Onnodig langzaam rijden is hetzelfde als onnodig links rijden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik zou een andere rijschool gaan zoeken. echt.
En als jij een hele sliert van auto's achter je creëert omdat je langzamer rijdt als is toegestaan, waar ben je dan mee bezig?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is correct. Als je door een zodanig lage snelheid het verkeer hindert of in gevaar brengt krijg je daar een boete voor (art. 5). Je krijgt dus een boete voor hinderen of in gevaar brengen, maar niet omdat je te langzaam reed.
Beetje oorzaak en gevolg verhaal, maar zo werkt het.
Inderdaadquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef Isdatzo het volgende:
Piep's instructeur had een beetje gelijk. Als je 40 gaat rijden waat je 80 mag als er geen reden voor is dan hinder je overige weggebruikers = boetuhh..
Overigens had ik die gast al kilometers eerder ingehaald.. 40 waar je 80 mag, kom nou![]()
. Streep of geen streep,
.
Weet ik veelquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:46 schreef Sjibble het volgende:
[..]
En als jij een hele sliert van auto's achter je creëert omdat je langzamer rijdt als is toegestaan, waar ben je dan mee bezig?
Er zit een hele kloof tussen rekening houden met onervaren en derhalve langzamer rijden en het (té) overdreven voorzichtig tijden. Goed, als zo'n lesauto voor 't stoplicht uit valt dan kun je 5 seconden later pas door tijden. Big deal. Zo'n flippo die minutenlang voor je véél te langzaam rijdt, door het niet kennen van de verkeersregels en/of het té voorzichtig willen rijden, is gewoon erg hinderlijk en veroorzaakt veel opstoppingen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:02 schreef S1nn3rz het volgende:
jeetje zeg, waar is het fatsoen van de meesten gebleven hier.
wees blij dat die mensen nog mobiel zijn, anders zitten ze allemaal in de bus en lopen die kansloze figuren ook weer te janken dat die oudjes in de bus zitten.
deze mensen zijn gewoon voorzichtig, en daar zou iedereen een beetje rekening mee moeten houden. net zoals iedereen rekening hield toen jullie allemaal achter het stuur van de leswagen zaten en de auto wel eens lieten afslaan voor het stoplicht, het keren op de weg fout deden en daardoor de hele weg een tijdje in beslag namen, de hellingproef verkeerd deden waardoor mensen moesten wachten, of omdat jullie gezakt waren en we de hele dag het gezeik aan moesten horen dat het toch echt de schuld van de examinator was dat je was gezakt.
als iedereen nu een beetje rekening met elkaar houdt zou het een stuk prettiger zijn als je buiten de deur stapt.
Precies. 90% van de tijd staat er ook zo'n bord van Landbouwvoertuigen uitgezonderd" oid, die rijden ook ongeveer 40.. dusquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:48 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Inderdaad
En een beetje redelijke agent heeft er begrip voor dat je em inhaalt. Want 40 ipv 80 is absurd en kan je geen ongelijk geven. Tenzij je op onoverzichtelijke wegen zit.
Ja, wel over dat stukje van een boete krijgen. Maar niet over dat stukje van een verplichte minimale snelheid en dat je een bekeuring kan krijgen omdat je te langzaam rijd. Daar is niet eens een feitcode voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef Isdatzo het volgende:
Piep's instructeur had een beetje gelijk. Als je 40 gaat rijden waat je 80 mag als er geen reden voor is dan hinder je overige weggebruikers = boetuhh..
Die mogelijkheid is er gewoon niet op een drukke weg, vooral om half 8 's morgens niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens had ik die gast al kilometers eerder ingehaald.. 40 waar je 80 mag, kom nou![]()
. Streep of geen streep,
.
Het gaat over een normale auto, die valt echt niet onder landbouwvoertuig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies. 90% van de tijd staat er ook zo'n bord van Landbouwvoertuigen uitgezonderd" oid, die rijden ook ongeveer 40.. dus.
Gaat om de snelheid, en ik wéét dat het niet mag. Risico op een boete neem ik wel voor lief, als ik verantwoord in kan halen doe ik 't gewoon dan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het gaat over een normale auto, die valt echt niet onder landbouwvoertuig.
Ik zou het ook gewoon doenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gaat om de snelheid, en ik wéét dat het niet mag. Risico op een boete neem ik wel voor lief, als ik verantwoord in kan halen doe ik 't gewoon dan.
2 keer terugschakelen, vol gas en op 't achterwiel er langsquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zou het ook gewoon doenDaar blijf ik echt niet achter hangen, zodra er een gaatje is trap ik het gaspedaal in.
Als ik in mn auto op mijn achterwielen voorbij kom wel jaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
2 keer terugschakelen, vol gas en op 't achterwiel er langs.
Zou hij dan een hartaanval krijgen, als je er met 15.000rpm voorbij komt rijden..
.
Ik had 't dan ook niet over autoquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als ik in mn auto op mijn achterwielen voorbij kom wel ja
Dacht ik al, toverde toch een glimlach op m'n gezichtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik ook wel. Maar kon het niet laten
Ik heb al een half metertje stiksel op de rechtervoorstoel bij elkaar gespaardquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dacht ik al, toverde toch een glimlach op m'n gezicht. Schiet 't al op met die M7
.
Ik een ventieldopje... éénquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb al een half metertje stiksel op de rechtervoorstoel bij elkaar gespaard
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |