quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:18 schreef siemi het volgende:Eh, de kerst, die vieren we dus gewoon waar we nu wonen. Nieuw jaar ook. Sterker nog, mijn verjaardag ook (16 jan). Daarna zou er wel eens iets af kunnen zijn. De Bauleiter had voor vandaag de opdracht om een abnahme protokol te maken. Dat is zeg maar een overdracht voor als het huis klaar is. Daat heeft hij maar snel las gelaten......
Een
aantal punten:
- Binnendeuren (komen morgen of overmorgen)
- Buitenmuur katastrofaal (enkele stukken gaan er uit en worden nieuw gemaakt!!)
- Ramen niet goed afgewerkt (soort van plakband om de ramen ipv afdichting)
- Aansluiting van de erkers is in het plafond betonijzer zichtbaar, en dat roest
- Betimmering buiten slecht gedaan (spijkers roesten, slecht gezaagd, deel gespleten)
- Doorbreuk van WC naar de kelder (tbv afvoer) hebben ze met een hamer gedaan, lijkt wel
- Douchevloerbetegeling niet af (joost mag weten waarom)
- CV ketel van junker, ondanks dat contract Brotje of Buderus voorschrijft
- Gipsplaten niet gestuct
- Blower door test nog niet gedaan
- enz enz enz
Erg jammer....
quote:
- Aansluiting van de erkers is in het plafond betonijzer zichtbaar, en dat roest
Dat is wel erg kwalijk hoor en zorgelijk, en niet simpel even op te lossen.
Betonijzer roest namelijk uit zichzelf al, maar aangezien je normaal een betondekking hebt van een paar centimeter, is de roest ingekapselt en beschermd het als het ware het betonijzer weer. Ligt er echter betonijzer bloot en ikomt in contact met de buitenlucht, wordt het corrosieproces weer in gang gezet en zal je betonijzer wegrotten!!! Zogezegd is dit niet simpel op te lossen, dus ik ben benieuwd!
Ik zou juist dat goed op foto vastleggen, wapening met te weinig dekking is echt vragen om problemen!
En ja de zoldervloer niet afgetimmerd is jammer. Als je kunt, zou je dit altijd direct moeten doen. Paar OSB-platen erop laten knallen, is halve dag werk voor die mensen, terwijl als je het zelf moet doen wel even bezig bent, en in de rotzooi zit...
Maargoed, hopen dat jullie er in januari in kunnen!!!!