quote:
Of Fantasy in 56 delige reeksen van minimaal 1000 pagina's per deel omdat het anders niet meetelt
Als je begint met het idee dat je een trilogie gaat schrijven, dan ben je al verkeerd bezig als je het mij vraagt. Het eerste boek moet altijd een op zichzelf staand iets zijn, en mocht dat boek aanslaan, en mocht er nog genoeg materiaal aanwezig zijn om een vervolg te schrijven, ga dan gerust je gang. Maar begin nooit met het idee een trilogie te schrijven.
Die 56 delen zijn wat mij betreft dan ook het stempel dat ik er zo ver mogelijk uit de buurt van wil blijven. Vooral als vooraf al vast staat dat er 56 delen moeten komen.
Anno Dracula is ook een trilogie maar dan op de manier zoals ik het graag zie. Eerst was er Anno Dracula, dat bleek een succes, toen kwam The Bloody Red Baron, en daarna pas kwam Dracula Cha Cha Cha. Ieder boek kan los van de anderen gelezen worden.
In tegenstelling tot The Dung of Time, waarbij de schrijver echt de draad al kwijt was na het tweede boek, en er toch nog veertien delen aan vast heeft geplakt om de kas te spekken.
Tussen de dracula boeken zitten jaren, tussen Crap of Time, en verwanten, zit iedere keer maar 1 enkel jaar ofzo.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!