dadwerkelijke verhoudingen. Juist omdat antistemmen meestal niet beargumenteerd/onderbouwd zijn.

Sta je achter de partijpunten van de partij waarop je stemt?

Ja? -> wel stemmen
    Nee? -> niet stemmen

Op die manier gaan mensen wellicht beter nadenken over op welke partij ze moeten stemmen en niet zozeer stemmen om het stemmen of stemmen tegen de gevestigde orde (op een partij met een programma waar ze niet achter staan).

Het moeilijke is natuurlijk de controle daarop.
    pi_69736917
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar als je als doelstelling hebt een volksvertegenwoordiger te zijn, dan maakt je eigen standpunt toch niet veel meer uit?
    Het zijn van een volksvertegenwoordiger als doelstelling?

Ik vond die spelletjes op de middelbare school wel leuk: een standpunt verdedigen en in de andere ronde moest je 'm onderuit halen. Leuk om je discussietalenten te ontplooien en na te denken over verschillende kanten van een verhaal, maar toch zeker niet als volksvertegenwoordiger. Dan kun je beter iemand hebben die een voorstel te vuur en te zwaard verdedigt.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 13:24:29 #299
    65960 sanger
    pi_69736918
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

• Kwartje van Kok terug
  • Minder ambtenaren
  • Bezuinigingen op Europa, ontwikkelingshulp en subsidies
  • Hogere straffen (+3 strikes, you're out)
  • Afschaffen verjaring zedenmisdrijven
  • Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen, mogen het land uit
  • Kraakverbod
  • Sociale dienstplicht
  • Immigratiestop
  • Geen export van uitkeringen
  • Afschaffen Eerste Kamer
  • Wachtgeldregelingen afschaffen
  • Kerncentrales

Overigens zijn er genoeg punten waar ik het totaal níét mee eens ben, overigens, maar dat blijf je altijd houden. Ik heb altijd VVD gestemd, maar bij die partij ben ik volledig afgehaakt. Die partij heeft geen gezicht meer en is een eenheidsworst geworden. Wilders is een voordeel voor de PVV, maar tegelijkertijd een nadeel, omdat hij de koers bepaalt en niet altijd (of altijd niet ) de meest slimme dingen zegt of op een slimme manier gebruikt.
  • Ik sluit me hierbij aan, op het stukje over bezuinigen op Europa na.
    pi_69737003
    Ook een nadeel van ons coalitiestelsel: politici kúnnen veel van hun beloftes niet eens nakomen, omdat er ergens weer eens consensus ( ) over bereikt moet worden. Zo wordt het nooit wat
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')